Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Mac 2011

BERITA BARU MASUK





PERBINCANGAN SERIOUS



nota:
mubarak sedang mendapat
nasehat benjamin netanyahu
tentang bagaimana hendak
membuat undi pos kah kah kah





KEADILAN DEDAH KEMASUKAN PENGUNDI POS BESAR-BESARAN DI DUN-DUN UMNO PERAK


YB Chan Ming Kai, Timbalan Pengarah Pilihanraya KEADILAN Perak telah mendedahkan kemasukan pengundi pos besar-besaran di kawasan-kawasan DUN UMNO di Perak pada tahun 2010 dalam Sidang Media Mingguan parti pada 1 Mac 2011.

Contohnya, di DUN Pangkor yang diwakili Menteri Besar Dato’ Seri Dr. Zambry Abdul Kadir telah menerima kemasukan 5669 pengundi pos berbanding hanya 368 yang keluar pada 2010. Bilangan pengundi pos kini mencapai hampir separuh daripada jumlah 26,000 pengundi di DUN Pangkor.

DUN Pangkor adalah sebahagian daripada Parlimen Lumut. KEADILAN tewas hanya 298 undi di Parlimen Lumut kepada calon MCA-BN pada Pilihan Raya Umum 2008.

YB Ming Kai juga menjangkakan UMNO akan memberikan tumpuan untuk menambah pengundi pos di DUN Sg. Rapat yang diwakili oleh Exco Kanan Hamidah Osman yang hanya menang tipis 636 undi dengan calon PAS. Pada 2008 sebanyak 248 pengundi pos masuk ke DUN Sg. Rapat.

Usaha ini jelas untuk memberi manfaat kepada UMNO. Kawasan-kawasan majoriti Cina seperti Canning Garden yang juga mempunyai kem tentera tidak pula melihat pertambahan undi pos.

YB Ming Kai khuatir wujud penyalahgunaan undi pos dan meminta SPR serta pihak Kementerian Pertahanan menjelaskan perkembangan ini.


UNDI POS MASUK KELUAR DI PERAK 2010 CONTOH KAWASAN DUN


DUN MASUK KELUAR
PANGKOR +5669 -368
KAMUNTING +1102 -146
TEMENGGOR +690 -38
PENGKALAN HULU +506 -117
CHENDERIANG +255 -31
SUNGAI RAPAT +248 -31


nota:
kalau pilihanraya boleh megubah sesuatu
telah lama pilihanyara di haramkam

nota:
inilah cara presiden mubarak dapat berkuasa
selama 40 tahun di mesir

mubarak menggunakan undi hantu
mubarak menggunakan undi pendatang afrika
mubarak memggunakan undi pos

tak kan tak faham faham kah kah kah




19 ulasan:

kalbunUMNO berkata...

yes yes yes!,
EGYPT di zaman Mubarak ada pilihanraya, pengendalinya adalah SPR yang dilantik Mubarak.
Bila ada pilihanraya pasti parti pilihan Mubarak menang besar. Kadang-kadang mencapai tahap 90% sokongan.
SPR Mubarak kata :"Pilihanraya Mesir yang adalah bersih dan adil, semua pengundi telah mengundi dengan bebas dan selamat".
Bila dibuat pilihanraya Presiden, tiada calon yang layak menentang beliau, beliau bertanding seorang diri dan pengundi akan menanda Yes atau No. Beliau menang 95% undi Yes untuk Mubarak.
SPR Mubarak kata :"Pilihanraya memenuhi standard antarabangsa".
Namun, selepas kejatuhan Mubarak, SPR Mubarak sebenarnya telah adalah ejen yang dibentuk untuk menipu rakyat Mesir atas nama demokrasi dan pilihanraya.
Sejarah SPR Mubarak tiada kaitan langsung dengan SPR Malaysia. SPR Mubarak tidak boleh disamakan dengan SPR Malaysia.
SPR Malaysia menjalankan tugas dengan adil dan tidak memihak ke mana-mana pihak. Contohnya adalah sejelas-jelasnya, dimana sesiapa sahaja yang memberi rasuah dalam pilihanraya akan diambil tindakan tegas. Lihat berpuluh menteri telah ditahan kerana menyalahguna jentera kerajaan untuk berkempen. Bahkan PM dan TPM telah ditahan dirumah mereka pada malam hari, kerana secara terang-terang menyogok pengundi semasa pilihanraya kecil.
kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

kenapa susah nak surf masuk ke tukar tiub????

Tanpa Nama berkata...

Pembangkang tidak akan menang pilihanraya ke 13. Ini ada lah kerana proses "gerry meandering" dimana 3ribu rakyat yg sokong BN di jadikan satu kawasan diwakili olih saorang ahli parlimen BN dan dimana 30ribu rakyat menentang dijadikan satu kawasan parlimen pembangkang.

hasilox berkata...

Pangkor itu pulau kecil. Lebih dari 5 ribu undi pos? Pengundi dari dasar laut kah? Patutlah kena beli kapal selam. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Baru-baru ni aku terbaca kerajaan BN ada meluluskan kemasukan pendatang asing dlm bilangan yg agak ramai juga, adakah ini suatu taktik sama yg dipakai oleh Murabak menang dengan undi pendatang asing?

Apa pun PR bodoh kerana membiarkan SPR bersenang lenang membuat undang2 yg berat sebelah...contohnya sampai skrg desakan utk hapus undi pos dan guna dakwat pada jari dikentut jea oleh SPR...kalau mcm ni sampai mampus pun tak menang...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul la kau ni TT..kalau BN menipu takkan 5 negeri nak dilepaskan senang2 aje..tu la otak letak kat jubo memang semuanya nak dipolitikkan..ingatan..ini bukan zaman pak lah lagi ok..anyway pakatan pun dah berkuasa tu buat la elok2..dok bergaduh sama sendiri..dan aku nak confirmkan kat sini makcik2 felda lebih berotak dari penyokong pakatan..ambik kau..lancau la pakatan!

Tanpa Nama berkata...

http://malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/38445-rais-3-more-broadband-penetration-to-reach-target

kena ada penetrasi.. itu yg kita mau..

Tanpa Nama berkata...

Kepala Bana 1 mac 10:08pm,PRK x sama dgn PRU,sebab tu 5 buah negeri terlepas kpd pakatan.PRU x sempat nak kelentong sebab masing2 hanya sibuk tertumpu dikawasan masing2, kalau B end berkempen buat mcm PRK dicurah segala projek MEE SEGERA alamat lingkup dan tinggal telo..sebab tu B end x berani nak buat tanda dakwat pada kuku semasa PRU takut lingkup,tak berani nak hapuskan undi pos nanti tak dak talian hayat....ringkas cerita pilihraya kat Malaysia ni sama macam Mesir...jangan jadi banggang.

MonkeyShooter berkata...

Tanpa Nama 10:08 PM

Engkau ni terlalu banyak jilat kelentit Bik Mama, itu sebablah otak engkau menjadi sebesar otak anak babun yang baru lahir aje! Itulah kalau Melayu tak mahu berubah dan berhijrah serta suka kena tipu dan malas membaca. Lihatlah apa komen dia.

kalbunUMNO berkata...

hantu tiada nama 10.08 :
"kalau tidak kerana menipu dalam pilihanraya, UMNO sudah menjadi bangkai sejak 1969 lagi".
5 negeri yang ditawan PR adalah lebihan daripada penipuan yang telah dilakukan UMNO.
Kalau dijalankan secara adil sudah tentu UMNO hanyut di laut cina selatan.
Tunis ... langkah mu langkah lelaki,
Mesir ... laungan mu mengegarkan jiwa,
Libya ... gengaman tangan mu gengaman semangat,
Kami akan mengikuti mu ... kaki kami terangkat bersama semangat mu.

katun berkata...

Tanpa nama 10:08
Inilah tahap berfikir penyokong UMngok. Otak kira nak mencarut aje. Kalau proses pengundian, persempadanan dan undang2 dilaksanakan dengan betul dan SPR menjalankan tugas dengan amanah sudah tentu lagi banyak negeri dalam pemerintahan PR. Ada otak fikir bukan letak bawah tapak kaki.

Tanpa Nama berkata...

woi bodoh 10.80 tu pilihanray besar mana boleh nak kontrol semua yb masing2 kena jaga lubang jubo msg2...pastu lima negeri ada byk cina..otak bijak skit macam ko telur besar otak kecik...bodoh ppian

Tanpa Nama berkata...

pasal BONgok menipu la Pakatan dapat 5 negeri ja...kalau tak menipu pakatan dah sapu bersih dah semua negeri...apa bukti ko makcik felda lebih berotak? makan otak2 dan otak udang ada la...pasal tu diorang redha walaupun perasuah tegar jadi pengerusi felda...

DAWSA berkata...

Tanpa Nama 10:08 PM

LU JILAT PANTAT NENEK KO LA!

James_Iha berkata...

Makcik felda depa sbnrnya bukan bodoh tapi terhutang budi dgn KERAjaan yg prihatin sbb bg tanah dan kediaman utk bercucuk tanam.Almaklum depa ni dulu umpama drifter dan pengemis yg merempat minta simpati. Jd budaya Melayu 'ORG BERBUDI KITA BERBAHASA' tak lekang dari otak depa.Wpun perogol atau perasuah yg pimpin depa pon depa layan..Klu perasuah minta body depa yg kembang mcm Sang Badak pon depa sanggup bagi..semuanya gara2 terhutang budi..ptuihhh..

Malaysiaku Ingin Brubah berkata...

Aku setuju dengan James....

BNgok sepatutnya kalah lebih banyak lagi semasa PRU 12...

sebagai contoh kalau korg ingat...

Parlimen Rembau... asal2 nya PAS menang dengan majoriti sikit... tetapi UMNO buat bantahan.. dan undi semula... tup2 BN menang... apa kes????

Tanpa Nama berkata...

Aku 10.08pm..tiap kali aku hentam..si dawsa akan mencarut..jadi lu pikirla siapa yang paling cibai kat sini..otak asyik ingat burit aje..mana nak terima pandangan orang lain..khas untuk dawsa kelentit nenek lu dah sunat ke belum..patutlah dapat keturunan macam lu!

shahmetal berkata...

Hahahahahaha. Seronok baca reply pembangkang2 tegar terhadap anon 10:08 ni. Bangang. Buat fakta versi sendiri. Lepas tu guna fakta versi sendri untuk carutkan pendapat orang lain.

Khabar angin dijadikan fakta.

Tulah bila orang tua jakun dapat Internet, inilah jadi. Konon2 golongan bijak pandai la dah pandai tekan2 mouse. Dapat satu cerita karut terus ambil jadikan fakta. KAHKAHKHAKAH.

Woi.. dapat internet jadik lagik bangang. Nilah Melayu. Baik dok umah beli sokkabar Utusan ngan Harakah je la woi! Buat semak bandwidth internet je! Ingat ada Internet rakyat jadi lagi bijak. Ni jadi lagi bangang kahkahkah

DAWSA berkata...

HAHAHAHAHA...anon 10.08 dah marahhhh..hahahahaha..LANCIAU LU LA!