Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 28 Mac 2011

HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU



LIDAH DAN KERIS KONTOT



nota:
keris kontot ini
tak akan muncul lagi
mesti tak berani bawa keluar lagi
kah kah kah







LEBIH BAIK DITADBIR PENJAJAH JIKA HAK MELAYU HAKIS, KATA IBRAHIM
– minisder

Kaum Melayu lebih baik tinggal di bawah pentadbiran penjajah jika Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan yang melindungi hak istimewa mereka diketepikan dan terhakis, kata Ibrahim Ali hari ini.

Dalam kritikan pedas beberapa jam sebelum pentadbiran Najib mengumumkan laporan tahunan Program Transformasi Kerajaan (GTP), Ibrahim berkata, agenda nasional mesti digerakkan selari dengan kehendak Artikel 153.

“Hak tetap hak,” kata beliau pada akhir Konvensyen Transformasi Ekonomi Bumiputera anjuran Perkasa di sini hari ini.

Justeru kata beliau, tindakan-tindakan sebaliknya bersamaan dengan pendekatan mengabaikan kesemua hak yang diperjuangkan oleh nasionalis Melayu ketika menentang pembentukan Malayan Union, yang memberikan bukan Melayu lebih banyak hak.

“Perlembagaan Persekutuan mesti dijadikan terma rujukan dalam mana-mana dasar nasional,” kata Ibrahim.

“Meskipun kita sedang menuju ke arah satu transformasi dengan cenderung kepada meritokrasi dan liberalisasi untuk memenuhi kehendak ekonomi global, terma rujukan yang seharusnya mestilah Perlembagaan Persekutuan,” kata Ahli Parlimen Pasir Mas ini.
Katanya, Model Baru Ekonomi (MBE) yang diperkenalkan oleh Najib Razak tidak boleh melindungi hak Melayu dan Bumiputera kerana ia bersifat terlalu longgar dan terdedah kepada manipulasi.

Tambah beliau, mana-mana dasar ekonomi yang tidak bertunjangkan Artikel 153 bercanggah dengan perlembagaan dan ia juga satu tindakan jenayah.

Ibrahim juga mengecam kerana kerajaan memberi terlalu banyak perhatian kepada syor-syor pakar luar negara dalam melaksanakan MBE sedangkan mereka tidak faham latar belakang sejarah yang bersangkut-paut dengan ekonomi Malaysia.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU….. kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL GILAKAN INDIA…. kah kah kah..

kah kah kah… BUAT LITTLE INDIA…. kah kah kah..

kah kah kah...KERANA TAKUTKAN ILANG UNDI INDIA...kah kah kah..

kah kah kah…MAT MONGOL JUGA GILAKAN CHINA…. kah kah kah…

kah kah kah...TAKUT ILANG UNDI CHINA... kah kah kah...

kah kah kah….ITU PASAL LANTIK 6 KSU BUKAN MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah…HABIS LAA LINGKUP PENIAGA BUMIPUTERA…. kah kah kah…

kah kah kah...BUNGKUS LAAA PERKASA DAN PERKASAM... kah kah kah..

kah kah kah…BUNGKUSLAAA…. KONTREKTOR KELAS F…. kah kah kah…..

kah kah kah… PADAN MUKA…. kah kah kah…

kah kah kah...PROJEK DAH MULA KERING.... kah kah kah...

12 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Artikel 153 perlembagaan: Tak kan artikel ni pendek benor...setakat menyebut hak keistimewaan jer.Ngaper tak disebut dan diteghangkan dgn panjang lebor.Ngaper tak disebut yg lain2 lagi......panjang tu.Jangan disebabkan tamak,sampai menidakkan hak org lain...org pon ndak juger.Kalau makhlok ni jadi pemimpin...Malaysia akan jadi Mesir,Libya dan Syria.ooii!! komer jangan dekat org yg lemas,nanti dgn kemer2 sekali mati lemas.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana 'konsep ketuanan Melayu' dapat dijana dan boleh bertahan sampai ke saat ini, satu kerja luar biasa oleh UMNO, namun rakyat cerdik sudah mula sedar dan pandai yang sebenarnya yang diperjuangkan adalah projek besar, mega, dan berbilion-bilion harus pergi ke segelintir pemimpin atau saudara-mara UMNO tak kira orang UMNO itu juga 'orang pendatang' seperti Madey atau Toyo asalkan dalam kelompok UMNO totok!
Hidup ketuanan rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Jangan BERBICARA KALAU tak kenal SEJARAH....

rantai berkata...

PERKASA tu adalah alat untuk tipu melayu terutamanya melayu ulu-ulu dan melayu felda

apa je najib nak buat, dia akan melalak dulu nak lindung penipuan najib .....

melayu umno akan bersorak sorai gembira kene tipu ......bodoh!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim juga mengecam kerana kerajaan memberi terlalu banyak perhatian kepada syor-syor pakar luar negara
bukan ke kau jugak sokong apco yahudi tu????!!

Tanpa Nama berkata...

yang jadi ketuanan melayu ialah umno sekarang bukan bangsa melayu. agenda pembangunan melayu selama 50 tahun di bawah umno apa sudah jadi. pendek kata siapa ada duit dialah tuan. jawatan dan kedudukan ditentukan melalui keturunan dan diteruskan sehingga hari ini. kepimpinan negara juga masih dijaga ketat oleh puak puak nie. rakyat biasa tak cukup akal fikiran susah masuk dalam arus perdana kepimpinan. kah kah kah. masih lagi melayu tak sedar tak tahu lah nak kata apa..

Tanpa Nama berkata...

dulu ade ppuan cina jd pengerusi sementara anak syarikat k'jaan negeri s'gor...melompat melalak PERKOSA ni berdemo..skg ni KSU ramai bkn melayu rilek jek x berdemo la plak...NGO kapla bana dia..ni UMNO bertopengkan NGO!!wakakaka

Tanpa Nama berkata...

piiiraahhhhhhh tanding guna lambang bulan,pastu jadi bebas,ngaku rakyat sokong dia.tuu kira bawah artikel berapa plak tuuu.

Tanpa Nama berkata...

katak mula menyalak lagi sebab hujan dah mula nak berenti. time hujan lebat dulu, bukan main ligat isi gas

Tanpa Nama berkata...

6 suk bukan melayu...
padan muka kome yob
sokong bEnd sapa suroh

Tanpa Nama berkata...

Beghahing Ali tu keno tanyo Melayu mano dok belake Ekovest Bhd hok nok ambik Kuling daghi JCorp tu. Denga-denga Melayu tu Naib Preside parti...betto ko?? Kalu buke oghe kuwak dokke Ekovest bulih dapak Danga Bay tu!!

Tanpa Nama berkata...

TT,

HARI2 AKHIR NAJIB DAN ISHAMUDDIN HUSSEIN......MADEYYY UDAH MAI.....(SELALU BERAHING DEPAN MADEYYY AKAN SALAK KUAT2 DULU).....

RAHING TAMBINYER KECIK SUDAH BUAT HAL....

LAIM YANG LIAM SUDAH BERSUALA....

MOIDEEEN BUAT2 SENYAP JER....

UMNO SUDAH MAHU BERPERANG SESAMA MEREKA.....

The MIND!!!