Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 10 Oktober 2010

GADIS BUKAN HILANG DI BANTING




MELAYU SENANG DITIPU




nota:
warga amerika kaji
ilmu plastik hasilnya
buat botol plastik yang telus

melayu hanya ada ilmu ambil
gambar botol plastik kosong kah kah kah





PENDUDUK SERBU RUMAH GADIS GHAIB RAKAM GAMBAR JIN
– beita hairan

Rumah gadis yang mengalami gangguan misteri yang menyebabkannya sering ghaib di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, diserbu ratusan penduduk selepas dua lelaki datang menawarkan diri merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan makhluk halus malam kelmarin.

Dalam kaedah rawatan tradisional jam 7.30 malam itu, dua lelaki menggunakan kaedah masing-masing bagi merawat Siti Balqis Mohd Nor, 22, yang ghaib ‘dilarikan’ makhluk ketika senja dan dinihari, sejak dua bulan lalu.


Dua lelaki itu yang menawarkan khidmat percuma selepas membaca kisah itu di akhbar sejak Selasa lalu, berpecah dua ketika sesi rawatan dengan seorang daripadanya berada di dalam rumah mengerjakan solat dan seorang lagi di luar rumah menggunakan jampi.
Kira-kira 15 minit selepas rawatan, seorang lelaki yang berada di luar rumah mendakwa melihat satu lembaga yang didakwanya dapat ditangkap.

Dia mendakwa dapat menangkap sembilan jin atau makhluk halus yang menyebabkan beratus-ratus penduduk menyerbu rumah gadis itu.

Selepas menangkap sembilan makhluk itu, bomoh itu memasukkannya ke dalam bekas khas bertutup bagi mengelak makhluk berkenaan terlepas.

Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.
Usaha Berita Minggu mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap, dihanyutkan ke laut.

Siti Balqis pula mengakui kini berasa lebih tenteram kerana dalam tempoh 48 jam lalu, beliau sudah tidak lagi ghaib.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit… KESIAN ORANG MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah... PAGI HARI DI TIPU UTUSAN MELAYAU... kah kah kah

kah kah kah… TENGAH HARI DI TIPU GEROMBOLAN… kah kah ka…

kah kah kah… SENJA DI TIPU TV TIGA SUKU…. kah kah kah..

kah kah kah…. MALAM DI TIPU BOMOH…. kah kah kah..

nota:
tahukah anda dari mana melayu
mendapat ilmu?

dalam dunia ini semua bangsa
mendapat ilmu melalui kajian bilik makmal
dan pengalaman yang dibukukan –

melayu dapat ilmu dari mimpi
atau bertapa di bawah batang pisang
di kuala sungai kah kah kah

nota:
kalau makhluk halus ini tidak
dapat dilihat mungkin ianya
tiga ekor atau 15 ekor dan
bukan 9 ekor kah kah kah

nota:
hairan kenapa terus buang ke laut?

kenapa tidak disoal siasat dahulu?
atau di hantar ke rumah pasong brickfield
atau bawa berjalan naik kereta polis
macam zubar dari satu balai ek satu balai kah kah kah

nota:
kenapa tidak disimpan untuk dikaji
jadikan ilmu pengetahuan dan tubuhkan universiti makhluk halus
dua jantan ini di beri derajah tan seri
kemudian cadangkan untuk satu lagi cabang hadiah
nobel sains – bukan kimia bukan fisik bukan bioloji
tapi ilmu sains ITIMEL – ilmu tipu melayu kah kah kah

nota:
kenapa tak gunakan khidmat makhluk halus ini
suruh makhluk halus ini berkumpul ramai ramai dan
minta mereka serang isreal kah kah kah
atau jadi penyokong pekasa kah kah kah

nota:
kenapa tidak gunakan tenaga makhluk halus ini
untuk menjana kuasa leterik di negara kita kah kah kah

nota:
pernah kah anda melihat
seorang bomoh duduk di tepi kedai jual number ekor
dia menjual angka ramalan
kenapakah bomoh melayu ini bodoh
kalau dia boleh meneka dengan tepat angka itu
kenapa dia sendiri tidak balun semua angka yang menang besar kah kah kah

nota:
anda pasti pernah mendengar ada orang bertemu hantu
apabila terdengar cerita ini sekali lagi sila ambil
perhatian! anda hanya mendengar cerita dari cerita ini bukan
dari malaon yang jumpa hantu itu tapi cerita tangan kedua
atau tangan ketiga kah kah kah

cuba ingat betul betul selama hidup bertahun tahun ini
kenapa tak pernah jumpa hantu ? kah kah kah

dan paling hairan kenapa tak ada orang jumpa hantu
di pavilion bukit bintang jam tiga petang
atau jumpa hantu di rumah rehat plus di seremban jam lima petang
atau jumpa hantu tengah hari di depan kedai maidin
bangsar utama jam 4 petang?

kenapa mesti hantu keluar di waktu malam bila cahaya kurang nampak ? kah kah kah

kenapa mesti hantu muncul hari malam bila kita sorang diri
dan bukan ketika perlawanan bola manchester united lawan kedah di
stadium bukit jalil kah kah kah

nota:
kenpa melayu tidak gunakan
khidmat makhluk halus
untuk membina negara kita
kita boleh relak sepanjang masa
dan terus jadi melayu kah kah kah


nota:
memang susah jadi melayu
sudah lah bodoh
kena tipu pulak
sudah lah kena tipu
melayu pulak kah kah kah


KENAPA MELAYU TAK BOLEH FIKIR

makhluk halus ini
ada kuasa boleh hilangkan anak gadis
tapi kalah bila masuk dalam
botol plastik kah kah kah

apa punya tuuuuuurrrrr.... kah kah kah


kah kah kah.... APA PUNYA TUUUR PUNYA HANTU ...PLASTIK PUN TAK BOLEH LAWAN... kah kah kah

54 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa lah kau ni....cerita hantu ni mat salleh pun ada...ada lak team cari hantu ...ghost buster....ada dracula....hantu cina pnn ada...hantu jepun pun ada..apa peliknya? Kalau ada bomoh melayu...bomoh cina pun ada...bomoh mat salleh pun ada...apa fasal kau perlekeh orang Melayu je....? kau tengok cina percaya pada hantu-hantu...sampai ada perayaan hantu....mat salleh pun ada raya hantu....tu semua kepercayaan seaat dalam dunia ....

Jebat_Musibat berkata...

kah kah kah...

ngape tak gunakan jin tuh supaya kuruskan bik mama?

kah kah kah

sparqzx berkata...

Bro... lu uat wa sakit perut la bhai pagi2 ni.... kah kah kah....kah kah kah...

melayu lagi... apa punya turrrrr dahhh.... kah kah kah...

itu dua olang bomoh boleh di martabatkan jadi Ahli Nujum Di Raja... kah kah kah....boleh ilangkan melayu... tapi kalah ngan botol plastik.... kah kah kah...

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

apa ni... cerita hantu.

mana cerita Kavita Singh?

bukan Kavita Kaur ka..

Singh untuk jantan.

Tak pon Kavita Singh ni pondan!

KAH KAH KAH KAH KAH KAH!

Putra IJ80 berkata...

dan...alkisah mengikut firasat hamba,Hantu Hantu akan berkeliaran di DUN galas,malah bole mengundi di pihak grombolan,Tak caya tunggu dan lihat Hantu Hantu ini datang dgn Bas persiaran.

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan pengikut pengikut UMNOAPCO
bodoh bodoh belaka, tidak boleh berfikir waras walaupun ditindas, sebab itu mereka mudah ditipu oleh pemimpin UMNOBNUPCO itu sendiri.

cicit ngah layor berkata...

Pandai bomor tu.Dengansekali jampi dpt tangkap 9 hantu.Moyang teman dari kecik sampai kemati tak dpt nengok hantu walaupon dier ader ilmu tangkap hantu.Kempunan dier tak dpt tangkap HANTU sampai ler dier balik kpd TUHAN nyer.

Omarasma berkata...

Saudara TT,
aku salah seorang peminat blog ni. tp kdg2 antara pandangan yg ko cuba lontarkan sungguh takbur dan bangang. ko ni rasa ko dah bijak sangat ape? sebagai orang islam kita wajib percaya makhluk ghaib tu ada. yang bomoh nak tipu ke ape tu nombor 2. kenyataan yang ko cakap macam setan tu takde.
ko ni beragama sciencetologi ke? kepala ko mmg tak boleh pakai la. aku rase ko ni anak buah astora jabat.

SUXX berkata...

Kakakah. Mat Salleh ada Halloween tu apa cerita. Kita taksub la sekali ngan number 13, smp hbs bgnan dihilangkan tingkat 13. Mat Salleh punye kerja la ni. Kite senang nampak bangsa kite je buat salah. Jenis bangsa yg kuat komplen kita la.

Holden Caulfield berkata...

kahkahkahkahkahkahkah!

Melayu,melayu..

Banyak baca Mastika dorang ni,kahkahkah!

Takpun banyak baca Bacaria..kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

isham aku faham maksud kau, tapi kalau kau anggap semua bomoh itu sama semuanya bodoh makna nya kau ni pun sama bodohnya malahan lagi bangang dari bomoh tu..

kau cerita pasal politik sajalah kalau nak nampak cerdik, kalau beri pendapat kaitan lain selain politik kau memang bangang isham,, sama level dengan orang umno kau ni...

aku sudah sedarrrr kau ni makin bodohhhh isham... apa punyarrrr turrrrrr.....

Ez Puella Sapiens berkata...

John Lennon - God.

It's a concept of believing in fear.

I dedicate that song for those people who believe in ghost who can't even release from plastic hik hik!

Tanpa Nama berkata...

TT, Mengapa tidak hantar ke Universiti untuk buat kajian, kalau boleh di simpan dalam botol, sudah tentu boleh di bawa ke makmal. Di China, Universiti mereka mengkaji kebenaran cerita bigfoot
Scientists to resume search for Bigfoot-like ape man in central China
English.news.cn 2010-10-09 18:03:15 FeedbackPrintRSS
WUHAN, Oct. 9 (Xinhua) -- Chinese scientists are considering launching a high-profile search for an ape-like Bigfoot creature in central China's Hubei province, nearly 30 years after the last organized expedition to seek the legendary beast in the early 1980s.

Scientists are hoping the expedition could end the long-running debate on the existence of the creature, according to Wang Shancai, a 75-year-old expert with the Hubei Provincial Institute of Cultural Relics and Archaeology. He is also the vice president of the Hubei Wild Man Research Association -- organizer of the expedition.

Located deep in the remote mountains in Hubei, Shennongjia Nature Reserve has long been rumored to be the home of the elusive creature known in China as the "Yeren," or "Wild man." It is also referred to as "Bigfoot" after the legendary North American ape-man.

More than 400 people have claimed Bigfoot sightings in the Shennongjia area since last century, but no hard evidence has been found to prove its existence.

According to witnesses, the creature, which walks upright, is described to be more than 2 meters tall as an adult and has a gray, red or black hairy body.

mail berkata...

masa kecik dlu aku suka cite hantu kopek je.hehe..org tua2 ckp bebudak takleh main time senja nnti kena sorok kat celah kopek hantu kopek...aku sebenornya tak takut duduk celah kopek..tu sbb senja je aku main..hrp2 dptlah kena sorok celah kopek...aku bayangkan betapa bestnya bila kena kepit oleh kopek mcm dolly parton tu...tapi tak berlaku pun...

JinBukitPanau berkata...

kah kah kah!
dah lama dah kena tipu,
biasalah orang melayu kena tipu,
penipu pula banyak jenis,
ada bersongkok tinggi,
ada berkepala botak,
adak yang berkopiah,
yang penting bagaimana nak tipu melayu.

Yang seronok sekali, bila kita bila melayu ditipu hidup-hidup atas nama jin, saka, dan sihir.
Apa sekali penyakit boleh diubati, ubat mujarab adalah air, bayaran pula ikhlas, tapi kalau boleh beri banyak lagi baik.
Yang menjadi mangsa adalah jin, penyakit kenser, kencing manis, darah tingi pun disebabkan oleh jin, pendek kata makhluk halus yang bernama jin inilah merupakan punca dan penyebab segala penyakit dimuka bumi.
Tak puas dengan itu, mak bapak dan datuk nenek pula jadi mangsa, konon penyakit yang ada ini disebabkan saka tinggalan mereka.
Tak puas membodohkan melayu, mereka ditakutkan dengan sihir, setelah scan didapati ada orang menyihir supaya jadi begitu dan begini, kononnya ada orang dengki kepada kita, kemudian mereka guna bomoh siam untuk kenakan kita. Melayu yang bodoh ni terpaksa habiskan duit, kononya nak buang sihir.
Kalau kaki tipu ni orang kapcai dan kutu-kutu tidak menjadi masalah, yang gelar diri mereka tok guru dan ustaz pun libatkan diri juga. Sebab itu kalau orang acap kali pergi jumpa ustaz, tandanya nak pendiding sihir, atau nak buang jin, atau nak halau saka.
Sesiapa yang kena penyakit maka berubatlah dia, yang ustaz bomoh kalau sakit jumpa doktor, rasa tak yakin dalam negeri pergi berubat luar negeri, semua belanja hasil mengubat jin, saka dan sihir yang tinggal ayas belakang melayu.

JinBukitPanau berkata...

kah kah kah,
TT dan kawan-kawan tak pernah tengok jin ke?
biar saya tunjukkan 5 jin sekali gus, panggil sekali kawan-kawan.
ج ج ج ج ج

makanbola berkata...

yer,isham ko just tulis politik je la..bkn pasal antu,malah aku juga kurang percaya dgn sgala jadah antu ni sume..tp aku rasa aku xpenah npk melayu jual no ekor..yg slalu aku npk byk cina xpun keling..yg beli no ekor pun byk cina dan keling..bknkah beli no eko tu juga adalah satu kerja bg sang pemalas juga?bknkah pecaya pd no ekor juga satu benda tahyul juga?jadi samalah disini,melayu bodoh dgn hantunya,cina dan keling bodoh dgn no ekornya..TT pulak bodoh dgn.......?

Tanpa Nama berkata...

aku tak nak maki ko bang isham ..
aku p0n melayu..
tapi percaya pd jin tu bkn khurafat
kerna memng wujud kat dunia ne ..
dlm Al-Quran pun de surah jin..
Nabi pun pernah islamkn jin..

Hantu tu spesis jin ler..
kalu nak tahu ler..
kalu tak ..takkn di sebut dlm Quran tu..
"Tidak aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKU"

benar ..soal bomoh penipu tu soal laen.. tapi komen abg isham ne ..sgt keterlaluan..terlebih suda..
kalu abg isham dah kena sihir..
nnti tau ler tinggi rendah langit camner.. doktor moden xdpt nak nolong..

Tanpa Nama berkata...

Kekadang jika terlebih tulis orang akan dapat menilai tahap pemikiran seorang itu . Begitu juga jika seseorang itu terlebih cakap. Orang dapat menilai kelemahan atau kelebihan orang yang melontarkan pendapat itu.
Sebagai ingatan dalam Islam makhluk ghaib yang tidak dapat di lihat dengan mata kasar manusia itu ujud , malaikat , jin , iblis dan lain lain. Semua mereka ini adalah makhluk yang dijadi kan Allah.
Iblis memang tugasnya berinteraksi dengan manusia untuk menyesatkan manusia setiap , saat , setiap ketika keatas setiap manusia . Kita tidak pernah nampak iblis walaupun sekali , tapi adakah iblis itu tidak ujud.
Kalau anda tidak percaya dengan hakikat makhluk ghaib ini ujud , saya rasa anda perlu mendalami lagi ilmu agama anda agar tidak terpesong akidah.

Sudin berkata...

Kah,kah,kah....

ayat power yang digunakan oleh orang gereja,tokong,kuil,masjid,feudal.........hatta yang bergelar ulama

Orang Islam WAJIB percaya pada makhluk ghaib.....???

Dah kata lama dah...lebih 2 tahun...rukun iman orang melayu bertambah jadi lapan.....

7.Pecaya pada bomoh
8.percaya pada hantu

kah,kah,kah......

Rukun islam pun dah bertambah pulak.....

Wajib percaya pada makhuk ghaib...
Wajib bayar zakat pada bomoh....

Lagi satu ayat power isham oooi...
ialah takabur.....untuk mengaburi penipuan licik puak-puak ini....

Malaikat dah jadi hantu kopek bidan kopek lanjut....
Malaikat dah jadi langsuyor...
Malaikat dah jadi dracula....
Malaikat dah jadi hantu keling...
Malaikat dah jadi hantu raya...
Malaikat dah jadi hantu tinggi...

Kah,kah,kah....

Kalau nak pikior cara logik.....anjing dan kuching tak berani keluor malam...nyorok balik/bawah dapur....atau bawah katil,dapat juga skodeng....

Kepala bana apa yang tak boleh berpikior secara logik...???
Ini le akibatnya bila di tipu barua British dan feudal......!!!

Jibrail pun disuruh Muhammad S.A.W tunggu di bawah ketika naik ke Sidratul muntaha......

Apa punya benak pemikiran melayu Umno zionis ni.....!!!!!

Dijadikan semulia-mulia makhluk,dibekalkan dengan akal... tapi bila jadi melayu.....menjadi tengin....nasib baik jugalah saudagar arab datang ke tanah melayu sebarkan Islam,kalau tidak nyembah pokok,batu,kereta,lesung batu,keris,VCD,CD,DVD,LCD,LSD,HIV.......

Iblis dan Malaikat tu bukankah sepupu-sepapat.....cahaya dan api.....????.....yang tak boleh meninggalkan bekas........

Yang menghayun kapak membelah kepala mamak pukimak mahathir bukankah tangan sendiri.......???


Kalas.

Tanpa Nama berkata...

Apabila sesuatu bangsa dijajah...agenda pertama penjajah ialah menanamkan perasaan ketakutan (framing Fear)kepada bangsa itu supaya bangsa tak bangun menentang penjajahan. Manusia ini hanya tunduk dan mengikut dengan dua cara. satu dengan kasih sayang (love) dan kedua dengan ketakutan (fear). Nicollo Machiavelli pernah berkata,"It is better to be feared than loved, if you cannot be both".

Adalah dikatakan oleh sejarah apabila Tentera Portugis menyerang empayar kesultanan Melaka lakukan merompak, merogol dan membakar seluruh perkampungan Melayu di Melaka. Semua Mesjid dirobohkan dan sisa batu-batu robohan itulah digunakan untuk bina "kota Melaka". Selepas itu Belanda pun lakukan benda yang sama dan British pun amalkan perkara yang sama. Cara British ini lain sikit, mereka gunakan Pembesar Melayu dan menjadikan mereka Mitos dewa-dewa bagi orang Melayu seperti dalam sejarah raja-raja Hindu yang mengelar Raja sebagai Tuhan. British tak perlu kawal atau pun membantu seluruh bangsa Melayu cuma mereka mengawal 9 orang dewa Melayu ini dan jaga kesenangan mereka sudah memadai. Tetapi keadaan orang Melayu telah berubah sedikit dgn kemerdekaan negara dan sistem semi demokratik. Apabila Islam memberi sedikit ruang kebebasan umatnya berfikir keadaan ketakutan dan fikiran Melayu bukan dari pemimpin golongan bukan dari dewa telah sedikit mengubahkan pemimikiran Melayu. Zaman dulu bila pembesar Melayu lalu..orang Melayu kena baring ke Tanah dan sembah bumi telah lenyap...Ia bertukar pada cuma Ruku...tetapi bila orang Melayu sedikit cerdik sekarang cuma perlu tunduk kepala saja sekarang.Apabila Jepun menjadi penjajah..mereka juga gunakan ketakutan ke atas orang Melayu...bila komunis memerintah sebelum British kembali..mereka juga gunakan ketakutan terhadap orang Melayu..bila British meninggalkan negara UMNo juga gunakan ketakutan dengan berbagai undang-undang seperti ISA dan memberi kuasa tidak terhad kepada polis. Ketakutan pada Polis ini sehingga kini Ibu-Bapa di kampung-kampung gunakan perkataan "Polis" untuk mendiamkan anak kecil yang menangis. Ketakutan-ketakutan melampau dalam negara semi-demokrasi ini tidak akan terberhenti.

Selepas PR2008 umno, kuasa hegemoni yang leka telah tersentak dgn keputusan bahawa Melayu Bandar mulai tidak lagi takut..perasaan ketakutan mereka telah terpadam dgn Islam yang ditiupkan oleh PAS. Islam mulai diterima oleh semuarakyat membuatkan UMNO takut. Maka agenda baru dan Ideologi baru dengan "strategik Media" dari pemikiran yahudi melalui APCO digunakan. Yahudi gunakan ketakutan terhadap bangsa palestin. Satu orang Yahudi mati dibunuh orang Palestin 10 orang Palestin pulak mati dibunuh Yahudi ..satu nisbah sepuluh. Agenda pertama "stragik Media" APCO agenda utama ialah mencipta frame ketakutan kembali dgn bantuan mass media dgn cerita hantu...filem hantu...drama hantu..bual hantu...bila frame ketakutan sudah sedia ada..masukkan agenda politik seperti ketakutan kuasa Melayu akan hilang..melayu jadi pengemis..saikologi warfare oleh apco ini telah menyerap kepada semua golongan sehingga kepada cendikiawan klas menengah.Kalu kita kata PERKSA itu ciptaan APCO anda percaya?...dgn sebab inilah cerita PERKASA ini seperti cerita hantu dapat coverage media dgn luas. Ibrahiem Katak kentut pun masuk dalam media. Agen APCO kini berada dimana-mana..takuuuut?.

kiki berkata...

Panggil la dulu profesor doktor dari PBB tu ..boleh buat kajian makhluk asing atau jadi duta bercakap dengan makhluk asing ni ...

SyawaL berkata...

Iklan dari 63660
Kekayaan akan muncul kpd anda jika anda percayai. Sila hantan ON WIN ke 39883! Sifu 4D hebat akan bagi nombor bocor tepat untuk anda. 95% win!!!

cicit ngah layor berkata...

TT ni memang nak jolok komer.Dier nak tengok aper respon komer tentang aper dier tulih.Lepaih ditengoknyer peratusan pro dan kontra pader tulisan dier tu,baru dier buat keputusan samer ader nak terus kembangkan ideologi dier atau tidak.Tak kan komer tak kenai saper TT ni....Bekaih SUA.....paham2 jer ler....

Tempe Name berkata...

Jin dalam tin biskut Cadbury? Jin dalam botol biskut plastic? Takkan benda "bahaya" tu nak simpan aje botol mudah rapuh.. kah kah kah!

Dulu bomoh Aladin simpan jin di pelita gangsa
Bomoh 1950-Merdeka simpan jin dalam botol kaca
Sekarang bomoh simpan dalam botol plastik biskut Thye Hong... kah kah kah

Standard mmg sudah menurun.. kah kah kah

Dulu Aladdin jin kasi permintaan tak henti
Jin botol kaca kasi 3 permintaan
Jin botol plastik skarang kasi 1 permintaan + 5% cukai kerajaan + RM50 fi setem + 3% BLR.. kah kah kah

din kaki lutu dreba berkata...

bangang punya TT

Cuba ko pikir TT
anak dara ghaib apa de heran kat malaysia nih?

sedangkan enjin jet pon boleh ghaib
sedangkan atantuya pon boleh ghaib
sedangkan duit PKFZ pon ghaib jugak
duit kapal selam pon boleh ghaib

inikan pula seorang gadis.
biasa la tur!

sebenarnya, hantu yang ghaibkan gadis tur sama dengan hantu yang gaibkan atantuya, ghaibkan enjin jet dan ghaibkan duit PKFZ

itu pon ko tak paham ker?

Kairie Jeludin KJ berkata...

lu belum kena
keluaga lu belum kena
bole la lu cakap besa

sudah kena kalu
baru lu tau
setan tu ada di mana-mana
alam ghaib itu memang ada

siapa bole nafikan?

tapi pasal tangkap hantu ni
gua memang tak pecaya laa

Tanpa Nama berkata...

jebat musibat....

apa la kau
jin mana boleh kuruskan bik mama
buncitkan bik mama boleh la

PERCAYA ADANYA HANTU, TP JGN TAKUT PD HANTU berkata...

KEJAYAAN PALING BESAR BAGI IBLIS/SYAITAN/JIN YG JAHAT IALAH APABILA MANUSIA TIDAK PERCAYA AKAN KEWUJUDANNYA...

GOLONGAN ATHEIS TIDAK PERCAYA AKAN WUJUDNYA YG GHAIB...TERMASUKLAH ALLAH, MALAIKAT, SYURGA, NERAKA, JUGA ADANYA JIN, IBLIS, SYAITAN, HANTU.

SEBAGAIMANA UMNO, KEJAYAAN PALING HEBAT UMNO DALAM MENIPU ORG2 MELAYU IALAH APABILA ORG2 MELAYU TAK PERCAYA BAHAWA UMNO INI MENIPU...

KALAU KAU TAK PERCAYA ADANYA MAKHLUK GHAIB, AKU TAK LEH NK PAKSALAH, TAPI HARAP2 KAU AKAN DPT UJIAN DR ALLAH YG DPT MENGESAHKAN ADANYA MAKHLUK GHAIB ITU...AMEEN.

Tanpa Nama berkata...

tuan tt

dalam Al-Quran memang ada disebut tentang jin dan syaitan
tugasnya menyesatkan umat manusia
tiada siapa mampu menafikan wahyu Allah ini

silapnya kita org melayu bijak mengeksploitasi wahyu tuhan dengan cara salah

lalu timbullah kepercayaan karut seperti hantu kopek, hantu jepun, hantu puntianak dll.

percaya bahawa jin dan syaitan itu ada mesti berpandukan Quran.

Percaya pada hantu, jembalang dll yang digambarkan oleh bomoh dan org tua2 dulu, kalau boleh jauhilah kerana boleh membawa syirik.

tt.
berhati2 juga bila memberi pandangan kerana takut terpesong jauh

'kelapa tua tidak semestinya bersantan banyak'

Tanpa Nama berkata...

nampak macam banyak ilmu, tapi sebenarnya MAHA JAHIL! kah!kah!kah!kah!kah!kah!kah!kah!kah!kah!...

Tanpa Nama berkata...

Kau jangan sampai kena black magic sham, beringat sikit kah kah kah

Omarasma berkata...

Weh sudin..
ko ni bangang ape. aku cakap pasal percayakan benda ghaib. yang ko pergi melalut sampai masuk mamak pukimak mahathir ni pehal?

ko mana tau aku orang UMNO? nak cakap tak tahu mende. bodoh!

ko rase kepala hotak logik ko tu da cukup untuk tak kena tipu ke? ke lepas mati ko jadi unsur tanah je? takde syurga dan neraka?

tolong pergi belajar bahasa tamil. bace bahasa melayu pon tak reti bahasa.
BODOH!

1Crony berkata...

Mana ada jin atau hantu yang mahu kenakan atau merasuk orang tua gila tu (berkot dan berseluar singkat sebelah). Tak payah le korang nak habiskan air liur, beri penerangan bab jin dan iblis ni kepada orang yang dah lebih separuh abad (Bro TT), dia tu dah buluh, bukannya rebung lagi.... blog dia pun bukannya untuk penceramah agama atau jalan ke syurga, tetapi untuk bersantai aje. Hantam aje lah, asal ada nama sudah, jangan jadi bacul mahu komen tapi 'Tanpa Nama', anak luar nikah pun ada nama... sorry Bro TT!

Tanpa Nama berkata...

lama xnampak sudin komen dalam ni.

stiap kali komen, mesti kena hentam.kahkahkahkah..

komen bangang, bajet die hebat sangat, serba serbi tahu.kahkahkahkaah....

Tanpa Nama berkata...

TT .. sudah makin mengarut..

terlalu takbur dan sombong

Tanpa Nama berkata...

kalau tt teruskan cara penulisan begini... orang naik muak ... menyampah...

aku pun dah mula muak dengan blog tt ni

Tanpa Nama berkata...

Harap2 pembaca tak terlalu serius dlm membaca tulisan sinis brader TT.

NOTE: BRADER TT TAK KATA DIA TAK PERCAYA JIN.

Dia hanya gelakkan melayu yang taksub & paranoid dgn makhluk ghaib & ilmu halus.

Bukan ke memang budaya melayu suka jumpa bomoh sana sini? Segala jenis masalah dalam dunia ni ramai melayu akan bomohkan untuk cari penyelesaian. Ramai2 nak salahkan/rekrut jin.... kes contoh: Mona Fandey.

Tanpa Nama berkata...

bodoh betul manusia sekarang ni. Jin ngn setan memang ade. tangkap makhluk artinya menangkap jin atau setan. terer betol manusia dulu dan sekarang ek. Bleh tangkap jin dan setan. Kalau mcm tu, tolonglah tangkap setan-setan lain yang buat onar di dunia ini..boleh tak? Buduh betul.

Ape nak heran, manusia sendiri pun nak jadi hantu, pontianak, kuntilanak, pontianak sundal malam..itu tak ditangkapnya. Yg ghaib2 pulak ditangkapnya. pergi suruh bomoh tu tangkap setan-setan yang merasuk zionist israel dan zionist tempatan. Bleh tak?

Ini sume nak bodohkan orang melayu. Memanglah ada orang kene buat. Orang kene sihir. Orang kene busung. Itu sume kerja tuhan. Tuhan beri dugaan. Ada sesuatu untuk dijadikan pengajaran. tuhan tak suruh pergi tangkap hantu. Tuhan suruh jangan ikut setan dan jangan cuba menjadi setan! Mengapalah masih lagi ada yang bebal..bodoh tau macam ni..

*jangan jadi bodoh nak percaya tangkap jin dan tangkap hantu. Jaga roh sendiri! Roh sendiri pun da macam hantu. Ini nak tangkap halus-halus. Kah kah kah -cb

Al - Mu'allim berkata...

Pelik.
benda macam ni pun kena tipu jugak?

Tanpa Nama berkata...

TT..,

Kerapkali... bila kita rasa bongkak, semua benda dalam dunia ini seolah-olah nampak macam remeh-temeh, sama juga lah bila rasa ditipu, tertipu atau menipu.

Orang Melayu Islam memang faham dalam dunia ini memang ada makhluk lain yang tak dapat di lihat oleh mata (ghaib), sumber rujukan memang ada didalam Al-Quran dan al-Hadis.

Jadi kalau nak gelakkan orang lain, berpada-padalah. Kami faham tujuan artikel di tulis iaitu supaya orang melayu usah lekas percaya benda-benda sebegini.

Tapi meleret-leret hingga mengesyorkan supaya tanya itu, buat ini kepada makhluk tu.. tu menandakan TT ini 'ada kureng sket'... ~wakakaka..~

Sorry.. jangan mare~

Tanpa Nama berkata...

aku selalu mintak no ekor dengan hantu,jin,bertapa 7 gunung 7 gua..tak boleh jadi billionare pun.tak jugak kena no..

Lau Tze berkata...

kah3 ni paling lawak sejak aku baca blog ko isham..aku gelak sampai kena kecing manis

Incek Akim berkata...

aku ade tulis sikit kaitan ilmu sains & ilmu metafizik. the rest, up to u.

http://incekakim.blogspot.com/2010/10/asas-ilmu-sains.html

Tanpa Nama berkata...

TT..
Selang 3 rumah dari rumah aku, ada tok bomoh patah, hantu banyak ekor...yg ada kat cucu2 dia pun ramai.. Nak ke? nanti aku suruh cucu dia pos barang sekor..Soh hantu tu naik bas express gi KL..hahahaaa..
Nanti TT boleh berubat org patah2, boleh tambah pendapattan haaa...
Hahahaaaaaa...

Tanpa Nama berkata...

wei..aku nampak dlm gambaq, serupa balang kueh bahulu ja...

Sudin berkata...

Yang di kias tak terupa dek akal dengan menulis.....
Bumi yang lusa tampar tak mengena...


Dari mana datangnya amarah...?
Bukankah dari bisikan alam ghaib jua...?

Hah..!elok le tu sorang dah menampakkan hakikat alam ghaib dan sorang lagi manampakkan dengki/batu api yang dibisikkan dari alam ghaib......

Kebaikkan dan kejahatan sebesar zarah akan dibalas jua.

UMNO Bongok berkata...

jangan lupa, hari jumaat, melayu ditipu pulak oleh tok khatib.. hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

isham.. hantu ni memang wujud.. tolonglah parcaya..

1. duit pkfz boleh lesap...
2. duit projek istana negara, sudah rajagopal kowtim bagi lesap jugak...
3. pelir ko pun, boleh lesap jika tidak dijaga dengan betul.. untuk menjaga pelir. kita perlu mengurut2 sahaja setiap waktu.. jangan la sampai terkincit atau inzal pulak yer..
4. duit kutipan 100 bantahan judi lim guan eng... lesap.. tak diterima lagi oleh kerajaan penang..
5. altantuya juga lesap...
6. sosilawati pun lesap jugak.. jin la tuh.. tulang pun blom jumpa lagik..

jagalah pelir anda, jin akan lesapkan jika tidak dijaga..

Tanpa Nama berkata...

saudara tt

memang dah lama melayu diperbodohkan.. mat salleh mungkin ade dracula or warewolf.... tapi melayu hebat ade pontianak, pocong, hantu galah, toyol, hantu raya, hantu lilin, langsuir, hantu tetek...

Dalam quran ade menyatakan wujudnya alam ghaib, adenye syaitan dan jin... xde pon cerita hantu....

jd, kalau yang cerdik tuh sedarlah, kesian tgk budak2 kecik ditayang cerita hantu bodoh... didik adenye hantu....

kebanyakan bomoh ade berdampingan dengan jin2, bukankah kita sedia maklum sebaik2 jin, sejahat2 manusia....

so mmg dah lama melayu kene tipu....

Tanpa Nama berkata...

Kau ni rasis...hentam melayu je...cubalah hentam cina, india...iban ke...barulah tak rasis!!!!!!!!kah..kah..kah...

melvtec berkata...

TT ko ni pecaya adanya tuhan x? kalo benda yg ko x nampak/ghaib tu bg ko x wujud lah. baik ko cakap pasal politik saja lah...aku suka baca...bila ko cakap psl alam ghaib atau agama nampak sgt ko bodoh. kalo bodoh jgn bagitao org.

Tanpa Nama berkata...

biarla ada org nak ckp besar tak percaya hantu, takda menambah atau mengurang beras pun dlm tong kat rumah. jin iblis takkan ganggu kawan2 dia.

Apa2hal pun kedudukan manusia lebih mulia.
Pahala utk manusia buat kebaikan sekali, pahala berganda2..
Kalau jin yg islam...buat satu kebaikan dapat satu pahala saja.(ustaz aku habaq)
Jadi, ada unsur jeles disini, maklumla, sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia...

Tanpa Nama berkata...

TT dan korang semua tak tau dan takkan percaya slagi korang tak alami sendiri.
saya pernah alami kejadian mcm ni, dan saya tau sbb2 kenapa masuk dlm botol dsb. sbnrnya hantu2 ni (aka setan) ni takut dgn kita KALAU kita ada ilmu utk kalah kan dia. tp manusia zmn skrng tak blaja dan tak tau mcm mana nak kalahkan hantu2 ni. padahal semuanya ada dlm alquran. jgn pertikaikan knp kena masuk botol, ada sbbnya. saya pun tak pernah nampak hantu2 ni tp saya tau logic di sebalik kejadian ni. nak explain panjang lebar. tanya la ustaz2 yg berilmu, mesti diorang akan dpt jawab.