Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 Januari 2011

KETUANAN MELAYU YANG TIDAK LAGI TUAN




HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU




UTUSAN TERUS JADI MUSUH NO 1 SATU MALAYSIA – harakah daily

Akhbar Utusan Malaysia disifatkan sebagai musuh nombor satu konsep satu Malaysia yang diperkenalkan oleh Najib Razak.

Ketua anggota Parlimen DAP, Lim Kit Siang dalam kenyataannya berkata, walaupun Utusan terus menolak dasar satu Malaysia, namun tidak ada sebarang usaha dari kerajaan dan Umno untuk menyekat pendekatan perkauman Utusan itu.

"Yang sedihnya, negara tidak pernah berpecah sebegini teruk dalam sejarah 53 tahunnya melain semasa 18 bulan di bawah Najib sebagai Perdana Menteri yang menjadikan konsep satu Malaysia kosong dan penuh hipokrit," kata Kit Siang.

Semuanya kerana tidak lain dan tidak bukan dari Utusan Malaysia yang hampir setiap hari mempromosikan kepalsuan dan kebencian antara kaum dan memecahkan negara, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"Yang paling memeranjatkan selama 18 bulan yang lalu tidak ada sebarang usaha yang serius dibuat untuk memastikan Utusan Malaysia, sebagai media rasmi Umno, menyokong cita-cita satu Malaysia," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
akhbar ini tidak ada jalan lain
kalau tak menjual perkauaman
nak jual apa lagi?
pembaca dah merosot
saban tahun rugi
anak muda langsung tak ambil pot
maka terpaksa jaja agenda ketuanan melayu
dan jual cerita derhaka terhadap raja dan sultan

lama ke lamaan akhbar ini akan tinggal nama
tak ada pembaca – sekarang pun pejabat kerajaan
dan sekolah-sekolah dipaksa membeli akhbar ini
ada juga kaki bodek beli beribu-ribu naskah kemudian
diedarkan percuma – semua ini hanyalah bekalan
oxygen untuk sementara.

sementara apa?
sementara belum tutup
kah kah kah


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pendedahan projek UG

http://hadi-ug.blogspot.com/

G berkata...

sementara stok masih ada? hahaha.

Anti TELAN berkata...

Selepas ini namanya akan bertukar jadi 'Utusan Merana'

Selepas itu akan bertukar jadi 'Utusan Palabana'

Selepas itu akan bertukar lagi...'Utusan Pachuceng'..kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Malaysia tidak bercadang untuk mengharamkan penjualan dan penggunaan telefon mudah alih pintar Blackberry setakat ini kerana ia tidak ada menimbulkan masalah kepada soal keselamatan negara.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim, berkata Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) akan menyiasat sekiranya ada sesiapa yang mempunyai fakta tertentu mengenai penyalahgunaan kemudahan itu.

sumber: malaysiakini

komen:

haramkan tepon buek apo...haramkan neng2 yang mengoda..datang Malaysia...nie jo...

Tanpa Nama berkata...

'ADUN DAP angkuh pada peniaga nasi kandar'

Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata, tidak wajar bagi Ng mencampuri urusan penguatkuasaan dengan mengambil tindakan sendiri terhadap Syed Kassali....

sumber: malaysiakini

Bab ini perlu setuju dengan kenyataan 'mat zzz'. Sepatutnya ADUN komtar bagi amaran dulu sebelum mengambil tindakan terhadap peniaga india muslim tersebut.

Harap kedua2 pihak dapat bersemuka untuk menyelesaikan isu ini. Andaikata ADUN Komtar itu dipihak yang salah, beliau perlu lah meletak jawatan kerana mengeluarkan kenyataan yang berbentuk perkauman terlampau.

Pemimpin2 dan Penyokong PR tak sepatutnya menyokong tindakan ADUN tersebut kerana menyokong bermakna juga menyokong tindakan kasar dan tidak berperikemanusiaan UMNO/BN sebelum2 ini. Tetapi yang peliknya, geng2 UMNO tidak akan mengakui kesalahan yang dilakukan oleh UMNO/BN. Mereka akan defend habis2 kan...hehe

Tanpa Nama berkata...

kalo sudah bodoh, nabi saw pun tak boleh membantu.. bapa saudara dia pun, masuk nuraka dengan bahagia..hahaha

Fikry berkata...

jgn dihapus utusan ni...sbb boleh guna buat bungkus nasi lemak...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

SURAT KHABAR BUNGKUS NASIK LEMAK TELOR.....

Tanpa Nama berkata...

When in-breeding is the norm the eventual result is deformity in the descendant.

suis-media berkata...

Yang baca kertas buruk nii hanya lah makcik pakcik felda dan golongan orang lemah pemikiran.Mereka mereka nii hanya nak tengok gambar seksi artis dan keputusan 4D dan SPORTTOTO

Mkcik FldaTenang berkata...

...hanyo yg buto kayu ,celik tapi buto & buto I.T & yg suko mebuto yo...akan baco media pencacai UMNO..

Tanpa Nama berkata...

Bro,

Tak baik kutuk utusan ni...aku pun baca juga utusan tapi bahagian berita sukan & gossip artis je...Kah....Kah....

Tanpa Nama berkata...

teruskan keluaran UM. Dr sini kita akan tau sapa ada otak dan sapa yg takdak otak.

Utusan sesuai dijadikan standard control kepada tahap kebijakan org2 Melayu.

Tanpa Nama berkata...

UTUSAN MERAYU

Tanpa Nama berkata...

Aku tak faham la dengan konsep Pakatan Rakyat ni. Dulu kata Utusan ni bahan propaganda BN, tetiba hang kata Utusan dah jadi musuh utama 1Malaysia pulak.

Cuba la tetap pendirian skit bang. Sat kata macam lain, esok kata macam lain pulak. Pening kita ni.

Macam la Melayu saja perkauman. Cina tak perkauman ka? Masa belajaq universiti dulu, geng Cina mana ada nak kongsi nota dengan Melayu. Kalau dalam business, mana ada geng Cina nak bagi can ket peniaga Melayu. Kat bandaq besaq, ada ramai mana Melayu? Nak jumpa masjid pun susah.

Cina tak perkauman ka? Hang Melayu ka Cina? Anak ada berapa orang? Dah masuk universiti ka? Suh anak hang belajaq rajin-rajin! Suh skor macam budak-budak Cina. Kalau anak hang bodo, tak skor, kuota nanti dah tak ada. Jangan sampai anak hang jadi penulih blog macam hang saja. Kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

ooeeiii...stok lama lu yangang buang lo..wa mau kasi juai apek paper lama!!

1MALAYSIA.....MAHATHIR PON PENING berkata...

SATU NEGARA MALAYSIA DAH WUJUD SEJAK 16 SEPTEMBER 1963... MASA ITU RAKYAT MALAYSIA BERBILANG KAUM BERGERAK KE HADAPAN BERSAMA2 NAK MEREALISASIKAN KONSEPNYA...
JENG JENG JENG PADA 2009...EH MUNCUL LAGI KONSEP 1MALAYSIA... AWAT NI?
DGN ADANYA KONSEP YG TIDAK DIFAHAMI OLEH RAMAI RAKYAT TERMASUK DR MAHATHIR YG DIKATAKAN BIJAK PANDAI ITU...MAKA SEMESTILAH MALAYSIA SKRG BERGERAK KE BELAKANG...

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

BANGANG 15:31

Ni satu lagi contoh umat musuh
1Malaysia yang sama taraf dengan utusang melayau

ni contoh berok yang betul2 rasist

Ni contoh berok yang tak pernah gi masjid sebab berok ni kata kat bandar besar susah nak cari masjid.

Nampak sangat berok ni tak pernah jejak kaki kat mesjid di bandar-bandar besar

Woi Bangang 15:31
Ni aku bagi 10 masjid kat KL
1. Mesjid negara
2. Mesjid India
3. Mesjid Jamik
4. Mesjid India kat Chowkit
5. Mesjid Jalan Duta
6. Mesjid kat Sentul
7. Mesjid kat Bangsar
8. Mesjid kat depan UM
9. Mesjid Albukhari kat SMK VI
10. Mesjid kat segambut
11. Mesjid kat jalan ipoh

Sesekali jenguk2lah mesjid, baru tau yang bandar besar ni sebenarnya lebih banyak mesjid drp di kampong!!!

Woi bangang 15:31
Kalau PR perintah, anak hang yang melayu pun tak susah nak masuk universiti. Biasiswa boleh bagi kat anak hang sekali laa! Tak payah pinjam PTPTN dan keluar universiti nanti tak payah tanggung hutang!! Tak untung ke tur??

Tu pasal hang dan sedara mara hang kena pangkah PR!!! Bangang punya kaki!

yusufjalli berkata...

Woi Bangang 15:31

Kat Mid Valley lagi ada surau.
Bila masuk Maghrib/Isyak berpusu2 org masuk surau.

Tak pernah pegi ka?
Kesian..

Aku lagi kesian, kat Kuching masjid lenggang, xda jemaah. huhu~