Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 Februari 2011

GEROMBOLAN PRO MUBARAK MENGGANAS



DI DATARAN TAHRIR



NOTA:

Jangan lupa Jumaat ini
Berkumpul di sekitar masjid klcc


PADA JAM 2.00 PETANG

Menyokong perjuangan rakyat Mesir

Semua dijemput datang untuk menunjukkan
solidariti kita terhadap rakyat mesir!!!


GEROMBOLAN PRO MUBARAK


gerombolan pro mubarak terus menganas.
mereka membaling bom api dari bangunan
banyak kecederan telah berlaku


LIHAT PENGARUH JALAN RAYA DI NEGARA ARAB


perubahan yang besar sednag berlaku di bumi arab
di jordan rakyat telah mula resah
di yamen presiden telah mula mengaku tak nak bertanding

israel makin takut
keluarga saud makin takut


BAN KI MOON

setiausaha bangsa bangsa bersatu
ban ki moon telah mengutuk keganasan
yang beraku di dataran tahrir



AMMAN, Jordan — LA TIMES


Jordan's Royal Palace says the king has sacked his government in the wake of street protests and has asked an ex-army general to form a new Cabinet.

King Abdullah's move comes after thousands of Jordanians took to the streets -- inspired by the regime ouster in Tunisia and the turmoil in Egypt -- and called for the resignation of Prime Minister Samir Rifai who is blamed for a rise in fuel and food prices and slowed political reforms.

The Royal Palace says Rifai's Cabinet resigned on Tuesday.

Abdullah also nominated Marouf al-Bakhit as his prime minister.


DI YAMAN BELUM BERDEMO TELAH MENYERAH

Yemeni President Ali Abdullah Saleh, eyeing protests that threaten to topple Egypt's long-time ruler, indicated Wednesday he would leave office when his current term ends in 2013, after three decades in power.

14 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Harap rakyat jordan akan tendang rajagopal kedalam tong sampah.

Anti TELAN berkata...

Semua mesti WAJIB tahu dan faham iaitu Pro Mubarak pukimakfiraun tu ialah anggota2 POLIS.

Anggota POLIS yang telah disuap kenyang dan diarah memakai pakaian awam untuk membuat kekecohan ke kumpulan anti Mubarak.

Sesiapa tak tahu perkara ini memang tak layak jadi rakyat MALAYSIR...kah kah kah

joecharlie berkata...

Mengapa rakyat memeberontak beb !. Mereka berontak kerana presiden itu terlalu lama memerintah tidak mahu turun-turun rakyat dah bosan beb !. Rakyat tidak berubah, kemiskinan, pengangguran berada dimana dengan kadar yang tinggi. ek..

Samalah diKelantan Nick Aziz lama sangat pegang jawatan beb. Rakyat dah mula bosan kerana tidak bawa apa-apa perubahan jelas beb.Ek.. Nik Aziz perintah kelantan lebih 20 tahun. Sekarang yang dekat-dekat keliling dengan dia jer yang minta dia terus beb !

Beberapa orang El Baradei telah bangkit melalui pondok sudah bising beb !. Depa kata terlalu lama jadi mengarut dan kering idea beb !. ek..
Posted by RUMAH KACA

Tanpa Nama berkata...

Common rakyat Malaysia (isi rumah)dalam kategori berpendapatan bawah RM3000 sebulan tak mahu bangkit ke menentang rejim BN yang dah 53 tahun mentadbir negara. Rakyat Mesir dah kena pemerintahan diktator selama 30 tahun dan bangkit. Kaherah seperti Malaysia juga ada banyak bangunan terserlah, mobil dan internet tapi rakyatnya terpaksa cekit perut kerana kekayaan tidak juga diberi kepada rakyat majoritinya. Tapi ada leceh sikit di negara kita ada isu etnik, agama dan budaya yang melambatkan kita mendapat satu tertibtata yang boleh menggemblingkan semua kaum di negara kita, jika tidak dah lama juga tumbang rejim BN.Regim Mubarak mengamalkan demokrasi autoritarian yang mana golongan pembangkang tak dapat padang yang saksama dalam setiap pilihanraya dan lebih parah lagi AS mendudungnya kerana nak kawal politik Timur Tengah, tapi IT dah celikkan mata rakyat walaupun mereka masih belum ada figura pemimpin yang akan menyatukan mereka selepas Mubarak terpaksa menyerah kalah.

Tanpa Nama berkata...

Baru depa tau kedudukan mereka bergantung pada kuasa rakyat... p
Presiden ka PM ka Raja pun boleh digulingkan!

Tanpa Nama berkata...

ada akai jugak king abdullah jordan tu nak sokong rakyat.. yang kita ni, nama saja ada banyak raja.. tapi semua raja2 kita, hidup asyik mengurut kontol jer siang malam.. tak tahu dan kenal masalah rakyat dan cara nak tolong rakyat..

kalo bodohnya raja2 kita ni berterusan, baik malaysia jadi republik saja..

Bador berkata...

Madey dah cuba nak tendang Raja tapi rakyat masih takut nak sokong sebab dah karat biru.

cufflink berkata...

Meanwhile, Secretary of State Hillary Clinton has begun a round of discussions with Suleiman as the Egyptian government has begun defending the pace of change and pushing back against American criticism, according to a senior U.S. official.

Egypt's president is going to move at his own pace and not be pressured by Obama and other world leaders, an Egyptian government official told CNN.

Taktik sama mcm Mesia jek.. Agen US walhal dia yang agen US..

Full report

CNN pun reject Mubarak

Kena prepare sbb taktik sama digunakan oleh dua-dua regim Mahafiraun

Tanpa Nama berkata...

dah dok senang lenang kat istana diulit dek gungik2 atAs biayAan rakyAt,.... peduli apa rakyat marhaen ,hidup ke kebulur ke,sendiri kena tau le beb...lapar merompak..sakit menyamun...mati gali le kubur sendiri ! bole tak ? bole! MALAYSIA BOLE.JWB LE KAT YAUMIL MAHSAR SOK.TAK HALAL DUNIA AKHIRAT!

Tanpa Nama berkata...

DiMalaysia ni agak susah sikit nak jadi Tunisia,Yaman mahu pun Mesir sebab ada lebih satu juta UMNOputra yang sudah diternak, otak dah jadi otak lembu dan kambing.UMNO/BN boleh buat apa saja,depa akur dan terima.Tengok apa yang berlaku diTenang baru-baru ni.Hari ni menang,esok harga minyak petrol naik.UMNO tetap menang.DiMerlimau ni pun akan sama,lebih teruk lagi sebab Bani Hang Tuah.Bila semua sudah makan rumput,berak kapur - nanti baru nak insaf.Waktu itu sudah terlambat.

joecharlie berkata...

KRISIS MESIR : MISI SELAMATKAN PELAJAR OLEH UMNO !


macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM

dinhakki berkata...

Hari baru dia tau siapa yang benar2 berkuasa

Tanpa Nama berkata...

woi joecharlie,

kalu hang tak dapat isap punai mat monggol jgn beritau org.

abah kau la.

hang mesti tak sekolah tinggi nie. mesti kat rmh nak langgan al jazzera pung tak mampu.

woi kambing, semua negara yg ada rakyat kat Egypt bawak balik rakyat dia la bodoh. ini soal maruah negara. bila cerita pasal maruah tak perlu la cerita parti apa yg dorg sokong.

lu ingat abah lu sorg yg bayar income tax kat malaya nie. aku rasa hang nie masa kecik makan taik sendiri kot? tu pasai hang bodoh.

p/s - kalu tak dpt isap pelir mat monggol, hang main lubang pungkuq hang sendiri

Tanpa Nama berkata...

Biarkan la joecharlie tu...

Orang macam dia ni, mana tau bezakan UMNO dengan KERAJAAN.