Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 2 Januari 2011

CISSS BANGANG KAMU !




UTUSAN PADA 20 JAN 93



nota:
lihat dan baca
gerombolan sudah tibai
sultan pada tahun 1993
tak derhaka pun
kena sumpah tapi tak jadi batu
jadi busut pun tidak kah kah kah


JANGAN CABAR KUASA SULTAN - meloya

''Mereka (pembangkang) derhaka. Jangan cuba mencabar kuasa Sultan Selangor.''
Itu tegas Noh Omar berhubung tindakan biadab pembangkang yang cuba mempertikai kuasa Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah terhadap pelantikan Muhammed Khusrin Munawi sebagai Ketua Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) yang baru.

Jelas beliau, apa yang berlaku jelas menampakkan pembangkang hanya tahu menghormati undang-undang jika ia memihak kepada mereka semata-mata.

''Jika tidak memihak dan merugikan, mereka akan tuduh itu tidak adil, ini tidak adil. Bukan sahaja kuasa raja-raja Melayu, polis dan mahkamah juga akan dituduh tidak adil jika apa jua keputusan tidak memihak kepada mereka.

''Inilah sebenarnya perangai pembangkang terutama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP. PKR, hendak urus parti pun huru-hara, inikan pula hendak tadbir urus negara?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BEROK INI BARU TURUN DARI POKOK KELAPA…. kah kah kah..

kah kah kah… BONTOT KENA GIGIT KERENGGA …. PASAL ITU BISING…. kah kah kah..

kah kah kah… BEROK INI TAHU KE APA YANG BEROK INI CAKAP?.... kah kah kah..

woit… TAK SEDAR KE…. SULTAN TAK TAK ADA KUASA LAGI….. kah kah kah..

kah kah kah… BEROK INI BUAT BUAT LUPA…. kah kah kah…

woit… SULTAN …. TARAK APA APA LAGI…. kah kah kah..

kah kah kah….. TAK CAYA TANYA MADEY…. YANG PINDA PERLEMBAGAAN... kah kah kah

kah kah kah…. BUKAN CABAR…. TAK PERLU CABAR….NAK CABAR BUAT APA…. kah kah kah


20 ulasan:

matstimketum berkata...

beruk ni lama sangat tertidur atas pokok kelpa hingga dah lupa raja dia sekadar barang hiasan negeri sahaja!

jai berkata...

Kah kah kah...

Cipan makan semut itu perkara biasa sebab semut makanan cipan.

Tapi kalau manusia makan semut dia akan jadi pelupa, bodoh dan tongong dari dulu, kini dan selamanya.

Maka jadilah dia "MELAYU MUDAH LUPA"!!!

MACAM SIAL!!!

Kah kah kah...

Datuk berkata...

kah kah kah
ini bkn soal derhaka
ini soal fuuuluuuss
sultan terpaksa kautim
nak bg kerabat projek
kerabat kaya raya krn projek
hanya umno sj satu klik
sama2 kaki rasuah..
ingat ini takde perjanjian ker
saje2 ker bg kusrin jawatan..
ingat org istana tak dpt per2 ke
ini projek tawan selangor
kena kautim ngan semua malaon..
hrp2 ler kusrin accident..koma
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

butuh la mu noh omar & gerombolan!

sebab de spesis malaun macam korang la yang buatkan kami rakyat2 ilang rasa hormat pada raja2.

pegi mampus!

Alex Ferguson berkata...

Tuan TT,

semalam MU menang 2-1. KAH KAH KAH!

tukar topik bola la plak!

asyik2 Kavita Singh.

Tanpa Nama berkata...

TT, beruk nih tido ZZZZ macam Pak Lah juga. Bila masa pula PR jadi pembangkang kat Selangor. Yang jadi pembangkang Adalah UMNONGOK BN. INi menteri cakap sebarang..Bodoh .bangang..cisss..ptuihh..

Tanpa Nama berkata...

tt.

kita bukan hidup pada tahun 1500.

kita hidup pada tahun 2011 di mana kita bukan lagi hamba pada tuan tanah atau apa2 ketuanan sekalipun. kita bukan lagi petani yang perlu beras daripada tuan kelas atasan atau mana2 ketuanan. kita bukan anjing yang boleh diikat leher kerana telah merdeka sejak lahir.

durhaka? Itu hanya jika kita ada tuan atau ketuanan. tapi kita bukan anjing dan kita tidak bertuan. kita bukan lagi naik keldai atau kuda tapi naik kenderaan berpetrol. kita bukan dengar berita dari dalang wayang kulit tapi dari internet dan facebook. durhaka? pada siapa? bukankah kita manusia tak perlu sembah2 manusia atau tuan.

durhaka kita hanya pada Yang Maha Esa dan ibu bapa.

Sebab kita bukan anjing yang perlukan makanan daripada tuan.

Tanpa Nama berkata...

AKU BETOL2 TERKEJUT.....

Bloger 'lembu politik' itu sebenarnya seekor BABI

Aku ingat Bloger "lembu politik" itu seekor khinzir, rupanya seekor BABI

Cuba tanya prof google, siapa bloger lembu politik yang BABI tu dan bagi cerita hanya REKAAN sebab cerita yg betul tentang keburukan PR dah tak ada.

Pasembur Rojak berkata...

Kalkau dah bangang..jangan dibazirkan oksigen di atas muka bumi ini...bunuhlah diri dengan memasukkan kepala ke dalam bontot sendiri...dengan cara ini tidak akan menyusahkan orang lain..kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

Sultan kan perisai terakhir UMNGOK! Sultan lak tak sedar2 lagi....apa-apa pun kita minta Tan Sri khalid menggunakan segala kebijaksaan beliau untuk tetap menolak si Khusrin sebagai SUK Selangor. Kami sebagai rakyat Selangor meloya tengok muka dia yang sedia dijadikan anjing UMNGOK untuk memporakperandakan kerajaan yang rakyat pilih ini. Nyah kau Si Khusrin dari bumi Selangor ini!!

Tanpa Nama berkata...

cuba tengok hospital shah alam kantoi sapa punya kerja....daerah lain dalam selangor ada hospital..shah alam yg maju hospital gomen mana ada..ada hospital bayar...kaum kerabat depa ni lagi menyusahkan asik nak belagak kaya aja,..aku penah keja ngan depa..tapi sekejap aja...aku dah tau perangai depa..1 tahun itulah kesilapan paling bodoh aku buat dalam hidup aku,diorang ni tak tau apa harap yb bn aja...lepastu ada la sekor 2 tukang kipas membesar besar cerita yg ntah apa apa ntah

Tanpa Nama berkata...

takde maknenye sultan sekarang ni.

tak patut wujud jawatan sultan dan raja ni.

ada ke patut, lanun pun disembah jadi raja.

duk perabih oxygen aje.

Tanpa Nama berkata...

Woi Noh Omar ..ko ingat ko boleh jadi MB ka? cermin muka dulu...muka cam Beghuk...toyo lawa lagi....

Tanpa Nama berkata...

Di negara2 Arab, Raja digelarkan 'Shadow of Allah'.

Kalau Napoleon Bonarparte menang di Waterloo, sistem beraja di England dah dihapuskan dan paradoksnya ialah Tanah Melayu pun akan dijajah oleh Perancis dan tak akan wujud lah sistem beraja mcm hari ini.

Aku rasa Napoleon jauh lebih cool dr Che Guevara. Tp yg sama ialah perjuangan revolusi.

Aku boleh hidu bahawa PRU-13 adalah yg paling busuk dlm sejarah Malaysia.

"Jika pilihanraya boleh mengubah apa-apa, sudah lama pilihanraya diharamkan."- Tukar Tiub

Tanpa Nama berkata...

Noh beruk!!!!

Tanpa Nama berkata...

noh klu ko nk jd mb g operate muka dulu x pun mkn tempe byk2 sbb muka ko cam hanjing x sesuai jd mb..

Tanpa Nama berkata...

Kayu in hisap dadahkah, adakah dia hayal,
"Itu tegas Noh Omar berhubung tindakan biadab ............"pembangkang"......... yang cuba mempertikai kuasa Sultan Selangor"
PENBANGKANG di Selangor Bukan Pakatan Rakyat, Tapi UMNO dan BN, So ini moron what the speaking dari the buntut?
Bila ibu bapa dulu hantar dia kesekolah, berponteng dan ber-rempit, inilah apa terjadi bila orang bodoh bercakap.

janggut berkata...

ni bukan setakat beruk.....dah jadi beruk makyeh dah(org penang kat)....awat la hg biol sgt...sapa pembangkang sapa k:rajaan....betoi2 pelat noh omaq ni...

Tanpa Nama berkata...

berok ni bodoh mane tahu sejarah madey..bagi pisang sbiji hangguk pala je tahu..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

berok ni banyak sgt makan kelapa!