Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Disember 2010

ANGKAT LUBANG SENDIRI




NAAAAAAAAAH !!



nota:
macam macam ada tokoh
yang tak ada hanya
tokoh entot entot
kemudian lari kah kah kah





RAIS YATIM TOKOH BUKU NEGARA 2010 - melayau

Rais Yatim dipilih sebagai penerima Anugerah Tokoh Buku Negara 2010, pada majlis Anugerah Buku Negara di sini malam tadi.

Anugerah yang disampaikan suami Perdana Menteri, Rosmah Mansor itu sebagai menghargai jasa beliau yang berjuang dalam bidang penulisan dan penerbitan buku.
Ketika ditemui pemberita, Rais berkata, perjuangan dalam bidang penulisan dan penerbitan buku merupakan perjuangan tamadun yang perlu dilaksanakan secara berterusan.

Beliau berkata, ini kerana buku merupakan elemen penting dalam pembinaan tamadun dan negara bangsa yang berilmu dalam negara ini.

"Justeru industri penulisan perlu diperkasakan, agar bolehlah kita menanam semangat itu dalam membina negara bangsa kita," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. APA BENDA NYA TOKOH BUKU NI?.... kah kah kah…

kah kah kah… BERAPA BANYAK MALAOAN INI SUDAH TULIS BUKU?.... kah kah kah..

kah kah kah… BERAPA BANYAK MALAON INI SUDAH BACA BUKU?.... kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MACAM NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MACAM NAK ANGKAT JUBUR SENDIRI…. kah kah kah..

nota:
tokoh buku patutnya diberi kepada ungku aziz
kerana diatak baca 70,000 buah buku tapi
satu buku pun dia tak pernah tulis - apa yang
dibaca kita pun tak tahu kah kah kah


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tokoh buku........???? chait!!!!!!!!!!!! buat malu melayiu aje! kah kah!!!!

MadeyBersiong berkata...

KAHKAHKAHKAHKAHKAH!! ini maha lawak..terkentut kentut bai gua gelak..apa punya biol laa lawak ni

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH!!!!! TOKOH BUKU!!!! KAH KAH KAH!!!! krrrrkkk pttuiih!!!! KAH KAH KAH!!! TOKOH BUKU!!!!! KAH KAH KAH!!!!!! DAMN MORON!!!!!! FUCK FACE!!!!!

Tanpa Nama berkata...

pukimak ni dianugrah tokoh? berjuang konon... berjuang pelingkup ada laa, tengok muka dia pon aku rasa... eeiiii x taula nak kata apa, segala rasa ada cuma rasa kesian je x de.

Tanpa Nama berkata...

Bini dia best friend Kak Ros.

Puan Ainon Mohd. berkata...

Jangan marah....
Pihak yang menganjurkan anugerah itu adalah Yayasan Buku Negara:

1. Pengerusi Yayasan Buku Negara adalah Tn. Hj. Hassan Hamzah.

2. Hj. Hassan juga Timbalan Ketua Bahagian UMBO Bagan Datuh.

3. Hj. Hassan Hamzah juga Pengerusi Persatuan Kontraktor Buku Buku Bumiputera.

Menteri Dr. Rais Yatim pegang duit kontrak pembelian buku oleh Perpustakaan Negara Malaysia (PNM). Hehehe...

Projek PERMATA DS Rosmah Mansor dapat bajet RM111 juta untuk 2011. Minggu lepas submission judul buku untuk PERMATA baru ditutup. Hehehe...

Jangan tak tahu!

Tanpa Nama berkata...

tokoh budu ada tak?
Kalu ada sapa dapat?
Ha..ha..baik tokoh budu
dari tokoh buku..ha..ha..

naim berkata...

hebat penerima anugerah ni. SN Shahnon pun kalah. kah3!

Pencinta Sastera berkata...

Dlm antologi 'Harga Remaja' (teks komsas tgktn 4) halaman 111, Zahari Affandi menulis: "... supaya tahu menilai hak, supaya tahu menjaga maruah, supaya tahu, Tanah Melayu ini diterajui oleh orang Melayu, segala harta kekayaan di Tanah Melayu ini dapat diagih-agihkan sama rata dan sama rasa kepada orang Melayu, bukan membuncitkan perut orang lain!"
---------------
Bro TT, mungkin boleh dipolemikkan di weblog tuan.
---
@Pencinta Sastera Murni. KL.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan tokoh buku!! ini tokoh butuh! ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Menangislah warga buku.
Bermati-matian mereka tu tulis buku.
Bergadai bergolok nak terbitkan buku.
Akhirnya Rais Yatim dapat Anugerah Tokoh Buku.
Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

"Tokoh Bodek "lagi ngam bro...

apa apa pun ok berkata...

inilah masalah kat malaysia.... senang sgt nak bg org award.... pangkat dato' bersusun.... kahh.. kahh.. kahh... sampai x ada prestij.. kahh.. kahh.. kahh.. ini tokoh buku plak.. kahh.. kahh.. kahh.. alfred nobel klu hidup lagi tentu nangis dpt tahu mamat ni jd tokoh.. kahh.. kahh.. kahh.. klu la org malaysia kelola anugerah nobel kompom bik mama akan dapat pingat tu kerana jd org pertama jaga kanak2 permata menggunakan nama USTAZAH AL-BADAKIAH-CAMBABI... kahh.. kahh.. kahh..

Tanpa Nama berkata...

Tau ke membaca anak Yatim ni?

Master Yoda berkata...

Ade ke buku yg dia tulis mase dia join Semangat 46??

Buku kutuk itu "Firaun"? Ade ke??

Kasi tumjuk bukti

Buku ilmiah ade??

Kasi tunjuk bukti

Mungkin buku2 yg berkisarkan bodek

"40 Tips tuk Membodek Bakal Perdana Menteri Malaysia"

Kah kah kah

macamlongkang berkata...

buku apa dia baca ek? buku ala2 Melayu Boleh kot! macam tu tak heran la boleh baca sampai banyak tu sekali heheheh!

Tanpa Nama berkata...

Lepas nie ada plak "Tokoh Kote" untuk yang kuat entot-entot, Mari kita teka siapa yang selayaknya dapat???

-wakleman

Tanpa Nama berkata...

chait podahhhhh...
tokoh bakar jamban-tan lagi bagus

Tanpa Nama berkata...

skrg org tak main la tokoh buku.. org dah jadi tokoh facebook..

TOKOH BUTOH NEGARA berkata...

Berapa banyak buku dah tulis?
Berapa banyak buku dah baca?
Apa buku dah baca?

Budak tadika lagi banyak baca buku ABC
Budak sekolah lagi banyak baca
dapat tokoh NILAM aje

hang pulak dapat teko buku
dasat betol hang ni