Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 25 Disember 2010

KES MENGGEMPARKAN NEGARA




PERJUANGAN KETUANAN MELAYU


nota:
panglima ketuanan melayu
keris tercabut
keris tercacak
duit masuk
projek lulus
gadai negara
gadai bangsa

telah sampai masanya
kita humbankan panglima ketuanan melayu
ke dalam paya untuk selama lamanya
kah kah kah

SARJAN DIPENJARA 45 BULAN – berita hairan

Terima suapan untuk lepaskan lori pasir daripada disaman.

Mahkamah Sesyen di sini, semalam menjatuhkan hukuman penjara 45 bulan dan denda RM30,000 terhadap seorang anggota polis trafik berpangkat Sarjan selepas didapati bersalah atas tiga tuduhan rasuah masing-masing RM500 antara November tahun lalu hingga Januari lalu.

Hakim, Irwan Suainbon, menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh, Abdul Malek Sulaiman, 43, dari Taman Kempadang Baru, di sini selepas mendapati pihak pembela gagal membuktikan keraguan munasabah terhadap kes berkenaan.

Bagi pertuduhan pertama, Abdul Malek didakwa menerima RM500 daripada Teoh Ting Keong pada 15 November tahun lalu, sebagai dorongan agar tidak mengambil tindakan terhadap lori milik Teoh yang mengangkut pasir dan didapati melakukan kesalahan mengikut Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan Kaedah-Kaedah Lalu lintas Jalan 1959.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. BENTERAS RASUAH… INI HEBAT…. kah kah kah..

woit…. INI KES BESAR… INI KES MENGEGARKAN EKONOMI NEGARA… kah kah kah..

kah kah kah...INI KES BERPROFILE TINGGI….kah kah kah...

kah kah kah… JANGAN MAIN MAIN…..INI KES TOK SARJAN….. kah kah kah..

kah kah kah…. INGAT KERAJAAN TAK LAWAN RASUAH….. kah kah kah…

kah kah kah... TOK SARJAN YANG BESAR PANGKAT PUN DI TANGKAP... kah kah kah..

woit…. LIHAT MACAM AMAN CUKONG RASUAH TOK SARJAN…. kah kahkah..

woit … LIHAT INI AMAT BAHAYA… CUKONG BERI RASUAH…kah kah kah..

kah kah kah…. BUKAN BERBILION BILION RINGGIT… kah kah kah..

kah kah kah... BUKAN BERJUAT JUTA RINGGIT... kah kah kah..

kah kah kah… BERATUS RATUS RINGGIT….INI MEMBAHAYAKAN PDRM…. kah kah kah..

kah kah kah… INI MEROSAKAN KAN IMEJ PDRM…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI LEBIH BAHAYA DARI AJEN ISRAEL YANG PASANG CHIP DI PEJABAT PDRM… kah kah kah…

kah kah kah... INI LEBIH BAHAYA DARI KES MEMBUNUH ALTANTUYA... kah kah kah..

kah kah kah... INI LEBIH BAHAYA DARI MENTERI ROGOL AMAH... kah kah kah..

kah kah kah… TOK SARJAN INI MUSUH NEGARA…. kah kah kah..

kah kah kah… TOK SARJAN INI MEMALUKAN ISLAM… kah kah kah…

kah kah kah…. EKONOMI NEGARA KAN MUSNAH KERANA RASUAH TO SARJAN INI…. kah kah kah

kah kah kah... BURSA SAHAM KL AKAN GONCANG KERANA RASUAH TOK SARJAN INI...kah kah kah

kah kah kah…. MUFTI JOHOR PATUT BUAT FATWA HARAMKAN PANGAT SARJAN…. kah kah kah..

nota:
tunggu dan lihat kes toyo
lihat berapa lama toyo akan dipenjara
atau kes toyo tak ada bukti
atau bukti bercanggah
atau bukti tak jumpa
atau bukti hilang dalam parit
kah kah kah



13 ulasan:

Sudin berkata...

Aku Sarjanlah...!!!(lakonan Ibrahim pendek...dalam filem Ali Baba...)

Kah,kah,kah....

Tok sarjan polis penyamun !
Yang ni ciput sangat...kah,kah,kah
Cari makan....telan lepas tu lingkup!

matstimketum berkata...

kih,kih,kih..........ini kes kuman diseberang sungai nampak, bangkai gajah didepan mata tak nampak! sprm tak ada teloq nak tangkap ahli politik yang rasuah walaupun siasatan menunjukan ada bukti rasuah telah berlaku. kp sprm pun sudah pandai beretorik sangkan. sedih teman!

Anti TELAN berkata...

woi..Berapa kali aku nak bagitau kau orang ni..

Mana ada 'Ketuanan Melayu'. Yang ada hanya 'Ketuanan TELAN'..kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

RM 10 pun polisi mintak...RM 500 banyak tu..hahahhahahuhuhu

Tanpa Nama berkata...

dah kalau pak2 menteri rasuah, x kan aku nak duduk dia jer..anak bini aku pun nk bergaya..rumah nk mewah, kereta nak cantik..stakat gaji yg halal, mana cukup zaman lah nie..minyak mahal, keperluan asas mahal..lgpun makcik n pakcik felda senang nk diputar belitkan..kalau dah terang2 ada video chua soil leak, pun aku x percaya, aku lebih percaya pada berita2 pro umno jer..biarlah apa org nk kata, janji aku masyuk..x kan pak menteri je boleh melaram..mana adil ni beb..ketuanan melayu yg diajar aku suruh aku percaya yg umno jer yg bg kemajuan bukan rezeki dari tuhan..lagi diajar aku bencikan kaum lain yg dicipta tuhan walaupun aku tahu diaorg x minta pun lahir sbg bukan islam, ketuanan yg ajar aku merempat dibumi sendiri dan takut menghadapi era globalisasi, yg ajar aku terima jer apa yg gomen bg sedangkan aku boleh dapat lebih dari tue insyallah dngan izinNya..dan bermacam2 lg yg diajar supaya aku boleh bersama dngan mereka menjadi penghuni neraka..aloha.

Tanpa Nama berkata...

KUNUNNYA.."KES MENGGEMPARKAN NEGARA"

BODOH PUNYA TAJUK HIKAYAT MELOYA...

TAK GEMPAR PUN...
GEMPAR APO NYO JANG Oiii???
DAH ASAM GARAM...
DAH SALAH SATU DRP PANCAINDRA SPESIS MELOYA YG TERLANJUR ISLE...DOK KETURUNAN...

DAH ISLAM PUN SEMUA 'HARAM' KNA BALUN...
LEBIH DAYAK DRPD DAYAK...

JIKA DAH ISLAM PUN BUAT MASIH..
TAK RETI DOSA PAHALA...

KALO KAFIR LAGILAH....BEJAT!!1

NATE GILOOO!

apa apa pun ok berkata...

tuan sarjana amik 500 ringgit x 3kena 45 bulan... kahhh... kahh.. kah.
kalau 500 juta ringgit agak2 berapa bulan... kahhh... kahh.. kah.
letih tekan 0 kahhh... kahh.. kah.
kalau berjuta juta juta juta ringgit lagi, berapa bulan kahhh... kahh.. kah.
bayangkan klu la 10 perkara dlm 100hari terjadi, apa jadi dgn al-badakiah-cambabi a.k.a. bik mama kahhh... kahh.. kah.
masih putih kah kulit??? kahhh... kahh.. kah.
masih berkilat kah rambut??? kahhh... kahh.. kah.
masih berkrim kah lemak??? kahhh... kahh.. kah.

Tanpa Nama berkata...

Ok..ok..kita sabar dulu...ada dua tiga ekor besor sikit dlm sangkar lagi...nak panggang ke buat sup?

apa apa pun ok berkata...

masak lomak pun sodapppppp kahhh... kahh.. kah.

Tanpa Nama berkata...

hahaha.....kes toyo x mau siasat kaa.....bodo punya SPRM

Tanpa Nama berkata...

Jangan kalut semua ... Semua kes akan disiasat dengan teliti oleh SPRM Sdn Bhd. Jangan risau. Masyarakat didahulukan, pencapaian diutamakan (1Indonesia).

Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat orang bodoh merapu tidak ada langsung nukilan yang boleh mendatangkan menafaat pada masyarakat. Inikah yg dikata intelek melayu.

Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat orang bodoh merapu tidak ada langsung nukilan yang boleh mendatangkan menafaat pada masyarakat. Inikah yg dikata intelek melayu.