Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 4 Januari 2011

ZUL NORDIN TAK BAYAR HUTANG !!!



HUKUMAN TAK BAYAR HUTANG



nota:
mat bisul ini telah meminjam
15 ribu ringgit untuk bayaran
bertanding dipilihanraya yang lalu

sampai hari ini mat bisul ini
buat doono saje
telah berkali kali di talipon
buat deeek saje

inilah contoh pejuang islam
inilah contoh penjihad islam
cakap berdegar degar
berak dalam belukar kah kah kah




DAKWA PENDERHAKA SULTAN DI BAWAH SEKSYEN 121 KANUN KESEKSAAN
– meloya

Zulkifli Noordin hari ini mencadangkan beberapa tindakan tegas diambil ke atas pihak yang menghina serta menderhaka kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung pelantikan Muhammed Khusrin Munawi.

Dia berkata, semua pihak yang mengugut dan menentang perkenan Sultan Sharafuddin dalam isu tersebut perlu didakwa di bawah Seksyen 121 Kanun Keseksaan kerana ‘Perbuatan memerangi Raja-Raja Melayu’ yang jika sabit kesalahan, hukumannya gantung sampai mati.

Selain itu katanya, pertuduhan alternatif juga boleh dibuat di bawah Seksyen 121 (1B) kerana ‘merancang, mengada-ada, mereka-reka atau berusaha akan pemecatan atau perlucutan raja pemerintah sebuah negeri’ yang jika sabit kesalahan, hukumannya pula adalah penjara seumur hidup.

“Ini bukan perbuatan yang boleh dibiarkan, apatah lagi bertolak ansur, kerana amat biadab lagi kurang ajar bagi mana-mana rakyat di negeri Selangor melakukan perbuatan derhaka seperti itu. Jangan biarkan mereka ini terus memaki-hamun dan mempertikai kedudukan sultan kerana kelak ia menjadi barah.

“Bagi maksud ini, teman (saya) mencadangkan kepada mana-mana rakyat Selangor supaya membuat laporan polis menurut Seksyen 121 atau Seksyen 121 (1B) supaya tindakan segera boleh diambil. Kita tidak mahu sejarah membaringkan diri di bawah kereta sultan berulang lagi,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SEBELUM GANTUNG ORANG SAMPAI MATI…. BAYAR HUTANG DULU… kah kah kah..

woit…. KENAPA HUTANG 15RIBU TAK BAYAR BAYAR…. kah kah kah…

woit… JANGAN LAH CAKAP HAL UNDANG UNDANG … kah kah kah..

kah kah kah… MENIPU… BAWA LARI DUIT ORANG HUKUM NYA APA?..... kah kah kah..

kah kah kah…TAK BAYAR HUTANG… AKAN DI DAKWA DI BAWAH SEKSYEN MANA?.... kah kah kah…

nota:
pelik yang heboh ini orang seperti mat bisul
sultan sendiri dah kata yang tuanku tidak ada kuasa
kuasa semua sudah lupus

siapa yang lupuskan?

pada tahun 1993 ee madey hapuskan kuasa
raja raja melayu – kah kah kah
masa itu mat bisul dimana?
masa itu mat bisul buat apa?

nota:
mat bisul kenal tak dinsman
dia seniman dan baru ini
dia ada tulis sajak bernama : malaon terus berhutang
kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku heran betol la...mengapa dan kenapa meloya selalu bagi peluang pada pendapat2 mat bisul ni...pendapat dia ni semua hampeh...tak laku sekupang pon...agaknya memang macam ni kot perangai orang bodoh...si bodoh bertanyakan pendapat si bodoh...yang jadi bodoh orang melayu jugak...kesian...kesian...

Tanpa Nama berkata...

bang TT... kasi kupas isu kavita+rajagumpal+kushrin tgh panas sekarang ini.. isu yg timbul tanda tanya

bunbinban berkata...

laaa pejuang islam ni lum lagi bayo utang. haprak betul la malaon ni. takan bodek2 ni takde masuk. kalau ada bayo2 la utang tu. jgn nak melalak mcm siamang tak siuman. bayo utang tu, kang kot2 otw ke parlimen ko eksiden terus kojol. utang tak sempat bayo. dlm kubur takan ko nak suh najib tolong jawab utk ko. tapi mungkin najib dah siap surat rekomen utk ko di kubur...hantar terus ke neraka! hua hua hua. udah le zul, pegi balik umah suck ur own kok la....

Tanpa Nama berkata...

Zul kulim ada hutang? RM15,000 ? yang teman tahu bagi pemberi hutang itu bahawa Zul Kulim nie sempat beli tanah 60'X40' kat Kg Melayu sg sering , kalau dalam pasaran lebihkurang RM70,000

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT,

MALAON sekor nie, memang JELAS KEBANGSATANYA dan KEMUNAFIKANYA.

Dan MALAON sekor nie la BANGSAT yang tuan RPK maksudkan pada DSAI dulu lagi, "ada talibarut dalam kumpulan peguam DSAI".

MALAON sekor nie la yang jelas MUNAFIK dan masih berkopiah.

Kita tengok sampai mana hayat politik MALAON nie.

-wakleman

Tanpa Nama berkata...

aaiii...kena seksa lagi..!!

Tanpa Nama berkata...

mat bisul ni sudah menjadi mat sembelit la pulak.. dengaq sore diye pong, aku sudah rasa macam nak kasi penampar..

ada hutang, ok jer.. nantilah dia bayarkan.. dia bayarkan kat akhirat loh.. sbb Alloh Taala sayang kat dia, jangan bibang, Dia akan tolong bayarkan loh..

Apasal tak minta2 kat blog dia nu..

alfaberlian berkata...

Salam
Menurut ampunya cerita
1. Seksyen 121 Kanun Keseksaan kerana ‘Perbuatan memerangi Raja-Raja Melayu’ yang jika sabit kesalahan, hukumannya gantung sampai mati.

2. Seksyen 121 (1B) kerana ‘merancang, mengada-ada, mereka-reka atau berusaha akan pemecatan atau perlucutan raja pemerintah sebuah negeri’ yang jika sabit kesalahan, hukumannya pula adalah penjara seumur hidup.

ini macam pertuduhan yang dikenakan keatas kumpulan Al Maunah di Sauk

dah den kobain ekau yang bega REPUBLIK KAN NEGARA INI DARI MONARKI

Pakwe berkata...

tak habih2 ngn rm 15000...ko ni patut jadi lintah darat la wei..

ahahahahahahahahahaa

gaya dah ada...ahaha

jangan mare..

Tanpa Nama berkata...

Cukuplah Raja Gopal yang dok mamah kelentit Kavita Kaur, tak kan lah pejuang Bisul Meletup pun nak rasa juga masin atau masam kelentit Kavita Kaur? Sepatutnya pembodek seta penjilat Raja Gopal dan talibarutnyalah yang digantung sampai mati (kerana menyusahkan rakyat). Sudahlah Zul... pergilah kau taubat kat kuil mana-mana pun tak apa, jangan lupa junjung kavadi di Batu Caves sekali. Tapi ingat! kena lipat dulu lebai atas kepala tu, isi dalam poket seluar, nanti ramai orang islam yang confius.
p/s: Neraka bagi orang munafik lebih dalam dari neraka bagi orang kafir.

Tanpa Nama berkata...

Suruh Mat Bisul ni buat laporan polis terhadap Mahathir Kutty yang menderhaka kepada Raja-Raja Melayu tahun 1993 dan suruh Mat Bisul ni heret Mahathir Kutty kemahkamah.
Sekarang Kerajaan PR Selangor nak kembalikan "kuasa" kepada Sultan dengan membuat pindaan kepada Undang-Undang Negeri Selangor.Suruh Mat Bisul periksa yang mana satu ahli DUN Selangor yang menentang pindaan ni,dan seret kemahkamah kalau betul dia handal.

Tanpa Nama berkata...

Encik TT.. Tolong upload sajak Encik Dinsman 'Malaon Terus Berhutang' tu.. menarik tertarik aje ngan tajuk sajak tu...