Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Oktober 2010

INI DIA KESAH PENIPU DAN PEMBELIT




BERANI MAKAN IBRAHIM ALI





JANGAN DEKAT UMNO KERANA IA PARTI PENGKHIANAT : MAHFUZ
– harakah daily

Rakyat hendaklah menjauhi Umno kerana parti itu sering dibuktikan menggadai kepentingan bangsa sendiri semata-mata mahu menjaga kepentingan diri dan cita-cita politiknya, kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

"Bukan sahaja bangsa sendiri yang digadaikan, agama Islam pun sanggup digadaikan oleh Umno apabila ia mencantas bantuan kepada sekolah-sekolah agama rakyat (SAR).

"Bukan setakat mencantas bantuan sahaja, para pemimpin Umno termasuk Perdana Menteri Najib telah melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah tidak berasas kepada SAR apabila mereka memberi gambaran seolah-olah SAR menjadi tempat melahirkan pengganas," katanya ketika menyambut gesaan Sultan Selangor supaya rakyat menjauhi pihak yang menggadai bangsa sendiri.

Menurut Ahli Parlimen Pokok Sena itu, antara pengkhianatan terbesar Umno terhadap orang-orang Melayu sepanjang lebih 50 tahun memerintah negara ini ialah apabila tanah-tanah rizab Melayu semakin pupus.

"Akibat perbuatan Umno menggadai bangsa sendiri, kini hanya tinggal sekitar 1.7 juta hektar sahaja tanah rizab Melayu, sedangkan waktu negara menyambut kemerdekaan dulu, terdapat kira-kira tiga juta hektar tanah-tanah tersebut," katanya.

Umno, katanya, seolah-olah mahu mengulangi tragedi yang berlaku ke atas rakyat Palestin apabila tanah mereka tergadai kepada Yahudi Zionis.

"Bukan sahaja tanah, peluang pendidikan yang selama ini menjadi wadah utama mengubah taraf hidup orang-orang Melayu juga dimangsakan dalam kerakusan Umno menggadai bangsa sendiri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


woit…. DARI 3 JUTA HEKTAR TANAH TINGGAL 1. 7 JUTA …. kah kah kah..

kah kah kah… INI BELUM KIRA TANAH KTM KENA SONGLAP OLEH SINGAPURA… kah kah kah..

kah kah kah…. INI BELUM MASUK TANAH JOHOR DI ISKANDAR YANG KENA GADAI…. kah kah kah..

kah kah kah… INI SEMUA AKIBAT AKTA TANAH NEGARA YANG DI LULUSKAN OLEH GEROMBOLAN…. kah kah kah…

kah kah kah…KENAPA PERKASAM TAK MARAH… KERANA CURI TANAH RIZAB MELAYU ADALAH BERTENTANGAN DENGAN PERLEMBAGAAN…. kah kah kah…

19 ulasan:

jai berkata...

Kah kah kah...

Urusan gadai-menggadai ni pegi la pajak gadai, baru betul.

Kat sana banyak barang2 kemas orang melayu kena gadai.

Kah kah kah...

Putra IJ80 berkata...

kah! kah! kah! Ya mengadai Bangsa satu hal yang mengadai diri pada benih keturunan Pak Bai., apa cerita? cuba tanya D'Mahfuz, hat tur lagu mana?

matstimketum berkata...

sdr isham, braheng alkataki senyap sebab selama ini pemimpin umno bergantung kepada cukong untuk sumber dana mereka! itulh sebabnya banyak tanak rizab melayu dah lupus kerana diberikan kepada cukong-cukong ini. bilalah pengikut gerombolan nak sedar akan kerakusan ini! gerombolan juga memberi puak rajagobal tanah sebagai ganjaran kerana mengikut kehendak mereka seperti yang berlaku dinegeri teman!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah dah tak boleh panggil tanah melayu lagi kah kah kah pasal melayu punya tanah ciput jek kah kah kah sumer sudah juan sama cina kh kah kah atau kene songlap dengan loyer2 dari banting kah kahh tak lama lg TT tak payah pegi Bali lagi kah kah kah bila time puasa kah kah kat sini pon boleh tengok kah kah

The Clown berkata...

Itu tidak termasuk lagi tanah yang DAP bagi kepada Cina di Perak semasa kerajaan 'PAS' berkuasa di sana.

Kahkahkahkaah!

Tanpa Nama berkata...

Hah! cina mana yang berani kekoh ibrahim ali tuh?!

Pagi2 hari kau buat aku sakit perut Isham..adoi!

sakariyaakop berkata...

Ada sapa-sapa berani curi tanah 3 segi milik Bik Mama?????????????????

Tanpa Nama berkata...

HAI anak muda Melayu yang akan menjadi kumpulan besar untuk mengundi di PUK13, buka mata mu dan bertindak mengikut fakta dan data janga asyik dilamun emosi yang Perkasa selalu mainkan.
Bukan itu saja ekuiti orang Melayu sebanyak RM52 bilion hangus disebat dek kroni UMNO dan lepas itu melalak/melolong yang orang Melayu tak dapat ekuiti. bangsat betul UMNO. Kali ini buang habis UMNO dalam peta politik kita dan talkinkan.

Tanpa Nama berkata...

12 maut tragedi lebuh raya

Difahamkan, bas JKM membawa peserta yang menghadiri Perhimpunan Raksasa PBTM, turut dinaiki Exco Kerajaan Melaka, Datuk Karim Sulaiman. Bagaimanapun, kesemua penumpang bas itu dilaporkan selamat.

sumber: Utusan Meloya

nota:
takziah dan alfatihah kepada mereka yang maut dalam kemalangan tersbut.

tetapi apa yang hendak dikatakan disin adalah penyalahgunaan bas agensi persekutuan Jab. Kebajikan Masyarakat,JKM..ini tuhan nak tunjuk kat rakyat apa najib boleh buat dan akan buat masa PRU 13 nanti...

cicit ngah layor berkata...

Yang tinggai hanyer ler Askar Melayu jadi hak malaysia ni.Namer keretapi Tanah Melayu udah bukan jadi hak melaysia semuernyer.Tak lamer lagi namer Askar Melayu pon akan ditukor kpd askar 1malaysia.Maklum ler nak naik namer,buat ler menatang aper pon,semuernyer 1malaysia.Kalau tak cayer,bagi demer menang PRU 13 ni,akanjadi aper yg teman cakap.

Tanpa Nama berkata...

Aku mintalah semua Sultan-Sultan kat sini bukak matalah sikit...Umno dah merendahkan martabat bini sultan...adakah permaisuri agung tak diiktiraf sebagai First Lady?...istri pm pulak yang jadi First Lady...

Untuk pengetahuan semua ahli umno..First Lady tu digunakan untuk panggilan kepada isteri ketua kerajaan Negara yang tak mempunyai Raja...contohnya...Isteri President Amerika, President Singapura, President Indonesia...sementara untuk kerajaan Beraja...isteri mereka dipanggil Permaisuri yakni First Lady untuk negara contohnya Maghribi, Jordan, kemboja...mana ada dalam sebuah negara..ada seorang Permaisuri dan ada seorang Firsat Lady...itu yang bini barak obama confuse...

Adakah ini tanda-tanda Malaysia akan jadi Republik?...kahkahkah

marhaen berkata...

Mcm mana tanah melayu kat balik pulau, dengar kata nak buat kolej?dah lapor kat YB x dak apa pun..

Tanpa Nama berkata...

Mcm mana tanah kat balik pulau, dengar kata nak buat kolej?dah la tanah kampung banyak tu je,lagi nak rampas..YB buat apa?dah lapor senyap je...

Tanpa Nama berkata...

Takat gadai bangsa, tak de hal brader..

Arak pun dia minum.. hidup pun dengan duit judi... semayang pun idak.. apa la nak heran.. Pak Lah yang punyer baik pun, sama2 tunggang arak jugak.. inikan pulak Najib dengan Lebai Sauh!

Padan la pengikut2 PAS kata UMNO ni lebih kapir dari orang kapir..

Itu hari aku singgah la satu R&R, ada satu grup Pemuda UMNO turun 2-3 bijik BAS... Time masuk waktu solat maghrib pulak tu, 7.10pm.. takder sekor pun singgah surau gi semayang... padahal, kat baju sekor2 tertera Pemuda Bahagian kawasan tempatan, tempat gua baybeh...Sumer pakat2 boleh singgah tandas gi kencing dan berak kat tandas sebelah surau jer.. Kalo jauh tu, boleh la buat solat jamak...aku tak kesah.. Tapi puak2 UMNO Pemuda Harapan Bangsa ni, asyik semayang GHAIB sajalah kot.. layannn, kata deme jaga agama islam.. pantang sangkut sikik dengan islam, dia main nak balun saja..

Deslim berkata...

Pelajar UTP Tipu Utusan Malaysia

Ni lagi stail.

Penipu ditipu balik! Kahkahkahkah!

shahmetal berkata...

Ape ko tulis mmg aku setuju. Cuma ada bnda aku nak bangkitkan:

Kenapa bila UMNO buat mcm ni, PAS dan PKR layak membincangkan fasal isu 'Melayu', tapi kalau bila PAS/PKR buat hal, kerajaan komen, bertempik2 kata kerajaan sengaja provoke rakyat? Mainkan isu perkauman?

Bukankah sama je isu kali ni?

Tanpa Nama berkata...

abe amngook goyak tak dok lagi projek segera di galas masa prk nih

guano gitu
dah nok bengkrap ko kejaan

nasib mu la kejo gomen
takdo la bonus taun nih
pade muko demo
hidup dok tadah bonus memanje

Tanpa Nama berkata...

dahlah bodoh melayu pulak tu.. dah lah melayu bodoh, berahim ali pulak tu..haha..

Tanpa Nama berkata...

Perkasam ada syer dalam hal
cilok mencilok ni
mana boleh marah nanti kena jual

malayu tipu melayu
macam CIBAI