Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 September 2010

MARI KETAWA PETANG INI



PRASANGKA DAN PERKAUMAN


nota:
ada ingatan dari jakim
jangan buat satay kucing
dan rendah biawak waktu raya

igatan ini untuk memastuikan yang
jakim sedang menjalankan kerja
jakim tak berani halang orang melayu
minum tapai kah kah kah

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha..telah beberapa kali isu perkauman ini dimainkan...

macammana ianya tidak dimainkan, mulanya cuba lihat saja pekerja2 kerajaan... semuanya 90% melayu yang pegang organisasi.. bila orang ramai berurusan, rata2 melayu2 ni buat kerja memang lambat... nak kene isi borang itu la.. borang ini la... bayar itu dulu la.. bayar ini dulu la.. kemudia setiap kali nak bayar, setiap kali servis itulah tersangkut sana, tersangkut sini... paling best, pegawai yang boleh luluskan sedang makan atau bercuti... ada pulak hanya pegawai 2-3 orang tu saja... sorang cuti bersalin, sorang demam, sorang cirit... yang bantu pulak, budak yang efektif, tapi tak leh nak bagi kelulusan...

macam mana orang tak kata melayu bodoh.. buat kerja lembab! kesian tu kesian la.. tapi banyak yang aku berurusan, memang lembab sungguh... dari kastam, sirim, syarikat penghantaran barang...

yang bayar duit banyak2, cina... (tengok namewee buat kat NAH! kayakan negara) habis duit sudah, surat kebenaran lanchow tak keluar2 lagi...

thyYunx berkata...

cerita pasal perkauman memang xkan putus2..

melako.. berkata...

klu angin bik mama mau terbalik kete tu..hahaha