Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Februari 2011

YA AMPOON YA PATEK




SEKALI LAGI KITA AKAN TURUN




nota:
jika mat mongol dan gerombolan
ajak main bola kita main
bila mat mongol ajak main bola tampar
kita main
bila kita kena tipu
kita main bola mesir kah kah kah


DR.ASRI :TIDAK MUSTAHIL KUASA RAKYAT BERLAKU DI MALAYSIA - mikini

Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainol Abidin berkata tidak mustahil kuasa rakyat yang menumbangkan Presiden Hosni Mubarak di Mesir berlaku di Malaysia jika penduduk negara ini tidak tahan dengan kekangan dan penindasan.

TV Selangor memetik beliau berkata walaupun Malaysia jauh makmur berbanding Mesir, namun, rasa tidak puas hati rakyat boleh dicetuskan oleh aspek lain seperti kebebasan bersuara yang terhakis.

"Dari segi kemiskinan kita tak sama, Mesir ada 42 peratus rakyat di bawah taraf kemiskinan. Dari segi faktor yang menyumbang ruang seperti Internet, mungkin Malaysia lebih.

“Tapi ketidakpuasan hati rakyat itu berbeza mengikut negara. Negara miskin mungkin tak puas hati kerana tak ada makanan. Negara yang lebih 'educated' mungkin tak puas hati kerana tiada kebebasan menyuarakan pendapat," katanya.Dr Asri: Tidak mustahil kuasa rakyat berlaku di M'sia

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
kuasa rakyat akan berlaku bila spr bawa bangla mengundi
kuasa rakyat akan berlaku bila filipina di sabah mengundi
kuasa rakyat akan berlaku bila mat indon mula mengundi
kuasa rakyat akan berlaku jika spr jadikan rela undi pos
kuasa rakyat akan berlaku jika undi pos diteruskan
kuasa rakyat akan berlaku jika dakwat tidak dipakai
kiasa rakyat akan berlaku jika pengundi hantu menjadi jadi


kuasa rakyat akan berlaku jika orang melayu dah letih kena tipu
kah kah kah


selagi melayu belum letih
selagi melayu malas berfikir
selagi melayu takut berfikir
tipu sajelaaaa kah kah kah


12 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

"rasuah diMalaysia tak ada masalah" kater Isa Samad.Selagi ghakyat menerimer pakai pendpat ini,selagi itu ler otak demer dapat dibekukan dan dapat dibentokkan ikut citaraser pemerentah.Kalau tak dibuang pembekal2 rasuah ni,akan bertambah penagih2 rasuahnyer.Kepaler2 rasuah ni yg mesti di buang dulu,tak pyh ikut Mesir pon,kiter akan berjayer juger.Kesedaran ghakyat tak semestinyer diataih jalan,tapi melalui pemahaman.Istikamah ler pd memberi pemahaman ini pd ghakyat terutamer org muder.

author faethal berkata...

Rasuah ada macam-macam bentuk.
Lagi hebat rasuah tak pakai duit.
Rasuah kepada rakyat tar jalan sampai depat rumah

Untuk bro Sham.
Revolusi Jalan Raya Merlimau SIRI 2 :
http://pulakdah.blogspot.com/2011/02/prk-merlimau-revolusi-jalan-raya.html

Tanpa Nama berkata...

A revolution occurs not only due to abject poverty but also of unfulfilled expectations.

Tanpa Nama berkata...

Lagak cakap mcm baguih..nak jadi mcm mesir...
dah byk kali dok ulang skrip sejak dari kejatuhan parti yg paling lama di jepun tumbang..
Kononya akan berlaku kat sini..tapi 16sept masih jadi igauan..
macai2 mcm tkar tiub masih dok harap 16 sept berlaku lagi...tapi x tau la bila masa akan tiba.
sesungguhnya mcai mcm tukar tiub ibarat anjing menyalak pada tuan yg x reti nak bagi tulang..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 17:19 kalo anda rasa selesa dan terus selesa walaupun ditekan, dicengkam dan dizalimi...xperlu bg ulasan disini...perubahan perlukan pengorbanan dan masa...mesir dll kebangkitan rakyat hanya sebagai pendorong sekiranya ianya berlaku di sini demi kesinambungan anak cucu kita...walaupun kita semua xsempat melihat dan merasainya

Tanpa Nama berkata...

wooit...
apa mantan mufti ni
nampak sudah berani
tak takut isa kerr
kang kena cekup menghasut kangggg

ALahaI sI LunCAi berkata...

TANPA NAMA 17: 19,

USAH PERLEKEH TT. AKU YAKIN AKAN RUNTUH SEKURANG KURANG DUA KERAJAAN ZALIM SELEPAS INI.

1. KELANTAN
2. SELANGOR

PENANG BELUM LAGI SEBAB ANJUNG DIA GANAS.

Tanpa Nama berkata...

Tahu pulak anjing menyalak.....tapi nasib badan ler....isi tuan sapu...tulang jer dia bagi....gigitlah sampai patah gigi.....minyak ,gas,cukai,hasil,tv,rasuah,arak,china doll semua dia sapu...gigit ekor sendiri saja ler....salaklah sampai terjelir lidah tu ....tapi, dunia sedang menuju perubahan...ini adalah takdir....tak dapat sesiapa pun menahannya....yg salah dh nampak...yg gemok makin gemok , yg cantik dh berkedut, yg handsome makin maintain...yg rasuah makin tak kenyang....yg botak bertambahlah botak...yg amah dh jadi mem besar...yg yatim lagi piatu....kah..kah..kah...
-setapa

Kucing Parsi berkata...

nak demo ke?? kena tunggu cina turun baru ramai. cina ni rajin demo ke??

ha ha ha

kalau harap tian chua tak yah je lah...
kalau nak arap orang melayu tu sikit sangat

Tanpa Nama berkata...

17:19 woi otak kayu berselut lg berlumpur...karat biru..karat besi boleh dijual kat kedai besi buruk, karat kepala hotak kau kasi mkn sama buaya,tarak nilai...dah biasa duduk dlm kadang babi tetiba menyalak kat kandang harimau banggang namanya nak cari mampus!!,kalau dah salah chanel cepat tukar chanel kat astro berlambak chanel nk pilih...ANJING kalau dah biasa makan TAIK camana pun tetap sedap baginya tak leh mkn dpt hidu baunya dah jd penawar ketagihan kpd TAIK...TAIK apa? TAIK GEROMBOLAN..

Tanpa Nama berkata...

selagi rakyat belum letih
selagi rakyat malas berfikir
selagi rakyat takut berfikir
tipu sajelaaaa kah kah kah

selagi ada cina hidup selesa
selagi ada cina boleh berjudi
selagi ada cina boleh pasarkan baby doll
selagi ada cina boleh bela babi
selagi ada cina menjana ekonomi
tipu sajelaaaa kah kah kah

selagi ada india boleh minum todi
selagi ada india boleh singgah kuil
selagi ada india boleh sembah dewa2
selagi ada india boleh bercakap tamil
tipu sajelaaaa kah kah kah

melayu??? melayu mudah saja...
selagi melayu boleh makan dan minum
selagi melayu boleh berak bercangkung dan kencing berdiri
selagi melayu boleh makan burger kat mcdogel
selagi melayu boleh makan bangkai ayam kat kentaki
selagi melayu boleh terima kain batik
selagi melayu boleh terima beras sekampit
selagi melayu boleh terima baja seguni
selagi melayu terus menerus bercakap berdegar2
selagi wujud melayu bacul
selagi melayu boleh semayang
selagi melayu boleh dengar ceramah agama ustat umno di tv
tipu sajelaaaa kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Melayu mana tipulah. Kalau banding peniaga Cina dengan peniaga Melayu, peniaga Cina kuat penipu. Kalau jual barang kat Melayu kena tipu kowkow.Dah lah menipu. Kalau tak beli, siap sergah maki hamun customer lagi.

Melayu Singapore kena tipu.Dulu cakap Melayu akan sama-sama tadbir Singapore. Dah menang, illek!

KAHKAHKAH