Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Mac 2011

KASI TONGGENG SAMA DIA




TONGGENG KAN DIA



nota:
macam mana china cabuk ini
boleh jadi menteri
sudah lah bodoh
cina pulak kah kah kah

sudahlah cina
tipu melayu pulak
kah kah kah





JANGAN TIMBULKAN SPEKULASI KEBOCORAN RADIASI JEPUN
– meloya

Agensi Nuklear Malaysia (Nuklear Malaysia) akan memberi penjelasan mengenai impak letupan dan kebocoran radiasi di loji janakuasa nuklear Fukushima Daiichi di Jepun akibat kejadian gempa bumi dan tsunami kelmarin.

Sehubungan itu, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Peter Chin Fah Kui meminta orang ramai tidak menimbulkan sebarang spekulasi berhubung kejadian itu kerana penjelasan berkenaan akan diberikan dalam tempoh terdekat.

"Rakyat perlu menunggu penjelasan itu dan tidak membuat sebarang spekulasi mengenai kemungkinan radiasi akibat letupan tersebut akan merebak ke negara lain.

"Bukan kerajaan Jepun sahaja yang memberi perhatian terhadap masalah itu, Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) juga setiap hari memerhatikan apa yang berlaku di Jepun kerana ini adalah soal besar.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PASAL APA TAK BOLEH BUAT SPEKULASI… kah kah kah..

kah kah kah… DAH BUAT SPEKUALASI ..LOJI AKAN LETUP… kah kah kah..

kah kah kah…BETUL BETUL LOJI MELETUP…. SPEKUALASI JADI BETUL….kah kah kah..

kah kah kah…SEKARANG SPEKULASI…. JEPUN TAK ADA LETERIK…. kah kah kah..

kah kah kah…BETUL SPEKULASI… MEMANG JEPUN TAK CUKUP APA LETERIK…. kah kah kah..

kah kah kah… BUAT LAH AKTA …. AKTA ANTI SPEKULASI…. kah kah kah…

kah kah kah… MALAYSIA INI SUKA BUAT AKTA… SUKA BUAT UNDANG UNDANG… kah kah kah..

woit..INI SPEKULASI TERBARU …YANG MENTERI MALAON INI AKAN KENA BUANG DARI KABINET…. kah kah kah…

kah kah kah… KES: TAK CIUM TANGAN BIK MAMA…. kah kah kah…

nota:
ini china bangang
semua laporan berita yang dibaca
atau yang ditonton tentang loji
nuklear ini adalah spekulasi

ini berasaskan reka bentuk bangunan ini

kenapa spekulasi?
kerana tidak ada sesiapa yang berani hampir
malah gambar letupan pun dari jauh

memasukan air garam laut dan boron ke dlam loji
ini untuk menyejukkan loji ini juga spekulasi
spekulasi kerana belum tentu loji ini
akan dapat disejukkan dengan air laut dan boron

nota:
yang tak perlu spekulasi
ialah china apek ini bangang
nak tipu melayu
nak bodohkan melayu

bila melayu bodoh
dia rembat tanah dan kekayaan
negara ini

bila melayu sudah bodoh
melayu akan terima loji nuklear
didirikan dibelakang kampong melayu

rupa rupanya cukong ini yang
ada saham untuk jual loji nuklear
kah kah kah

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak bina jugak loji nuklear tu kita bina kat rumah chukong tu selain tu di Putrajaya (tepi opis PM), memang sesuai sangat, takde dah tempat lain. Jangan nak pandai-pandai bina tempat lain. Bina je loji nuklear tu kat Putrajaya.

Nota: buat tingkap proton pun jem...kah..kah..kahh...

pengembarasepi berkata...

tuhan tahu apa yg ko perlu..Dia akan bagi apa yg ko perlu bukan apa yg ko nak....

http://pengembarasepi.wordpress.com/

cicit ngah layor berkata...

Spekulasi atau pon tidak,bahayer tetap menanti pendudok.Bahayer radiasi tak akan habih dakam 10 tahun.Jangan memperjudikan ghakyat utk mencapai citer2 komer nak buat loji nuklear diMalaysia.Kalau terjadi diMalaysia,komer akan pindah keluor negera sbb komer kayer ghayer.Yg akan mampuih ialah ghakyat biaser yg nak makan pon susah dan peminjam PTPTN yg tak dpt bayor hutang,kener senarai hitam.Komer bulih ler,makan pon org tanggong,pergi market pon tak peghonah.Tak pyh cakap banyak,jangan buat loji tu diMalaysia yg teman sayang ni.

Tanpa Nama berkata...

Serologi/DNA

1. Bagaimanakah bukti DNA boleh menentukan seseorang itu bersalah atau tidak dalam sesuatu kes jenayah?


Tugas para saintis forensik adalah untuk mencari persamaan antara profil DNA yang dijumpai di tempat kejadian dengan profil DNA dari sumber yang diketahui. Persamaan antara dua profil DNA tersebut semata-mata, tidak boleh membuktikan seseorang itu bersalah atau tidak keatas jenayah tersebut. Walaubagaimanapun, ianya boleh digunakan bersama-sama bukti-bukti yang lain .

2. Adakah sampel yang telah rosak teruk seperti tulang dan rambut boleh digunakan untuk analisis pemprofilan DNA?


Ya,tulang dan rambut dari mayat yang reput masih mengandungi DNA dan boleh digunakan untuk analisis DNA.

3. Bolehkan ujian DNA mengenalpasti jantina seseorang?
Boleh.

4. Berapa lama masa yang diperlukan untuk ujian paterniti DNA?
1 hingga 2 minggu.

5. Bolehkah ujian paterniti dijalankan keatas bayi yang belum lahir?
Boleh. Tetapi prosedur pengambilan sampel ini adalah berisiko kepada ibu dan bayi.

6. Siapakah yang yang dibenarkan untuk mengambil sampel darah untuk analisis DNA?
Pegawai perubatan di hospital kerajaan dan hospital swasta.

7. Bagaimanakah caranya sampel darah disimpan untuk tujuan analisis DNA?


Tidak perlu diawet sekiranya sampel darah diserah dalam masa 24 jam.Tetapi jika sebaliknya (diserah selepas 24jam) sampel mesti disejukbekukan sehingga masa penyerahan.

8. Apakah sampel selain dari darah yang sesuai untuk ujian paterniti DNA?


Sampel swab mulut boleh digunakan untuk ujian paterniti DNA. Swab mulut diperolehi dengan menyapu dengan kuat putik kapas yang bersih keatas permukaan dalam pipi.

9. Bagaimanakah sampel-sampel diserahkan ke Kimia Malaysia untuk analisis DNA?


Sampel boleh dihantar dengan menghantar sendiri ke Kimia Malaysia atau melalui syarikat penghantar( ‘courier’).

kayan berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=zuMLtycp_0I

yang ini memang lawak. kita semua kena p balik sekolah masuk darjah empat belajaq sains balik. sapa cikgu sains dia, aku pun tak tahu lah

Nick W berkata...

Bleh lah cakap gitu, dia xde kat Jepun nih.. Ni saya yang kat sini dah mula cuak dah.. kat kedai, makanan asas (beras, roti, sayur, buah2, dan daging) pun dah habis.. duit ada tapi xleh beli apa2.. Dah inform kedutaan Malaysia tunggu diorang telefon jelah.. Kedutaan Peranchis dan Thailand dah suruh rakyat2 diorg balik dan dengar cite, Kedutaan Thai pun bagi tiket free.. kawan2 dari Jerman, China, Taiwan, Hong Kong pun akan mula berangkat besok.. Saya tinggal dekat2 dengan Tokyo, kerosakan kat sini minimum tapi perkhidmatan tren dah mula dikurangkan.. Hari ni tren tak beroperasi dari jam 4.00ptg - 9.00mlm (waktu jepun) dan bekalan elektrik pun akan dipotong selama 4jam sehari hingga akhir april.. Media kat Jepun ni memang tak gembar gemburkan sangat tentang kesan letupan gas hidrogen kat fukushima tu..

Nick W berkata...

Serius, patut pentingkan nyawa orang Malaysia kat Jepun ni.. Kalau dah nuklear/radioaktif ni, memang konfem bahaya lah.. Saya yang kat Jepun lagi nih dah cuak dah.. Orang Jepun memang tenang tapi bila pergi kedai, makanan2 asas dah habis (macam beras, roti, sayur, makann segera, air mineral, buah2).. Walaupun saya duduk kat2 dengan Tokyo yang mengalami kerosakan minimum tapi tetap cuak jugak sebab Fukushima cuma lebih 100km je dari Tokyo ni.. Hu..

Master Yoda berkata...

Tok TT dan tukang2 komen sekalian, sila klik link ini,JGN MALAS..

MALAS MEMBACA/MELIHAT = SALAH SATU PUNCA MENJADI ORG2 YG KURANG PANDAI

http://www.youtube.com/watch?v=2TNR0U_kB6k

Gua pensyarah fizik kat salah satu kolej yg tak ternama..

Gua sendiri tekankan kat pelajar keburukan tenaga nuklear ni lagi dahsyat berbanding kebaikan yang bakal diperolehi...

Lagi2 bila melibatkan hal2 pengurusan operasi stesen janakuasa tenaga ni dan diletakkan di bawah seliaan kerajaan, dan kerajaan itu ialah kerajaan Malengsia

Dan lebih malang lagi bila mana tenaga kerja ialah manusia..manusia itu rakyat Malengsia yang mana mentaliti kerja mereka2 ini jika bekerja di jabatan2 kerajaan, boleh lah kita gelakkan sampai terkeluar usus besar dan kecil.

Tak percaya?? Sila lah berurusan dengan mereka2 ini dari pagi sehingga ke petang dan perhatikanlah tingkah laku mereka...

Tidak mustahil kejadian yang seumpama di Jepun akan berlaku di Malengsia, bukan kerna BENCANA ALAM seperti banjir, kemarau mahupun tsunami, tapi kerna gara2 seperti berikut:

1. Punch card tuk masuk kerja selambat yg boleh
2. Punch card tuk balik seawal yg boleh
3. "Copy and paste" laporan2 yg terdahulu, hanya edit tarikh
4. "Last minute" punye kerja
5. "Curi tidur" sekiranya line clear

p/s: Gua tak pernah OPTIMISTIK langsung psl hal2 nuklear ni, atas sebab ape?? Gi blaja fizik..Tak guna buku2 fizik berlambak tapi hanya majalah MANGGA, URTV dan HAI je yg kalian2 suka tatap..

beli kereta nasional berkata...

tingkap kereta saya pun kadang2 tak boleh nak turun, susahla camni, problem betul!

Tanpa Nama berkata...

WOW!!!

http://sherriequestioningall.blogspot.com/2011/03/japan-exploded-nuclear-plant-uses-mox.html

MOX...Mixed OXide fuel bukan Malaysian Oxygen.

http://www.world-nuclear.org/info/inf29.html

Tanpa Nama berkata...

master yoda, pl note video yg link you bagi tu not available

able berkata...

mangkuk punya menteri. sepatutnya menasihati rakyat agar berwaspada dgn ancaman radiasi.
bukan dgn ayat spekulasi....politikkan isu...

Tanpa Nama berkata...

sikit hari lagi, peter chin ni akan kene tangkap sebab kes tipu perdana menteri bodoh yang meluluskan projek nuklear tak menjadi.. duit sudah terbang...mcm PKFZ punyer kes..

cukong ni sudah tua, bila la lagi peluang nak rembat duit.. lepas ni BN akan bungkus.. do or die! mcm nong chik senyum terliur jer tanah kampung baru... do or die!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalao tak boleh buat angappan ( sepekulasasi ), sila haramkan sepekulasasi.

Genting kasino adalah tempat untok buat sepekulasasi.
Toto,2D,3D,4D, kuda dan tiket loteri pon sepekulasasi
Bursa saham pon tempat untok buat sepekulasasi.

Haramkan lah semua sepekulasasi.

Tanpa Nama berkata...

si cukong yg bodo..
ckup2 la jdi menteri yg bodoh kan diri sendiri..
ko pn ntah lulusan ape..
nak ckp pasai nuklear ni bgus..
malaysia perlukan nuklear..

BANGANG KE APE!!!!

nape duit tu ko tak bt system solar!!!
system kincir angin or kincir air!!!

and system2 cmni npe ko tak tus je psang siap kat rumah2..
npe tenaga mcm nih ko nak swastakan..

smua nih cara curi duit rakyat..


bodoh nye cukong!!!

SL Chan berkata...

Bangang punya menteri cina pundek..
Cakap punai saja...

Master Yoda berkata...

Tanpa Nama 15 Mac 2011 12:05 AM,

Hang pi bukak youtube, search "chernobyl disaster"

Cari tajuk video " Chernobyl - Before and After Explosion"

JGN MALAS, klu TAK jadi B*&^H, oopppss, kurang pandai