Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 2 Januari 2011

KENYATAAN RASMI



KENYATAAN MEDIA



“PELANTIKAN KHUSRIN SUATU AGENDA RAMPASAN KERAJAAN LANUN UMNO-BN”

1 Januari 2011, SABTU

Perlantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri, yang berkuat-kuasa pada hari ini haruslah dikaji semula dengan segera. Sebagai seorang Setiausaha Kerajaan Negeri, penilaian dan kelebihan pada kredibiliti dan rekod kerja yang baik adalah amat penting. Namun, nampaknya perlantikan Khusrin tidak berdasarkan penilaian terhadap rekod dan pencapaiannya dan hanya melalui ‘pintu belakang’ serta ihsan ‘kabel besar Putrajaya’.

Kini, sekuel politik kotor kerajaan Pusat ini semakin terdedah kecacatannya apabila perkara asas perlantikan ini sendiri dikesampingkan sewenangnya, semata-mata mahu mendahulukan matlamat politik berbanding kepentingan rakyat Selangor. Jika tidak masakan seorang yang diketahui telah mencemarkan Jabatan Agama Islam Selangaor (JAIS) masih dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri? Tindakan biadab ini membuktikan bahawa kerajaan Pusat Umno-Bn sengaja mahu menganiaya rakyat negeri Selangor.

Ketandusan wang negara kerana ‘membiayai’ politik janji PM, 111 juta Permata dan projek RM 500juta Menara Warisan nampaknya telah memaksa kerajaan Umno-BN
bertransformasi menjadi Kerajaan Lanun Black Pearl sehingga terpaksa menghantar agen untuk merompak wang rakyat di negeri-negeri pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat pula. Ini jelas membuktikan bahawa perlantikan Khusrin adalah suatu agenda rampasan oleh Kerajaan Lanun Umno-BN. Maka, Selangor harus segera diselamatkan daripada agenda kotor lanun kolar putih Kerajaan Lanun Umno-BN ini.

Andai Kerajaan Lanun Black Pearl musnah dengan strategi makan tuan, begitu juga nasibnya dengan kerajaan Umno-BN yang nampaknya kini umpama di tali gantung sahaja kedudukannya. Jika benar perlantikan Khusrin adalah strategi terbaru PM Najib, yang juga selaku Pengerusi Umno Selangor, saya percaya, pemimpin Pakatan Rakyat tidak gentar kerana kami yakin, rakyat Selangor matang dan tahu siapa yang berjasa, dan siapa yang merompak.

Malah, sebagai seorang mantan Pengarah JAIS, Khusrin sendiri pastinya sedar akan kemampuan dan kelayakannya dan sepatutnya telah menolak tawaran jawatan ini sejak awal. Maka, saya menggesa agar Khusrin segera tampil memberi penjelasan agar dakwaan bahawa beliau sebagai agen dan ‘puppet’ pihak tertentu dapat disangkal, sekaligus membersihkan nama dan memulihkan integritinya selama ini.

Sekian. Terima kasih.

YB ZURAIDA BINTI KAMARUDDIN
AHLI PARLIMEN AMPANG
MERANGKAP KETUA WANITA KEADILAN


13 ulasan:

haluankiri berkata...

Salam TT n the geng ..
Skrip yg hampir sm di PERAK akan cuba dilakunkan semula di SELANGOR... Watak spt SUK,SULTAN akan dimainkan dengan penuh hormat dan santunnya.. RAKYAT akan diBUTAkan dengan segala PERATURAN , RAKYAT akan diTULIkan dr BUKU UNDANG2..
SUK lantikan SULTAN, RAKYAT yg membantah dikata tidak menghormati SULTAN ... Ini lah skrip di PERAK ..
mungkin ini adalah SEKUEL dr cerita yang sama .. namun perlu kita sedar akan ada watak sambilan yg akan terus muncul spt Profesor KONGKANG yg akan mengulas lantikan ini tepat menurut UNDANG2 ... akan ada menteri yang mengatakan lantikan ini SAH kerana perkenana SULTAN, akan ada temuramah rakyat biasa dan mengatakan kerajaan negeri tak patut membelakangkan SULTAN... see n look jer lah .. PERSETAN semua ini .. kesian RAKYAT yg terus diBODOHkan oleh UMNO ini... kenapa sampai ke PERUT .. BUTA hampa nie ha .......

Anti TELAN berkata...

Perlantikan pada masa sekarang bukan berdasarkan 'Rekod Kerja'

Ia berdasarkan pada 'Rekod TELAN'.

Samada sanggup TELAN atau tidak. Jika sanggup TELAN, ok lantik..kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ini demokrasi UMNO menipu,merampas merompak, membunuh demi kuasa dan kedudukkan.
Setelah lebih 50 tahun masih tidak puas2 lagi berkuasa dengan apa cara sekali pun.
Sekarang telah terbukti bukan sahaja lanun berkeliaran tetapi disertai Raja lanun moden.
Masih ada ramai lagi Melayu2 yang suka dicucuk hidung oleh Lanun dan Raja nya.

Tanpa Nama berkata...

jangan cuba menderhaka,nanti aku sumpah kau jadi kavita singh

Tanpa Nama berkata...

kalau raja/sultan terus nak oertahan lanun amnu untuk terus menjadi raja lanun, kita lingkupkan terus amno dengan raja rajanya sekali!!!!! apa perlunya ada raja yang tak mendatangkan manfaat satu sen pon kepada rakyat selangor? makan rakyat tanggong, rampas duit rakyat melalui amno, rakyat merempat dinegeri yang kononnya kaya di malingsia. bagi rumah pprt kat orang miskin bernilai bawah rm40k, itupon dari hasil kutipan zakat, bukan duit bapak sultan dan amno. utipon canang konon amno membela rakyat miskin.... piiiiiirah cibai pundek!!! tapi nampak nampak gayanya pr pon dah ada macham nak jadi seperti amno, angkat kroni, guna kabel,ngap projek,dan macham amno la senang cerita.......

Tanpa Nama berkata...

Perlantikkan CURSESINS umpama menghantar tonto untuk MENYAMUN SELANGOR dengan bantuan Kavita

Cob Nobbler berkata...

laaaaahai - banyak tengok pirates of the carribean..black pearl..kahkahkah!

agak-agaklah Najib tu jadi Jack Sparrow..kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Noh Omar begitu taksub mengeluarkan kenyataan kononnya tindakan biadab pembangkang yang cuba mempertikai kuasa Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah terhadap pelantikan Muhammed Khusrin Munawi sebagai Ketua Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) yang baru....?

Melayu bangsat ini pura-pura lupa apa yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir semasa 22 tahun dalam pemerintahannya terhadap raja melayu...?

Rakyat khususnya bangsa melayu sudah diasuh supaya tidak menghormati raja melayu berpelembagaan setelah Tun Mahathir meminda perlembagaan berkaitan dengan raja-raja melayu diparlimen pada 18-01-1993.

Kenapa sekarang beriya-iya mempertahankan kedudukan raja melayu yang tidak ada kedudunannya lagi..?

Cuba lihat apa yang dilakukan oleh Tun Mahathir....

Speech By : DATO’ SERI DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD
Title :SEMASA MEMBENTANGKAN RANG UNDANG-UNDANG AKTA PERLEMBAGAAN (PINDAAN) 1993
Location : DEWAN RAKYAT, KUALA LUMPUR
Date : 18-01-1993

47. Tetapi oleh kerana Akta Hasutan dan larangan terhadap mengkritik Raja, Raja tidak mendengar dan tidak percaya kepada penasihat mereka apabila maklumat disampaikan berkenaan kegelisahan rakyat. Raja dan keluarga-keluarga di-Raja nampaknya berpendapat bahawa semua ini adalah ciptaan penasihat-penasihat Raja untuk menakutkan Baginda atau untuk merebut hak Raja.

48. Dalam keadaan ini Raja bukan sahaja akan meneruskan amalan-amalan yang tidak disenangi atau disukai oleh rakyat tetapi juga akan melakukan perkara-perkara yang lebih dibenci oleh rakyat. Jika trend ini tidak disekat, perasaan rakyat terhadap Raja tentu akan meluap dan menjadi begitu buruk sehingga pada suatu masa nanti rakyat mungkin tidak lagi dapat membendung perasaan mereka. Perasaan yang diluahkan dalam surat-surat kepada akhbar sebenarnya sudah lama wujud.

Ada aku kisah ugutan Noh omar...fuck u?

Tanpa Nama berkata...

Percaya lah MEREKA MEREKA semua akan di BAHAM API NERAKA...
ALLAH MAHA BESAR dan MAHA ADIL
Di dunia ini memang mereka ada kuasa ..Mari lah kita berdoa agar ALLAH turun kan BALA pada MEREKA MEREKA anak anak cucu mereka yang merancang kerja jahat ni..
Hidup MEREKA MEREKA di LAKNATI oleh ALLAH..Aminnnnnn...

Tanpa Nama berkata...

patutla ade sultan tu kena simbah ngan air minum ngan minah saleh kat concord kl... tt tlg korek crite 1001 mim nih

Tanpa Nama berkata...

sudah menjadi dasar umno akan berbuat apa saja utk kekal berkuasa,undang2 ke, mahkamah ke,raja2 ke semua instrument akan digunakan utk menghalalkan tndk tanduk mereka...org lain xboleh !!!mereka bukannya tahu membezakan antara kerajaan ngan parti semua dicampur aduk...serupa gak xdpt bezakan antara bini ngan amah kerana ini sudah jadi akidah kpd mereka jadi jgn harapla puak2 ini akan pertimbangkan dosa pahala syurga neraka dalam hidup mereka..apa yg penting nafsu serakah didahulukan...rakyat terbanyak...pandai2la nak hidup...walaupun xcukup makan!!!

Tanpa Nama berkata...

umno memang xde telor sama cam ketua dia,takut kerana salah..skng main kotor la..bangkai bernyawa punya umno

Tanpa Nama berkata...

KSN dilantik oleh Yang DiPertuan Agung atas nasihat PM.

Begitu jugalah dengan SUK dilantik oleh Sultan dengan nasihat MB Selangor.

KSN/SUK dilantik untuk menjadi ketua Kakitangan Kerajaan untuk menjalankan dasar-dasar yang dibuat oleh Pemerintah. Kalau di Selangor maksudnya Pakatan Rakyat.

Kalau SUK dilantik oleh orang lain yang tak sebulu dengan Pakatan Rakyat nampak sangat WAYANG GAMBAR baru akan menjelma selepas ini, kita tunggu dan lihat je la, DRAMA BARU BERTAJUK KUSHRIN SI ANJING KURAP NIE.

-wakleman