Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 Februari 2011

PILIHAN JALAN RAYA MAKIN MEREBAK




INI PEREMPUAN DI BAHRAIN


nota:
jalan raya telah menjadi pilihan
ini kerana pilihanraya adalah tipu
di mesir mubarak menipu
di tunisia ben ali menipu
di di yemen aki abdullah salleh menipu

di pekan najib sedang menipu
kah kah kah


nota:
face book
blog - tweeter
adalah pemain baru
dalam politik jakan raya
sesiapa yang belum bertweet
sesiapa yang belum berblog
sesiapa yang belum berface book
daftar hari ini


INI JALAN RAYA DI SANAA YEMEN

INI ANAK MUDA DI JALAN RAYA DI TEHRAN


PENINGKATAN PENGUNDI MELAMPAU DI PEKAN – harakah daily

PAS Pahang menyifatkan Rang Daftar Pemilih Tambahan Suku Tahun Keempat 2010 yang sedang dipamerkan pada masa ini mengalami pertambahan bilangan pengundi yang menakjubkan terutama di Parlimen Pekan.

Setiausaha Perhubungan PAS Pahang Roslan Zainal berkata, untuk suku tahun keempat sahaja terdapat pertambahan sebanyak 26,000 pengundi iaitu hanya dalam tempoh tiga bulan terakhir tahun lalu.

Sedangkan katanya, untuk tempoh tiga penggal (9 bulan) sebelum itu jumlah pertambahan pengundi hanya sekitar 29,000 sahaja.

“Bagi PAS Pahang ini amat menakjubkan kerana bagi tiga bulan terakhir sahaja hampir menyamai pendaftaran sembilan bulan,” katanya.

Menurut Roslan, paling menghairankan ialah pertambahan lebih 6,000 pengundi baru dalam masa tiga bulan itu di Parlimen Pekan yang diwakili Najib Razak.

“Setelah disemak kita dapati pengundi-pengundi di pos-pos Orang Asli naik mendadak terutama di Parlimen Pekan dan Cameron Highlands. Selain itu kita dapati ramai pemilih-pemilih yang beralamat negeri Kedah terdapat di Pekan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…JANGAN JADI BANGANG…. INI BERITA BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah… MUBARAK MENANG DUA TAHUN DAHULU… PAKAI TEKNIK INILAH…kah kah kah…

kah kah kah..TAMBAH SANA... PADAM SINI...kah kah kah..

kah kah kah… BAGILAH GEROMBOLAN TIPU KUAT KUAT…. kah kah kah..

kah kah kah… LEPAS INI KITA MESIR…. kah kah kah..

woit…SAPA YANG PANDAI TOLONG CARI HADIS…. kah kah kah..

kah kah kah…ADA TAK HADIS YANG KATAKAN…. IKUTLAH CARA ARAB… kah kah kah..

kah kah kah…LAGI AFDAL KALAU HADIS INI KATA…LAWAN KALAU MENIPU… kah kah kah..

nota:
tunisia
mesir
membuktikan hanya jalan raya
yang dapat mengahalaui kerajaan yang zalim

piliharaya kalau boeh mengubah apa apa
telah lama piliharaya di haramkan

15 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

"Sesiapa yg melihat kemungkaran,maka hendaklah dia ubah dgn tangannya,sekiranya tidak mampu maka dgn lidahnya,sekiranya tidak mampu juga,maka dgn hatinya.Itu adalah selemah2 iman."(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

======================
BERDOSA KALAU MELIHAT KEZALIMAN DIDEPAN MATA TANPA BERBUAT APA2,

WAJIB TURUN KE JALAN MENENTANG PEMERINTAH YG ZALIM DAN KUAT MENIPU!

joecharlie berkata...

15 February, 2011
SELEPAS MUBARAK, APAKAH GILIRAN PAS KELANTAN?


Bakal pengganas hasil didikan Pas


Perjuangan Islam cara Pas

Yang bodoh diperalatkan DAP kafir harbi untuk memecah-belahkan ummah



Saya melayari dan membaca blog DUPahang's milik Pas. Artikel 14hb. Februari bertajuk: Selepas Mubarak, Apakah giliran UMNO? Sebuah posting dengan tajuk dan isi yang sensasi. Mengaitkan kebangkitan pemberontakan dan rusuhan rakyat Mesir dengan menyalakan api pemberontakan rakyat di Malaysia.

Saya tidak percaya rakyat Malaysia dalam keadaan yang sama dengan rakyat Mesir. Saya juga tidak percaya bahawa semua rakyat di Malaysia berfikiran bahawa tunjuk perasaana dan pemberontakan adalah cara bagi mengubah kerajaan. Yang saya percaya adalah rakyat Malaysia sukakan kepada kedamaian. Rakyat Malaysia suka hidup dalam harmoni dalam sistem demokrasi yang sudah sedia ada sejak lama. Hanya pihak pembangkang saja yang mengapi-apikan segalanya untuk menwujudkan kehuruharaan. Itu bukan cara rakyat Malaysia. Itu hanya cara orang-orang kecewa dalam sistem demokrasi kita. Itu cara Anu-arr sejak dari zaman pelajarnya lagi.

Jika ada pun kekcewaan rakyat, ianya hanyalah melibatkan sebilangan kecil saja dan di negeri-negeri tertentu saja. Di negeri yang kadar kemiskinannya tinggi di negeri yang rakyatnya hanya dijanjikan dengan syurga yang indah akhirat tetapi dunianya yang penuh kepayahan.

Kelantan. Rakyatnya patut menyoal: Selepas Mubarak, Apakah giliran Pas Kelantan? Hanya di negara atau negeri yang rakyatnya tidak berpuas hati terhadap pentadbiran negerinya yang akan membangkitkan pemberontakan. Bukan salah jika rakyat Kelantan bangkita menentang Tok Garu Nik Ajis kerana di Iran rakyatnya juga berani menentang rajanya. Bahkan dilain-lain negara Islam, ulamak yang memerintah juga turut digulingkan. Tidak akan makbul 'doa pecah perut' jika rakyat menentang tok garu yang tidak mampu memberi kebaikan hidup rakyat didunia ini. Apakah kehidupan di dunia ini hanya untuk kroni dan anak menantu tok garu saja?

Oooo, Pas bukan agama dan Islam bukan Pas. Mat Sapu bukan setakat berdua-duan di bilik Hotel Perdana Kota Bharu tidak lama dulu, Mat Sapu juga sudah sapu duit dari 'Tabung Memali' Hahaha! Pemimpin Pas memang bijak dan pandai membelit. Kalau bukan membelit bukanlah Pas.

Malaysia masih negara Islam tanpa Pas. Negara-negara teluk pun Islam walau tiada parti Pas disana. Syukur kerana anak muda dewasa ini sudah tidak mudah untuk didakyahkan bahawa hanya Pas yang mampu membawa Islam di negara kita. Kerana itulah sokongan terhadap Pas semakin menurun. Anak-anak mudah juga sedar bahawa mereka hanya digunakan untuk jadi benteng barisan hadapan serta mengamal sikap biadap dan kurang ajar untuk berbuat kekacawan. Pas sedang menuju kearah parti ekstrem dan membentuk puak militan.

kalbunUMNO berkata...

puas dah kita kena tipu,
demokrasi ala Malaysia cara menipu,
SPR adalah jentera untuk menipu,
kertas undi dipangkah tipu,
senarai pengundi jalan penipu,
pilihanraya adalah hantu raya tipu,
kah kah kah,
Rakyat Tunisia guna jalanraya untuk selamat dari ditipu,
Ben Ali terguling sebagai penipu.
Setelah berpuluh tahun minta perubahan di pilihanraya, 18 hari Rakyat di jalanraya baru rebah firaun Mubarak.
Aljeria dah ikut,
Yamen mula minat,
Jordan sedang mengintai,
kitaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?.
jangan nak auta,
kita lain dari mereka.

Tanpa Nama berkata...

aku rase ni time terbaek nak wat demo bersih...time demostrai jalanan tgh hot skang ni......baik gunekan kesempatan ni dgn sebaik baik nye

Tanpa Nama berkata...

lepas ni akan keluar ulamak umno berfatwa "taatilah pemimpin walaupun pemimpin itu bangang tahap unta"...

pengikut umno totok menggigil-gigil macam kene voodoo bila dengaq hadis2 dari ulamak umno ni..

mcm joecharlie tu la.. anak menantu nik aziz makan gaji ceo berapa juta??.. lihat anak dan adik najib buat projek.. gaji ceo hampir sejuta sebulan, senyap sajo.. mengkala bangang tu, bangang la jugak, tak dapek nak tolong lagi...

Tanpa Nama berkata...

Selepas Mamat Luncai datang pula joecharlie....
Blog UMNO tak ada orang ambik pot....sendiri tulis sendiri baca.
Kini terpaksa masuk blog orang lain supaya orang boleh baca...tak malu ke
UMNO di Mesir dah dihalau kini UMNO di Malaysia sedang dibungkus untuk ditanam.

Tanpa Nama berkata...

joecharlie mestilah seorang tua kutuk totok umno, takpun seorang muda yang hidupnya tak pernah susah, ataupun seorang muda yang hidup bawah tempurung dibodohkan oleh umno dulu kini selamanya

sedarlah! yang dilawan adalah ketidakadilan. sama ada namanya ikhwan muslimin atau pas, yang diperangi tetap kezaliman. ikhwan atau pas hanya wadah. kalau umno itu halatujunya Islam maka tidak perlu ada PAS. fahamkan makna zalim yakni tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya, bukannya takrifan kamus dewan.

Hatta kalau kerajaan memerintah namanya PAS yang tidak berlaku adil pasti akan ada golongan yang bangkit menentang.

Tak usahlah berdolak-dalik dengan Mat Sabu songlap duit tabung Memali atau Tuan Guru Nik Aziz melatih pengganas. Soalnya jikalau didalam sebuah syarikat perbelanjaannya tiris dan sering kerugian, maka pentadbir syarikat harus letak jawatan kerana tidak cekap waima dia itu bersih tanpa rasuah sekalipun. Inikan pulak Malaysia negara kecik tapi Allah sumbatkan macam-macam hasil bumi berbanding dengan Singapura yang hasil buminya hampir tiada.

Sama ada tuan bodoh atau cerdik tapi membodohkan orang lain, berhentilah daripada berkata-kata dan buka mata lihatlah sekeliling. Malaysia sudah pun kucar-kacir, hanya retak menanti belah. Ingatlah bahawa langkah pertama untuk menyelesaikan masalah ialah mengakui bahawa memang ada masalah.

Tanpa Nama berkata...

babi joecharlie....bangang xsudah

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha ha ha

makin lama makin hebat
makin lama makin kuat

makin lama makin dekatttttt!

aen rahman berkata...

Hanya jalanraya saja tempat paling sesuai

Tanpa Nama berkata...

memang semua manusia atas mukabumi nak hidup aman damai. Tak kiralah rakyat Malaysia ke, Mesir ke, Jordan ke dan sebagainya. Tapi dah kena tindas oleh pemerintah mana boleh tahan. Bongok betul joecharlie.

Tanpa Nama berkata...

ada org UMNO baca TT maknanya ia bagus... ada lg org nak berfikir..ada lg musuh utk di lawan..

Tanpa Nama berkata...

apaa??? nak berdemo??? tolong pikir betul2 dulu... kita tak ada alasan langsung untuk tiru arab bodoh tu... demokrasi kita jauh lebih baik dr myanmar...harga keta jauh lbh murah dr amerika...gaji jauh lbh tinggi dr singapore... beras lbh murah dr thailand...kita sungguh bertuah...sedarlah...
kah...kah..kah...kah...kah....warghhh...

Tanpa Nama berkata...

...dan kadar kemiskinan di Malaysia jauh lebih rendah dari Indonesia.....Rakyat Indon ada berapa juta? Rakyat Msia ada berapa juta?

Tanpa Nama berkata...

Standardlah kalau nak ubah sempadan pilihanraya.

Kalau DAP menang sure ubah gila2. Masa tu Melayu undi guna pun tak guna. Sebab confirm calon Melayu tak menang.

Jadi macam Singapore.

KAHKAHKAH