Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 November 2010

KES MELAYU TIPU MELAYU LAGI




INI JANJI JANJI PILIHANRAYA





nota:
pekara yang paling senang di buat
ketika pilihanraya kecil
dan dijamin dapat mengaut undi:
bukan buat jamban tan
bukan menurap jalan
bukan pasang poster
bukan ceramah
bukan menabur benih buah buahan
bukan menabur baja
tapi menabutr janji kah kah kah


AKAUN WANG IHSAN PELAJAR TIADA DUIT ? – harakah daily

Anehnya wang ihsan sebanyak RM15 juta dikatakan telah diagih kepada pelajar miskin, namun sehingga kini ramai ibu bapa mendakwa akaun bank anak mereka yang dibuka tidak ada duit.

Mereka memberitahu pelajar yang disenarai mendapat wang ihsan diminta pihak sekolah membuka akaun bank bagi membolehkan wang ihsan disalurkan.

“Malangnya ketika saya semak akaun anak saya minggu lepas tidak ada wang yang dimasukkan,” dakwa seorang bapa dari Kuala Krai.

Difahamkan setiap pelajar miskin diuar-uarkan mendapat wang ihsan antara sebanyak RM150 hingga RM200.

Bagaimanapun di Kampung Manek Urai ramai penyokong Umno difahamkan mendapat wang ihsan bagi membaiki rumah bernilai lebih RM5,000 setiap seorang.

Hampir kesemua rumah penyokong Umno di kampung tersebut dibaiki di mana ada yang membesar bahagian hadapan, dapur dan menukar zink serta dinding baru.

Malah pada kempen pilihan raya kecil Dun Galas Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan mengedarkan risalah projek mega kerajaan Barisan Nasional (BN) Dun Galas dari sumber royalti minyak.

Projek yang disenaraikan pada risalah tersebut termasuk mewujudkan Berjaya Gua Musang Theme Park yang digambarkan seperti pusat perjudian di Genting Highlands bernilai RM1.5 bilion.

Selain itu cadangan projek Golf Club & Country Resort bertaraf 5 Star bernilai RM850 juta.

Kesemua cadangan tersebut bernilai lebih RM2 bilion iaitu sama dengan jumlah wang royalti yang dituntut kerajaan negeri sejak tahun lepas.

Sedangkan sebelum ini pemimpin Umno berkali-kali menafikan Kelantan mempunyai hak ke atas royalti minyak kerana kedudukan telaga di luar kawasan tiga batu nautika.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SEDIH... CUKUP SEDIH BACA BERITA INI... kah kah kah..

woit… INI BETUL BETUL KES MELAYU TIPU MELAYU… kah kah kah…

kah kah kah…. TAPI ADA SATU YANG PELIK… kah kah kah..

woit… DALAM TIPU TIPU INI MASIH ADA LAGI YANG NAK BERPADU PADU?.... kah kah kah..

kah kah kah…. DAH KENA TIBAI MACAM INI…. NAK BERPADU PADU JUGA… kah kah kah…

kah kah kah.... PELIK .. TETAPI BENAR.... kah kah kah


8 ulasan:

Wak Jeng berkata...

Cuba TT tanya kementerian pelajaran, apa kementerian dah buat dengan KWPM (kumpulan wang pelajar miskin) dimana guru2 kena potong gaji RM1.00 setiap bulan sejak beberapa tahun yang lalu. Mana duit potongan KWPM itu telah pergi?? Adakah benar pergi ke poket pelajar miskin, atau pergi ke tempat lain??

Mintak TT juga tanya, cara guru nak menghentikan potongan itu. Sebulan RM1.00 maknanya setahun RM12.00. Lima tahun maknanya RM60.00. Cuba bayangkan kalau ada 250 ribu guru di Malaysia. Berapa banyak duit telah dan akan dikutip??

Tanpa Nama berkata...

mu la gi. he he he.

yb berkata...

Dividen getah pun dibayar berpihak-pihak.

Yang berani lawan dibayar dividen berganda supaya tidak bising. Kalau dulu RM1000 sekarang dapat RM2000.

Yang tidak lawan sudah jadi bisu kerana dividen RM50 sebulan sudah tidak masuk langsung.

Mana perginya?

yb

Tanpa Nama berkata...

ketua umngok muka xth malu..wat bodoh je sbb dh biasa makan duit haram..memng haram jadah org umngokk ni

Tanpa Nama berkata...

ketua umngok muka xth malu..wat bodoh je sbb dh biasa makan duit haram..memng haram jadah org umngokk ni

Tanpa Nama berkata...

tahun depan sapa2 pegang saham, dividen rendah la
aku nak pakai dividen korang
aku nak buat rumah 100 tingkat

kalau korang simpan kat epf, tahun depan aku bagi dividen sikit aje ler
aku dah kira2 nak pakai duit korang
aku nak beli lebuh raya plus

korang menguap aje la ye!

cicit ngah layor berkata...

Kalau dah komer katerkan Kelantan tak dapat royaliti minyak,ngaper gatai2 komer gantikan pulak dengan wang ihsan?Kalau gitu,teman haghap negeghi lain pon kener mintak juger bender yg komer namerkan wang ihsan tu.Negeghi lain pon dalam Malaysia juger,pakai Agong yg samer,aper bezernyer.Udah ler dakwer dan hukum pon dijalankan carer terpilih,duit utk negeghi pon nak bagi carer terpilih2 juger?Cukup ler....jangan ler buat keghojer menipu semater2 nakkan undi.Caghi ler kaedah lain utk ghakyat suker pader komer.Kesian pader bebudak sekolah tu,ingatkan haghi ghayer haji ni dapat ler berbelanjer terlebih sikit,ghoper2nyer habok pon tak ader.Kalau duit tu utk budak sekolah,bagi ler pader budak sekolah...ngaper tumpah melanyau ketempat lain.Tp,yer ler...hai tumpah melanyau ni tak ader pon tertulih dalam perkare 153.Kalau ader...dah tentu komer kener perkoser.Kah?kah?.

Sam Soon Noona berkata...

bkn stakat duit ehsan jer yg 'terbengkalai' pemberiannya.. kalau diselidik ade byk lg elaun yg kerajaan ni blm byr.. cth : kami pelatih TAJAAN PENUH kerajaan dibawah kementerian kesihatan MALAYSIA pun ada masalah yg sama...

kalau stakat bdk2 x der duit nak gi skolah, ape dorang heran??asal anak menteri2 smua leh msk U ober C nu, anak org lain kene tolak tepi....

bab projek lak; naper kat DUN Galas nak wat semua tu??yg jeli dok bwh tok mat tu, naper dr dulu lg dok tang tu ja??

hangin 1 badan..