Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 Februari 2011

KAH KAH KAH KAH KAH KAH




KAH KAH KAH





nota:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah







UBAH PERSEPSI NEGATIF TERHADAP POLIS - meloya

Masyarakat perlu membuang tanggapan negatif terhadap polis supaya usaha membanteras jenayah dapat dilakukan dengan lebih berkesan.

Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Lee Lam Thye berkata, masyarakat harus mengubah persepsi negatif itu kerana polis berjaya menjalankan tugas dengan berkesan selama ini.

Katanya, persepsi negatif sering dilontarkan kepada polis setiap kali berita mengenai kejadian jenayah dipaparkan di akhbar.

"Walaupun polis sentiasa memberikan perkhidmatan terbaik ketika menjalankan tugas terutama menangkap penjenayah namun masyarakat tidak pernah puas dengan perkara itu.
"Jadi perkara ini perlu ditangani segera dengan meruntuhkan tembok penghalang antara polis dengan masyarakat bagi menangani apa juga masalah yang wujud di persekitaran mereka," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KAH KAH KAH….. kah kah kah…

woit… KAH KAH KAH…. kah kah kah….

kah kah kah…KAH KAH KAH….. kah kah kah..

nota:
sapa yang faham akan faham
siapa yang tak faham akajn juga faham
kah kah kah
kah kah kah



22 ulasan:

KEN berkata...

first..KAH...KAH..KAH....

Anti TELAN berkata...

Polis ialah pihak yang perlu melaksanakan POLISI Rakyat.

Bukan melaksanakan Polisi AMNO...kah kah kah

Berpolis-polislah kamu sebelum kamu DIPOLISHkan...kah kah kah

Anti TELAN berkata...

Berpolis-polislah kamu sebelum kamu DIPOLISHkan...kah kah kah

Amuraria berkata...

DEMI NEGARA,DEMI TEMBOLOK ATAU DEMI POKET ? ATAUKAH DEMI UMNO@APCO-BN ?

Kucing Parsi berkata...

sapa yang memberi tanggapan negatif ni
bukan dalam paper hari2 orang puji polis ke?
bkn rtm ada cerita gerak khas dgn roda-roda kuala lumpur
mana ada berita kat arus perdana yang kata polis jahat.
yang ada si celaka tukar tiub dgn badigol malaysiakini je...

larrr...
takkan satu malaysia baca tukar tiub dgn malaysiakini kot??
macam mana orang boleh bagi persepsi negatif ni...

yb berkata...

Cerita saya: Two truck tarik kereta dalam apartment 3 minggu lepas. Saya call poliz dan bagi nombor kereta dan tow truck.

Dia orang jawab selamba, tak boleh buat apa sebab tiada senarai kereta tarik dan tiada senarai tow truck.

Tamat perbualan. Tunjuk minatpun tidak.

Tamat cerita.

yb

Tanpa Nama berkata...

Polis dah byk bunuh org yg tak berdosa....

author faethal berkata...

Bila nak suruh percaya Polis tapi selalu cakap 'salah faham' Polis.
Ini semua dasar kepala bana!!
Kes terbaru di Kelantan, Polis tembak remaja 19 tahun..
Pun sambungan projek C4 kepala bana!!

Kisah Sebenar Tragedi Anggota UPP Tembak Warga Emas Di Kelantan

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah (tumpang ketawa!)Nak terguling aku ketawa baca berita mcm ni...

golok-jangok berkata...

Salam 1 Malasia - Khaaaak ttuihh!..

mung bijok tt, letok gambaa 'rod blok' polih. nok uboh lagu mano kalu ghamaa oghey pandey polih jadi pekakas umnu.

Biar la polih tetap nagatif kerano PDRM teloh ditukaa PRDM - Polih Di Rajo Malasia doh jadi POLIH RAJO DI MALASIYA..

Tengku Ahmad Nazri berkata...

saya paham! kaki pau... wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Masa dia dalam DAP dulu, aku respek giler..

Sejak bersara dari DAP, dia jadi penjilat UMNO nombor 1.

Apa pasal tak isi borang masuk UMNO saja?

Stupid University berkata...

Nak percaya dengan polis? Kah! Kah! Kah! Lebih baik percaya dengan perompak! Lebih jujur! Ini pakai uniform, pergi merompak, pau duit orang! Bila tak bagi, ugut nak letak parang berdarah & dadah. Tu yang rampas duit dan lempang perempuan mengandung siapa? Bukankah polis yang beruniform? Yang sebabkan kematian dalam tahanan tu pula siapa? Kah! Kah! Kah! Macam mana nak percaya, Lee Lam Thye ooi? Yang selalu pau duit ditengah panas dan tengah jalan tu pula siapa plak? Kah! Kah! Kah! Kah! Kau ingat orang ramai semuanya buta macam Lee Lam Thye kah? Kah! Kah! Kah! Kah! Kah!

naim berkata...

tembok polis dengan masyarkat tidak pernah ada. Buktinya

1.FRU sangat 'mesra' dengan masyarakat dalam siri demonstrasi, walaupun demontrasi aman.

2. Polis tidak pernah dihalang minum-minum atau bersantai di mana-mana kedai makan oleh orang awam.

3. Cerita polis banyak di RTM seperti Gerak Khas.

kah3....! kah...3x!

Tanpa Nama berkata...

Soalan :
Bagaimanakah rakyat dapat membuang pandangan negatif kepada jabatan polis, sedangkan banyak tindakan polis boleh menjemput pandangan negatif jabatan tersebut?.
Rakyat akan membuang pandangan negatif kepada jabatan polis jika tindakan pegawai kelihatan adil dan telus kepada semua?.
Hakikatnya :
Tanpa pengorbanan pihak polis jenayah akan bermaharajalela, namun tanpa kerjasama daripada rakyat pembasmian jenayah akan tersangkut.
Baiki diri kita, manusia akan melihayt keindahannya.

Tanpa Nama berkata...

macam mana nak ubah pandangan itu selagi penyangak penyangak alif mim nun wau tak di bawa ke muka pengadilan, selagi pembunuh altantunya tak ditangkap. Adik Amirul pun kena tembak, ape cite nie. Lokap tempat yang paling selamat dah jadi tak selamat, dalam lokap pun boleh kena bunuh, cam mana. Sperm X pembunuhan Norita terlepas, walaupun bkn dia yg bunuh tapi kenapa tak di panggil mahkamah (walau pun mat endon buat),sperm X skrg jadi duta la plak. Kes DSAI, maleh nak cite lah mcm mcm konpirasi. Banyak lagi kalu nak cite. MACAM MACAM ADA. Polis tahu buat tunggu tepi jalan...pow. Tunggu ceramah PR. Sembur air, tembak gas pemedih mata dan tangkap perhimpunan protes kerajaan. Perhimpunan sokong rakyat mesir pun kena jugak. Ada akai ka???... Jadikan sebuah pasukan yang dihormati bukan yang ditakuti...Barulah ada kerjasama antara polis dan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

polis kita ni sibuk nak tangkap org PR ceramah x de permit je...

Tanpa Nama berkata...

mas tt waduh guyu jungkel jungkel

Tanpa Nama berkata...

P.O.L.I.S..Pasal Orang Lain Ia Sibuk. Warga muda jika ingin kebebasan perlu kewarasan dan pertimbangan dan bukan terlalu emosional,berfikir mengikut akal bukan mengikut hati dan nafsu amarah,kerana disitu akan ujud bisikan halus dari Iblis laknatullah untuk kehancuran umat manusia..itulah kehendaknya dan ikrarnya sehingga kiamat.Jika segelintir warga malaysia beranggapan POLIS itu berat sebelah serta dikecam dengan bermacam istilah itu adalah kesilapan besar..mereka juga adalah insan biasa ada kelemahannya,apa akan terjadi dan dirasakan oleh mereka sebagai anggota Polis yang betul2 tulus menjalankan tugas dengan penuh amanah dan penuh tanggungjawap terhadap kerjayanya, tidak semuanya POLIS begitu ,terkadang mereka terpaksa dan dipaksa..Hakikatnya kerjaya POLIS itu teramat mulia...membantu dan menjaga masyarakat.Sebenarnya mereka ini telah diberi acuan yang songsang oleh pemerintah demi survival politik kotor najis lagi membusuk...disini mereka terperangkap dalam dilema "ditelan mati emak dibuang mati ayah"..perlu ada kewarasan disini..perlu ada ilmu peradapan ,jika tidak berpuas hati sekalipun janganlah menggunakan bahasa2 yang kurang elok maki hamun serta mencarut itu bukan penyelesaiannya bahkan menampah parah,malah IBLIS berpesta kerana mereka telah kekenyangan.., terlebih parah sipejuang telah menjadi sepencerca...disitulah orang yang berilmu dapat menilai siapa mereka ini disisi kedudukan agamanya terutama yg bergelar muslim...jesteru itu sebelum mengecam orang lain terlebih dahulu berlajarlah menjadi insan yang bermuhasabah...kenal tuhan kenal diri sendiri.."MANUSIA ADALAH SEBAIK KEJADIAN MAKHLUK YG DICIPTAKANNYA...apakah kita melebihi tuhan?

Tanpa Nama berkata...

bukan aku saja2 negatif kat polish

dah aku memang dilahirkan nagetif kat polish
aku pernah cuba ubah tapi negatip jugak
nak ubah positip tapi balik negatip jugak

abih nak buat cam mana
memang aku dah negatip polish
sampai mati aku negatip polish

ikut suka haku laaa
aku pe de kisah

Tanpa Nama berkata...

poli kuat rasuah
tu aku tak suka tu

DIN PALAT-ARAU berkata...

OIT..
SETAKAT KUTUK MENGUTUK,KATA MENGATA POLIS BUAT HAUS KEYBOARD JER...
BOIKOT JER SEMUA PERNIAGAAN YANG DIJALANKAN OLEH POLIS...TAK KIRA DI MANA-MANA SAJA...
CONTOHNYA:
1.Jangan beli nasi lemak,kuih yang di jual oleh bini polis di luar pagar flet diorang
2. Jangan cuci kereta yang kita tau polis ada share
3. Jangan naik teksi yang dimiliki oleh Koperasi @ Persatuan bekas polis
4. Jangan masuk pub yang polis ada share
KENALPASTI DI TEMPAT ANDA APA SAJA PERNIAGAAN YANG ADA HUBUNGKAIT DGN POLIS...BOIKOT IT!!
INGAT...PERJALANAN YANG JAUH BERMULA DARI LANGKAH YANG SATU...LET'S JOM