Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Mac 2011

BERITA DARI TIMUR TENGAH




BEBAS DARI GADAFY



nota:
rakyat dunia terus menerima berita baik
tindakan jalan raya oleh rakyat arab
akan menajdi ikutan utuk warga dunia






TUNISIA

puak gerombolan penyokong ben ali
masih cuba berkumpul

demo masih berjalan menuntut
agar saki baki ben ali dan leila si first lady
di tangkap dan didakwa

LIBYA

gadafy sedang terkepong
dia dan anaknya terkepong di tripoli
30 kilometer diluar tripoli semuanya
telah dikuasai oleh para penunjuk perasaan

MESIR

mubarak telah tidak dibenarkan keluar dari mesir
semua harta dam dan luara negara telah dibekukan

tidak lama lagi akan ada penangkapan dan pembicaraan
kes rasuah
salah guna kuasa
dan kes bunuh

sila baca ini:

NAK SABAR SAMPAI BILA?



Saudi Arabia woke up on Wednesday to the announcement of thirteen Royal Orders that preceded the much-anticipated return of Abdullah by a few hours. The King’s “gift to the nation” signaled a major push for the improvement of everyday life of all Saudis by pumping $35 billion into comprehensive development projects in every region and corner of the Kingdom. The financial boost will cut across sectors, from higher education and social security to real estate loans and immediate aid to the unemployed and the needy. Abdullah, nearing the end of his eighth decade, proved to his people that he has been listening to some of their demands despite his three-month absence from home. In line with other kings before him, Abdullah has shown the world that rentierism and developmentalism in the Kingdom are still alive and well. His petro-regime, like those in the recent past, will continue to deal with calls for serious reforms and signs of criticism or opposition by yet again throwing money at growing internal challenges.

nota:
rasuah 35 bilion dolar
agar jangan turun ke jalan raya
untuk anak anak muda di saudi arabia

10 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Zalim betul la PBB ni.

Kenapa BEKUkan semua harta-harta kekayaan Gadafi tu.

Itu semua adalah hasil titik peluh usaha Gadafi sendiri...Melalui kontrak klas F dan Projek Runding Terus...kah kah kah kah

Tukar Telur berkata...

Arab Saudi keturunan Nabi Muhammad pun jahat. Inilah bukti iman tidak boleh diwarisi dari keturunan.

Baca surah Yassin, majoriti orang Arab takkan ikut ajaran kitab Tuhan. Yg diorang ikut hanyalah kitab imam2.

Melayu masih bodoh kerana percaya 100% yg datang dari Arab ialah ISLAM. ISLAM bukan ARAB. ISLAM bukan AGAMA.

Selagi Melayu percaya air zam-zam adalah air semulajadi lagi suci, selagi itulah Melayu akan terus bodoh dan percaya semua ajaran2 menyeleweng ni.

rahim shukor berkata...

tuan TT baca link ni

http://www.felda.net.my/feldav2/bm/settlers/arkib-/480-kerajaan-umum-satu-lagi-projek-perumahan-felda-di-sg-dusun-

janji pilihanraya PRK hulu selangor (kampung aku) hampeh!!! habuk pun tarak

Tanpa Nama berkata...

saudara tukar telur....

statement anda amat berat utk air zam2....Kita kena percaya pada AL-QURAN.

Dalam AL-QURAN dia tak suruh org melayu percaya pada kesucian air zam2. Orang islam mesti percaya pada kesucian air zam2 dan keajaibannya.

Statement anda bukan menghina org melayu.....tapi menghina orang ISLAM yang beriman pada ALLAH SAW. Adakah anda orang ISLAM????

Tanpa Nama berkata...

Raja Oman pun dah nak padam.
40 tahun lepas rampas kausa dari bapak dia, dia masih belum mati.
Amir Bahrain kira baru lagi rampas kausa dari bapak dia. Tak sampai 20 tahun.
OOOOhhhh jangan lupa Raja Borneo pun naik tahta lepas bapak dia kena paksa turun oleh orang putih. Itu pun dah lebih 40 tahun. Dari belum baligh sampai kawin bini lagi muda dari anak sendiri.
So, siapa selepas ini?
raja Morocco, Raja Jordan dan Raja Qatar pun dah pening.
Al Jazeera pun dah kena pindah kalau demonstrasi dah bergerak ke Doha di Qatar nanti.

Tanpa Nama berkata...

Rahim Shukor
kenapa ko tak kutuk orang kampung ko yang bodoh pangkah BN tu?
Memang dah sah orang Melayu ekna kencing dengan Maddey. Lagi kena kencing.

Ron Mia-Eaz berkata...

tukar telur, apsal kau cakap ISLAM bukan AGAMA?
itu satu penghinaan besar, lagi besar dari bik mama.

kalau kau ni islam, baik kau tarik balik dakwaan kau tu.

nauzubillah min zalik.

Tanpa Nama berkata...

Oman tgh tegang sekarang ni, Sultan Qaboos sedang berusaha nak rasuah anak muda, wujudkan 50000 jawatan, bayar 150 rial sebulan kepada yang tidak bekerja, berita terbaru enam orang sudah mati, kebangkitan anak muda sudah merebak, raja2 arab dah tak senang duduk dah, Syekh Khalifah UAE dah hantar wakil rundingan ke kawasan utara, sebab kat situ rakyatnya terpinggir, mula tawar segala bentuk habuan pembangunan, baru nak hengat, Malaysia pun macam dah rasa bahang huhu....

sheikhalfarisi berkata...

as salam tukar telur, arab tu bukan keturunan nabi muhammad saw, tp nabi muhammad tu lahir dr keturunan arab. bangsa arab tu ada sebelum nabi muhammad saw lahir lg faham.

insyaALLAH keturunan nabi muhammad yg sebenar dlm keadaan baik2 belaka dan d lindungi ALLAH SWT sehingga hari kiamat.

kalau kamu seorg islam dan sayangkan nabi muhammad saw jgn perlekeh nabi dan ahlulbait

cthnya hang tuah lahir dlm masyarakat melayu, x semua org melayu tu dr keturunan hang tuah. sy pasti tukar telur pun bkn dr keturunan melayu hang tuah. kalau tukar telur dr keturunan hang tuah tentu nama jd hang telur x gitu.

Tanpa Nama berkata...

Tukar telur...engko Muslim ke atau tidak?,kalau muslim jgn cakap ikut kepala lutut...mungkin dah terlebih tahu cakapnya dah jadi mcm org gila isim ... jgn bro sok gila sorang2 meracau x tentu hala..