Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Disember 2010

MACAM MANA JADI RAJA ?




AGAKNYA BERRAPA SEKILO ?




nota:
masih ada lagi
orang melayu yang
tak sedar sedar
yang suka kena tipu
yang suka kelentong

orang ini tak dapat
ditolong tolong
nasib baik bodoh ini
bukan penyakit yang berjangkit kah kah kah




PENDUDUK KG BARU MAHU PENJELASAN RANG UNDANG –UNDANG PPKB
- melayau


Persatuan Pembangunan Kampung Baru hari ini melahirkan rasa tidak puas hati terhadap langkah Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar membentangkan Rang Undang-undang Perbadanan Pembangunan Kampung Baru 2010 di Parlimen Selasa lalu.

Persatuan itu mendakwa pembentangan itu dibuat tanpa memberi penerangan secara terperinci mengenainya kepada mereka terlebih dahulu.

Pengerusinya, Dr Mohd Yusof Ismail, berkata banyak perkara yang memerlukan pindaan terhadap deraf asal dibincangkan dalam lab rang undang-undang itu di Melaka pada Ogos lalu dan sepatutnya segala pindaan dibincangkan serta mendapat persetujuan penduduk terlebih dahulu sebelum rang undang-undang itu dibentangkan di Parlimen.

"Antara aspek yang dibincang pada lab tersebut ialah bidang kuasa perbadanan, kerana menurut deraf asal, perbadanan itu akan mempunyai kuasa yang luas termasuklah dari segi pengambilan tanah penduduk manakala Majlis Penasihat yang dikatakan akan dianggotai oleh Lembaga Pentadbiran Petempatan Pertanian Melayu (MAS) tidak akan mempunyai pengaruh terhadap keputusan perbadanan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DULU MAHAFIRAUN LULUS AKTA TANAH NEGARA….kah kah kah..

jkah kah kah… HASILNYA HABIS TANAH ORANG KAMPONG KENA REMBAT…. kah kah kah…

kah kah kah… ADA KENA BUAT JALAN… ADA KENA BUAT LEBUH RAYA… kah kah kah..

kah kah kah… BAYAK KENA REMBAT OLEH CUKONG…. kah kah kah..

kah kah kah… KALI INI RAJA TAK ADA RAKYAT BUAT BENCANA…. kah kah kah..

kah kah kah…. MENTERI TAK PERNAH DI UNDI….BUAT UNDANG UNDANG BARU….. kah kah kah…

kah kah kah... NAK REMBAT TANAH ORANG MELAYU DI KG BARU... kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA PILIH RAJA MALAON INI…. kah kah kah..

kah kah kah…. MALAON INI WAKIL RAKYAT MANA?...... kah kah kah..

nota:
ijazah malaon ini pun tak pasti dibeli di mana?

raja ini pun tak tahu asal raja mana?

betul raja ke
atau raja beli

macam macam nak tipu melayu

dulu sulaiman air minerl opps….maaaf
sulaiman brandy klim ada ijazah dokter
dari pondok mana di jambi
ni ada pulak raja tak ada rakyat
entah mana beli ijazah
entah entah ijazah internet kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

A'kum. Sy adalah sorg yg tinggal di Adelaide skg. Minggu lps Ada rombongan Unimapp n raja muda dtg sini perabiskan duit2 uni (baca rakyat) utk enjoy. Mcm aper ajer diorg nih. Ni lah dia taraf pemikiran budak2 uni2 kt M'sia. dtg oversea ajer terlompat2 mcm .... http://swingingbowlsatay.blogspot.com/?zx=709445d377efcefe. Sila download video2 nih utk dijadikn bhn sejarah sblum ia didelete mlm ni. Tt tlg promote video nih -circleinthesand-

Tanpa Nama berkata...

Malaon ni hanya offis boy Najib dan suaminya.
Apa yang dia tahu hanya ikut arahan Tuan nya.
Dapat lah sekali sekala duit minyak...

Tanpa Nama berkata...

beli kat filipina kot!

dukun melayu berkata...

terbaik dari ladang..TT dlm TV

http://www.youtube.com/watch?v=To6On4P3SmA&feature=related

Tanpa Nama berkata...

raja dolu-dolu asal dikatakan keturunan iskandar zulkarnain
turun ke sini melalui hikayat wan empuk dan wan malini
ditambah pula menjelma dari buih lembu balau sakti
kemudian ditabal jadi raja. Ini dikira raja yang ori.
*tak caya sila rujuk Sejarah Melayu versi shellaber dari T.S lanang

Tapi yang raja dari keturunan majapahit ke, parameswara ka, tu dah masuk raja group lain. Yg ni ori ke tak, aku tak tau lah. Yang ni pun ada kat buku sejarah melayu.

Pasal raja yg tak berakyat ni pulak, aku tak tau masuk group mana. Cerita pasal group raja ni tak ada dalam buku sejarah melayu. Tapi banyak orang tua2 kata dia ni asalnya keturunan "RAJA KAPOR".Raja kapor ni abang sedara RAJA TELAN.

Tanpa Nama berkata...

Itu pun tak tau ker TT...

Hang beli daun terup
ada 4 raja
raja sped, raja kelawar, raja dimond dan raja lekuk
Tiap2 raja tu diwakili oleh daun terup bertanda J,Q dan K
Pengikut raja tu diwakili oleh daun bertanda 1 hingga 10
Kalau main pakau, raja-raja tu boleh kalah dengan daun bertanda 1

Raja spid, raja kelawar, raja dimond dan raja lekuk banyak dijual di kedai runcit Ah Chong.

Tanpa Nama berkata...

orang kaya melayu dan parti ketuanan melayu jugak yang memunahbinasakan orang melayu

punahlah duit pelda
punahlah melayu kg baru
punahlah kg berembang
punahlah dermasiswa jpa

Aku nak tanya sikit kat diri aku sendiri la. Skang ni, apa istimewanya aku jadi melayu?
ada tuan bagi beras?
ada tuan bagi duit?
ada tuan bagi dermasiswa?
ada tuan bagi petrol?
ada tuan bagi gula?
ada tuan bagi proton BLM?
ada tuan bagi projek?

Tanpa Nama berkata...

raja dulu bagi tanah kat org melayu
raja eee nak jual tanah kg baru