Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 Februari 2011

CARA KERAJAAN CARI DANA



PULUH RIBU KENA SAMAN



nota:
saman ialah satu industri baru
industri ini sedang berkembang
melalui industri ini negara
boleh mendapat pendapatan yang lumayan!!!



KOMPAUN MAKIN LEWAT, MAKIN BAYAR TINGGI MULAI 1 MAC – minsider

Mulai 1 Mac ini, pengguna jalan raya akan berhadapan dengan kadar kompaun baru saman kesalahan lalu lintas berikutan penyusunan semula kesalahan lalu lintas, yang dipersetujui Kabinet hari ini.

Kadar kompaun baru itu akan dikenakan kepada empat kategori kesalahan berbanding tiga kategori sebelum ini dengan kompaun minimum sebanyak RM40 dan maksimum RM300 bagi kelas kenderaan jenis motosikal 250cc dan ke bawah; dan kelas semua jenis kenderaan lain.

Kong Cho Ha berkata kadar kompaun baru itu ditetapkan mengikut kelas kenderaan; tahap keseriusan dan jenis kesalahan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI LAGI MASYUUUUK…. kah kah kah..

kah kah kah… LAGI MAHAL BAYAR…. LAGI PANAS KUEH PAU…. kah kah kah..

kah kah kah…..LAGI BANYAK KERETA KENA TAHAN…. kah kah kah

kah kah kah…. INI MENUNJUKKAN DUIT SUDAH HABIS…. kah kah kah..

kah kah kah…INI SATU CARA NAK CARI DUIT…. kah kah kah..

kah kah kah…CARI KESALAHAN LALU LINTAS…. kah kah kah…

woit…INI SERAMPANG DUA MATA… kah kah kah….

kah kah kah….KALAU SAMAN DI BAYAR KERAJAAN GEROMBOLAN DAPAT DUIT…kah kah kah..

kah kah kah…KALAU SAMAN TAK DI BAYAR…. POLIS DAPAT DUIT POKET… kah kh kah..

kah kah kah…KERAJAAN GEROMBILAN TAK PERLU NAIKAN GAJI POLIS…. kah kah kah…

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

my msg to gomen...

FUCK OFF

Stupid University berkata...

Ayuh kita mulakan boikot. Jangan beli sebarang jenis kereta untuk sebulan dua nie. Nak tengok berapa lama kerajaan nak bertahan dengan segala kenaikan ini. Bila tak ada orang beli kereta, tol, minyak, insurans pun tak boleh diselaraskan! Cukai jualan, AP pun tak laku! Kah! Kah! Kah! Ayuh kita mulakan! Jangan beli sebarang haram kereta untuk sebulan dua! Tunjukkan pada bini Rosmah siapa lebih berkuasa! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Aku cukup tak puas hati betol la.Polis2 hanjeng ni selalu amik port kat jalan besar yg speed 70-80km/h.Mmg kompem lah semua kene saman,jalan besar biasanya kita bawak laju sket.

Cthnya lebuh raya PLUS,perjalanan aku dari nilai ke Bangi mmg aku bawak maintain 110km/h.Situ hanjeng2 ni tak nak tunggu,tapi tunggu kat area kajang.kat situ limit 90km/h,tapi sbb hiway org akan bawak at least 100km/h.mmg selalunya 80% org kene saman kat situ.Pookiimak punya polis,buat keje tak ikhlas jadi barua umno

Tanpa Nama berkata...

habis tu....apa cadangan ko untuk saman ni din?

ke ko pun sama je dengan geng2 PR lain..

menyalak hebat la.

Oh ye..lupa..lagi satu.

Lari keluar negara pun hebat.

hahahahahahahhaha..

cicit ngah layor berkata...

KERAJAAN,POLIS = Bayor saman..kerajaan kembong.Tak ndak bayor saman...Polih kembong.Kembong ler peghot anak2 sbb tak cukup makanan berkhasiat...Duit abahnyer dah habih sbb kener pau.Ndak ambik loyor pon...yuran loyor dah naik 200%.Ater,tumpor ler jawabnyer...

James_Iha berkata...

Aku dok nampak depa nih lebih baik swastakan jela PDRM tu, lg senang biaq rakyat kat FELDA tu paham kerajaan la ni suka berniaga dgn rakyat. Dahla semua hasil bumi kita dah diswastakan akibat dasar pro kapitalis si mamak kutty, yg tinggal cuma longgokan tahi sendiri utk dinikmati (tu pun kalu tak duduk kat bandar)

Tanpa Nama berkata...

saman ialah satu industri baru
industri ini sedang berkembang
melalui industri ini negara
boleh mendapat pendapatan yang lumayan!!! . TT

Dengan ini kita harap satu lagi kementerian Ditubuhkan
Nama Kementerian Itu : Kementerian Saman Menyaman . kah.... kah... kah.....
Jual kertas sekeping RM300.00 . Lebih untung dari segala-galanya .

dinhakki berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
orang kertas berkata...

marketing strategy by gerombolan. baru2 ni offer diskaun utuk kompaun. skrng masa cover balik 'diskaun kompaun'!

Tanpa Nama berkata...

Kadang-kala kita selalu melihat kesalahan orang lain dari melihat kesalahan diri sendiri..yang ni buat aku tak berkenan kat PKR..asyik menyalahkan aje..kalau tak buat salah takkan kena saman!!Yang tu hang kena tengok nabil dlm episode tabiat orang kita..lepas tu lu pikir la sendiri!Gerentila lepas ni ada komen kata anon 3.54..pukimak..sebelum tu gua kata pukimak la lu orang!

Tanpa Nama berkata...

ni undang2 mana pulak depa pakai nih?
main pakai selaras semacam
ingat ini kampong bapak dia ker?

jom kita bawak naik mahkamah

Tanpa Nama berkata...

kita ada 12 hari lagi bayar kompaun saman kita
jadik, gaji bulan februari ni bolehlah dihabiskan sumanya membayar kompaun

anak mampoooos tak apa
bayar suma saman kita

tak ada duit?????
sapa suruh balik kampung tahun baru cina lepas??

Mat Jamil berkata...

hahaha bodo la korang ni...
kalau tak nak kena saman jgn la bawak laju.
ikut peraturan lalulintas.
aku tak kena saman pun hahahaha.
bodo piang....bila kena saman menenyalak kata kerajaan zalim,polis zalim.
aku takde masalah pun dengan hal saman menyaman ni sebab aku ikut peraturan jalanraya jadi aku tak kena saman.
kalau PR memerintah saman diorang hapuskan ke? bodo...bodo...

Tanpa Nama berkata...

bab speed trap nie...gila dan mmg celaka betul..jalan besar 80km@60km....mmg celaka la menteri2 umno nie aku x halal duit aku dunia akhirat..aku bawa motor ex5 pon kena saman.....babi punya polis celaka..anak haram.....dah la melantak rasuah...elok la dari menteri sampai la ke pencacai..sama saja.....kuat makan rasuah...

Tanpa Nama berkata...

Demokrasi...kebebasan bersuara persepsi dari sudut apa?.Jika ruang demokrasi terbuka luas perlukah kita mengeluarkan kata-kata nista, mencarut tak tentu hala memaki hamun sesuka hati?,apakah ini maknanya lambang kebebasan generasi kini ataukah inikah demokrasi yang diinginkan?.Jika ini dijadikan ukuran dan acuannya nescaya generasi kini dan akan datang sedang menuju keambang kemusnahan dan keruntuhan yg lebih besar, akhlak,moral dan lebih dasyat lagi akidah..tidak dinafikan inilah hasilnya permata dari didikan mengikut acuan GEROMBOLAN selama 53 tahun..bila jadi pembangkang maka jadilah pembangkang membuta tuli tanpa mengenal keadah asas agama terlebih dahulu.Tahukan kalian setiap kali anda mengeluarkan kata 2 nista,mencarut tak tentu hala,memaki hamun tanpa had, ini bermakna kalian sedang menyuap makanan kepada IBLIS dan SYAITAN supaya menjadi kenyang sekenyangnya dan menambah biak keturunanya.Lihat kaum lain mereka membaca dan mengkaji,cara mereka membangkang mereka ada ciri keilmuan fakta dan sejarah ,kita MELAYU?,berbangga dengan bahasa carutan barat sedangkan bahasa peradaban mengikut keadah melayu ataupun sunah nabi terlalu banyak untuk ditimba...mana mungkin kaum lain mampu menghormati kita, kerana cara peradaban kita lebih parah dari mereka,jauh sekali untuk menonjolkan ciri seorang MUSLIM...dan kita hanya berbangga bahawa kita seorang islam MELAYU baka yg kian melayu..dalam DEMOKRASI kita boleh menzahirkan ketidakpuasan sesuatu isu,salah guna kuasa,korupsi dll,biarlah kita menzahir sedikit ciri2 orang yang berilmu dan berakhlak bukan sebaliknya.....harapan kepada generasi kini anda penentu arah utk masa depan NEGARA,"kerana tanpa ilmu akan tersesat,ilmu tanpa amal akan melarat..."

goodlistener berkata...

Madey ini memerintah 22 thn sebagai PM byk pembangunan yg kau org juga merasainya nikmatnya, cuma puak Parti Ajaran Sesat bertanya kat MB kelantan iaitu Pok NAJIS , 22 thn memerintah Kelantan apa pembangunan yg dia telah buat dan apa yg rakyat kelantan dapat, yg aku tahu utk air bersih je org kelate kena tunggu 17 thn lagi , itu belum pertambahan pusat perlacuran dan isu tandas yg sekecil itu pun tak dpt nak selesai kan. Pembangunan bg POK NAJIS adalah beliau dan puak parti ajaran sesat adalah dpt berceramah setiap hari selari mata belum lelap dan mengkelabukan mata org kelantan dgn alunan muzik arab yg depa pun tak tahu apa maknanya.

ImNeO berkata...

P.U.K.I .......
Mau bunuh rakyatkah?