Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 20 Januari 2011

DUA KENYATAAN RESMI





MENERUSKAN DEBAT


Saya memandang serius laporan Agensi Berita Nasional (Bernama) bahawa
saya tidak mahu berbahas secara terbuka dengan
Najib Razak. Laporan tersebut kononnya memetik
kenyataan saya di Alor Setar sesuaii
Majlis Wacana Maqasid Syariah di Kolej Insaniah
Alor Setar petang tadi.

Saya tegaskan di sini, saya sedikitpun tidak
berganjak dari kenyataan sebelumnya serta
hasrat yang terkandung dalam surat rasmi berniat
mempelawa YAB Perdana Menteri untuk berdebat
secara terbuka demi kepentingan rakyat Malaysia seluruhnya.

Saya berharap Agensi Berita Nasional (Bernama)
agar menarik balik serta membetulkan laporan
bertarikh 19hb Januari 2011 yang berjudul "SAYA
TIDAK AJAK PERDANA MENTERI BERDEBAT, HANYA BERBINCANG" - ANWAR.


ANWAR IBRAHIM






ISA SAMAD SUDAH GILA

1. Datuk Isa Samad yang baru sahaja dinobatkan sebagai Pengerusi Felda yang baru kelihatan hilang waras apabila melemparkan kata - kata kesat kepada Al Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai gila sewaktu berkempen di Tenang Johor.

2. Apa yang diungkap oleh Datuk Isa Samad Persis ucapan dan tindakan yang dilakukan oleh orang - orang jahiliyyah yang gagal menyangkal hujjah Nabi saw ketika mengajak mereka beriman kepada Allah swt Tuhan yang Maha Mencipta. Inilah sifat jahiliyyah sepanjang zaman, setelah gagal berhujjah lalu mereka akan melemparkan sumpah seranah dan caci maki sekaligus menunjukkan betapa rendahnya keperibadian serta tahap berfikir.

3. Tambahan pula ucapan dan kata - kata kesat sedemikian dilemparkan oleh beliau dalam keadaan beliau berada di dalam satu majlis yang sangat jelek. Tanpa sedar diri yang sedang bergelumang dosa, lalu ia menuduh liar ke arah orang lain terutama insan seperti Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang terkenal dengan ketinggian peribadi dan ilmunya.

4. Datuk Isa Samad wajar menarik balik kata - kata yang celupar dan biadab andai beliau berasa dirinya seorang pemimpin yang baik. Jika tidak, tentu sahaja rakyat bijak menilai terutamanya masyarakat felda terhadap tahap keperibadian Datuk Isa Samad yang dilihat tidak memaparkan nilai akhlak pemimpin yang bermoral dan terpuji, malah lebih kelihatan seperti gengster berdepan musuhnya.

5. Dewan Pemuda PAS Malaysia sangat kesal dengan pendekatan politik sedemikian. kelihatan seperti mereka sangat terdesak mendepani gelombang yang digerakkan oleh PAS dan rakan - rakan Pakatan Rakyat yang diperkaya pula dengan ketinggian budi dan akhlak pemimpinnya.


NASRUDIN HJ HASAN AT-TANTAWI
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ahhhhh isa.....

Tanpa Nama berkata...

sudah pendek gemuk pula
apa dia?
cuba teka?

Tanpa Nama berkata...

apa yg diucapkannya? panjang2, byk2 bullets tu, takde pulak di report kata2. haiya..

mosabit berkata...

malas nak citer laa..pasal ahlil sunat walrasuah ni....

memang giler...tiada yg giler melainkan giler...

bersesuaian dengan namanya isa so mad...

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Si Ketot dah naik tocang selepas diberi jawatan baru.
Di dalam UMNO makan dan beri rasuah tidak menjadi kesalahan malah akan diberikan kedudukkan serta pangkat.
Kalau suci bersih dan takut kepada ALLAH itu bukan ahli UMNO nama nya.
Tak caya tanya tok Mufti Perak....

Tanpa Nama berkata...

gua sokong isa samad..nik aziz memang dah gila..gila kuasa..islamnya dah di belakangkan..

sang kancil berkata...

mari kita bariskan semua mb di malaysia,lepas tu buat senarai ini.
1. berapa kos pakaian rasmi mb2 ini.catitkan yg tertinggi dan terendah.
2. berapa harga rumah kediaman mb2 ini.dan ada berapa buah semuanya.
3.setiap mb ada berapa buah kereta dan jenis apa.
4. mb2 ini ada berapa bini dan bukan bini
5. berapa orang mb2 ini yg boleh jadi imam sembayang jumaat.
kesimpulan boleh di buat.

hafszach berkata...

Dah Memang Dasar ANJING Kurap si ISA ni.. sbb tu dia menyalak2 tak tentu pasal..

Dok kat Negeri sembilan makan hasil BABI sbb tu perangai dia pun macam BABI juga si ISA Kerbau Pendek ni.. hati dah gelap bila makan Hasil yang haram dari keuntungan perniagaan BABI dia tu..

donk berkata...

haram jadah punya isa samad...anak haram..babi..keturunan babi dia ni...

tahu ke siapa nik aziz yang nak cakapmacam tu...

semuga Allah melaknat isa samad dan familynya..semuga ALLAH membuatnya menjadi gila..amin