Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 Januari 2011

TANDA TANDA DAN TANDA TANDA APA?




MINYAK OH MINYAK




PERUNCIT: BEKALAN MINYAK MASAK TAK MENCUKUPI - mkini

Beberapa peruncit di sekitar Lembah Klang mendakwa pembekal minyak masak kelapa sawit telah mengurangkan bekalan sehingga 50 peratus kepada mereka, sekali gus meruncingkan masalah kekurangan bahan itu di pasaran.

Mereka berkata sekalipun Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (tiga dari kanan) telah menyatakan bekalan ditambah 14,000 tan metrik lagi kepada 84,000 tan metrik bulan ini, bekalan kepada mereka masih tidak berubah.

Tinjauan di kedai dan pasar raya juga mendapati kebanyakannya sudah hampir kehabisan bekalan manakala pilihan jenama minyak masak kelapa sawit pula terhad.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK KAN TAK FAHAM….kah kah kah..

kah kah kah… TAK KAN TAK RETI TANDA TANDA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… LIHAT … PELIK ATAU TIDAK….kah kah kah..

kah kah kah… NEGARA TERBESAR PENGELUAR MINYAK DALAM DUNIA… TAPI RAKYAT TAK DA MINYAK…… kah kah kah…

kah kah kah.. INI LAH SISTEM EKONOMI KAPITALIS…. kah kah kah…..

kah kah kah… SAPA LEBIH KUAT…. CUKONG ATAU KERAJAAN… kah kah kah…

kah kah jah…. SIAPA LEBIH BERKUASA…. CUKONG ATAU ISMAIL SABRI… kah kah kah


mari kiat bertaruh yang mana akan mucul:

1 - kerajaan akan terus berusha tetapi keadaan ...
2 - harga minyak kita lebih murah dari....
3 - kerajaan beri subsidi berjumlah...
4 - lebai karim di kg gibong akan berjimat ....
5 - kerajaan akan terus pantau...
6 - peniaga cari untung berlebihan akan di dakwa....
7 - tiga pengusaha kilang minyak haram di tangkap...
8 - sebuah lori cuba seludup di tahan....
9 - tuan punya warung berjanji tidak akan...
10 - pergi kencing berdirilaaalaaa.... dah dengar semua ini kah kah kah


22 ulasan:

Anti TELAN berkata...

...Harga terpaksa dinaikan bagi elak diseludup ke negara jiran.

...Peniaga makanan akan didakwa jika naikkan harga makanan.

...Minyak masak berkurangan kerana 'Pejuang TELAN' guna minyak masak untuk 'Pachucheng'...kah kah kah

Pena Kusisip Blog berkata...

salam Pak Isham..

Itu adalah tanda..

Harga minyak masak akan NAIK LAGI..

Tanpa Nama berkata...

Aku tambah

11. Ade aku kisah pergi mampuslah dengan ko orang

Pena Kusisip Blog berkata...

salam Pak Isham..

Itu adalah tanda..

Harga minyak masak akan NAIK LAGI..

Tanpa Nama berkata...

masa gula nak naik pun camni la skrip nya sebiji mcam bro TT tulis ni..
bro!! lu punya brain first class la...

Tanpa Nama berkata...

Woit beli minyak kelapa la...
minyak kelapa belum naik harga!!

Tanpa Nama berkata...

satu lagi ko lupa TT, kerajaan akan menubuhkan satu jawatankuasa khas bg mencari penyelesaian masalah ini. Ketua jawatankuasa tersebut akan diberi taraf menteri. Kemudian j/kuasa akan persembahkan keputusan kpd kabinet dlm tempoh 6 bulan. Masa tu minyak pn dh melimpah2..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

itulah tanda negara makmur minyak masak habis diguna.kan negara berpendapatan tinggi,ada nkra,mbe, dan entah apa-apa lagi.tak ingat
banyak sangat.
mzy

mosabit berkata...

sebab apa minyak abis??...

sebab ramai rakyat malaysia jadi orang minyak...

untuk jadi orang minyak...badan mesti sentiasa belumuran dengan minyak....

nkra orang minyak ialah rogol atau entot entot minah indon seberapa ramai yg boleh..

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Deyyy..Menteri

Duit Levi Kapala Sawit mana suda pegi..ha ha ha..

Sudah masuk kocek sendiri kaaa..itu pasal Tawkey Sawit mahu naik harga..Duit Levi sudah tadak lagi ..ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

ismail sobri n konco2 dia banyak pukimak

Tanpa Nama berkata...

11. Minyak memudaratkan kesihatan...kempen "Minggu Makanan tanpa Minyak"..oleh kementerian Kesihatan.

Tanpa Nama berkata...

12. bantu Felda yang tengah bangkerap...ekspot minyak cari duit...

Tanpa Nama berkata...

itulah tanda tanda bahawa Pemerentah UMNOAPCOBN hanya pentingkan keuntungan Ringgit Malaysia untuk CUKUNG, syarikat kroni UMNO mereka supaya kenaikan Harga Masak akan belaku, setelah harga minyak Masak dinaikan maka barangan tersebut telah penuh di pasaraya dan kedai runcik, itulah caranya pemerentahan Kapitalis UMNOAPCOBN.

Tanpa Nama berkata...

ade lg doh
peratusan rakyat malaysia yg sakit jantung sbb colestrol tggi meningkat rakyat kene kurangkan makanan berminyak...tgk dlm tv esok ade iklan baru kempen kurangkan minyak

Keliwontron berkata...

13 .Sebenarnya banyak org2 kampung telah beralih dari menggunakan minyak rambut Brylcream kepada minyak masak utk Pa Chu Cheng ...sebab itu bekalan kurang ..oleh itu Kementerian Pelacuran yg akan di ketuai oleh Chu Soi Lek akan menwujudkan JawatanKuasa Memantau Aktiviti Pa Chu Cheng ..harap maklum

Tanpa Nama berkata...

Last kali menteri suruh setiap rakyat malaysia tanam kelapa sawit.

Komen yang terlalu bodoh dari pak menteri sehingga rakyat yang berotak (kecuali umno)tak tekeluar kata-kata.
Lepas tu menteri akan cakap semua rakyat setuju naik harga.

Tanpa Nama berkata...

Tanda-tandanya ialah pengisytiharan keburukan kelapa sawit seperti keburukan-keburukan yang telah diisyhtiharkan 'tuk bawang mera (membazirkan titisan air mata pedih), gula (menggalakkan pembiakan semut), petrol (mufti kata lagi senang menteri-menteri buat maksiat), beras (akan menggalakkan petani-petani menanam padi daripada menanam bangunan-bangunan warisan 100-tingkat) dan seterusnya.

Maka kerajaan gerombolan akan mengisytiharkan minyak kelapa sawit tidaklah elok untuk kewarasan si awang tu kerana ianya boleh meningkatkan nafsuhu sahawat lelaki sahaja (viagra juga guna extract kelapa sawit sebagai pengeras) lalu menjurus kepada peluasan aktibiti rogol.

Kah kah kah, kerajaan gerombolan dah naik bengong.

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni akan keluar statement keburukan minyak masak, kena masak kaedah stim, rebus dan pakai kuali tanpa minyak pulak, negara pengeluar minyak sawit TERBESAR DUNIA tapi tak bekalan minyak masak.camna orang felda?

Tanpa Nama berkata...

kalu menteri kata minyak akan ditambah maknanya minyak akan berkurangan di pasaran terbuka

pakai minyak sapi laa kita
klu minyak sapi naik, kita pakai magerin plak

Elleh, susah ke?

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Aku ingat dolu2 ada menteri suruh tanam padi atas bumbung umah
Aku pun tanamlah padi atas bumbung umah aku kat plat seri sentosa

pah ni ada ler menteri yang akan suruh kita tanam kelapa sawit atas bumbung umah jugok
Aku akan tanam jugok kelapa sawit kat atas bumbung umah aku kat plat seri sentosa tuh

Parti Barang Naik berkata...

Hooray! Harga minyak masak akan diselaraskan lagi! Yahoo! Yabeda bedooo! Maka tertipu dan tertonggenglah rakyat Malaysia sekalian! Wahahahahaha!