Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 Januari 2011

KENAPA TAK TANGKAP DATUK INI ?



INI PUN DATUK





BEKAS PENOLONG PEGAWAI DAERAH HULU LANGAT DIPENJARA 6 BULAN DENDA RM20,000
– berita hairan

Seorang bekas Penolong Pegawai Daerah dihukum penjara enam bulan dan didenda RM20,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini, pagi tadi selepas didapati bersalah menerima rasuah sebanyak RM10,000 daripada Ketua Eksekutif sebuah syarikat melombong pasir, dua tahun lalu.

Bagaimanapun, Mat Ghani membenarkan hukuman itu ditangguhkan bagi membolehkan tertuduh membuat rayuan dan mengekalkan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin.

Norhanizatuazwin Samsuni, 30, dikenakan hukuman itu selepas Hakim Mat Ghani Abdullah mendapati dia bersalah kerana setuju menerima wang RM10,000 daripada Ketua Eksekutif syarikat Syarikat Winmont Development Sdn Bhd, Datuk Lau Kim Soo, sebagai balasan kepada kelulusan untuk satu permit membawa keluar pasir.

nota:
lihat undang rasuah dalam negara ini
biasanya mata mata cabuk kena tangkap
biasanya pegawai cabuk kena tangkap
biasanya kerani cabuk kena tangkap

akan dikenakan hukuman maksima
akan dipenjara dan akan di denda


yang besar besar
yang rasuah berjuta juta
yang rasuah berbilion
yang ini tak akan kena tangkap
yang ini selamat sepanjang hayat

LIHAT BERITA DI ATAS

pegawai daerah kena hukuman maksima

apa jadi dengan DATUK LAU KIM SOO
dia pemberi rasuah
kenapa dia tidak ditahan sama?

mana dia pukida
kenapa tak minta sultan tarik balik derajah datuk ini?
mana dia ngo melayu?
bukan kah datuk ini hina raja
kerana beri derajah kebesaran tapi amal rasuah?

mana dia pejuang islam zul nordin?
kenapa tak minta DATUK LAU KIM SOO ini di gantung mati?

mana dia melayu jati?
kenapa tak minta china ini dihukum kerana amal rasuah?

mana raja melayu?
tak kan tak baca berita ini?

macam mana china ini dapat datuk?
sultan tak malu?
ketua menteri tak malu?
gabenor tak malu?
pooorah !!!


16 ulasan:

Nur Misnan berkata...

rasuah merata2...

mat Tobol berkata...

cilaka punya kerja datuk,ini membuat aku pangkah Pembangkang atau bebas,pru nanti,plizzzz tlglah adilll
ini buat rakyat mcm aku naik bertukar angin dgn kerajaan...pooordah!!!

Tanpa Nama berkata...

pukimak betul..apsal tak tangkap saja datuk celaka nie..dah terang-terang bagi rasuah..celaka!!

Tanpa Nama berkata...

Jangan salah faham.... Datuk tu dah kena tangkap tapi kurang bukti. Terpaksa lepaskan.

Tanpa Nama berkata...

Penerima tak akan boleh menerima kalau tak ada pemberi.. maknanya kalau ada penerima maka wajib ada pemberi tapi sebaliknya kalau ada pemberi belum tentu akan ada penerima...

Tanpa Nama berkata...

"Jangan salah faham.... Datuk tu dah kena tangkap tapi kurang bukti. Terpaksa lepaskan."

kompius aku.... macam mana pulak tu... kalau org yg terima boleh ada bukti.... maka adalah bukti utk dakwa Datuk tu bingai punya undang2

NeoNodeGuy berkata...

Pak Isyam,
You memang lawaklah?...Itu datuk Keramat yang orang cina sembah.
Untuk pengetahuan bersama, orang cina ialah deity worshipper. Jadi kat bumi Malaysia, kita orang cina mendapati selain dari sembah "Tua Pek Kong" iaitu datuk yg chinese, datuk yang muslim gak pun wujud di alam spiritual / dewa-dewi.
Apapun saya harap depa tak tersilap tangkap Datuk?..

Anti Rasuah berkata...

Kalau tak ada rasuah, UMNO nak makan apa? Batu atau pasir?

Datuk Pasembur berkata...

Kalau datuk tu sekali ditangkap, kat mana sultan dan gabenor nak jual title tu? Takkan kat kita yang sengkek nie kot? HAHAHAHAHAHAHA!

Tanpa Nama berkata...

brapa kali nak cakap..pejuang Islam Zul bisul dgn geng Pukida berani berkokok jer tapi tahi penuh kat punggung...Pariah betul...chehh buat tambah dosa aku jer bila TT sebut nama Zul Nordin bisul ni..

Tanpa Nama berkata...

Oh Polis Oh Polis

(ikut lagu oh bangau)

Tanpa Nama berkata...

STAKAT NI
YG BERI RASUAH KIRA SALAH
YG BAGI RASUAH KIRA OK

(ITU PUN KALU BUKAN JERONG, KALU JERONG, YG TERIMA ATAU YG BAGI, SUMA KIRA OK)

(APATAH LAGI KALU UMNGOOK. SUMA KIRA OK BELAKA. TAK KIRA BILIS ATAU JERONG. TAK KIRA YG BAGI ATAU YG TERIMA)

Tanpa Nama berkata...

Kalau rasuah china doll...
itu sedekah.

Tanpa Nama berkata...

Hukuman ini berat sebelah. Manakan tangan kiri dapat dicucui kalau tangan kanan tidak memain peranan mencuci!Maksud saya Norhanizatuazin Samsuni tak kan dapat RM10,000 jika Datuk Lau Datuk Lau dan hukumkan sama dengan Samsuni kerana dia bersubahat bersama.

Datuk Lau ini mesti mempunyai hubungan rapat dengan orang yang memberi orahan untuk keluarkan lesen melombong pasir.

Tangkap Datuk Lau!!!

opisboi berkata...

zul bisul tengah skodeng KAVITHA...

Tanpa Nama berkata...

org china semua kaki rasuah,kaki segala punca maksiat..kar malaysia nk buat mcmmana..adik ipar najib pun china...buat pekak jela...