Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 20 Januari 2011

APA PUNYA NASIB




NAK JADI INI PUN SUSAH!



NAJIB LUPA ZIARAH SETIAUSAHA UMNO CAWANGAN TENANG - harakah daily

Para petugas PAS dari Pahang terpaksa mengurus dan mengimamkan solat jenazah Setiausaha Umno Cawangan Felda Tenang yang meninggal dunia semalam apabila imam yang bertugas terpaksa meraikan kedatangan Perdana Menteri ke tanah rancangan Felda itu.

Abdul Latif Subhi bin Mohd Din, 61, meninggal dunia selepas diserang sakit jantung dan darah tinggi yang melampau selepas menguruskan kedatangan PM ke Felda itu.

Namun, sehingga jenazah beliau selamat dikebumikan, Perdana Menteri, Razak tidak sempat menjenguk jenazah beliau walaupun masjid yang menempatkan jenazah itu hanya 50 meter dari padang tempat acara untuk Perdana Menteri diadakan.

"Jenazah itu berada di masjid sejak jam 10 pagi. Ia tidak diziarahi apatah lagi disembahyangkan oleh Presiden Umno yang datang ke situ,"kata seorang saksi kejadian itu pagi semalam.

Allahyarham Abdul Latif adalah bekas MP Tentera Darat dan pagawai Pertahanan Awam adalah pewaris Felda. Beliau meningalkan empat anak dan seorang cucu di samping balunya, Puan Maimunah Hindun.

"Suasana pilu dan terkilan menyelubungi keluarga Allahyarham apabila imam bertugas ada bersama meraikan Najib dan akhirnya jenazah disolatkan oleh sukarelawan PAS daripada Pahang selepas Zohor di masjid itu.

"Inilah akhlak kepimpinan Umno kepada ahlinya sendiri," kata saksi itu ketika menceritakan peristiwa ini.

Najib tiba di Labis dengan helikopter pada 9.30 pagi Selasa semalam. Sejak jam 10 pagi, jenazah Allahyarham ditempatkan di masjid itu untuk membolehkan Perdana Menteri menziarahinya kalau-kalau sempat.

Najib telah melawat Felda Chemplak Barat dan menyempurnakan majlis pelancaran Pusat Jalur Lebar Komuniti dan merasmikan gelanggang futsal di situ sebelum meluangkan masa bersarapan dengan warga peneroka.

Walaupun beliau dan rombongannya melintasi masjid Felda Tenang, tempat jenazah itu ditempatkan sejak jam 10 pagi, ia tidak langsung dipeduli, jauh sekali untuk disolatkan, dijenguk pun tidak sempat.

Sementara itu, Cikgu Normala Sudirman, yang diumumkan oleh PAS akan menjadi calonnya dalam pilihan raya kecil Tenang ini telah menziarahi jenazah Allahyarham jam 1.30 tengahari sebaik sahaja selesai solat Zohor.

Beliau mengucapkan takziah kepada balu Allahyarham dan meminta semua keluarganya bersabar dengan dugaan dari Allah itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH AKH AKH


kah akh kah... BILA DAH MATI NAK BUAT APA LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah.... NAK SURUH KEMPEN PUN TAK BOLEH... akh kah akh..

kah kah kah... NAK CIUM TANGAN JAUH SEKALI... kah kah akh..

kah kah kah.. LIMA PULUH METER PUN TAK SANGGUP DATANG ZIARAH... kah kah klah..

kah kah kah.. KAKI BODEK SUDAH MATI.. TAK ADA SAPA AMBIL POT... kah kah kah..

kah kah kah... INI LAH NASIB KAKI BODEK... kah kah kah..

kah kah kah... NAK JADI HANTU PCHONG PUN TAK GUNA.... kah kah kah...

kah kah kah... NANTI TAKUT KAN MAK CIK FELDA... kah kah kah...

kah kah kah.. NAK JADI HANTU KOPEK... KOPEK TAK SEBESAR KOPEK BIK MAMA... kah kah kah

nota:
inilah nasib ahli gerombolan
siang jadi baruna
malam jadi baruwi
bila mati tak ada sapa ambil pot

nasib baik ada ahli pas
kalau tidak jadi bangkai busuk tepi ruymah
kah kah kah..
.


21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sudah la bang isham..sebangsat2 najib, sekali dia gertak anwar, kecut telor anwar..tak ajak debat konon..nak bincang baik2 konon..piiiraaah..!!!


hasan

Tanpa Nama berkata...

hehehe apa laa hang ni TT.. tak baik tau.

AHLI2 UMNO BILA SUDAH MATI, TIADA YG PEDULI berkata...

MENGAPA BEGITU HINA AHLI2 UMNO APABILA MENINGGAL DUNIA...SIAPA YG MENGHINA? PEMIMPIN2 UMNO LAH YG MENGHINA AHLI2 UMNO YG TELAH MENINGGAL DUNIA... SIBUK DGN PROGRAM SEHINGGAKAN AHLI YG AMAT PENTING, YG BERKORBAN DAN TERKORBAN INI TIDAK SEMPAT DI LAWATI UTK 5 MINIT SAHAJA. SANGGUP MENINGGALKAN JENAZAH SENDIRIAN TANPA DI URUS DGN SEGERA, JIKALAU UMNO MENGAMBIL SLOGAN "ISLAM DIDAHULUKAN, TANGGUNGJAWAB KEFARDHUAN DI UTAMAKAN' MAKA PASTILAH TIDAK BERLAKU PERISTIWA YG MENGAIBKAN INI...

Tanpa Nama berkata...

Simpati kepada keluarga simati...takziah. Lihat itulah wajah UMNO yg sebenar waris pencacai penjajah,topeng memang solid...sebut jer islam merekalah lebih islam dr segala islam, sebut jer bangsa lebih bangsanya dr segala bangsa.....hakikat kokoknya berderai derai sampai terjinkit ekor tapi bersempudai dengan najis..najis ke taik? keliru...antara taik dan najis...pakar membodohkan orang Melayu...Mendidik melayu jd penipu dan membiarkan melayu menjadi bodoh selamanya...

Tanpa Nama berkata...

Kalau pun tak mampu mengimam kan solat jenazah sekurang2 nya menziarahi jenazah dan keluarganya.
Kepentingan politik melebihi segala2nya.....1Malaysia

MadeyBersiong berkata...

adoiiii nasib baik nasib baik, buat malu yo haaaa!! Pak imam pun nak bodek jugak kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

daging lebih tak bule percaya dah

yusufjalli berkata...

Itulah fitrah perjuangan UMNO.
Sepatutnya yang mati diziarahi. Untuk mengingatkan diri bahawa usia ini pinjaman semata-mata. Tapi takut jugak dia nak ziarah, takut mati tu boleh berjangkit macam kurap!

Tanpa Nama berkata...

Tak baik ko cakap camtu TT. Dia dah takde, buat ape ko kutuk2 dia lagi. Mane ko tahu dia tu kaki bodek ke ape ke. Kalo ko kenal rapat dia takpe la jugak.

Celaka lahanat punya Najib, langsung tak hormat kat jenazah org dia sndiri. Dekat pulak tu jarak dia merapu dengan masjid jenazah tu.

Tgk la ko mati karang camner. Aku rase sumer org2 UMNGOK ko tu gi smayangkan ko dalam disko. Mandikan ko dgn air kencing setan.

Nabi Muhammad SAW dulu, lalu mayat org yahudi pon dia hormat, ni Najib jenazah org parti dia sndiri, Islam lagi. Buat derk jee merapu depan makcik2 felda konon hebat, anwar demam kalau berdebat ngan dia.

Celaka punya manusia.

najeebrazzaq berkata...

Aww.. I lupa la solat jenazah bape rakaat.. Tu pasai la I tak jejak kaki kat masjid tu.. Sory la guys.. Lagipun 1malaysia, kalau I pegi solat jenazah, nnt cina india pun nak I join diorg punye kematian.. Susah I nak jawab kat bikmama nnt u'olls

Tanpa Nama berkata...

silap silap PAS dituduh merampas urus mayat pula nanti..kakaka

bunbinban berkata...

hasan, dah le merapu. najib mana ade telor. ajak bincang pun takut ajak debat apa tah lagi. bagilah seribu alasan pun. kalau dah akai dok dlm telor baik jadi kopek bik mama je. ngaku je la, PM ko tu ngan bini pun takut apatah lg dhn anwar...hahaha

cicit ngah layor berkata...

'Melayu mudah luper' atau umno mudah luper? Politik diutamerkan,jenazah dibiorkan.

Tanpa Nama berkata...

"apabila imam yang bertugas terpaksa meraikan kedatangan Perdana Menteri ke tanah rancangan Felda itu"

adehhh pak imam..... kalo ko imam kat kg aku, ko mati nanti aku buat doa selamat.... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Hoi Hasan Kakai Bodek...
Janganlah Bangang sangat..
yang kau percaya berita Bernama tu apa hal..tu lah..jangan jumut sangat..jangan dok baca dan tengok TV pengampu saja ...sebab tu lah otak kau dah duduk kat kepala lutut...Kau lupe ke menteri UMNO dulu berdebat dgn Anwar...menteri haprak tu sampai berbuei mulut x tau nak cakap apa..sepatut nya dia dah bunuh diri dah..tapi dasar tak tau malu ..macau kau lah ..Bengong..

Jiwa tenang berkata...

Saya bukan PAS, UMNO atau bergayut pada mana-mana parti politik. Tapi sebagai manusia yang berfikit, saya berpendapat sebagai pemimpin tertinggi negara, PM sepatutnya menziarahi jenazah itu dahulu. Kalau bukan untuk menghormatinya sebagai muslim, hormatilah dia sebagai penyokongnya semasa hidupnya. PM dilihat terlalu bongkak dan sombong. Terlalu berhargakan 5 minit waktu lawatannya, berbanding sepanjang hayat orang mati itu menyokongnya? Hebat sangatkah gelanggang futsal itu berbanding jenazah umat yang akan menghadap penciptanya?

Pak imam pula, seolah-olah lupa tugas sebenarnya sebagai imam. Mengutamakan politik berbanding menguruskan jenazah yang akan menghadap Tuhannya dan meninggalkan kehidupan buat selama-lamanya. Kenapa tidak memohon izin PM untuk segera menguruskan jenazah tersebut. Penting sangatkah imam perlu ada di majlis tersebut? Akan rosakkah majlis itu tanpa kehadiran tok imam. Hebat sangatkah seorang PM berbanding seorang umat yang akan pergi menghadap Allah. Jadilah ahli politik dan berhentilah menjadi seorang imam. Dunia politik lebih menjanjikan kekayaan jika itu yang difikirkan oleh tok imam tersebut.

Tok imam dan PM mungkin ingin jenazahnya nanti dilupai orang ramai yang sibuk meraikan imam lain atau PM lain yang datang semasa saat ajalnya menjelang. Mungkin jenazah tok imam dan PM akan dibiarkan keseorangan di masjid dan di sisi keluarga yang bersedih ketika orang ramai meraikan kedatangan PM Malaysia ke 8.

Cubalah menjadi orang yang mengerti dan menghormati untuk seketika. Kenapa terlalu tamak mengajar harta dunia yang fana!

kini kita mula belajar untuk mengerti kebenaran kata-kata dan janji seorang PM serta keikhlasannya!

Hasan Babi 00:42 berkata...

Hasan 00:42...

Jangan asyik baca keluaran bernama.
Boleh jadi murtad kalau percaya!!

bernama tu adik beradik utusang melayau, burit harian dan tivi tigasuku.

cuba tunggu dulu maklumat terbaru sebelum terus percaya media umco tu! Takut malu kerana terburu-buru.

Hasan - yang kecut telor ialah pak mongol. Anwar dah betulkan balik kenyataan bernama @ utusang melalui kenyataan khasnya!!!. Sila rujuk tukartiub!

Hasan - sila masukkan kepala anda ke lubang tandas untuk mengelakkan rasa malu kerana terburu-buru!

Tanpa Nama berkata...

kalau tengok jenazah nanti bik mama marah
dia tak nak bik mama marah
kalau bik mama marah nanti tak boleh buat 69







apa khabar ziene jin sekarang?
ada di hati lagikah?

Tanpa Nama berkata...

yg korang percaya ngan kenyataan anwar, bleh plak..?banyak la kredibiliti anwar tu..16 sept la..calon PKR yg bongok2 la..pemilihan parti yg macam cibai la..kalau najib bangsat..anwar tu hampir2 bangsat...haha...walaupun bernama yg report, aku baca kt MI la woi...

hasan

Tanpa Nama berkata...

perut gengut lat leh caya..

Tanpa Nama berkata...

Dalam banyak2 tulisan ko sham, yang ni aku tak berapa syooook sikit baca, orang mati tu sham, hormat sikit.