Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 5 Mac 2011

MALIKUL BERFATWA LAGI




TENGOK BETUL BETUL



nota:
mari kita berlaku jujur
perhatikan muka malaon ini

apakah kita ada keyakinan terhadap pimpinannya?
adakah kita yakin terhadap pemimikiranya?
adalah kita senang melihat mukanya?

bolehkan orang yang bebal dan obese ini
menjadi pemimpin negara malaysia?

kalau badan membadak ini adalah watak
orang bodoh - kalau di holywood watak badut
kalau dalam teater watak pak pacak

soalan:

macam mana malaon ini
nak memimpin malaysia
sebelum nak jadi pemimpin
tolong kuruskan muka kerana
muka hodoh macam ini kalau
terserempak hari malam amat mengerunkan kah kah kah


HARGA BARANG NAIK FAKTOR GLOBAL – meloya

Muhyiddin Yassin menjelaskan, kenaikan harga barang kebelakangan ini dipengaruhi oleh isu global seperti bencana alam dan krisis politik di negara-negara pengeluar makanan.

Dia memberi contoh banjir besar di Australia baru-baru ini sedangkan negara tersebut merupakan pengeksport utama daging bagi Malaysia selain krisis politik di Asia Barat, menyebabkan harga minyak meningkat.

Krisis itu kata beliau, menyebabkan bekalan makanan dunia berkurangan ditambah dengan peningkatan jumlah penduduk dunia.

‘‘Namun ini bukanlah bermaksud kita cuba berdalih dan menolak bahawa memastikan harga barang tidak naik itu bukan tanggungjawab kerajaan.

‘‘Tetapi situasi ini tidak hanya berlaku di Malaysia sebaliknya di seluruh negara malah pertubuhan-pertubuhan ekonomi dunia juga seringkali mengingatkan bahawa harga barang dunia akan meningkat dalam tempoh akan datang,” katanya.

nota:
muka sembab ini memang tak boleh berfikir
oxygen tak masuk dalam kepala
kerana terlampu banyak daging lilit kepala

cuba terangkan kenapa minyak sawit naik harga?
kepala bana macam mana dia naik harga?

tolong terangkan kenapa minyak petrol naik harga?
kepala bana macam mana dia naik harga?

malaysia pengeluar minyak sawit terbesar dalam dunia
malaysia pengeleuar minyak petrol

cuba terangkan siapa sebenarnya menteri pelajaran
malaysia ada berapa orang menteri pelajaran?
bik mama menteri pelajaran apa?

nota:

tolong terangkan pada mak cik felda
apa itu global?

global ini kain gebar ke? kah kah kah..

nota:
kalau harga minyak di asia barat
boleh pengaruh ekonomi kita
ertinya tunjuk perasaan di mesir
mesti boleh juga pengaruh kita

kan ini global?
kah kah kah





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau di malaysia muka hodoh mcm ni (daging melilit kepala tanpa leher) hanya layak jadi blogger umno mcm parpukari & papagomo. Cuba tgk muka dia org tu sungguh menggerunkan pd waktu mlm serta menjijikkan pd waktu siang.

Awang Joe berkata...

antu pun lari klu terserempak tgh malam...wktu siang pun dh ngeri tgk...serius seram...hehe...

pemerhati... berkata...

memang 'dasar' nye gitu lah.alasan demi alasan sedang kan yg rakyat mahu tahu penjelasan yg sebenar nye.dasar kerajaan umngok mmg gitu lah...pangkah jgn tak pangkah!pastu tunggu lah sampai tinggal seluar dalam je tu pon mgkin 1 helai je yg mampu dibeli.

Tanpa Nama berkata...

hanya makcik2 FELDA dan sewaktu dengannya yg angguk setuju ngan ckp mamat ni...tmbh2 sawit, getah tgh mahal..pndptn pun mglhkn tuan DO skrg...apa nk heran Barang Naik!! 'barang' sdri xnaik baru dia nk heran!! malaysia pemberi subsidi terbesar di dunia, inflasi lebih rendah dari korea,india & thailand kata FOMCA...khhiiiaaqq ppthuiihh!!!

Tanpa Nama berkata...

pi lanchowww la global

gula dari mesir ker?
ayam dari tunisia ker?
susu teh tarik bukan dr kelapa sawit msia ker?

kalau global kenapa gaji tak ikut amerika?
kenapa harga kereta kat malaysia 5 kali tinggi harga kereta eropah?

global lanchowwww la

Tanpa Nama berkata...

betul sangat.kalau melibatkan keuntungan kerajaan BN. kena ikut global.kalau buat demo tentang kerajaan ,itu bukan budaya kita. kalau pukida, perkasam buat demo boleh pulak?...

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya harga barang naik sebab nak bagi cukong kaya raya

Tanpa Nama berkata...

kalau harga minyak di asia barat
boleh pengaruh ekonomi kita
ertinya tunjuk perasaan di mesir
mesti boleh juga pengaruh kita

kan ini global?
kah kah kah
------------------

Terbaik TT !!!!