Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 26 Disember 2010

ANAK MUDA INI AGENDA KAMU !





BANGUN DAN LAWAN




191,262 INGKAR BAYAR PIJAMAN PTPTN - melayau

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) hanya menerima bayaran balik pinjaman RM2.1 bilion berbanding RM5 bilion yang sepatutnya diterima sehingga bulan lalu.

Pengerusinya, Ismail Mohamed Said berkata, RM2.9 bilion lagi gagal dikutip daripada 191,262 peminjam yang telah tamat pengajian.

"Pembayaran secara sukarela oleh peminjam tidak berkesan apabila 191,262 daripada keseluruhan peminjam tidak pernah membayar balik pinjaman," katanya.

nota:
lihat berapa banyaknya anak anak muda berhutang
belum bekerja
belum pandai cari makan
belum ada apa apa
sudah ada hutang bertimbun!

inilah dasar pembelajaran gerombolan
duit dihabiskan beli kapal selam
duit dihabiskan beli jet sukhoi
duit dihabiskan beli kereta kebal

lihat setahun belanja menjaga kapal selam hampir 2 bilion ringgit
ini membolehkan pelajaran percuma untuk anak anak muda
duit dibazir beli senjata kalau digunakan
untuk pembelajaran semua universiti percuma !

lihat masih ada hutang 2.9 bilion ringgit belum dibayar
ini jumlah harga kapal selam yang dibeli !

191,262 anak anak muda ini
jika membaca tulisan ini wajib mendaftar
untuk memastikan boleh jadi pengundi baru
jika semua mendaftar berkemungkinan
gerombolan di bakul sampahkan amat cerah

191,262 adalah angka yang besar
191,262 adalah jumlah anak muda yang sedang berhitang
191,262 adalah angka anak muda yang ditindas
191,262 adalah angka anak muda yang akan bangun melawan

100 hari kerajaan pakatan rakyat – hutang lupus
pembelajaran percuma – madey masuk dalam penjara !


19 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Keluor U,dapat keghojer kilang,gaji rm 700.Tolak sewer ghomah dgn minyak motor,tinggai rm 300.Aper yg bulih dibuat dgn duit sebanyak itu.Usahkan nak bayor pinjamam PTPTN,nak makan pon kener berdikit2.Biler tak bayor hutang,kener senarai hitam...nak keghojer luor negegher tak dapat,paspot kener sekat.Lamer2 mati dalam hutang.Pemimpin bukannyer nampak walau pon demer tengok bender ni.Kali ni maghi kiter gantikan pemimpin yg ader ni dgn pemimpin lain yg bulih jager kiter.Kalau seghoper juger....kiter tukor yg lain pulak.Aper nak dighisaukan...demokrasi.

Anti TELAN berkata...

woit mana boleh madey sorang saja masuk PENJARA.

Habis 'Pejuang2 TELAN' yang lain macam mana?

Pastikan mereka makan maggi dalam PENJARA juga...kah kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

ANAK MUDA HARUS BERSUARA..

fa-t berkata...

ada anak muda...
selesai belajar...
dapat kerja...
bila kerja kompeni suruh pergi oversea...

hidup baru bermula...
hutang keliling...

sudah kena blacklist..
terus dibuang kerja kerna tak dapat pergi oversea...

Pakwe berkata...

woi sham rais..

sbagai seorang penghutang ptptn...

buat kali ni aku stuju sesangat ngn ko...

aku doakan ko jadi menteri ptptn nnti eh...ganti khaled nordin bengong..

ahahahahahahahahahahahaha..

ahaha nyantiang gadang!!!!

eddy berkata...

Aku sokong 100% pendapat cicit ngah layor.. aku pun antara student yang sedang berhutang dengan "pendidikan berhutang itu baik utk student U" aka PTPTN. nasib baik aku x hutang besar sgt dgn PTPTN nie.

Siti Nur Amirah berkata...

dah tutup dh pendaftaran..sy daftar bln7 pun sampai sekarang cek tak de rekod lagi..kuang ajakkk btoi depa nih..ke depa kenai org2 yg taknak pangkah depa..tu yg tak approve tuh..kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

nak bayar hutang macam mana bro?
cari kerja tak dapat
kerja kilang bangla dah sapu

makan pun mak bapak sapot....
nak bayar hutang???

bayar dengan buku idung boleh ker?

Belia Benci Utang Ptptng berkata...

ketuaan melayu
baru abis belajo
utang dah kelilin pinggang

tapi....
nak langsai utang bukan susah...
pangkah PR dalam PRU 13
semua jadi beres!!!

Tanpa Nama berkata...

PTPTN adalah mesin hutang paling celaka dalam sejarah,.,,pergi mampus sama PTPTN, apa? nak tangkap? tangkap lah...

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah..semua yg komen setakat ni memang kaki utang..masa dpt duit diam2 aje..beli h/p,belanja mak we,beli blue film..otak tak de yg positif..kena pulak ada blogger haprak cam lu..demo lepas tu cabut lari..akal kalau letak kat jubo memang cam ni lah..

shay2k berkata...

Para pemimpiperlu cari PR 191,292 yang belum langsung bayar hutang PTPTN. Cari buat taklimat, daftar undi, kalau PR menang PRU 13, hutang mereka langsai dan dapat pelbagai benefit lain...amacam

Tanpa Nama berkata...

aku salah sorg dari 191,262 tu..
hahahah...
blaja xabis(kolej),keje x..
dah nak kena bayar ribu2..

Tanpa Nama berkata...

yg aku dok heghan ada pecacai bn tak sedaq2 diri, kuasa ditangan kita, lima tahun sekali kita tukaq saja kalau tak bagus apa takut ini dah lebeh 50 tahun merentah kalau jenis benda seperti kereta reput dah tak ada bangkai.

pakwe berkata...

buat anon dec 26 9:47 malam..

ko ingat suma budak2 cam tu ke??

ntah2 tu ko..

lebih2 budak uitm..

dan u u yg bersponsorkan umno..

dapat ptptn..

siap beli kete..

siap beli mcm2..

sbb apa???

masing2 mak ayah leh sponsor..saja menyibuk nk ptptn..

yg kesian ngn student yg miskin..

yg pertengahan...

yg bangang tk reti pakai duit cam sorang anak umno tuuuuuuuu...

ahahaha

aku ingat seko bloger bodoh umno..

dia kata apa??

kalau sokong pembangkang..

jngn mintak PTPTN..

punyalah bangang..

aku rasa msti anak didik khaled nordin..

ahahahahahahahahahaa..

mmg tk berilmu betol la kawan2 najib razak ni....

nasib la cina keling panggil melayu bodoh..

yg tk bodoh plak kesian kena tempias..

sbb yg bodoh ni berselerak cam haprak..

haprak2 ni kawan mahadey..

huh...

demo dah tu cabut takpe..nk slamatkan diri..

komen blog tak benama takut telur dicari..

lg tk tak dignity...

Tanpa Nama berkata...

buat sekian byk kalinya aku sokong dgn hang Isham ooooooooooi!! PTPTN menghasilkan graduan berhutang, bukan graduan berkualiti!!!

MoonForeva berkata...

membaziaq btui kerajaan nie... habis rakyat dapat susah...

Tanpa Nama berkata...

Dasar pelajaran mamak kutty haram jadah beginilah jadinya....

Tanpa Nama berkata...

Saya siswazah '78, dapat biasiswa dulu RM1800/= setahun. Kini punya anak 7 orang. 5 orang sudah tamat U tapi makan duit PTPTN belaka. Mereka terhutang banyak RIBU dengan PitihTipuPitihTipuNih. Anak ke 6 sedang ratah PTPTN jugak. Anak ke 7 baru tamat SPM, nampak gayanya akan jadi Si berhutang PTPTN gak.
Tak tahu laaah...
Bengong sengoti PTPTN ... membengongkan budak U dengan hutang berRIBA dalam jangka masa lama....

-zunodeng.