Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Oktober 2010

KES SIASAT SAMPAI MATI



YANG TERBANG BERTABURAN




nota:
cekap cepat dan
kelentong kah kah kah



UTARA : SPRM SIASAT SURAT LAYANG – berita hairan

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menjalankan siasatan terhadap kandungan surat layang mendakwa berlaku penyelewengan membabitkan pemberian konsesi balak berjumlah RM21.5 juta sepanjang 11 bulan pemerintahan pakatan pembangkang di Perak.

Pengarah SPRM negeri, Nooraziah Abd Manaf, berkata pihaknya akan menjalankan siasatan dengan menjadikan kenyataan yang disiarkan di dalam media sebagai asas siasatan itu.
“Memang sehingga hari ini (kelmarin) SPRM Perak tidak menerima sebarang laporan rasmi daripada mana-mana pihak mengenai kes berkenaan.

“Bagaimanapun, SPRM boleh menjalankan siasatan pada bila-bila masa dengan menjadikan laporan media itu sebagai perkara asas sebelum mengambil tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi Berita Harian, semalam.

Beliau mengulas laporan media mengenai surat layang dipercayai tersebar luas di kalangan pemimpin DAP Perak berhubung dakwaan penyelewengan berkenaan.

Surat tanpa tarikh dan tidak bertanda tangan itu disertakan lima muka surat menyenaraikan 103 syarikat balak yang menerima konsesi oleh pentadbiran pakatan pembangkang yang ketika itu diketuai Mohammad Nizar Jamaluddin.

Surat bertajuk, ‘Ke mana pergi hilang RM21.5 juta, peruntukan (donation) diberi oleh 43 syarikat pembalak telah diberi kelulusan dalam masa 10 bulan kerajaan pakatan pembangkang 2008’ berkenaan turut menyenaraikan jumlah wang, nama penerima serta kawasan balak yang diberi kepada ahli, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan Ahli Parlimen DAP negeri itu.

Nooraziah berkata, SPRM akan mengenalpasti kesahihan surat layang itu dan kertas siasatan akan dibuka jika terbukti kegiatan rasuah serta penyelewengan berkenaan wujud.

KAH KAH KAH

woit…. CUKUP HEBAT…. CUKUP GEMPAK…SYABAS ! ... kah kah kah..

kah kah kah… AKAN MELAKUKAN SIASATAN SEGERA…. kah kah kah..

kah kah kah…. HANYA BERDASARKAN SURAT LAYANG… kah kah kah…

kah kah kah… SPRM MACAM ULTRAMAN AKAN BERGERAK PANTAS…kah kah kah..

woit… SABAR DULU… MAI SINI NAK TANYA… kah kah kah

kah kah kah…. BERIBU RIBU LAPORAN YANG DULU…. SENYAP AJE…kah kah kah..

woit… BUKAN SURAT LAYANG…. ADA NAMA ALAMAT DAN POTOKOPI KAD PENGENALAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KES TOYO ENJOY KE DISNEYLAND… kah kah kah..

kah kah kah… KES MAT HASSAN BAWA DUIT KE LUAR NEGARA…kah kah kah..

kah kah kah... ADA LOPORAN ... TAK SIASAT JUGA ?... kah kah kah..

kah kah kah…. KES SAMSENG KAUTIM DENGAN PEGAWAI POLIS… kah kah kah…

woit… TAK ADA JUMPA FAIL KE ?.... ATAU FAIL HILANG?… kah kah kah..

kah kah kah....JANGAN RISAU… MALAYSIA TODAY ADA SALINAN… kah kah kah…

nota:
dapat dilihat jelas bahawa sprm ini
bukan badan pencegah rasuah
tapi barua gerombolan nak
bagi pakatan rakyat susah
dan kempen seolah olah
pakatan pun sama terlibat rasuah

kalau tak ada rasuah – boleh
pasang rasuah macam kes
china doll di ipoh kah kah kah


nota:
kalau kes pakatan
siasat sampai mati
kalau gerombolan
kes dilapor terus mati kah kah kah



BUKTI NYA ? APA TINDAKAN SPRM BILA BACA BERITA INI?



PERTIIKAI HARTA MAYC DIPINDAH
- melayau

KUALA LUMPUR 10 Okt. – Kepimpinan Persatuan Kelab Belia Malaysia (MAYC) hari ini melahirkan rasa curiga terhadap usaha bekas Presidennya, Syed Hamid Albar yang memindahkan harta dan liabiliti MAYC kepada Yayasan MAYC – yang didaftar sebagai syarikat pada awal tahun 1990-an.

Presiden MAYC, Akhramsyah Muamar Ubaidah Sanusi berkata, pemindahan harta MAYC kepada yayasan itu yang dibuat pada 26 September lalu akan menyaksikan aset bernilai berjuta-juta ringgit itu terus kekal di bawah kuasa Syed Hamid.

“Lebih membingungkan lagi, saya diberitahu bahawa keahlian yayasan tersebut akan dibuat secara terbuka sedangkan ia bukanlah persatuan apatah lagi apabila didaftarkan sebagai syarikat.

“Jadi keputusan menghidupkan semula sesebuah yayasan harus diperjelaskan secara terperinci termasuk mengenai pemegang amanah, penerima manfaat dan sebagainya bukan dilakukan secara terburu-buru,’’ katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Utusan Malaysia di majlis rumah terbuka anjuran MAYC di kediamannya di sini hari ini.

Akhramsyah juga memberitahu, seharusnya perpindahan harta dan liabiliti tersebut perlu dipersetujui melalui mesyuarat agung tahunan (AGM).

Sementara itu, Setiausaha Agung MAYC, Ahmad Ansor Muhd. Rivai Batubara berkata, hanya segelintir ahli sahaja yang dipanggil untuk menghadiri AGM tersebut seolah-olah mahu menyembunyikan sesuatu.

“Kenapa ahli MAYC yang terdiri daripada golongan korporat dan profesional tidak dipanggil ke AGM tersebut?

“Saya lihat ini satu pencabulan hak dan perlu diambil tindakan yang tegas bagi mengelakkan salah guna kuasa ke atas harta MAYC kelak,’’ tegasnya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..

woit... SPRM ... INI LAPORAN AKHBAR PAGI INI.... kah kah kah..

kah kah kah... BUKAN SURAT LAYANG.... kah kah kah..

kah kah kah.... BILA NAK BERTINDAK... kah kah kah..

woit....APAKAH KERANA INI GEROMBOLAN MAKA ... TAK ADA TINDAKAN.... kah kah kah..

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada laporan psl km sarawak dlu...
xde paper tindakan pon....
nmpk sgt....
xper pasni pakat ramai2 wat surat layang jer xyah ssh2 g sprm kalo gi pon bkn nk lyn pon.....

-pokio-

Tanpa Nama berkata...

Terkini, Ternow, TT, Presiden US kena baling buku, kha, kha
This is the astonishing moment a book was apparently hurled at the head of U.S. President Barack Obama during a campaign rally in Philadelphia.

The flying missile narrowly missed hitting the President today.

It is not clear where it came from in the crowd.

Tanpa Nama berkata...

SPRM - Suka Pakatan Rakyat Mampos

cicit ngah layor berkata...

Baru bacer surat layang danlaporan akhbar,dah melayang2 demer pegi siasat sampai tak dan sembayang subuh.Itu kalau dipehak Pakatan.Nampak sangat pehak yg amat berkuaser dal dunier ni melantak duit tak halai utk jadi darah daging anak bini.Teman yg dh tuer ganyut ni pon nampak yg demer ni kerojer ikut telunjuk org lain.Rogi benor rasernyer,sekolah tinggi2 tp dayus,betui2 punyer dayus puak2 gampang ni.Buat kerojer ikut telunjuk,bukan ikut pertimbangan akai yg waras dan hati yg ikhlas keraner Allah.Kalau mcm ni ler perangai komer,lebih baik komer makan bangkai.Itu lebih sesuai untuk komer2 yg berkenaan.SELAMAT MENYIASAT UTK PAKATAN.

Tanpa Nama berkata...

org yg suka siasat tu memang babi
diulangi, memang babi
babi

Tanpa Nama berkata...

SPRM maksud sebenarnya ialah SIASAT PAKATAN RAKYAT MALAYSIA...tugas mereka menyiasat kes-kes yang melibatkan Parti-Parti dan Ahli-Ahli Pakatan Rakyat...itu aje...faham tak....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

SPRM dengan SPR dua2 BABI.

Johan 23.01.84 berkata...

baca ni kahkahkah berkenaan sidang kemuncak bik mama

Tanpa Nama berkata...

lancau apa Nooraziah Abd Manaf ni cakap?

rattlehead berkata...

bangsat punya SPRM!!!!

mosabit berkata...

woitttt...takutnya ...
meremang bulu jembut aku bila sebut pasal sprm ni.....

seram sejuk aku nak komen sprm ni..

SPRM - Suka Pakatan Rakyat Mampos..

SPRM - SIASAT PAKATAN RAKYAT MALAYSIA...

SPRM - suka pepek r***** m******

semoga semua pegawai sprm mati luar iman.......


kah kah kah kah kah kah ....

UMNO Bongok berkata...

Noraziah Manap ni pun GATAL BURIT jugak nak keje gomen? Dasar betina garit barua gerombolan!

Tak tau maksud garit? Pergi hantuk kepala kat dinding.. aku ingat hanya jantan2 sial UMNO saja asyik do merembat duit gomen. RAMAI JUGAK BETINA2 GARIT BOLEH JOIN?

Bila la pulak nak jual puki bagi kita main? Makn duit gaji haram, dah boleh... butir tu, bagi la kami main! Boleh ka?

Tanpa Nama berkata...

tengoklah yang buat kacau gerombolan - geng mamak, ni MAYC dengan presiden baru - geng arab badwi, yang jadi budak suruhan diadu-dombakan MELAYU...SPRM... Bodoh tak boleh diajar, Pandai tak boleh diikut..biarkan..biarkan..

mtgbertam berkata...

Membuak darah aku naik bila baca kenyataan SPRM ni.....

Tanpa Nama berkata...

NAMPAK GAYANYA SPRM N SPR NI MAKAN HALAL KAT BN TAPI DUIT DEPA TU DTG DARI PELBAGAI SUDUT HARAM , BUAT TA FAHAM JE BODOH BETOI STAFF GOMEN NI ,...WA KAA KA

Tanpa Nama berkata...

kalau di KEDAH kena lapor dulu baru siasat.. tp di PERAK surat layang-layang pun laku.... HA..HA..HA...

ilistiop berkata...

ni la sprm.. komponen BN yang begitu cemerlang wat kerja nak siasat PR

Tanpa Nama berkata...

kepada adinda noor aziah

kat dunia ko buat la
kat akhirat nanti kami tuntut
kami akan tuntut
demi Allah kami akan tuntut

Tanpa Nama berkata...

Woi nonotziah..

Itu fail yg betimbun kat office sprm ko buat selet punggung ke?

Dapat sekeping surat layang..cepat dan cekap korang siasat!!Ni mesti sitambi zamburit punye plan...

Lang berkata...

kalau tanya puakppuak sprm ni dari paling kuli sampai yang pangkat tinggi... kenapa kamu bekerja... maka menjawaplah mereka beramai2... KAMI KERJA SEBAB BEKERJA ITU SATU IBADAH....

kalau tak caya pi tanya...

Tanpa Nama berkata...

Surat layang dah boleh jadi bahan kes? Boleh wat kira....
Na'uzubillahiminzalik.....

Ada duit abang disayang, takder duit abang melayang seperti surat layang kat selayang....

Tanpa Nama berkata...

KEPALA BUTUH LA SPRM

BUTUH
BUTUH
BUTUH

Siasat Sampai Mati

BUTUH
BUTUH
BUTUH

Tanpa Nama berkata...

Kes Rasuah dan Harta datuk Taib kat canada, UK dan Australia macamana. 3 laporan dibuat kepada SPRM. Dengan website2 dan bukti2 serta gambar2 sekali. Kenapa senyap saje. Takkan nak tunggu lanun ni mampos kot. Kalau dia nak mampus, bagi lah dia pening kepala sikit.

Tanpa Nama berkata...

sprm BARUA umno,
sprm TAK GUNA,
sprm BANGKAI hidup,
sprm CIBAI,
sprm RASUAH,
sprm BABI TUNGGANGAN Umngok,
sprm TAK ADIL,
sprm MENCEKIK HARTA RAKYAT,
sprm PEROMPAK,
sprm PEMBUNUH...
sprm BILA NK TAUBAT.??????

Tanpa Nama berkata...

SPRM jadi baruah gerombolan. Rakyat menilai tindakan mereka dan akan terjemahkan kedalam PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

ini lebih kughang maling teriak, "maling..! maling..! maling..!"
haa..haa..haa..


kmt65.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Yang ini bukan surat layang.
Surat terbuka dari Mat Zain bin Ibrahim...bukan sebarang jenis surat yang tiada tandatangan dan tidak tahu asal usulnya.


Surat dari Dato Mat Zain bin Ibrahim pasti tidak akan dilayan oleh SPERMA dan polis...
sebab....tun kutty , musang hasan dan ganiPigtail terlibat

Tanpa Nama berkata...

Oit Lang 18:43

Itu memang aku sokong.. pi la tanya mana2 gomen serven... itulah jawapannya.. MACAM CIBAI LOL JAWAPAN TU..

Sekor jawab ALLAH la.. mencari keberkatan apa lanchow la.. sumer pakat2 bagi jawapan yang sama... sekor jawab mengabdikan diri kepada Alloh lal... Dunia jambantan akhirat.. cibai la bodoh...

Ko tengok pegawai2 kerajaan.. laki bini ada degree, gaji 2500-3000 jer setiap sorang.. 5000-6000 jer sebulan sekeluarga.. umur pulak, baru awal 30-an.. ko tengok rumah..haibat, semi-d dua tingkat kat subang... pakai estima, alphard... rumah make-up giler2 macam rumah towkey cina meniaga babi punyer untung... anak 3-4 orang.. pendapatan keluarga, tak padan dengan perbelanjaan bulanan.. patut la ramai melayu kalut nak keje gomen.. boleh rembat duit rupanya...

inilah kerja2 1.2 juta gomen serven... apa2 istimewa, dia orang yang balun dulu... oit sidek asan.. ko pun balun duit rakyat jugak ka? syok la keje gomen camni..

Tanpa Nama berkata...

nampak sangat geng kita nak marahkan SPRM. tt tolong buat pertandingan macam dulu.
soalan yang disyorkan,
1- Ringkasan paling kelakar bagi huruf S.P.R.M..
2- Moto paling kreatif untuk SPRM.

Hadiah 2 biji kereta Ferari.