Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Mac 2011

SENYUM MAK JANDA




URUT BATIN MAK JANDA



nota:
jangan pelekeh
urut batinkan janda
lagi gemok lagi sendat
lagi gedempol lagi keras

tak percaya?

lihat gambar betul betul
perhatikan tangan yang gempal membadak
inilah jari jemari yang gemok yang akan memicit
rasakanlah nikmatnya!!!




MASJID MACMA MERCU TANDA KEUNIKAN ISLAM: ROSMAH
-meloya

Masjid Macma (Persatuan Cina Muslim Malaysia) bercirikan reka bentuk Cina yang bakal dibina di ibu negara, berpotensi menarik kedatangan pelancong ke negara ini, kata Rosmah Mansor.

Katanya cadangan pembinaan masjid itu di Jalan Davis di sini, yang turut menempatkan Kompleks Kebudayaan Islam, bukan sahaja menjadi mercu kepada keunikan agama Islam malah membuktikan bahawa agama tersebut adalah milik semua serta tidak tertakluk kepada satu kaum sahaja.

"Bagi sesetengah umat Islam, daya tarikan ini kelihatan seperti biasa, namun bagi masyarakat lain, itu adalah sesuatu yang perlu diketahui secara mendalam dan sewajarnya umat Islam mengambil peluang ini memperluaskan pengetahuan mengenai Islam dalam seni pelancongan.

"Pendekatan dakwah yang unik, sistematik dan terancang melalui pelbagai metodologi yang tersusun adalah dimensi baru yang perlu diketengahkan,” katanya ketika berucap merasmikan majlis penyampaian sijil dan anugerah kepada pemenang peraduan mereka bentuk masjid Persatuan Cina Muslim Malaysia (Macma) dan Kompleks Kebudayaan Islam di sini, hari ini

NOTA:
inilah penyebab mengapa ramai semakin orang semakin
kurang yakin dengan islam - ini kerana sosok
yang bercakap tentang agama islam ini tidak ada
langsung paut dengan islam

ada raja yang bertogel dengan
anak bengali yang bercakap tentang islam
ada kaki rogol amah yang bercakap tentang islam
ada kaki rogol kanak kanak bercakap tentang ialam
ada kaki bunuh orang bercakap tentang islam
ada kaki rasuah bercakap tentang islam

kalau cakap tentang kapal selam
boleh juga masuk akal
ini nak cakap hal islam

hari ini rosmah mansor pulak bercakap tentang islam
kah kah kah


ini macam lim goh tong bercakap tentang halal haram
ini macam obama bercakap tentang hak asasi rakyat iraq
ini macam vincent tan bercakap tentang zakat dan fitrah
ini macam madey bercakap tentang becakap benar
ini macam lee kuan yew bercakap tentang hak melayu

nota:
ini dalil ayat yang dipakai oleh rosmah mansor:
wal badaki min kuntum tak lamun
innna lakum pi rembattun hartaron tanahkon tudm
pi sukaron shiokon shopping kan nal likum tak lamun
wal maajnoon en na ha tak li bun
qiarikom sapu rembaton apasaje hah


surah: rembatton : ayat 16

nota:
ini tanah sudah kena rembat!!!


30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bina mesjid buat pusat pelancongan

bina mesjid tayang2..

gile betul la..mcm2 punye gile org gila duit nih...

tempat ibadat dah jatuh sama taraf nagn shoping komplek...kurang ajar punye orang gile duit..

betol la kecik2 pembohong bila membesar makin menjadi2 bohongnye ngalahkan pengakuan janda ngaku dara

Non-Governmental Individual berkata...

PERINGATAN: SIBU TALI GANTUNG BUAT ANWAR

jai berkata...

Kah kah kah...

Cilakak lu bro!!!

Pagi2 buta lu punya 'surah' bikin gua ketawa sampai keluar air mata.

Kah kah kah...

SYABAS BRO!!!

LU MEMANG KREATIF.

Tanpa Nama berkata...

kesian rakyat membayar ufti kepada gerombolan semalam...maklumlah, rakyat didahulukan....pak menteri mana ada saman!!!!

Tanpa Nama berkata...

Babi TT main2 dgn ayat Quran...TT memang babi.

Tanpa Nama berkata...

dia suruh org tgk muka dia. tgk elok2. muka mcm ni muka penipu ke...



dia tak tipu dia cuma memberi kenyatan yang tidak benar dlam keadaan dia tidak mempercayainya benar.

melopong makcik felda. tak paham lg.

Fahmi Ismail berkata...

Surah Rembatton ayat 16 tu yang tak tahan tu...kahkahkahkah

Fahmi Ismail berkata...

kahkahkah...gua nak try la servis urut ni

john berkata...

ini macam lim goh tong bercakap tentang halal haram
ini macam obama bercakap tentang hak asasi rakyat iraq
ini macam vincent tan bercakap tentang zakat dan fitrah
ini macam madey bercakap tentang becakap benar
ini macam lee kuan yew bercakap tentang hak melayu

ini macam TT bercakap tentang cinta

kahkahkah

john berkata...

NOTA:
inilah penyebab mengapa ramai semakin orang semakin
kurang yakin dengan islam - ini kerana sosok
yang bercakap tentang agama islam ini tidak ada
langsung paut dengan islam

ada raja yang bertogel dengan
anak bengali yang bercakap tentang islam
ada kaki rogol amah yang bercakap tentang islam
ada kaki rogol kanak kanak bercakap tentang ialam
ada kaki bunuh orang bercakap tentang islam
ada kaki rasuah bercakap tentang islam

kalau cakap tentang kapal selam
boleh juga masuk akal
ini nak cakap hal islam

hari ini rosmah mansor pulak bercakap tentang islam
kah kah kah


nota :
inilah catatan TT yang paling islamik dan paling gue suka

syabas TT

Tanpa Nama berkata...

Assalam bro
Jangan lah marah sangat sampai tak bagi gerombolan umnok guna perkataan islam bro!!rakyat malaysia dah faham agama mereka adalah ISLAM HADARI.Rukun iman mereka yang pertama ialah wajib nampakkan jambul bila bertudong.

Pakwe berkata...

ahahahahahahahaa

cilaka punya surah!!!

ahahahahahahahaha

suis-media berkata...

Bro!mana luu dapat kitab mahzab hadari nii??yang gua tau kitab ini milik mahzab umno yang di-simpan rapi dalam muzium negara,kitab nii kalau di-pasarkan grenti meletup bro.

Penanggah berkata...

ayat rembatton tak bleh blah.. cilakak korang!! lawak siutt... hahhaa

Tanpa Nama berkata...

hoi mamat tak reti bahasa arab! itu bukan ayat AL-QURAN ler....

itu ayat TT daripada sanskrit + minang + batak + jawa halus + yahudi + sosialis....

Uncle TT! wa caya lu...lu mmg sayang kat Nabi Muhammad SAW dan ulamak2 yg benar2 syumul.

Uncle TT! bila nak tobat nasuha??? kahkahkahkahkah.

Uncle TT! kat merlimau lu duduk mana?

anti mason berkata...

jangan senda2 sama dengan ayat quran gtu TT,ke mu ni freemason?

tanya je,bukan tuduh ni,tapi xkan mu nak ngaku op kalu betul pon..arap2 bukan...

kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Nu, kat kelantan dah bertahun masjid bercirikan seni bina china ni.
Nu, kat pasir mas jalan ke rantau panjang.

anti anti-islam berkata...

Gelak gelak gak bro tapi jgn gurau dgn ayat2 quran mcm tu. walaupun sema tahu lu joke tp ttg mcm ni xblh joke.

Kita sema akan mati dan tiap apa yg dibuat akan disoal. Skg gelak jgn nanti mati nangis xsudah.

Lu pun dah tua, bila2 blh mati.
Gua nasihat lu taubat dan jgn ulang lg benda mcm tu.

troo berkata...

ape bangang nye lah haai ada yang kata ayat TT tu ayat al-quran?? bangang tahap apa ni? ko tak nampak ke surah : rembatton : ayat 16 tu??? celah mana dalam quran ada surah tu wahai lahabau2 sekalian..jangan lah jadi bodoh! lainlah kalau TT ambik ayat dari quran dan ubah2 untuk buat lawak, itu gua pun bengang! dah lah, buang sifat bodoh tu takpun pegi hantuk kepala ke dinding.

telur sekunder berkata...

satu lagi lawak klasik...aku memang gelak terbahak2

Tanpa Nama berkata...

lu troo..wa tabik kerana lu faham dan wa ingat lu mesti ada baca quran BUKAN macam bahalul lahabau yang pantun t.t tu pun deme kata ayat quran..deme tu wa rase tak pernah baca quran/ngaji pun tu pasal tak boleh bezakan

Tanpa Nama berkata...

jangan senda2 sama dengan ayat quran gtu TT,ke mu ni freemason?

tanya je,bukan tuduh ni,tapi xkan mu nak ngaku op kalu betul pon..arap2 bukan...

kahkahkah



wakakakkakaka!!!Melayu paling bodoh dan ketinggalan zaman tahun 2011 ni ade lah manusia melayu yg taksub bangang kat freemason...woi...jaga2 woi....freemason nak culik tok cik kau...wakakakkaaka....bodoh pnya melayu..

Tanpa Nama berkata...

org yg ckp tt main2 ayat quran tu tak pernah baca quran...quran tok nek dia ade lar kowt surah rembatton..babi pnya melayu...melayau mmg bodoh...

Tanpa Nama berkata...

Gua sokong troo. Memang bodoh piang...tuh pi bukak TV boleh tengok Mak datin bersepah x tutup rambut ,tu terang2 depan mata hina agama hina Quran rabun apa?,sila amati betul2 tak ujudpun ayat Quran,makluk jenis ni kalau dengar sami siam baja kitab ada bunyi mcm baca Quran sah dikatanya sami siam tu baca Quran..apa punya banggang .

Tanpa Nama berkata...

Katanya cadangan pembinaan masjid itu di Jalan Davis di sini, yang turut menempatkan Kompleks Kebudayaan Islam, bukan sahaja menjadi mercu kepada keunikan agama Islam malah membuktikan bahawa agama tersebut adalah milik semua serta tidak tertakluk kepada satu kaum sahaja.

bangang tahap sisa2lemak punya ayat & pemikiran si-bahlol yg mengeluarkan kata2 cetek mcm ni..
"mercu kpd keunikan agama islam"???
1)kalau ayat tu merujuk pada kaabah ke, bolehlah labelkan "mercu"
2)kalau org kristian takde gereja merata2 utk mereka 'beribadat' cara mereka, atau kalau gereja2 org kristian walaupun merata2 tetapi kesemua hanya satu pesen (feshen) atau satu rekabentuk senibina shj, bolehlah kata islam itu "unik" dari segi rumah ibadatnya ada di merata2 utk kegunaan penganut atau dari segi rumah ibadatnya boleh dibuat rekabentuk pelbagai, bukannya mesti ikut senibina arab shj (atau senibina melayu shj)
catatan: gereja org kristian ada yg dibina di rumahkedai je, bukan semua mesti pesen bangunan cathederal di england atau rome!
3)selama ni masjid2 dan surau2 di malaysia ni takde ke yg rekabentuk berbeza2?? selama ni penganut ugama islam tu terdiri dari satu kaum je ke?? wahai cik rosmah laki pada najib, baru nak mula ambik tau sikit2 pasal islam ke?? org2 lain dlm & luar m'sia mmg tau lagi arif yg islam tu ada penganutnya org arab, ada org melayu m'sia, ada melayu brunei, ada melayu afrika, ada jawa indon, ada filipino, ada mat salleh amereka, ada org sepanyol, dan sangat ramai org cina di negara cina sendiri!
takyah nak bukti2kan lagi dah, org kampung semua dah tau! dah lama dahhh, bak kata mamaknda madeey!

Pendekatan dakwah yang unik, sistematik dan terancang melalui pelbagai metodologi yang tersusun adalah dimensi baru yang perlu diketengahkan

astagfirullah... mmg lah rosmah laki najib ni selama ni tak reti pasal islam. dan sekarang cuba nak menunjuk2 pandai pulak!
lagi satu, buat masjid rekabentuk pesen org cina, kau megah
kau kata itu metodologi terancang lah, dimensi baru lah...
TAPI BILA ORG CINA MASUK MASJID BUAT BENDA ELOK (WALAUPUN BUKAN KEUGAMAAN), KAU MARAH
kau kata itu menghina lah, tak sensitip lah...

adoi laa...
tak habis2 keje kau asek mengelentong je imah!!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

anti bangang berkata...

apa ke bodoh troo ni..mu ingat dalam semua prkara boleh dibuat main2 @suka2?ko x nampak ke TT tulis surah : rembatton : ayat 16..

SURAH?
SURAH?
SURAH?

SURAH tu merujuk ke alquran la bahalol..walaupun surah rembaton x ada,tapi perkataan SURAH tu menunjukkan sesuatu yang dirujuk dalam al-quran oleh umat islam..tu pon nak mitak aku bgtau dulu..ni menunjukkan TT wat main2 pkara yg sensitif untuk dimain2 dlm islam..

p/s : jangan ada sesapa yang bangang nk kata - org umno lagi suka persenda quran.yg korang makan taik sama diaorang sapa suruh.

p/s : aku mmg antisesapa prsenda quran,xkira UMNO PAS BEBAS KAPIR dll

p/s : TT wat la syair arab ke,pantun or menatang apa pon,tp jangan letak prkataan surah,nampak mcm ko main2 TT

maaf jika salah kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Mat Piang...2 mac 2011 8:59am,setengah daerah diPahang mcm diTemerloh orang tua2 mengistilahkan bersurah itu seperti bercerita...dipendekkan cerita didalam surah ada ayat berapa keberapa ,jadi istilah "AYAT pun x leh buat main oo..tuh ayat Quran,nanti ngko jgn sebut kenapa x AYAT awek tu....nasib baik ending ngko mintak maaf kalau tidak dpt anugerah bodoh piang lagi banggang + membabi buta...

anti piang kahkahkah berkata...

Mat piong 2 Mac 2011 12:15 PM

ko x nampak ke TT SENGAJA mengambil contoh dari surah yang ada dalam al-quran bukannya dari org2 tua di setengah daerah diPahang mcm diTemerloh..apa ke bangang mu ni yang nk backup TT dalam bab ni..nampak sangat TT wat lebih kurang dalam bab camni..

nachat gue : ko janganla ambil semua prkara dari TT,dan ko janganla buang semua dari TT..

dia insan mcm aku jugak,ada lebih ada kurang..jangan jadi jarum zionis..

maaf kalu salah..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Semoga kita semua yang terlibat mencoret catatan dan ulasan ini diberikan petunjuk dan hidayahNYA.. Allah Maha Mengetahui atas segala2NYA.. Wallahu'alam..

Tanpa Nama berkata...

jangan lah buat main surah..kalau setakat nak komplen je tak pe lah..tp bab surah2 ni tak boleh dibuat main.inilah kesannya bila nafsu mengatasi akal..