Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 10 Oktober 2010

NASIB GHURKHA



SAEKOR BIAWAK BARU DITANGKAP





PKR: SELAMAT GALAS BIAWAK HIDUP , KU LI
- mkini

Kesediaan veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah menerima pelantikan sebagai pengarah pilihan raya BN di DUN Galas disambut sinis oleh pemimpin pembangkang.

Bagi timbalan presiden PKR Syed Husin Ali, tindakan Tengku Razaleigh yang lebih dikenali sebagai Ku Li itu tidak ubah seperti "menggalas biawak hidup".

"Ku Li setuju galas beban sebagai pengarah PRK (pilihan raya kecil) Galas untuk Umno. Tak ada pilihan lain? Harap dan doa Ku Li selamat dari menggalas biawak hidup," katanya dalam laman Twiter.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. NAK BUAT MACAM MANA…. kah kah kah..

kah kah kah…. DAH NASIB NAK KENA TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah…. DULU FIRAUN TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah… RAIS YATIM TIPU… kah kah kah..

kah kah kah… BRAHENG ALI TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah…. KALI INI MALIKUL TIPU….. kah kah kah..

kah kah kah…. BIAWAK PUN BI AWAK LAAAA…. kah kah kah

kah kah kah…. MEMANG DAH NAK JADI B A WAK…. kah kah kah

nota:

ini bahaya dari seorang ghurkha
nanti takut takuit jadi seorang kuli kah kah kah


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

W7
Drama pilihan rakyat bermula. Hero masih d UK... Konon-konon masih menunggu... Sampai-sampai aje Hero d sambut begitu meriah siap dengan reporter dan saluran TV sekali. Bila Hero tua Itu bercakap aje.... Habis, bogel sudah rahsia yang d tunggu-tunggu oleh pilihan rakyat. Apa yang diulaskan oleh Hero tua itu bukan lagi menjadi hak beliau dengan apa yang dia sampaikan. Ia sudah menjadi hak pendengar untuk d nilaikan d kertas undi. Siapa dia sebenar-sebenarnya Hero tua ni. Apa yang di perjuangkan oleh beliau.... PAS d minta berhati-hati dalam berkempen. Pergerakan Hero tua ini lebih kepada untuk diri nya sendiri. untuk d lihat masih penting dalam politik kelantan. dari sudut keutamaan, Hero tua begitu yakin kerusi dun Galas dapat d rampas.... Akhir confirm jadi Ghurkha Tua (itu cerita NASIB GHURKHA TUA) jadi .......PAS
Lawan tetap lawan.... Saya sendiri Akan turun walau pun dengan kekuatan yang sedikit.

cicit ngah layor berkata...

Keturunan gurkha tahun 60an yg juai batu cincin dikaki limer dulu.Gajah hidup pon sanggup dikandornyer asaikan dpt melangkah kepaler org no 2.Kalau demer menang diGalas...no 2 kener kerojer kuat,kalau tidak,berputih mater ler.PRK Galas jadi penentu hidup matinyer antara Ku Li dgn org no 2.Tak cayer,kiter tengok...

PEMILIHAN CSL SEBENARNYA CINA SABOTAJ BN berkata...

UMNO NK GERTAK MCA...LU JGN LAWAN BIG BOTHER MAA

TANGKAP PRESIDEN PENCEN UTK GERTAK PRESIDEN BARU...

PUKUL ANAK SINDIR MENANTU...

MCA MASIH KENA KOWTOW UMNO LAGI... BELOM MASA LAWAN UMNO, UMNO MASIH ADA KUASA WALAUPUN KUASA MACAM ORG LEMAH TENAGA BATIN/MATI PUCUK,... TP HAKIKATNYA UMNO DALAM KEADAAN AMAT LEMAH...SEMUA ORG 1MALAYSIA TAHU.

TERTIDUR SEBELUM BERAKSI...TAK MCM CSL, HEBAT DI RANJANG HAHAHA

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

kavita singh tak de ke?

Tanpa Nama berkata...

Rakyat sekarang sudah kenal UMNOAPCO apabila mereka kuat di Parlimen mulalah dari Pemimpin UMNOBNAPCO sehingga ke ahli ahli UMNOAPCO menunjukkan kebodohan, keangkuhan dan Rasis mereka terhadap rakyat..

Mereka hanya perjuangkan kekayaan pemimpin mereka sahaja Ahli mereka terpaksa membayar harga mahal untuk mengikut terlunjuk mereka sebagai contoh Barangan Naik (BN) bertujuan menindas rakyat termasuk Ahli UMNOAPCO yang di perbodohkan.. keris dijulang hanya untuk Gerombolan UMNOAPCO untuk menipu Melayu sahaja..
Ingat sebelum kena?.
Kalau puak puak UMNOAPCO tidak dapat berfikir, maka Melayu didalam UMNOAPCO akan terus ditipu olih pemimpin mereka..
harap anak cucu kita perlulah berfikiran waras...

MAT RAPU berkata...

Kalu dia menang di galas, dia buleh jadi TPM. Kalu dia menang lagi pru13 dan najib kalah; dia akan jadi PM. jadi stretagiknya dia akan buat najib kalah dalam pru13 supaya dia jadi PM.

dia antara org tua yg paling layak dan paling pengalaman jadi PM. Muhidin hanya budak hingusan.

Tanpa Nama berkata...

Najib : kalau PR menang, DAP akan memerintah negara...abis orang2 Melayu !!

CSL (MCA) : Kalau PR menang, PAS akan memerintah negara...abis orang2 bukan Islam !!

kah..kah..kah....nak tipu dan menakutkan orang2 Melayu dan Cina...sudahlah UMNO/BN,rakyat tak caya lu lagi !!!

Rakyat : kalau PR menang, Karpal Singh akan dilantik jadi hakim negara, RPK akan dilantik jadi IGP....abis berkecai semua kaki-kaki rasuah UMNO/BN !!!

Tanpa Nama berkata...

Dari segi ini Ku Li tidak licik, buta perut tak dapat tangkap permainan licik oleh orang yang mahu klentong beliau termasuk yang dulu- Madey. Macam mana dia tak dapat baca Tuhan saja yang tahu. Kalu menang, menang pun tipis tak bawa kemana taka akan merasa jadi Menteri Kanan pun, nak lawan Najis jauh sekali, kalu kalah nanti orang kata 'padan muka' Inilah satu kelemahan Ku Li yang sulit dia sendiri dapat baca atau lihat walaupun dak berdekad dalam politik tahi UMNO.

Tanpa Nama berkata...

PAK CIK FELDA TERINGIN KAWIN MUDA
MAK CIK FELDA BERANGAN DARA

Maka belonggoklah Makcik dan pakcik Felda di depan tb ini malem. Alkisah seorang pahlawan angkasa lepas disandingkan dan tersiar di tb seantero dunia.

Diceterakan seorang pak cik felda umornya sudah kubur kata mari rumah kata pergi, meleleh air lior teringin umbut muda setelah melihat pahlawan angkasa lepas itu berpimpin tangan di persada. Dalam terlior sempat juga pakcik yang sudah tidak bergigi itu menumbuk dinding melepaskan geramnya sambil angguk-angguk apabila otaknya meminta dia berkahwin umbut muda. Di mata yang sudah bukan sikit rabunnya itu ternampak tubuh pahlawan angkasa lepas bertukar menjadi tubuhnya. Seketika terbayang cop mohor tiga segi kavita singh di depan mata.

makcik felda di sisi masih tersengih-sengih melihat para undangan terdiri daripada pahlawan angkasa lepas termasuk otoman, spiderman, batman dan lainnya yang didatangkah khas dari luar negara antah berantah. belanjanya bukanlah tinggi sangat kerana banyak cukong yang menyesponser. hatta, tiba-tiba tubuh puteri bertukar menjadi tubuhnya yang kelihatan ramping walaupun sebenarnya perut makcik felda itu umpama tong membuat budu.

makcik felda pun lupa bahawa esok lusa harga susu bakal naik. Pak cik felda masih meleleh air lior di depan tb walaupun siaran sudah berakhir dan ayam jantan mula berkokok.

din kaki lutu dreba berkata...

Kisah pahlawan menumpang kapal:

hari tu tumpang kapal g angkasa
hari ni naik kapal g angkasa
esok kayuh kapal g angkasa

meleleh air liur pak cik makcik felda depan tb tigasuku

pak cik felda ada jugak cita2 nak rasa umbut muda. mak cik felda nak juga pinggang ramping semula

lupa esok lusa harga susu dan teh tarik dah nak naik

oii pakcik makcik!
siaran tb tigasuku dah habis dah
apa melangok lagi depan tb.
pi la tido. ayam dah nak bekokok.

Tanpa Nama berkata...

Dari Tengku menjadi Kuli, dari Kuli nak jadi natang bewok pulok doh.