Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 20 September 2010

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU





MAHAFIRAUN MENANGIS
KERANA TELOR PECAH






PELABUR BERHATI- HATI APBILA PEMBANGKANG BURUKKAN KERAJAAN : AHMAD HUSNI
- berita hairan

Tindakan pembangkang memburuk-burukkan kerajaan Barisan Nasional (BN) mempunyai kesan kepada pelabur asing kerana mereka lebih berhati-hati terhadap suasana sosial di negara ini.

Menteri Kewangan Kedua, Ahmad Husni Hanadzlah, berkata langkah pembangkang membangkitkan isu perkauman dan agama di kalangan masyarakat berbilang etnik menimbulkan kegelisahan di kalangan orang-ramai.

Katanya, kegelisahan masyarakat dibimbangi akan bertukar kepada konflik antara etnik dan pelabur mengambil-kira risiko berkenaan sebelum membelanjakan wang mereka di negara ini.
"Prinsip demokrasi di negara kita, selepas pilihanraya parti pembangkang masih bermain politik dengan membangkitkan pelbagai isu kaum dan agama hingga boleh menimbulkan konflik.

"Pelabur asing memang mengambil-kira risiko sosial yang akan mereka tanggung jika melabur di negara yang tidak stabil dari segi sosial ini," katanya kepada pemberita di sini, tengah hari tadi.

KAH KAH KAH

woit… PELABUR MANA NAK DATANG…. KALAU PM TERLIBAT KES BUNUH… kah kah kah..

woit… INI BUKAN KES BUNUH YANG DI TIMBUL PAKATAN RAKYAT… kah kah kah..

woit… PELABUR MANA NAK DATANG… RASUAH TINGGI… YANG RASUAH BUKAN PAKATAN RAKYAT…. kah kah kah..

woit… PELABUR MANA NAK DATANG…. BUAT BANGUNAN…. BANGUNAN RUNTUH…. kah kah kah…

woit… PELABUR MANA NAK DATANG…. SEMUA DASAR BELUM MUKTAMAD…. kah kah kah..

woit…. PELABUR MANA NAK DATANG… TAKUT DENGAN BERAHENG… kah kah kah…

woit… PELABUR TAK NAK DATANG…. KERANA ADA TIGA PERDANA MENTERI DI MALAYSIA…. kah kah kah..

kah kah kah.... TAK PASTI MAN PM YANG BETUL BOLEH BUAT KERJA.... kah kah kah

kah kah kah…. NAK MELABUR KENA RASUAH TIGA PM…. kah kah ka

baca ini lagi :


RASUAH CULAS PUNCA PELABUR TAK MINAT
– harakah daily

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata, kerajaan cuba memberi gambaran serba indah tentang ekonomi negara biarpun hakikat adalah sebaliknya.

Beliau merujuk Laporan Bank of America Merill Lynch yang mendapati Malaysia kini antara negara yang tidak digemari para pelabur di Asia Pasifik selepas bank tersebut meninjau pandangan pengurus dana.

Kedudukan Malaysia jatuh dua anak tangga dari kedudukan sebelum ini iaitu di tangga ke-10, dan kini di kedudukan tercorot.

"Beberapa perkara mustahak yang sewajarnya diberi perhatian adalah pandangan para pelabur yang melihat Malaysia sudah tidak mampu bersaing dengan negara jiran yang begitu bertenaga maju ke hadapan seperti Indonesia," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Manakala kedudukan negara menurut tinjauan Forum Ekonomi Dunia (World Economic Forum) pula telah melonjak 10 anak tangga ke kedudukan 44 dari 139 negara.

"Berikutan perkembangan sebeginilah kita sangsi perincian Model Ekonomi Baru yang bakal diumumkan perdana menteri mampu memulihkan ekonomi negara yang lembab ini," katanya lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Biasanye pelabor2 tak ambil pot pasal pembangkang tetapi kalau mereka takut pada pembangkang, sangatlah pelik sebab bukan gomen? Hau hau hau hau projek tipu rakyat 1 Mesia.....tak pandai urus ekonomoney kambing hitam kan pembangkang!

yb berkata...

Internet lembab adalah antara faktor kenapa pelabur jauhkan diri. Khidmat pelanggan pula menyakitkan hati.

yb

mosabit berkata...

senang punya nak selesai.....

buat macam lim guang eng beri duit raya.......

minta kerajaan penang...selangor...kelantan...
kedah kongsi taja semua pelajar tu....

gerenti mat monggol kelam kabut punya......

tak caya...cuba try test....

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

PR bukan memburuk2 kan..... tapi kita bercakap yang sebenarnya berlaku.... iaitu keburukan dan keboborakan BN... ada faham ke????

kodok berkata...

pembangkang bangkitkan isu kaum & agama???..x abis2 melayu kena kenceng dgn UMCO ni..wakakakaka

cicit ngah layor berkata...

gtujm

Tanpa Nama berkata...

buat jambatan suku jalan. bakar duit bayar pampasan.

Tanpa Nama berkata...

bodohnya lah menteri2 bn ni, apa guna diadakan bermacam macam projek menghabiskan duit rakyat untuk mengharumkan nama msia? projek pukimak hapa benda kalau sampai sekarang nama msia tak harum harum? pembangkang memang kerjanya memburukkan msia, kerajaan pon memang kerjanya menghabiskan duit utk mengharumkan nama msia......

Tanpa Nama berkata...

ini bukan sebarangan kencing...ini kencing berbuih..woit umno..kerat kote bagi kat anjing lagi bagus..tak habis-habis tipu brahem ali

Tanpa Nama berkata...

husni ni ahli parlimen tambun (kawasan teman - tapi teman haramkan tangan teman memangkah dia) walau pun anak dia pernah menjadi kawan sebilik ngan anak teman di MAAHAD AL UMMMAH, Chepor suatu masa dulu, beberapa bulan dulu dia ni di uar uar kan untuk menjadi MB Perak selepas ni ... tp orang umngok sendiri tak berkenan ngan dia sebab dia suka meninggi diri ... kate orang umngok la .., betui ke idak teman tak tahu ... pejabat dia kat Ipoh Raya ... sebelah ISBA Group dan dekat ngan KELUANG STATION ... ring any bell ???