Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Mac 2011

NAJIB JADI BARUA AMERIKA



ZIONIS ADA SATU ISREAL






nota:
jadi barua amerika
lebih senang dari jadi
bini kepada bik mama
kah kah kah







TUDUHAN NAJIB TERHADAP QARDHAWI ADALAH KERJA JAHAT

PARTI KEADILAN RAKYAT amat terkejut dan dukacita dengan kenyatan Najib di Istanbul baru-baru ini yang membuat tuduhan melulu dan berbaur prejudis terhadap pertubuhan Ikhwanul Muslimin dan Sheikh Yusuf Qardawi. Kenyataan beliau itu jelas menunjukkan bahawa beliau amat tidak senang dengan penglibatan aktif pertubuhan itu dalam proses pendemokrasian yang sedang berlaku di beberapa buah negara Timur Tengah sekarang ini. Ia juga menyerlahkan keyakinan beliau bahawa pertubuhan itu memang sekian lama telah mengamalkan keganasan dan tidak layak melibatkan diri dalam sistem pendemokrasian selagi tidak merubah sikap „ganas‟ mereka.

Malah, tanpa segan silu beliau melafazkan kerisauan tidak tentu fasal sambil membuat menuduh melulu kepada Presiden Ulama Islam Sedunia sekarang ini iatu Sheikh Yusuf Qardawi. Bagi Najib, Sheikh Yusuf Qardawi dan dan para ulama lain seperti beliau telah mengakibatkan sebegitu banyak bumi Arab yang telah terlepas ke tangan para ektremis Islam.

Sesungguhnya, PKR amat memandang serius kenyataan Najib di atas. Ini menyerlahkan sikap sebenar beliau mengenai agama Islam dan pertubuhan-pertubuhan Islam lain yang bersifat sederhana sepertinya. Pertubuhan seperti inilah yang telah banyak melahirkan para ulama dan pendakwah yang telah banyak menabur jasa memperkukuhkan masyarakat Islam dan membantu pembangunan umat di seluruh dunia.

DS Najib sebenarnya keliru mengenai hakikat Islam, sejarah perjuangan Ikhwanul Muslimin yang tepat dan siapakah sebenarnya Sheikh Yusuf Qardawi. PKR bimbang kekeliruan ini adalah hasil dari maklumat salah yang diterima dari kumpulan penasihat antarabangsa di Pejabat Perdana Menteri sekarang ini.

PKR ingin menegaskan bahawa agama Islam yang sebenar memang menolak keganasan. Sejarah membuktikan bahawa inilah yang telah menjadi prinsip perjuangan Ikhwanul Muslimin sejak bermula ia ditubuhkan. Kesemua pemimpin utama pertubuhan ini - Hassan al Banna, Hassan Hudhaibi, Omar Tilmisani, Mustafa Mashur, Mahdi Akib, dan sekarang ini Muhammad Bada‟I – jelas menolak keganasan.

Malah, prinsip ini tetap konsisten meskipun menerima pelbagai tekanan dan penindasan dari para pemerintah diktator dan zalim di negara mereka. PKR yakin, sikap inilah yang telah menjadi faktor utama kejayaan rakyat Mesir menjatuhkan rejim pemerintah diktator Husni Mubarrak tidak menggunakan keganasan.

Sesungguhnya, salah seorang tokoh utama yang mewarnai sikap kesederhaan Ikhwnul Muslimin adalah Sheikh Yusuf Qardawi sendiri. Beliau telah menghasilkan pelbagai karya besar yang jelas menolak keganasan dan mengamalkan kesederhanaan. Antara karya utama beliau adalah “Islam: Antara Penentang dan Ekstremis‟ dan “Fiqhul Jihad” yang khusus menolak kegananasan dan menyanjung kedamaian. Lebih jauh, Yusuf Qardawi adalah salah seorang tokoh utama pendokong dialog peradaban dunia.

Seharusnya, kenyataan-kenyataan seperti di atas tidak keluar dari seorang Perdana Menteri Malaysia. Dengan ini PKR menuntut supaya Najib perlu menarik balik kenyataannya dan memohon maaf secara terbuka.

Dr Muhammad Nur Manuty
Ketua Penerangan


6 ulasan:

katun berkata...

Malunya kita sebagai rakyat Malaysia mempunyai PM yg tahap berfikirnya bukan macam orang cerdik dan mengampu tak tentu pasal. Wang hasil cukai rakyat dibazirkan bagi membayar gaji penasihat-penasihat, menteri-menteri yang tak pandai berfikir menggunakan akal, hanya ikut nafsu sahaja.

Putra IJ80 berkata...

Kan dia (Pak Jib) kata,

Kat Kerdau,

Dia bercakap atas pandangan org lain,
(selari dgn pandangan Israel dan Amerika).

Mcm burung kaka Tua lah kut.

Tahu bercakap tapi dia tak tau apa yg.dia cakap.

Itu lah taraf PM kita.

Jgn maree!

baginda® berkata...

bersama kami desak najib letak jawatan atau tarik balik tuduhan terhadap Ulamak

http://www.facebook.com/pages/Najib-Wajib-Mohon-Maaf-Pada-Yusuf-Al-Qaradawi-Terhadap-Tuduhannya/131322423604743

suis-media berkata...

Ketua penerangan PKR ini pun satu bahlul!!!tak kan tak tahu gerombolan umno nii bermahzab islam hadari dan ularmak agung-nya ialah harusanasini.

Tanpa Nama berkata...

sedih sedih bila muda mudi sibuk dok catna pasal politik , aqidah islam digadaikan..yang benar yang salah tak tahu nak bezakan///hahhaha//ahhahhaha.. ahahhaa


lawak....mmg bute kalo tak kenal qardawi tu...ahhahha..bile akhir zaman yg sesat dikatakan benar yg benar dikatakan sesat...qardawi cakap yahudi lebih baik dari muhammad SAW...bgus kah qardawi ne???



aliff orian

vase berkata...

aliff orian

mana ko dapat statement Qardhawi tu.. Tunjuk sikit..

Dr. Yousuf al-Qaradawi on Israel