Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 November 2010

SURAT TERBUKA UNTUK ZUL NORDIN




TOLONG SAMPAIKAN PADA ZUL NORDIN




SANDIWARA POLITIK PKR SUDAH LENGKAP – berita hairan

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin, berkata pengumuman bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan, Zaid Ibrahim, untuk meninggalkan PKR secara rasmi tidak lama lagi sekadar pelengkap kepada sandiwara dimainkan kepemimpinan PKR selama ini.

“Kecundangnya Zaid, sekadar mengesahkan apa yang kami di Konsensus Bebas dedahkan dari awal, bahawa PKR hanyalah parti untuk golongan Firaun kecil yang mendokong falsafah politik matlamat menghalalkan cara, menggunakan kaedah pembohongan dan cakap tak serupa bikin untuk memahkotakan angan-angan seorang manusia untuk menjadi Perdana Menteri.

Kepada Zul Nordin:

Saudara,

Tiga hari dahulu saya mendapat panggilan talipon. Ketika panggilan masuk saya berada dibilik mandi. Selesai mandi saya ternampak ada tanda pangilan tidak dijawab dan belum pun sempat saya melakukan sesuatu - satu susulan pesanan ringkas masuk.

Pesanan meminta kebenaran untuk bercakap jika saya sibuk dan tidak mahu diganggu. Pesanan ini saya tahu dari siapa. Saya amat kenal hamba allah ini. Ini kenalan dan kawan lama saya.

Kami berkenalan dan berkawan ketika kami muda. Kami berkenalan dan berjuang ketika kami anak anak mahasiswa. Hamba allah ini juga adalah ahli majlis ke 16 Persatuan Mahasiwa Universiti Malaya dimana saya menjawat Setiausaha Agung PMUM.

Untuk masa ini biarlah saya tidak mengenalkan nama hamba allah ini kepada umum. Tetapi saudara Zul Nordin pasti amat amat mengetahui siapa hamba allah yang saya maksudkan ini.

Biar saya teruskan surah ini. Saya pun menalipon kenalan lama saya ini. Apa yang saya tulis dibawah ini ini adalah hasil dari perbualan talipon kami.

Bagini isinya:

Saya diberiathu bahawa apabila parlimen dibubarkan pada tahun 2008 dahulu, nama Zul Nordin telah dicadangkan oleh Parti Keadilan Rakyat sebagai calon parlimen.

Zul Nordin telah berkesah tentang namanya sebagi calon kepada ramai orang. Zul Nordin bercerita bahawa dia amat amat kekurangan duit. Malah Zul Nordin becerita yang dia tidak memiliki duit untuk untuk wang pertaruhan.

Zul Nordin telah mengkesahkan ‘ kesusahan’ ini kepada seorang seniman. Sang Seniman ini kemudian telah pergi menemui hamba allah kawan saya itu dan meminta sesuatu dilakukan.

Sebenarnya sang Seniman, hamba allah ini dan saya adalah dalam satu angkatan. Kami sama sama di jalan raya pada Disember 1974 dahulu. Sang Seniman ini adalah juga kawan baik saya.

Si hamba allah ini dengan baik hati telah menguruskan 15ribu ringgit duit Malaysia untuk digunakan oleh Zul Nordin. Wang sebanyak ini telah dipinjamkan agar dapat digunakan sebagai duit pertaruhan yang diwajibkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya -SPR.

Telah dijelaskan antara si pemberi dan si penerima bahawa wang sebanyak ini hanyalah untuk dipinjamkan sahaja. Sesudah piliharanraya selesai wang pertaruhan ini akan dikembalikan

Zul Nordin ketika itu adalah anggota PKR telah menang dan diangkat sebagai ahli parlimen.

Hamba allah kawan saya ini telah membiarkan beberapa bulan sebelum cuba menghubungi Zul Nordin untuk menuntut kembali wang sebanyak 15ribu ringgit ini. Semuanya gagal. Zul Nordin, si Pejuang Islam dan si Penjihad agama ini tidak ambil pot.

Telah beberapa kali cuba dihubungi, si Pejuang Islam ini buat deeeeek sahaja. Justeru hamba allah ini tidak ada pilihan melainkan menalipon Tukar Tiub.

Itulah saja isi perbualan talipon antara saya dengan hamba allah yang meminjamkan duit kepada Zul Nordin.

Saudara Zul,

Saya berharap saudara Zul membaca surat saya ini.

Atau jika ada sesiapa yang kenal atau ada hubungan dengan Zul Nordin sila sampai berita hutangnya yang belum berbayar.

Marilah kita sama-sama ingat mengingati bahawa sebelum kita berbuih-buih mulut untuk berjihad lebih baik kita selesaikan hutang piutang kita. Sebelum kita meloncat loncat bercakap tentang Islam lebih baik kita uruskan hal hutang kita.

Saya kurang arif dalam hal hukum hakam Islam justeru saya tidak tahu apakah hukumnya jika kita memiliki wang tetapi enggan membayar hutang lama kita. Saya harap mereka yang arif dalam hal ini akan berbaik hati untuk menerangkan kepada saya yang jahil ini.

Tetapi dalam budaya dan lingkungan saya yang kurang didikan agama dan tidak pernah berjihad dan tidak melaung-laungkkan Islam – kami akan menyelesaikan hutang piutang kami. Bukan kerana kami hendak masuk syurga tetapi cakap kami adalah janji kami. Janji kami tidak bersayap. Apa yang dikata akan dikota. Ini pegangan hidup kami walau pun kami tidak berjihad atau berbuih-buih mulut bercakap tentang Islam.


Sekian wassalam
Isham Rais

p/s:
saya menulis surat ini
untuk menyatakan rasa simpati
saya kepada hamba allah kawan
saya yang duitnya telah saudara
pinjam. malah kawan saya itu
tidak ada jalan lain lagi untuk
mendapatkan kembali duit itu.


37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

for the first time,selama aku baca TT;

tulisan ini telah membuat hatiku sayu..

sdr.zul kulim bdr baru..
bayr la semula hutang tu..
kalau tak, gugurkanlah sunnah nabi di kepala mu itu.

to isham: Allah masih menyayangi mu.

Nobita berkata...

Ya allah.. teruk betul perangai pejuang islam benamo ZUl Bisul nih.

Tanpa Nama berkata...

Hoi...Zul mangkuk hayun...
Hoi...Apa ni..
Sudah hutang... bayarlah....
Jgn banyak alasan....bayar..!!!

Sepatutnya....org yg bg pinjam tu jd ahli parlimen...bukan kamu lah Zul mangkuk hayun...

Hoi... memang sial lah ko ni..

Apa lagi....kosongkanlah kerusi Kulim bandar Baru..

Tak duit...jom join kami bukak warong...

jai berkata...

Sialan punya ahli KONGKEKsus Bebas!!!

Laknat la ko selagi hutang tak berbayar.

Amin...

Sudin berkata...

Pesan orang tua....
sebelum pegi mekah tunaikan lah 3 pekerjaan ini..semoga dapat haji mabrur

1.hutang kena selesai

2.anak dara yang baligh hendaklah dinikahkan.Selagi ada anak dara tak kahwin lagi, tak boleh pegi.

3.Harta atau harta pesaka tak boleh bubuh nama kita dah...turun nama anak-anak.


seolah-olah kamu baru lahir(maksud hadis).....merangkak cari susu mak....merangkak cari makan......
mengharap belas ehsan anak-anak...

maka ramai yang mengharap mati di tanah suci haram.

Kata Imam Ghazali(Ihya Ulumiddin)
Dalam 666,666 jemaah haji pada satu musim, Allah s.w.t menerima hanya seorang sahaja.(Seorang sahaja yang mendapat haji mabrur)

Pekerjaan haji dah di politikkan..
Bertopengkan haji dan umrah untuk menunjuk diri suci dan bersih...
Kupiah,ketayap dan serban jadi sandiwara.

Pesan orang tua-tua entah kemana...ugama sekarang jadi resmi-resmi.

Tabung haji ?
Kalau 10 orang dah cukup duit tapi tak dapat pegi juga tahun ini.....bayangkan betapa besornya perut orang tabung haji makan duit 10 orang tu...!!!
Modal 10 orang yang tak dapat pegi tu dah balik modal buat tabung haji.
wow...!untung bisnes haji ni...!

Zul Nordin, usah le bercakap merapu...!!!
Habiskan dulu belajor kitab cerai talak,darah haid dan nifas.
Sampai tumpor pun tak habis ngaji bab darah haid ni...teman nengok kutub khanah dalam rumah mike banyak kitab jenis ini...habiskan bab itu dulu.Tanggaikan kepiah atas kepala tu....!!!

Tanpa Nama berkata...

hukum tidak membayar utang, tidak akan masuk syurga selagi ada hutang . roh akan tergantung.
Wallah waklam.

Tanpa Nama berkata...

lagi kuat dalam Islam
lagi kuat kelentong , ini Islam cap Melayu . Kahkahkahkah

Melayu ini kalau cakap Islam, syurga sampai neraka, semua boleh cerita, Kalau hutang, kalau sentuh duit, semua hilang...kahkahkahkah ...

Ini lah hasil pengajaran Islam cap Melayu di Malaysia, asalkan duit, dapat kah keistimewaan Islam , Kahkahkah ,,,
Melayu ,, ..wooi Melayu, Islam itu sekilo berapa duit? nak jual ?

Tanpa Nama berkata...

LANCAU LA LU ZOL

MANUSIA HIPOKRIT

org kulim anti zul berkata...

kah kah kah duit tu dah habis.. zul beli moto!! kah kah kah.

cicit ngah layor berkata...

Betoi2 tak sangker,org yg nampak waraq,kopiah ketayap tak lekang dr kepaler,ayat Quran dan Hadith tak lekang dr molotnyer,ghoper2nyer kaki kencin kawan.Pandai benor dier ni berlakon dan berwatak nak nunjokkan dier betoi2 org baik. Kalau dah ader hutang tu,bayor ler.Miker bukan org miskin,makan angin kat USA dgn PM,aper yg tak cukup lagi.Tapi maklom sajer ler,org pandai undang2..hutang yg tak ader hitam putih tak dapat nak didakwer,dihukum jauh sekali.Lepaih ni,tak payah ler miker nak tunjuk gayer depan kemera TV,bercakap itu ini,kutuk saner sini selagi ponggong tu berselemor taik.Dier ni setan ker firaon besor?

Bigfish berkata...

Silalah bayar utang duulu saudara zul sblm bercakap berapi-api dalam parlimen. malu la sikit kat orang kampung di kulim tuh. Ni lah yang dinamakan katak lupakan tempurung, ngeh ngeh ngeh

Kamben berkata...

OII ELAUN UTK AHLI PARLIMEN LEBEY KURANG RM10K (KALAU TAK SILAP AKU) SEBULAN.. OII KALAU RM10K TU.. HUTANG HAMBA ALLAH TU LEH SETTLE DLM MASA 2 BULAN JERK!! HOII TAK CUKUP2 KE RM10 SEBULAN TU??

KAH KAH KAH....

Matjoe berkata...

seriously TT, i think 15k is small amount of money. That also nak pinjam ka?

to brother Zul, silalah bayar hutang. but problem is, ada tak perjanjian utk hutang tu? kalau xde payah jugak.

Tanpa Nama berkata...

Kepada "Jihadist" Dr Zul,

Sabda Rasulullah bermaksud: “Semua dosa orang yang mati syahid diampuni kecuali hutangnya.” (Hadis riwayat Bukhari, Tarmizi, An- Nasai’ dan Ibn. Majah)

Fikir-fikir lah

opisboi berkata...

zul nordin tak wajib bayar sebab dia setan yg berkofiah putih..deyyy zul kalu mau kencin jangan berlari nanti bersepai sana sini...

FiX berkata...

mamat ni buat malu org Islam semalaysia je, kopiah besar rumah, tp perangai... masya Allah... Jin pun kalah! jom PR pakat jatuhkan dia ni masa PRU 13. la ni duk bertahan sebab nak makan elaun la tu, kami rakyat Kedah x halal elaun yg hang makan tu! kami pangkah PKR, bukan hang hari tu!

Tanpa Nama berkata...

Macam mane semua nampak kopiah putih? Selama ni X kan la aku soran saje yang nampak mamat hayun ni bersongkok tinggi. Besok aku cek mata aku..

Tanpa Nama berkata...

Zul Kulim dah dapat berjuta-juta ringgit dari bik mama selepas lompak katak dari PKR....hutang RM15 ribu tu pon tak mahu selesai,memang tarak guna punya manusia ni !!

Tanpa Nama berkata...

TT, saya memang hormat you.

Saya suka baca apa yang TT terbitkan di blog ini.

Hari2 saya akan baca blog TT beberapi kali sehari.

Kalo TT cuti, aku memang rasa kekosongan kerana blog TT tak ade update.

peminat blog TT - seorang wanita

Tanpa Nama berkata...

janganla megutuk zul nordin ni kalau boleh tangkap dia kita sunatkan dia sekali lagi amacam.....budak sentul...

Tanpa Nama berkata...

janganla megutuk zul nordin ni kalau boleh tangkap dia kita sunatkan dia sekali lagi amacam.....budak sentul...

Tanpa Nama berkata...

Abe Zull..

Mu ni tok bayo uteng ke?? malu ehh..
Mu punye kitab mu suruk kat dapur je lar..payah mu..
cakap agama..bergegar2..
tapi uteng sangkut celah kelangke..tu pasai lah bisol mu tak surut2...
kedekut pahit mu ni...

Tanpa Nama berkata...

Woi Zul Bisul...

tu la...hang dok suka dedahkan aib orang....sekarang hang pulak dapat aib...penyamun tarbus pakai ketayap betui hang nih...

bravo TT...

1Crony berkata...

Tanpa Nama 18 13:17

Engkau ni kalau marah sangat kepada manusia yang beragama Islam tetapi tidak menunjukkan contoh dan ikutan yang baik, jangan sampai hina Islam itu sendiri. Kalau kau rasa dah muak sangat dengan Islam, pergilah ke Kuil Hindu dan kau carilah kesempurnaan di situ atau kau masuklah gereja manapun dan mengadulah kepada Paderi di sebalik pintu segala masalah engkau yang tak jumpa-jumpa mencari kesempurnaan tu. Akhir kata, kalau tak jumpa kesempurnaan juga, kau minumlah racun rumpai (RoundUP) banyak-banyak, nescaya kau akan jumpa malaikalmaut yang akan menunjukkan engkau erti kesempurnaan kepada manusia yang tak pernah belajar agama tetapi mengaku Islam dan amat celupar menghina Islam. Rasanya kau belajar Islam dari Ustaz Hishamuddin Rais(TT) kot?.

Tanpa Nama berkata...

kalau tak bayar utang nanti dah mamposs kubur berasap.......
zul nodin cakap tak selupa bikin

PEGI LANCAU LA LU

Tanpa Nama berkata...

Sama ada perjanjian bertulis atau janji mulut, zul nordin wajib bayar hutang tersebut kerana hakimnya ialah Allah Yang maha Agong.

Lagi satu....
Jelaskan hutang dulu baru boleh berkokok menyerang PR.

Kalau tak, tak payahlah buka mulut
Buat malu kaum aje orang malas bayar hutang nih!!

Tanpa Nama berkata...

Elok kalau panggil ZUL15 atau 15Zul atau 15Bisul atau Zulesap!
Baru senang nak ingat!

PRU13 esok boleh pinjam 15 ribu lagi
Lepas tu lesap lagi

Mampoos. Kuat betol menipuuu!

melayurayadaily berkata...

ahak..hak..hak..TT, zol wajib bayar utang tu. Tak baik, lama sangat.Dah PRU semula !!!.

Tanpa Nama berkata...

Zul Bisul ni memang pariah bangsat dan tak de maruah.

Dia sekolompok dengan pencuri2 di UMNO/BN ...apa lagi?

Tak hairan lah kalau dia tak mau bayar hutang tu.

Memang kuat mulut cakap Islam....memang kuat juga kelentong. Biarlah dia kumpul dosa.

Biar dia mampus secepat mungkin ..sama2 dengan sikatak ibrahim yang mulut dah tersumbat darah tak merepek ketuanan melayu lagi. Biar dua dua mampus lah kita ada harmoni sikit.

orang kampung

Tanpa Nama berkata...

Betul cakapamu isham...sekarang ramai orang bercakap hal agama..tapi tidak ada rasa kemanusiaan!!!!Apakah masuk belajar ke Fakulti Kemanusiaan barulah manusia ini menjadi manusia??? BEGITU juga ada manusia bernama ADIPUTRA BIN MOHAMAD, lepasan perakaunan UPM dari Tg.Karang Selangor berkahwin dengan anak Taman Broleh Batu Pahat Johor, usahawan muda yang berhutang dengan saya RM10ribu pada 20.2.2002 sehingga kini tidak membayarnya> Nak masuk neraka jahanam anak bininya? Jika tahu dosa, bayarlah kepada saya demi susu dan persekolahan .Siapakah anak-anak saya.Yang kenal ingat2kanlah dia....

kriey berkata...

abang zul tak ada duit ya? meh join saya jual topup! pergh saya jual topup pun boleh bayar sewa kedai bulan-bulan, ahli parlimen gaji 99 kali ganda dari keuntungan penjual topup pun tak mampu nak bayar hutang lapuk? rosak pejuang islam ni sorang

Tanpa Nama berkata...

Brader isham, poskan lah surat ini ke 'MUKABUKU'...tak yah jilat stem..

Tanpa Nama berkata...

anak bini...kaum keluarga Zul Celaka ni tak malu ka???
Bagi makan anak bini pakai duit haram, memang dia ni HARAM JADAH!!!

Tanpa Nama berkata...

Di dunia ini ada 3 perakara yang sedap: 1- mengumpat/mengata kat orang, 2- makan atau minum percuma, 3- berhutang tapi tak mau bayar. Tanyalah siapa pun itulah jawapannya.

Tanpa Nama berkata...

duit lompak lum masuyukk lg isham camane nk bayar..tuggu dlu dkt2 pru 13 nti


zul katak-perjuang

Reezl berkata...

mat bisul yang tau cakap je..

Hariz Hussein berkata...

saba2....dengar penjelasan saudara zul dulu....korg jgn tros attack tanpa dgr alasan kedua dua belah pihak....

btw bagi ahli Dewan Rakyat, elaun bulanan sebanyak empat ribu lapan ratus ringgit.

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/polisihr/akta/Akta237/Akta237.htm