Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 November 2010

MACAM MACAM DI BUAT UNTUK TIPU MELAYU




INI BAHASA APA ?




nota:
pening kepala mak cik felda
ketika di putra jaya
tersesat mak cik felda
cari punya cari
terjumpa coli bik mama kah kah kah


HANYA BAHASA MELAYU BAHASA RASMI : NIK SAFIAH - melayau

Hanya bahasa Melayu boleh diiktiraf sebagai bahasa rasmi di negara ini.

Tokoh akademik, Profesor Emeritus Dr. Nik Safiah Karim berkata, sehubungan itu, mana-mana pihak di negara ini tidak boleh dengan sewenang-wenangnya menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa rasmi kedua.

Bagaimanapun katanya, kerajaan tidak pernah melarang penggunaan bahasa Inggeris di kalangan rakyat malah menggalakkan mereka menguasai bahasa antarabangsa itu.

"Kita juga telah menjadikan bahasa Inggeris selaku bahasa pengantar kedua di sekolah-sekolah selepas bahasa Melayu.

"Adakah ini masih belum mencukupi sehingga bahasa itu (Inggeris) juga perlu dijadikan bahasa rasmi?," soalnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SEMUA ORANG TAHU BM INI BAHASA RESMI…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI GEROMBOAN SENDIRI TAK PEDULI…. kah kah kah..

woit… TAK PERCAYA?... kah kah kah..

kah kah kah... UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION ITU BAHASA APA?.... kah kah kah..

kah kah kah... KENAPA UNIITED TIDAK BERSATU?.... kah kah kah

kah kah kah... NAK BUKTI LAGI ?... kah kah kah..

kah kah kah…. SURAT SURAT RESMI KERAJAAN PUN PAKAI BAHASA MAT SALLEH… kah kah kah..

kah kah kah… LAGI TAK PERCAYA?.... kah kah kah

kah kah kah… APA BENDA NYA PRECINT… kah kah kah..

kah kah kah… NAMA PRECINT INI BAGI SUSAH MAK CIK FELDA SAJE… kah kah kah..


nota:
semua nak tipu melayu
yang tipu melayu ini bukan orang melayu
kerana nama kumpulan mereka ialah
unuted malays national organisation kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ETP tu apa dia...?

'ENTOT2 TELAN PROGRAM'...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bukann... etp tu entot2 terus lariiii...
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan nama 'precint' tu (kini dah melarat pula ke negeri sembilan) diubah pada 'pelesit'.
kah kah kah...

Melayu Kena Sokmo berkata...

Salam Bro TT. Kalau gerombolan mabuk dan raba ponggong perempuan pun mereka cakap bahasa Mat Salleh.. tak caya tanya JJ. Sebelum bunuh diri dan makan rasuah pun mereka cakap bahasa Mat Salleh (supaya Mak Cik Felda tak faham). Bila tanggal 31 Ogos, sibuk nak laung MERDEKA.! MERDEKA.! MERDEKA.!, tapi taksub nak guna bahasa penjajah, tak yakin bahasa sendiri (pemimpin Melayu pemalas dan hipokrit), sebok nak suruh rakyat kibar bendera sana sini. Tempah banyak-banyak kat ROC melalui tauke Ah Chong dan rakyat keluar duit poket beli bendera supaya nampak patriotik, walaupun hari-hari kena tipu. Kalau tinggal kat Berlin, Tokyo, Paris atau New York ke, tak apa juga nak kibar bendera Malaysia, ini nak tunjuk patriot konon, nak tunjuk kat Ah Chong atau Muthusamy? Kitalah Melayu, kitalah 1Malaysia dan akhir sekali kitalah barua!

Tanpa Nama berkata...

Nak jadi mat salleh konon.

Bontot hitam!

ha ha ha berkata...

Yesss....Ohhhh No, no, no , no ...Corectt, korekkkk...corekkkk..ok..ok...

What...can..can la...Ok..ok.. What 10 percent...no no no...yes...ok..upla ..

Corrrrrrrrreeect..done ..ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Anak2 PM panggil Rosmah "mummy"...ini kan bahasa Inggeris. Kenapa tak panggil "mak"...kan ni bahasa melayu? Rosmah kata gitu di tv...dia kata anak2 di talipon dari US "mummy..jangan khuatir......". Jadi aku tau dia dipanggil mummy.

Mahathir ...anak2 dia panggil dia daddy...kenapa....doktor kerala ni nak jadi orang putih tapi asyik menunjukkan ke melayuan dia.

babi betul!

Tanpa Nama berkata...

Anak2 PM panggil Rosmah "mummy"...ini kan bahasa Inggeris. Kenapa tak panggil "mak"...kan ni bahasa melayu? Rosmah kata gitu di tv...dia kata anak2 di talipon dari US "mummy..jangan khuatir......". Jadi aku tau dia dipanggil mummy.

Mahathir ...anak2 dia panggil dia daddy...kenapa....doktor kerala ni nak jadi orang putih tapi asyik menunjukkan ke melayuan dia.

babi betul!

Janggut berkata...

kesatuan MEMBANGSATKAN melatu bersatu

dia buat akta, buat peraturan, buat undang2 tak penah skali dia ikut..

banghang lebih dr lembu!!

Tanpa Nama berkata...

PPSMI????

lancau apa PPSMI
nak martabatkan BM??
Sapa memartabatkan PPSMI dulu?
Nik Aziz???????
MBIMBM menatang cibai apa???
kenapa ada MBI?
Buang MBI tak boleh?

nak muntah aku

Tanpa Nama berkata...

ada cadangan tukarkan nama precint ke pelesit. cadangan saya pula tukarkan jadi Persetan.

Tanpa Nama berkata...

Hoi TT, ada ralat sikit!

Hoi TT, tolong tukar makcik felda ke makcik LKTP!

Hoi TT, sekian tima kasih!

Ah Chong berkata...

Nik safiah ni bekas pensyarah aku kat UM tahun 1980-an
beliau antara barisan pensyarah paling berwibawa
beliau juga antara orang yang menentang keras bi dalam pengajaran sains dan math

aku selut kat prof ni
bukan dari golongan kangkung
beliau hanya mahu memartabatkan bm
tapi dulu masa muda mulut dia, mak oooiii.... adula!!!
tapi mulut aje ler.... hati dia baik