Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 November 2010

INI BETUL BETUL TIPU MELAYU



MENANTU SIAPA INI?



nota:
diri sendiri tak ada ijazah
malas belajar beli ijazah
buat kolej ajar ekonomi
ada ilmu akounting ada aljibra
ada dacing ada neracha
untuk timbang ijazah jual kati kah kah kah


IJAZAH TIMBANG KILO

The University of Wales announced it had suspended its involvement with Fazley International College, pending investigation - BBC LONDON

A Malaysian pop star with a bogus doctorate has been running a college offering University of Wales degree courses, a BBC investigation shows.

A Bangkok college that Thai authorities say has been operating illegally, is also offering courses leading to degrees from the Welsh institution.

Week in Week Out examined the way in which the University of Wales validated courses in overseas institutions.

The university said it was dealing "thoroughly" with the issues raised.

The programme revealed that Fazley Yaakob, who runs the Fazley International College (FICO) in the Malaysian capital Kuala Lumpur, was claiming to have both a masters and a doctorate in business administration. But both came from a bogus university.

The pop star, who has four hit albums to his name, claimed the qualifications from the European Business School (Cambridge), an offshoot of the Irish International University, which was exposed as a sham by the BBC in 2008.

“We are not happy about what is happening, we are dealing with it and will deal with it very thoroughly and will learn lessons from what has happened”.

Professor Nigel Palastanga said the University of Wales did not ask about his credentials, which were displayed prominently on the college website until he was confronted by BBC Wales' education correspondent Ciaran Jenkins in Kuala Lumpur.

Professor Nigel Palastanga, pro vice chancellor at the University of Wales, said the university was "concerned" about the issues raised in the programme.

"We are not happy about what is happening, we are dealing with it and will deal with it very thoroughly and will learn lessons from what has happened," he said.

The University of Wales announced it had suspended its involvement with Fazley International College, and would take no new admissions to its business administration and MBA courses until the matter had been investigated.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... ZAMAN INTERNET INI MASIH ADA YANG NAK BELI IJAZAH... kah kah kah..

kah kah kah... MUKA MACAM BURIT AYAM .... ADA NIAT NAK ADA IJAZAH... kah kah kah..

woit... KALAU NAK IJAZAH... BELAJAR LAAA.... kah kah kah...

61 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
taktau nak kata apa dah..

crayon berkata...

burit ayam?? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

P =Pizza
H =Hut
D =Delivery

Woi fazley..baik hang keja pizza hut laa lepas nie..

Regards
mhaneffs

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

tuan amat concern tentang pendidikan melalui tulisan2 tuan di sini.

sifat murni tuan ini mmenyebabkan saya ingin menitiskan air mata dan amat terharu.

isk isk isk...

Tanpa Nama berkata...

salam

Awas kawan! dia ni penyokong tegar umno.

matstimketum berkata...

budak ni kantoi lagi! ini kes malas belajar tapi nak tunjuk ijazah berjela. kah,kah,kah. dah jumpa mak mentua sebenar ker, kan tak nak tunjuk mak mentua cucunya? oh, mak mentua sibuk sebab ambil alih kerja pm sekarang ni!

Tanpa Nama berkata...

Mungkin si Fazley ni pon tak tahu yg Uni dia amik Dgree dlu tu yg tipu punya. Harap2 la dia bagi pnjelasan yg konkrit, kalau tak dah sah memang dia ni pon "penyamung".

"Tompok-tompok taik unta".

srikandibi0L0gi berkata...

woah.. biaq betul?
isk isk isk

1Crony berkata...

Yang Dikasihi Bro TT. Aku lama sangat dah menyampah tengok muka dia ni (penipu - Ijazah beli) sebagai mode kepada sebuah forum di TV1. Patutlah standard TV1 pun sama dengan dia. Astro Awani (501)pun sekarang ni lebih teruk lagi dari berita TV1, TV2 dan TV3, apa dah jadi ni? Itu lah sebabnya siaran TV biasa sukar nak dapat (jelas) di sebahagian besar daerah di negara ini. Semua tu birokrasi bagi rakyat melanggan TV swasta/satelit. Kat negara ni semuanya boleh di beli walaupun telah dibeli(sewa). Kalau PR jadi kerajaan memerintah nanti, harapannya, wujudkan 100 saluran TV swasta, bagi mampus monopoli Astro dan orang politik yang cari makan dengan polisi penyiaran mereka ni. Kita doa kan supaya mereka yang mencari jalan mudah dengan mencekik wang rakyat ni, apabila mampus sahaja, muka mereka terus bertukar jadi kepala babi. Amin

Tanpa Nama berkata...

Yang jadi RELA adalah semua yg bodoh-bodoh, bengap-bengap dan bengong-bengong. Mereka semua jenis ghairah dgn sebungkus nasi bungkus, air sirap dan dapat naik lori ke sana ke mari. Cuba tenguk RELA ini bertugas. Pakai uniform hijau dengan berret tetapi pakai selipar je.........!!!!

mahaza berkata...

A Malaysian pop star with a bogus doctorate - statement paling berbisa....
paling best boleh katakan semua channel tv kat malaysia kena kencing terutama astro... baguslah astro pun selalu kencing gak...

Yong berkata...

Tak salah Fazley ni menantu Rosmah. Macam walhasil balik asal je citernya.

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) berkata...

nasib baik tak tengok bicara siswa kat tivi satu.

Tanpa Nama berkata...

nak ijazah, belajar la? belajar kat mana? kat sintok? kat um? kat uia? kene timbang kilo jugak.. keluar jadi kongkang?

baik beli saja bang isham ooi.. kalo score spm, orang tak nampak sangat.. member gua, spm pangkat 3 jer.. rajin punyer pasal, buat master phd.. muahmuah.. jadi kongkang le la ni..

Modern Talking berkata...

burit ayam laku juga dijual satu lidi singgit.. tp klu dah muka camtu... ct pun x mau hahaha

kah berkata...

kah kah kah!
di Golok Thailand pun ada jual ijazah PHD.

Pemerhati berkata...

Kan dah kantoi. Bongok.

teganu kite berkata...

isamudeng,
ijazoh menantu-menatang mok badok.

aku dok pahang ssikit haghang base orang puteh - nanti aku tanye Mat Said Kemamang yang bijok itu.

Di bawoh rang ikang...

Tanpa Nama berkata...

JANGAN TERKEJUT KALAU ADA WAKIL RAKYAT YANG PUNYA IJAZAH BELI ... SETAHU AKU DI JOHOR ADA 1, DI UTARA ADA SATU, ORANG PANGGIL IJAZAH TAMPAL POKOK .....

Tanpa Nama berkata...

Sian dia, dah la si Fazley ni kahwin dengan anak Rosmah Mansor bini Najib dan dipinggirkan Rosmah.

edlitrab berkata...

Hahaha.. memang aku dah lama dengar pasal ijazah beli dia ni.. akhirnya kantoi gak..

Tanpa Nama berkata...

aku dah lama syak mamat ni. bila masa dia buat PhD.. master pun ciplak.. hahahaha..

kalau dah bodoh, menipu pun tak menjadi..

Tanpa Nama berkata...

burit ayam!!!! bukann!!! burit saiful!!!! kah...kah....kah....



gibuk

Tanpa Nama berkata...

dah mula dah, menantu buat onar.
dulu kj, menantu dollah.
kini fazley, menantu rosmah (najib).
bak kata a.r. tompel dalam flem p. ramlee.
"ini bukan anak menantu, ini anak hantu."
geliga sungguh p. ramlee.
kek kek kek...

C++ berkata...

Hahaha..... tak tau nak kasi ulasan aper... melainkan.... hahahahaha ... jer...

Tanpa Nama berkata...

entah apa lagi la yang takdak kat malaysia nie...kantoi uniten, bole jumpe PM mintak biasiswa...ada degree tipu2 pun bole buat kolej, masuk program tivi,jadi wakil rakyat,MP...impress betol aku dengan negaraku ini...

Tanpa Nama berkata...

korang ni tak patriotik betui.sokong la barangan buatan malaysia.fazley tu dah la melayu,bumiputera lagi.takkan nak menipu.orang melayu tak suka menipu tapi suka ditipu...

KTB berkata...

Jika betul apa yang dinyatakan di sini, maknanya sijil MCE (1975) aku walaupun gred 3 lebih bernilai. Kah Kah Kah.

apopo berkata...

saya sayang pak long TT...

Tanpa Nama berkata...

dok buat terrer cakap pandai dlm tv
ijazah timbang kilo

kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

dulu2 pak dah hantaq blajaq suh amik ijazah, dia dok gatai pi cari azizah... pastu nak cover beli la ijazah sekati rm2.50. bungkuih dgn suratkabaq plak tu. Boleh la jugak dapat ijazah sesman juai kekuletor.

Awang Joe berkata...

nasib baik x sempat daftar kt kolej tue...hehe...

Mat Dangdut berkata...

asmara ini yang hanyutkan kita...asmara ini yang hanyutkan aku...akakakaka..kantoi..kantoi...dari dulu lagi aku suspek...mcm mane tak pasal-pasal lawyer bole jadi..doktor bole jadi..ingineur bole jadi..ceh!!..

Tanpa Nama berkata...

Muka burit ayam tu tak sembahyang 5 kali sehari ke?

Balik lah ke pangkuan Allah.

Tak ade maruah.

Malukan orang2 Islam aje.

orang kampung

Tanpa Nama berkata...

patutla dari awal2 nama mamat ni nak mula dicanang dulu - pasal apa ek, pasal siti ke pasal af? - aku terus dah meluat-loya je tengok dia...

Matjoe berkata...

kah kah kah

byk menipu ini orang

Tanpa Nama berkata...

busuk busuk pun orang kita jugak kah kah kah kah kah

Kamben berkata...

hahhahhaaaaaaaaaa
Mamat Pazli muke cam jambu nie
CEO kat PWTC tak mustahil lah
ijazah PHD dia boleh dibeli timbang kati... wargtkkakkkaka

nk jadi CEO xkan pakai SPM je kot.. wahhhahhahahaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

Sorang lagi yg mengaku dr... Dr Azizan Osman yg selalu tunjuk jari kat kepala tu... tak lama dulu AC tipu dapat datuk... mampos kah..kah..kah semua nak tipu melayu

Tanpa Nama berkata...

Apa kata Bik Mama menantunya 'bogus' bukan 'bagus'? Bini bik mama ada bagus? Hau hau ahu hau.....nak 'bagus' dapat 'bogus'! Mampos!

pakwe berkata...

ahahahaha bagus la..

la..ijazah tipu rupanya...

tak heran la..aku nampak dia dalam perhimpunan setan umno tahun lepas..

ahahaha kaki penipu la dia ni...

ini bukan burit ayam lg muka..muka cam sial.. aahahahaha

Tanpa Nama berkata...

aDe ke arTis yg eduCated~??
pelik2 je merekA ini~ peniPu xnaK hingat~

Tanpa Nama berkata...

mengaji x habis, lari ke luar negara, kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Uikss... dia dah letak jawatan dari kolej dia la... tak tahan pressure la agaknya tu.

Nak kena tunggu BBC gak yg repot baru ada kesan...

Tanpa Nama berkata...

bicara siswa di ARTIEM adalah rancangan paling skema perbah aku tgk setakat nie.

Apa la dok bincang isu2 kecik xde pekdah kpd negare. Sistem pendidikan negara malaysia dh jadi mcm setan.

Byk swasta, PTPTN, tak berkualiti dan bermacam2 lg masalah.

Cube ko bayangkan TT, kerajaan rancang nak buat lagi satu program angkasawan negara.

Baik RM100 juta kita buat teknologi roket sendiri. Apa gunanya budak2 yg dikatakan pandai dlm SPM.

nampak sgt tahap pendidikan kita sgt terok.

Tanpa Nama berkata...

paper the star last year dah bagitau last year "a singer cum entrepreneur " has a bogus DBA from unidentified university...biasa la ...nama tak sebut....

Tanpa Nama berkata...

Dia ni pun stok eee ka? macam ada rupa ....

Tanpa Nama berkata...

the star 23 August 2009
Dodgy degrees

baca la..or search google tajuk atas:
Other dubious institutions which are not in recognised accreditation registries include Connaught University, Pacific Western University, American Northeast State University, Western University, European University, Hill University, Rochville University and Buxton University.

> a Selangor Umno division chief who is also chairman of a local publishing group (MBA, Connaught University, UK);

> a Kedah Umno division head and Umno Supreme Council member who became a self-made millionaire after school (MBA, Preston University, US);

> a Perak DAP state assemblyman (Bachelor of Business Administration, Paramount University of Technology, US) ;

> a retired Royal Malaysian Police department director who is now serving in a government body (MBA, Newport University, US);

> a leading Chinese educationist with three PhDs (PhD, Kensington University, US);

> a celebrity motivational speaker who has set up a private college (MBA and Doctorate of Business Administration (DBA), European Business School Cambridge of European Union);

> a top entrepreneur and chairman of one of Malaysia’s leading manufacturers (DBA, Irish International University); and

> a chairman of a local IT media company who was charged with furnishing false statement to the Bursa Malaysia (Bachelor of Science in Building Construction and Management, Connaught University, Ireland; MBA, North West London University, UK; and Doctorate of Philosophy in Business Administration, Pacific Western University, US).

Tanpa Nama berkata...

bukanka masa bik mama interviu dia untuk kawinkan anak dia...bik mama dah sahkan yang mba dan phd bakal anak hantu ni...pa sal plak ni...takkan bik mama silap..tak mungkinnnnnnn...

J. Abdullah berkata...

dah ala ala frank william abagnale. catch me if you can, si fazley ni jerit jerit dalam hati.

lol.

you've been caught brothaa!

Tanpa Nama berkata...

standard la menantu pm kt malaysia,dr penyanyi dh tukar jd perompak..wat kolej sendiri lak tu,msti dpt sponsor mak badak..ehh mak mentua..g mmpus la lu

mamat pumpong berkata...

stok eee jugak la tuh ...nak habaq mai ...tok wan dia dulu dok meniaga mee goreng kereta surong - mee goreng mamak la. Kesian Tok Wan dia .... punya la penat lelah dok surong kereta mee goreng dok cari rezeki ntuk sara anak bini .... tautau cucu pulak bikin malu besau seluruh kaum puak...jadi penipu kelas tertinggi lagi (PhD la tuh). Baiklah TokWan dia plak.....makan hasil titik peluh yg halal ....camno dia ni plak jadi makhluk jenis dok makan sara hidup secara menipu ... halal ka tu?
Habih seluruh rakyat Melayu yg kena tipu idup2 oleh barua ni. media2 tv pun sama kena ...atau media tv pun ngok jugak ... atau turut bersama dok menipu para penonton melayu.... termasuk pelajar2 siswa siswi uni2 ipta ipts bla bla bla .... bladi fool

Tanpa Nama berkata...

P = Pretty
H = Hard
D = Dick

tp nampak jambu je

Tanpa Nama berkata...

http://iam.subhumour.us/?p=3248

Tanpa Nama berkata...

BAGI AKU, KALAU DAH NAMANYA UMNO, APA NAK HERAN BEB... DEPA TU KAN HARI2 DOK MENIPU, MEMFITNAH DAN MENCACI ORANG SANA SINI, ALIH2 DEPA JUGAK YANG KANTOI...

FUYOOH.. YANG KENA KALI NI BUKAN SEMBARANGAN ORANG BEB... MENANTU FIRST LADY LAGI TAU... SIOL JE BUAT SUMMIT HARI TU MAHAL2 SAMPAI RM24M KONON NAK DIDIK BEBUDAK JADI BAIK2, ALIH2 MENANTU SENDIRI TAK TERJAGA.. HAHAHA

TAPI YANG LAGI LAWAK TU, MAK MENTUA FAZLEY NI PUN KAKI TIPU JUGA. DIA GUNA IJAZAH 'FIRST LADY' PALSU DARI MALAYSIA, HABIS DIA BAWA IJAZAH TU PERGI KELENTONG SEANTERO DUNIA... SAMPAI2 PERMAISURI AGUNG PUN DAH TAK TERKATA APA DAH KAT DIA... HAHAHA

alifbro berkata...

betul xbetul sila rujuk sini.
tengok dari part 1 sampai 5

Tanpa Nama berkata...

kenapa kita asyik dengki n mengata orang?cuba tgk diri kita sendiri mcm mana...sudah cukup ke ilmu yg kita ada? IJAZAH TERBAIK DATANGNYA DARI JALANAN. DARI PENGALAMAN BERCAKAP DAN BERSALAMAN.

Ombakjahat berkata...

Astagfirullah..

Jgn hanya pandai komen jika hanya tahu cerita dr 1 pihak je. Patut la ramai anak melayu x bjaya..cakap je pandai, tp otak x diguna utk bfikir.

Tanpa Nama berkata...

hati batu muka simen apa nak peduli pada oghang ning bisness geng. janji masyuuuk. melayu mudah kena lebong... dasar jubur lembuuu....

Tanpa Nama berkata...

ish korg ni...bukan fazley yg tipu la..die pn xsgka yg U tu sbnrnye xdiiktiraf...jgnla sk sgt nk kutuk2 org ni...

Tanpa Nama berkata...

klu nk amik PHD kita mesti wat research dulu universiti mana yang bagus..takkan terus apply je....jgn lar jadi bodoh...ahhaha