Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 20 Januari 2011

FATWA DARI MUFTI




INI MUFTI GOMBAK


nota:
berdara dara lah kamu
sebelum dara kamu di kamu kan

menjanda janda lah kamu
sebelum di wartakan sebagai janda
kah kah kah





BERTAUBATLAH ANWAR:MUFTI - meloya

KUALA LUMPUR 19 Jan. - Mufti Perak, Harussani Zakaria hari ini meminta i Anwar Ibrahim bertaubat dan segera kembali ke pangkal jalan ekoran perbuatannya yang terlalu mengikut nafsu semata-mata mahu mencapai matlamat politiknya.

Sambil mengakui perubahan yang berlaku pada Anwar pada masa ini amat memeranjatkannya, beliau berkata, antara perbuatan itu ialah pengiktirafannya terhadap gerakan pluralisme yang jelas amat bertentangan dengan Islam.

Tegasnya, walau apa alasan sekalipun Anwar sebagai seorang Islam haram mengiktiraf gerakan tersebut kerana kesannya boleh membawa seseorang itu menjadi murtad.

''Bagi saya apa yang dilakukan oleh Anwar ini hanya mengikut nafsu. Anwar sanggup menghalalkan cara demi mencapai matlamatnya. Sebagai seorang sahabat saya menasihat supaya Anwar kembali ke pangkal jalan dan segera bertaubat kepada Allah SWT,'' katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... APA PUNYA TUUUUUUrrr MUFTI INI.... kah kah kah..

kah kah kah... LIMA SEN PUN TAK BOLEH PAKAI.... kah kah kah..

kah kah kah.... MUFTI INI SAMA STANDARD DENGAN ANAK DARA SUNTI.... kah kah kah..

kah kah kah.... MACAM ADA PLANNING DENGAN ANAK DARA SUNTI.... kah kah akh..

kah kak kah.... ANAK DARA SUNTI....BOLEH JADI MUFTI KUT?.... kah kah kah

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Anwar sorang saj ka bertaubat... Najib tak suruh bertaubat jugak ka... Mahathir tak nak bertaubat sekali ka....macam mana pulak dgn menteri rogol amah, menteri pukul org, menteri raba bontot,menteri bawak lari duit, menteri besar curi duit rakyat....hahahahaha kantoi...

Tanpa Nama berkata...

Ini Mufti Ufti,Mufti ini akan bercakap bila Ufti sudah masyukkk....
Akan keluarkan Fatwa bila oksigen kurang masuk ke otakkkk.

Tanpa Nama berkata...

Memang itu salah satu amalan baik tegur menegur antara sesama Islam.
Kenapa hanya untuk Anwar sahaja dan mithalnya Najib,suaminya dan lain2 lagi.
Ini Mufti cari makan dan kesenangan dunia dan seeloknya letak jawatan masuk politik.
Orang macam ni Sultan lantik jadi Mufti......

Tanpa Nama berkata...

Tuan Mufti.
Kalau pluralisma berbahaya pada agama, bagaimana pula dgn assabiyyah?
Apa saja yg raja kita buat adalah betul, walau pun mencabul amanah pilihan rakyat.

Bagaimana pula ttg ulamak bisu, yg tak berani bersuara tentang judi, pusat dangdut dll? Tak berani bersuara sepatah pun ttg tak segera mengebumikan mayat,Sila rujuk kes mayat raja negeri sembilan dan selangor. Atau pun mayat raja2 ni ada ke istemewaan sikit, di kecualikan dari segera dikebumikan?.

Tak kan hanya bersuara ttg haid dan nifas saja tok mufti.

Tanpa Nama berkata...

jamil khir sudah ketak kaki.harus sunat makruh haram sani sedang teropong tempat jamil khir.
apa khabar kes yang murtad hampir 200,000 dulu tu.apa khabar dato kapal layar tu.sani kah bohong atau kapal layar kah bohong atau semua kaki bohong.

1Crony berkata...

As Salam Bro TT. Haram Jadah Tua ni dahulu keluarkan kenyataan yang kontroversi mengatakan ratusan ribu umat Islam di Malaya kini dah murtad (termasuk anak saudara beliau sendiri di Singapura). Setelah diberi amaran keras akan didakwa sekiranya ........, maka syaratnya adalah mesti menjadi babun UMNO, dulu, kini dan selamanya. Sebab itulah dia meracau tak tentu hala macam tok bilal nak tercirit dalam kain pulikat. Si tua laknat ini bukannya kira apa dah, jauh sekali takutkan dosa dan pahala, janji kedudukan dan periuk nasi beliau sentiasa penuh. Dalam perbandingan ini, aku rasa Bro TT jauh lebih berkredibiliti dan ikhlas daripada Haram Jadah Tua tu...

Tanpa Nama berkata...

Bro, ni ko pny blog jgk ke ape?
Dah ade blog buatan cina ke ape ni

http://www.tukartiub.org/

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro,

Bila lar si harussanasani nak letak jawatan...Nyampah tahap gila gaban ..aku kat dia...senang bebeno keje nye..
setakat keluar surathkabar sebulan sekali cita pasal halal, haram, taubat...apa punye mufti daa..

Campak batu..pastu sembunyi muka..sianwar yang matanye nampak..sinajis haram dgn toya dan budak itam tu..simpan cerita bawah bantal ..baik punye lipat!!
Rais entot amah..baik punye cilok!

Anak bini 7 keturunan nunggu duit bapak tiap bulan je...sembahyang tongang tungek..ilmu agama takat tu jee....Explore lar sikit tok sani oiii!!

Harap dapat ehsan manusia..cam ni le jadi mufti patung...Mlm bangun tahajud, nangis2 konon..hamba insan yang lemah...memang lah lemah bodoh! Tak menjadi mufti yang hebat pun..mufti merembat ada lar!!

Tanpa Nama berkata...

ulama' su'

bunbinban berkata...

madey hina Rasulullah S.A.W takde plak bangkai ni tegur. Rasuah dlm UMNO( di paggil politik wang) takde plak salah silap di mata bangkai ni. Anak2 MP dan menteri hidup lebeh omputih dari omputih pejam mata je bangkai ni. Berbomoh berpawang tak di tegurnya bangkai ni. Dia ni pilih neraka ke surga?. Atau dah dpt surga dunia maka surga akhirat kira kompem dpt?. Nak tegur, tegur semua bkn berpilih-pilih. Maksum sungguh org UMNO agaknya bagi pandangan bangkai ni. Jgn nnt masyarakat ludah muka tu bila jumpa.

Tanpa Nama berkata...

Si Celaka Harussani ni adalah seorang Taliban. Kita patut hantar dia duduk bersama Osama bin Ladin didalam gua kat Afghanistan.

Tanpa Nama berkata...

patut difatwakan si najib pi batu cave,tikam batu,jalan sekerat,sp untuk rayakan lord murugan,nak buat kereta kabel lagi bagi bik mama dapat hadir sama,untung menjadi hindu tak minta pun dapat,kjaan bagi.perkasa,pujida,geng songkok tinggi,geng kepala lembu tahu ngaga aje,berani dengan pas dan pkr aje.guana broheng ali dah jadi wali ke senyap sunyi la ni.
mtz

suis-media berkata...

Assalam Tuan
KEPADA PEMBACA BLOK TUKAR TIUB YANG DI-HORMATI SEKELIAN....HARAP JANGAN KUTOK SANGAT MUFTI UFTI NII...TENGOK BETUL-BETUL BAHAGIAN DAHI DALAM KUPIAH MUFTI UFTI INI TELAH ADA LOGO DACING.

Tanpa Nama berkata...

Semua boleh beri komen disini..berhati2..macam musang berbulu babi pun ada ni..mufti pun nak dihentam..kesian..jarum dah masuk lubang tu..bergaduhlah sesama sendiri..lagi dan lagi..yang untung puak yang itu juga!

Tanpa Nama berkata...

Mufti yang mata sebelah mcm dajjal. Nampak satu pihak je salah !
Mufti perut kau !!!

Tanpa Nama berkata...

Kepada icrony dan bun bin ban,
Memang ini blog TT punya tapi kita orang islam dan melayu pulak tu takkanlah hentam mufti dengan kata2 macam tu? Kalau H.sani masuk PR mesti u all sanjung dan semua betul macam apa2 saja org PAS cakap. Kalau betul mufti salah, tegurlah dengan baik dan masa mengundi pilihlah yang rasanya akan menjadi pemimpin yang lagi baik dari sekarang. Jangan lupa, orang poltik semuanya sama bila bercakap untu menang hati rakyat. Baca betul2 apa yang mufti tegur. Memang kalau nak cari salah, ni aziz pun tak semua betul tapi ketaksuban buat kita tak berani tegur pemimpin baik BN atau PR. Jadilah rakyat malaysia yang mahu belajar memimpin walau bermula dari ahli keluarga sendiri. Bahasa menunjukkan bangsa walau dalam blog TT yang gah ni. Pemimpin2 yang tak ikhlas dan jujur, lambat laun akan jatuh juga walaumacam mana sekalipun. Itulah hukum yang TUHAN janjikan. TT bukan golongan ulama dan tak molek jika nak dibuat perbandingan, tetapi lihat kepada kebaikan dari fokus kepada yang negatif. barulah kita boleh menegur dan sedia ditegur dgn profesional. Saudara semua golongan muda bakal memimpin dimasa depan. Dalamilah ilmu dunia dan akhirat dan majulah kehadapan tanpa memijak atau menjatuhkan orang lain. satu hari kita juga akan kena macamana kita buat orang lain. TQ bro Hisham. Hidup UM.

Tanpa Nama berkata...

Mufti boleh jadi anak dara sunti kot???

Tanpa Nama berkata...

mufti mmg semua xbole percaya
kita hanya bole percaya tuan guru nik aziz saja
kerna dia berkhidmat demi islam
bila nik aziz bersabda maka terbatal habis fatwa mufti2 lain hatta majlis mufti sekalipun
ini menunjukkan tuan guru nik aziz sgt karomah
siapa yg nk menyanggah komen ini saya ada satu soalan:
ilmu awak semua da ckup tggi ke nk melawan kata2 tuan guru nik aziz?

Tanpa Nama berkata...

Tak faham? Kasi faham..

Apakah dia Gerakan Pluralisme agama???

Kasi jawab..

Gerakan ini adalah lanjutan dari gerakan salibiyyah yang anti-Islam dan pemurtadan yang berpanjangan dalam sejarah.

Gerakan salibiyyah anti-Islam ini menggunakan strategi baru dengan menggunakan orang-orang Islam sendiri yang terpelajar dan ahli politik profil tinggi untuk memikul dan mengusung idea mereka.

Kasi siar... jangan sorok..!
Jangan jadi tonggong cam TT...

Puan Ainon Mohd. berkata...

Itulah rahsia kejayaan beliau amat lama dapat mengekalkan jawatannya....

Tanpa Nama berkata...

chow soiw lek...

otaklunyai berkata...

bukan setakat lima sen, seduit pun tak guna punya mopti... ini bukan mopti ini kutty... cakap dah ada kenan spesis ular... lepas ni dapat bintang apa plak.. bole bubuh dalam lamari kaca kat rumah... bangsat punya mopti... nak kata orang ikut nafsu, ynag dia tu nak kan bintang2 tu apa ke jadahnya... lagi bangsat sanggup jual agama sebab nak dapat sanjungan didunia... pegi jahanamlah kau mudah2an kau dapat balasan neraka diakhirat kelak... Amin...

Tanpa Nama berkata...

bodoh ko bergaduh sma sendiri sebab nak betolkan yg tak betol tang jarum masuk lubang tu lubang hidong ko agaknya

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro..

Mofti sekarang ni nak cari makan je ..
Nak tegur pemimpin pun nak pilih bulu..silap cakap ....nanti soru miss..

Bila cakap ..nak berkias-kias, kalau raja gopal puye kes, diam diam je, buat do no...Raja gopal tak boleh di komen..pergilah berceramah kat raja gopal suruh pergi kerja cari duit..nak makan duir rakyat je!!

Ni lah mufti yang akan disanjung didunia, pangkat, harta..Sayang betul korang dgn orang AGAMA!! tak boleh dikutuk konon..pie jalan lar..

Tanpa Nama berkata...

Orang yang melarang orang lain mengutuk Mufti berhati busuk & zalim ini memanglah bodoh macam lembu, bongok macam babi & bengong macam bewok.

Kalaulah seorang penyokong perompak, perogol, & pembunuh dilantik oleh rejim yang zalim untuk menjadi Mufti, takkanlah orang Islam tak boleh mengutuk mufti batu pelir berat sebelah macam Mufti yang amat jahat ini?

Gunalah kepala otak hoi! Jika penjahat (yang mempertuhankan wang ringgit & mengakui Ketua Gerombolan sebagai Rasul & Nabi) dilantik menjadi Mufti, orang Islam harus mengutuk Mufti burok & jahat macam bewok yang sedemikian. Mufti bukanlah Allah (swt) atau Nabi. Mufti hanyalah manusia biasa & layak dikutuk jika dia berbuat salah macam Harusani ini & berhati zalim macam Mufti Berak ini.

Mengapa si Muflis Berak yang jahat ini hanya berani mengutuk Anwar? Adakah seorang yang bongok macam kera ini layak menjadi mufti? Mengapa si Muflis Berak ini tak berani mengecam menteri-menteri Gerombolan yang minum arak, merogol budak perempuan sekolah, amah, melepaskan pembunuh Altantunya & Teoh Beng Hock?