Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Disember 2010





BARUA YANG BAIK IALAH BARUA YANG DAH MATI




nota:
tak kan tak faham faham
berapa kali nak cakap
kah kah kah








SPR TERUS MEMBISU SELEPAS 2 BULAN BANTAHAN – harakah daily

Setelah dua bulan aduan dan bantahan dikemukakan berkaitan pendaftaran pemilih baru yang didakwa berlaku penipuan di Kedah, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) masih lagi membisu tanpa sebarang tindakan.

Menteri Besar dan Pesuruhjaya PAS Kedah, Azizan Abdul Razak yang mempertikaikan kredibiliti badan itu berkata pihaknya tidak menerima tindak balas daripada SPR atau dipanggil untuk soal siasat berhubung dakwaan (penipuan) tersebut.

"Bantahan dibuat secara rasmi pada bulan Oktober yang lalu namun pengadu tidak langsung dipanggil untuk siasatan," kata beliau.

Menurut Azizan, pihaknya mendapati pendaftaran pemilih baru di Kedah bagi suku ketiga yang telah dipamerkan pada 27 Oktober ada unsur penipuan iaitu di beberapa kem tentera yang membabitkan isteri-isteri anggota tentera.

Kata beliau, PAS Kedah mendapati wujudnya nama yang dipamerkan dalam daftar tersebut, menetap di tempat lain tetapi nama mereka didaftarkan dalam kem-kem tersebut sebagai pemilih baru.

Antara kem-kem tentera yang didakwa terlibat ialah Kem Gubir, Kem Bukit Kayu Hitam serta Kompeni Batalion 304 Askar Wataniah di Belantek.

Sebelum ini sikap SPR yang dibidas sebagai lemah dalam melaksanakan tugas mereka turut didedahkan oleh PAS Pulau Pinang apabila sebahagian besar nama isteri-isteri tentera yang sebelum ini sebagai pemilih biasa telah didaftarkan sebagai pengundi pos.

Dalam kawasan Dewan Undangan Teluk Air Tawar penipuan ini turut didakwa berlaku oleh PAS Pulau Pinang apabila sebahagian besar isteri-isteri tentera secara tidak telus dan mengikut prosedur disenaraikan dalam daftar pemilih sebagai pengundi pos.

Tindakan meletakkan nama mereka yang tidak sepatutnya didaftarkan sebagai pengundi pos serta mendaftarkan mereka yang tidak tinggal dalam tempat yang didakwa membuktikan tidak efisiennya SPR.

Malah SPR yang disifatkan sebagai sebuah badan yang sepatutnya berkecuali dalam melaksanakan tanggungjawab dan amanah yang diberikan kepada mereka juga didakwa tidak berpandukan prosedur yang telah digariskan oleh mereka sendiri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK FAHAM FAHAM LAGI…. kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA RANCANGAN TELAH DISUSUN… kah kah kah..

kah kah kah… MAT INDON TELAH DI DAFTAR….kah kah kah..

kah kah kah…. MAT BANGLA SUDAH DI BERI KAD PENGENALAN… kah kah kah..

kah kah kah… MAT FILIPINA DAH JADI PENGUNDI…. kah kah kah..

kah kah kah.. RELA… BINI RELA… ANAK RELA…. CUCU RELA… TOK RELA…. NENEK RELA… SEMUA PENGUNDI POS…. kah kah kah..

kah kah kah… ASKAR.. BINI ASKAR… ANAK ASKAr… JANDA ASKAR… MUSUH ASKAR.. WARIS ASKAR…. SEMUA PENGUNDI POS…. kah kah kah…

woit… INGAT BOLEH AMBIL PUTRAJAYA?. kah kah kah..

nota:
kalau pilihanraya boleh mengubah
maka pilihanraya telah lama diharamkan
di malaysia kah kah kah



14 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Pemimpin yang baik ialah Pemimpin yang malamnya membaca Surah Lukman ayat 18. Bila siang hari TELAN...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Semua kaki PENIPU dan PENINDAS. Itulah amalan Umno/BN. Rakyat masih buta lagi.

Tanpa Nama berkata...

Saya nak tanya sedikit kerana sampai sekarang saya masih tak faham-faham dengan peraturan Undi-Pos. Apakah sebenarnya Undi-Pos ini ?. Adakah Undi-Pos ini hanya disaksikan oleh wakil-wakil BN sahaja?. Tidak adakah wakil dari parti politik lain dijemput ?. Adakah Undi-Pos ini dibuat dihutan ?, Apa pula masaalah untuk membawa wakil parti kehutan?.

Jika Undi-Pos perlu dibuat di Kem Tentera tidak bolehkah kem tentera tersebut dijadikan pusat pengundian biasa ? dengan dihadiri kesemua wakil parti berkenaan. Tentunya ia lebih selamat kerana ianya dibuat dalam kem tentera. Tidak perlu kehadiran Polis yang ramai, gunakan sahaja Military Polis. Saya berkhidmat dalam tentera selama 12 tahun sejak 1965, tiada sekalipun saya dapat merasa Undi-Pos walaupun ia selalu disebut-sebut. Saya harap TT dapat terangkan bagaimanakah penipuan ini boleh dibuat. TK

cicit ngah layor berkata...

"Daghi hidup berceghominkan bangkai,baik mati bergalang tanah" - Ustazd Ibrahim Libya. Tak ader ker walau pon sekelumit ghaser bersalah dlm hati pengerusi SPR ni. Tak kan ler sampai kemati asyik putor belit jer.Insaf ler.

apa apa pun ok berkata...

spr a.k.a. sapu pungkok rosmah a.k.a. bodek ustazah al-badakiah-cambabi kahh.. kahh.. kahh.. PR nak menang ngundi ka?? kahh.. kahh.. kahh... menang sorak la kut.. kahh.. kahh.. kahh.. kena jadi cam indonesia.. baru ada can.. klu ikut keadaan semasa hancau bancau la... kahh.. kahh.. kahh.. masalahnya bn x nampak sapa mcm bj habibie kahh.. kahh.. kahh.. semuanya macam beruk mat ye kahh.. kahh.. kahh..

Tanpa Nama berkata...

Mujrlah rakyat masih buta dan terus buta.. aku doakan supaya terus bodoh dan bongok tahap gaban pada2 masa akan datang..

Bukan hanya SPR, semua2 badan2 kerajaan akan terus megah mendokong UMNO/BN... walaupun ada yang menyokong PR, tapi ramai tak boleh buat apa2.. kesian.. diikat oleh ikatan dajjalnya memakan gaji duit rakyat! tapi terpaksa mendokong BN walau hati tak rela..

Sikik hari lagi, semua pekerja2 kerajaan (baca: barua2 BN sama ada rela ataupun tidak) akan mengundi POS..caranya mudah, pindahkan semua pergi ke tempat kerja baru.. senang jer nak buat mende nih..

Tanpa Nama berkata...

Hai sedara SPR

1. Kenapa undi pos kat kem tentera atau balai polis tak boleh dikira kat situ jugak?? kalau kira kat situ kan boleh disaksikan oleh wakil2 calon.

2.Kenapa undi pos mesti masuk dalam karong guni dan simpan dulu serta dibuka pada saat akhir apabila kertas undi lain dah sampai dulu??

3. Kenapa selepas mengundi, kenapa karong guni tak terus bawak ke pusat pengiraan DAN wakil2 calon tak naik helikopter untuk sama2 hantar kertas undi dalam karong turr??

4. Kenapa dalam Malaysia yang hanya sebesar jari kelingking ni ada undi pos? Tak bolehkah semua makhlok yang bernyawa mengundi pada hari yang sama? Kalau kira makcik felda pon ada kerja pd hari mengundi. Mat rempit pun ada kerja pada hari mengundi. Pion gomen pon ada kerja masa hari mnengundi. Kenapa hanya rela, polis dan askar aje yang undi pos? Sekarang anak, bini, mak, bapak depa pulak nak undi pos. Mereka ni kerja apa sampai tak boleh undi masa hari mengundi. Mereka kerja pam tayar kereta api ke? Atau mereka menjaga kucing bertelor?

jangan cerita pasal akta pilihanraya lancau la. Kita punya akta sudah banyak ratus2 kali sudah pinda laaa!

Tanpa Nama berkata...

Undi "pos"
Tambah "mam" campur "pos"
jadi "mampos"
maka "undi mampos"

oleh itu "undi orang nak mampos"
atau "undi orang dah nak mampos"

sebab yang masuk calon semua tua-tua bangka!

Suku Samdol berkata...

Kimak SPRM!
Aku yg keje kat luar negara nak undi kat kedutaan masih tidak dibenarkan!
Bayangkan rakyat Mesia yg keje kat luar negara hampir 2 juta semua undi PAS, DAP dan PKR ... hancus la BN!
Patutla sampai hari ini depa taknak luluskan rakyat Mesia yg ada kat luar negara mengundi kat kedutaan Mesia!

harrkkkk ptuiiii kimak lu SPRM!

anak_makayah berkata...

KAH KAH KAH , CUCU RELA, PAKCIK RELA, MENTUA RELA...SEMUA RELA...DAN YG PALING BANGANG DLM DUNIA ALAM SEMESTA IALAH 'TERPAKSA RELA'KIKIKICAPTAMIN..
ORG TUA KT KAMPUNG 'TERPAKSA RELA' KENA KENCING NGAN UNITED GEROMBOLAN..
MELELEH AYAQ LIOQ NENGOK JUAK UMNO BERPESTA.. KIKIKICAPTAMIN.

Tanpa Nama berkata...

Kronologi undi pos.

Contoh:

>Anggota tentera seramai 500 org di campur dgn isteri (wajib) bermakna sudah berjumlah 1000 org.

>Biasanya pengundian di buat dua hari sebelum pilihan raya sebenar.Seperti biasa bermula dari 0800H hingga jam 1700H. Memang wakil calun dibenarkan masuk sbg pemerhati pd hari tsb.

>Yg jadi masaalahnya di sini ialah:

Tidak semua anggota tersebut sempat mengundi. Katakan hanya 400 org saja. Sepatutnya pengiraan mesti dibuat dipusat mengundi setelah tamat waktu mengundi (selepas jam 1700H). Ini tidak...Kertasx undi tsb dibawa dan disimpan dibalai polis berdekatan utk tempoh sehingga tamat hari pengundian biasa (selama 2 hari).Disinilah akan berlaku kelompongan..manupulasi...dan berbagaix. Waktu yg terlalu panjang inilah diambil kesempatan olih pihakx yg tak jujur dan amanah utk menukar kertas undi kpd kehendak mereka. Dan biasanya keputusan kertas undi akan sampai pada jam terakhir pengiraan undi sebenar dan jumlah kertas undi akan secara otomatik menjadi 100% kehadiran? Disinilah kepincangan yg perlu di ketahui dan diperbetulkan.

Cadangan:>Pengiraan dan penjumlahan undi pos mesti dilakukan pada hari undi pos itu dijalankan dan diumumkan keputusan nya terlbih dahulu.

Tak masuk dik akal...undi paling awal...keputusan paling lewat.

Tanpa Nama berkata...

Tukar tiub jangan lupa, gerombolan juga sudah memberi kerakyatan dan taraf pengundi kepada pelarian Rohingya. Berapa ribu orang Rohingya ada di Malaysia sekarang? 20,000? dia orang ini sudah tinggal lama di Malaysia dan dah boleh bertutur macam orang tempatan. Kita akan salah sangka yang mereka ini mamak Penang. Ini salah satu strategi untuk berkuasa secara haram dan tipu.

sri hartamas

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Apa beza BB plaza dengan Plaza Bukit Bintang Plaza tuuurrr ...???
Memang Makcik Felda selalu kena tipu oleh utusan melayau. ..

Ada Nama berkata...

KAKKAKKA SAPA YG CERDIK AKAL TLG JAWAB..

KENAPA TONG UNDI UTK UNDI POS PAKAI BEG YANG NTAH APA2 DOK DLAM BEG TU... KNP TAK PAKAI TONG LUTSINAR... KAKKAKA

PADAN MUKE RAKYAT KENE TIPU KAT GEROMBOLAN KAH KAH KAH