Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 23 November 2010

WASPADA !!! OMBAK KAPITALIS DAH MULA




TUNJUK PERASAAN DEPAN PARLIMEN DUA HARI DULU




IRELAND JATUH MUFLIS




€90 BILON IRISH BAILOUT ENDS IN TURMOIL - NOW EUROPE FEARS CRISIS WILL SPREAD - guardian london

Financial markets were thrown into turmoil today amid fears that an imminent collapse of Ireland's beleaguered government would have a knock-on effect across the eurozone.
The announcement of the potential €90bn international bailout for debt-laden Ireland – of which the UK could contribute up to £10bn – offered only a temporary respite to nervous markets.

By tonight, concerns that Portugal and even Spain might also need their own rescue packages were rising and sent the euro and shares falling while the risk of holding the debt of potentially vulnerable countries rose alarmingly.

After a tumultuous day in Dublin, where protesters tried to storm the parliament building, the prime minister, Brian Cowen, defied calls for his resignation but conceded he would call an election in the new year. The move was forced upon him after the Green party pulled out of his fragile coalition government, unnerving markets on a day which was supposed to restore confidence in Europe's decade-old single currency.


nota:
sistem kapitalis sedang nazak
banyak ubat dan pil sedang digunakan
doktor dan bomoh dari IMF telah dipakai

obama di amerika mengeluarkan 1 trilion dolar sebagai ransangan
najib razak guna 22 bilion ringgit sebagai rangsangan
enam bulan dahulu greece mendapat suntikaan €110 bilion euro

kelmarin ireland mendapat € 90 bilion euro

semua ini duit rakyat
semua ini duit orang ramai
semua ini duit dari cukai

tetapi macam mencurah garam ke laut
tak ada apa apa yang berubah

kenapa?

ini kerana sistem kapitalis itu sendiri tidak boleh lagi dipakai

di amerika kemana perginya duit duit yang berbilion ini ?

duit duit ini pergi menyelamatkan bank bank
hujahnya – kalau bank ini tidak diselamatkan semua akan runtuh

kemana perginya duit ini ?

duit duit ini pergi ke tuan empunya bank
dan para pengarah bank
dan ceo bank
dan pemilik saham bank
mereka terus jadi kaya raya
dapat duit dari kerajaan
ini duit orang ramai

dari mana datangnya duit ini?

di amerika – kerjaaan amerika pinjam dari federal reserve

dari mana federal reserve dapat banyak dolar?

jangan jadi bangang !

berapa kali nak beritahu
federal reserve kerjanya mencetak dolar
nanti yang kena bayar rakyat amerika
kerana cukai akan dikenakan
rakyat amerika lah yang bodoh bukan kita

ni sekali lagi bangang !

kita pun sama juga bodoh kerana
pakai sistem ekonomi yang sama
dalam sistem ekonomi ini
ada undang undang kapitalis dimana
semua jual beli minyak mesti pakai dolar
kalau tak pakai dolar tak dapat beli minyak

tak dapat beli minyak
macam mana nak merempit
kalau tak merempit
mana nak dapat awek

cilaka amerika bijak menipu


bijak tak amerika?
dia cetak kertas hijau jual pada kita

amerika bukan bijak
kita yang bodoh
pergi beli kertas hijau itu buat apa?

apa jadi dengan 22 bilion ringgit duit rangsangan dari najib

pergi tanya najib sendiri
duit sudah habis
itu pasal subsidi nak di tarik
itu pasal nak ada cukai gst - gasak sampai terbarai
itu asal semua jabatan kerajaan potong belanja

apa akan jadi nanti?

inilagi soalan bangang!

berapa kali nak cakap
perang akan pecah dan merebak
dari iraq ke iran ke afghansitan ke india

perang mustahak untuk memusnahkan banyak barangan
perang wajib untuk mengurangkan penduduk dunia
bila ada perang maka kilang dapat bergerak cergas
bila ada perang ramai orang mati
bila ramai mati – dunia jadi lapang sikit

betul ke ini?

tak percaya ke ?
tu pasal jangan jadi bodoh
masa emak ayah suruh sekolah dulu
tak nak belajar
lari dari sekolah
pergi melepak di mall
duduk menebeng di arked video

baca buku malas
asik asik nak main sms
minah cari balak
balak cari minah

akhirnya minah dan balak dua dua jadi bodoh

bila bodoh senang jadi kuli batak
kerja di mek d
kerja di tesco
kerja di carrefour
kerja di kentuki fried fuk
kerja di bilik tiket di lebih raya
lepas tu kahwin dan beranak
anak hantar pergi sekolah
anak lari main menebeng di mall

cerita berulang ulang
inilah dia lingkaran setan
inilah dia lingkiran orang bodoh

keluarga bodoh akan melahirkan orang bodoh
sistem kapitalis amat amat memerlukan orang bodoh
bila bodoh dan bangang
melopong depan tv
tak tahu satu habuk
hanya menghabiskan oxygen saja
dalam dunia ini kah kah kah



21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kapitalis tipu kita
amerika tipu kita
bn tipu kitaa
amno tipu kit
pkr pun tipu kita

mereka semua nak kita terus jadi bangang
bila kita bangang, derang senang

gasak berkata...

antara laporan akhbar dgn ulasan aku paling suka ulasan.....cukup bangang bagi orang yang memang selamanya bodoh....apa tu? kapitalisma

Cik Jah Glemer berkata...

One Word "WOW"!

Tanpa Nama berkata...

“Akumulasi! Akumulasi! Itulah nabi-nabi baginya.”
en.karl marx

Omarasma berkata...

kepada tuan TT,
mmg..sistem kapitalis sedang nazak. tapi siapa yang merancang untuk menazakkan sistem ini? apa langkah mereka seterusnya??

sistem kapitalis dan sosialis ni sape yang cipta bro?
bagi aku, sistem ini macam Adidas dan Puma, Coke dan Pepsi..kedua nya adalah adik beradik. jangan kita jadi bodoh bro kita bencikan kapitalis dan kita pergi support sosialis. Bro tau ke Karl Marx ni dari mana? asal mana? adik beradik yg ke berapa (dalam organisasi)?

di akhir zaman, Islam juga yg akan menang. Sistem Islam adalan yg terbaik.

P/S: 1 system, 1 Malaysia, 1 nation and 1 eye.

Tanpa Nama berkata...

WOW!!!

Tanpa Nama berkata...

TT..

at least, mahathir pernah buat ngara ni kaya, kau ada buat apa?

melingkupkan lagi adalah.

ha ha ha berkata...

Ha ha ha

Terbarai aku gelak...Mahathir buat kita kaya.....siapa kita tu????

Kalau "Kita" itu En. Ainon 16:09 aku tak pelik...tetapi mengapa Bila Mahathir nak Berhenti Hutang Negara masih Bayak...Kalau kita kaya kenapa Negara Masih Berhutang....Fikirkanlah....

Bukan aku tak kenang jasa Mahathir tetapi jangan keluarkan kenyataan yang Bangang..tu aje Plezzzz kalau bangang jangan bagitahu orang lain ..ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Ni sume memang plan nak pelingkup ekonomi dunia so that Yahudi/Israel can take over the world! itu pon nak kena ajar ke?

Tanpa Nama berkata...

patin

whooa berasap tul lu bro, berapi... betoi tu bro, sampai bila la rakyat malaysia ni nak jadi bodoh, rakyat malaysia mesti rajin belajar, kalu tak tahu, bertanya, mesti banyak membaca, baru banyak pengetahuan. tapi bro, kerajaan memang suka rakyat jadi bodoh, alah, bodoh macam ghani dan geng dia kat penang tu, he he. Senang di perkotak katikkan.

Jahanam, jahanam, jahanam bn.

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah..hebat !

zuraimi berkata...

hahahha.... macam haram...

sopankambing berkata...

Novus Ordo Seclorum..
Muahahahahahahahahahahaha~~~~~~~

Tanpa Nama berkata...

OI Anon 16.09
Mamak Madday buat Malaysia jadi kaya?
Oi BANGANG..
Masa Madday jadi PM... Malaysia memang sendiri dah kaya..
Kalau masa tu Berok jadi PM Malaysia ..Malaysia tetap Kaya lah..
Apa lah Bahalol kau ni..
Kecik2 tak nak mampos..dah tua bodek Mamak..PORAHHHH.......

Tanpa Nama berkata...

kah kah
faking dem lol...

Tanpa Nama berkata...

Tepat sekali bro. Kocik kocik dan mudo mudo dah nak kawin lopeh beranak duo cerai anak terbiar bosar jadi penyamum dan peminta sodokah. ini yg kerajaan BN galakkan.Patut yg terencat akal jangan bagi kahwin. di KASI kan terus atau dimandulkan, supaya umat Melayu semua keluar ke bumi yg pandai pandai sahaja. ini tidak kaum yg bodoh dijodohkan ngan kaum yg lagi bodoh(in breeding) keluar anak lagi lah banggang, menguntungkan kerajaan BN. Dah tu dah besar nak cari makan sendiri pu n tak lepas,minta dengan kerajaan, kata nya ini hak dia, negeri dia, dia lah tuan, bodoh piap.Selagi ramai orang Melayu bodoh di Mesia selagi tu lah Mesia akan begini selama lama nya sama macam Zimbabwe.

Tanpa Nama berkata...

poetic and brutal; classic Hisham Rais...

Tanpa Nama berkata...

Nak tergelak kah kah ,( sekurang kurangnya mahathir ) ini betui melaon oui, sebab itu lah melayu terkebelakang dek orang macam ini baik professor baik pensyarah

Tanpa Nama berkata...

rebung dah jadi buluh....
nasi dah jadi bubur...
konek dah kene sunat...

camne nak lentur buluh?dipaksa2 akan patah la gamaknye

nasik jadi bubur kalau tercekik tulang alamat telan mangkuk bubur la endingnye

konek dah kene sunat ada hati nak simpan taik palat..

maka siapakah yng bersalah?

sebab tu pesan/nasihat org2 tua,guru,ulama pewaris ilmu rasul
jgn dipermain2kan...nah skrg rase la ubatnye...tgu je la siren armageddon war...

perang akan bermula....

pada siapa yg otaknye sudah ditawan/dijajah jgn ada hati nak pegi beperang nanti besepah2 kencing pasal tak paham perang ape yang sedang/akan berlaku...

*tegar kajang sedia betempur*

Tanpa Nama berkata...

marhain.

ainon 16.09, `mahathir pernah buat ngara ni kaya`. kau yg bodoh mcm ghani lebih baik kau diam. `negara kaya` kepala hotak kau, kalau kaya, apasal penuntut universiti kena pinjam ptptipu???? dah graduate tapi menanggung hutang puluhan ribu? aissssh, malas tul aku nak layan manusia otak biawak mcm kau ni. buang masa.

suruh sekolah monteng, dah besar sokong bn. bangkai betul.

Tanpa Nama berkata...

kalo tak bodoh.....
macam mana nak merempit
kalau tak merempit
mana nak dapat awek
kah kah kah