Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 November 2010

KERJA KONTREKTOR BUMIPUTERA





KONTREKTOR BUMIPUTERA LAGI !




PARLIMEN BOCOR LAGI - mkini

Air sekali lagi menitis di kafeteria ahli parlimen, yang terletak bersebelahan Dewan Rakyat, petang ini menyebabkan sebahagian daripada kafetaria itu terpaksa ditutup sementara untuk kerja-kerja menyedut keluar air.

Ia berikutan hujan lebat hari ini.

Kebocoran itu disedari oleh Timbalan Menteri Pelancongan, Datuk James Dawos Mamit, selepas parlimen bersidang semula pada jam 2.30 petang selepas berehat untuk makan tengahari.


BUMBUNG PARLIMEN BOCOR LAGI – harakah daily

Rata-rata Ahli Parlimen dan petugas media hari ini terkejut apabila bumbung bangunan parlimen bocor lagi.

Kebocoran kali ini berlaku di bahagian bumbung kafetaria Ahli Parlimen yang terletak bersebelahan dewan rakyat.

Kebocoran disedari seawal jam 2.50 petang ketika sidang Dewan Rakyat baharu sahaja bermula kira-kira 20 minit selepas berhenti rehat.

Air mengalir keluar dari bumbung sehingga sebahagian kafetaria ditutup.

Hujan lebat mula turun kira-kira jam 1 petang, namun begitu punca sebenar kebocoran belum dikenalpasti.

Kebocoran membabitkan bagunan di Parlimen pernah dua kali berlaku iaitu pada Mei 2008 akibat kebocoran saluran air di laluan ruang legar Dewan Rakyat.

Insiden yang hampir sama pernah beberapa kali berlaku iaitu pada April 2010, Mei 2008 dan April 2005.

Bagi Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar ketika mengulas kejadian itu, mahu ianya disiasat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:

pernah di baiki tapi kenapa masih bocor?

ini pasti kontretor bumiputera yang membaiki
dan sub con pada kontrektor china
yang bagi kerja membaiki pada taikong indon
yang beri kerja mebaiki ini pada mat bangla dan mat vietnam
hasilnya runtuh lagi kah kah kah

nota:
ada satu lagi teori
sengaja dibocorkan agar
kontrektor bumiputera ini terus
dapat kontrek. kalau semua bangunan baik
mampoos kontrektor bumiputera kah kah kah

nota :
ada satu lagi teori
sengaja dibocorkan kerana
ada rancangan nak pindahkan perlimen
dan tanah parlimen ini nak dibagi
pada cukong kah kah kah

siapa cukong itu?
teka siapa kah kah kah


6 ulasan:

yb berkata...

Dinding merekah laluan air. Bila hujan bilik banjir. Karpet basah boleh tanam tauge.

Wallpaper lembab kulat pun tumbuh. Kulat degil susah nak mampos. Cleaner dipaksa setiap hari, mencuci kulat macam nak mati.

Kontraktor datang untuk melihat. Dua kali panggil sekali datang. Bincang-bincang dan angguk-angguk lepas itu kontraktor hilang.

yb

Tanpa Nama berkata...

mana tak bocor MP umngok asik cari ayam nak kongkek jer! org jadi mp jaga rakyat, umngok jadi mp nak jaga ayam bolih buat kongkek..kah..kah..kah cth :
mp kebinatangan..dll dr sabah

cucupakkasim berkata...

Nota terakhir tu yang paling dekat Kah..Kah.Kah..
you cool laaa.. hujung minggu dipenang, niat hati nak ajak you pekena nasi kandaq, tapi bila tengok you pakai kot..
naik seriyau..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Tender untuk membina sabuah bangunan yang akan menggantikan bangunan parliment sediada akan diedarkan sedikit masa yang akan datang.

Ini-lah untok menggantikan bangunan Parlimen sediada yang sentiasa gagal disempurnakan dengan baik atau dirusak-rusakkan oleh para kontrektor-kontrektor yang mendapat kerja baikpulih dan renovation sablum ini

Papa Chang berkata...

cner la teman bleh ade pemikiran yg same sblm bace entry neyh... kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

mp binatang dari kebinatang sabah?
memang binatang pun!
kongkek artis melayu..lepas tu bagi satu butik burit.
Anak-beranak,adik beradik selalu kuar kat tv....macam binatang artis melayu ni....bela dek jin dari Perak.

Ada sekor era fejadah....
tak ada muka lain dah....
dulu tiara tetirap....hari-hari muka dia....mentang kahwin dengan...apa nama tah...nawawi,namawee,pulti.....
Dasar artis pompuan haram jadah sekarang ni....jadi jalang dalam majalah mangggggggkuk...oops!mangga

mana tak bocor.
mp umngok ni kerjanya membocor burit artis je....samalah kontrakrot umngok....kerja memantat je !