Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 7 Mac 2011

SIAPA PEROGOL ITU ?



JANGAN BUAT FITNAH!



nota:
semua adakah fitnah
semua adalh tohmah
jangan percaya intenet
percayalah pada rtm
kah kah kah



PENGUNAAN INTERNET DIKALANGAN REMAJA PERLU DIPANTAU - meloya

Penggunaan Internet di kalangan remaja perlu dipantau secara berterusan bagi mengelak mereka menggunakan kemajuan teknologi itu hanya untuk melayari laman sosial tertentu yang boleh mengikis keutuhan budaya dan jati diri.

Pengarah Penerangan Kelantan, Ramly Yusoff berkata, golongan remaja perlu didedahkan mengenai kebaikan dan keburukan Internet supaya mereka tidak terpengaruh dengan pemikiran serta budaya tidak sihat yang cuba disebarkan oleh pihak tertentu.

Beliau berkata, remaja seharusnya memanfaatkan kemudahan Internet untuk mendapatkan pelbagai maklumat yang boleh membantu percambahan ilmu secara sihat, bukan sebaliknya.

"Ibu bapa dan guru mesti mendedahkan perkara ini termasuk menjelaskan fungsi sebenar Internet dan kesan buruk sekiranya ia disalahgunakan.

"Tidak semua laman sosial, blog dan media dalam Internet bermanfaat untuk dilayari," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…SIAPA MALON INI ?.... kah kah kah..

kah kah kah… DIMANA ASAL USULNYA….DARI SINTOK KE?... kah kah kah..

kah kah kah… BERCAKAP MELALUI LUBANG SAIFOOL… kah kah kah..

kah kah kah…MACAM MANA NAK PANTAU INTERNET?.... kah kah kah…

kah kah kah… NAK ADA POLIS INTERNET?.... kah kah kah…

kah kah kah..NAK PANGGIL PAKAR ISRAEL DATANG LAGI?... kah kah kah..

kah kah kah…KALAU ADA NIAT NAK JADI YB PUN... BUAT LAH CADANGAN YANG MASUK AKAL…kah kah kah..

woit…KALAU NAK BODEK MAT ROGOL… BODEK LAH CARA LAIN… kah kah kah..

nota:
internet adalah alat perhubungan
macam kita berlabon sesama kita
tidak mungkin labonan kita dipantau
kita bercakap apa yang kita suka
ada yang bercakap betul
ada yang melebong

diternet ada berbilion bilion laman dan maklumat
yang baik untuk diguna pakai
ada yang hampeh

contohnya maloan ini becakap karut
nak tutup semua talian internet?
mustahil!
ini macam nak tutup oxygen
mungkin boleh digangu gugat
nak pantau nak buat apa?
tak ada kerja lain?
tak nak mian telor?
kah kah kah


nota:
kenapa tak cakap
jangan baca dan jangan
percaya blog yang buka
cerita bik mama dan perogol amah
kah kah kah

3 ulasan:

James Iha berkata...

Kesian mamat sekor ni. Nama jer Pengarah Penerangan tapi hati masih tak terang, gelap gulita. Bila kempen, dok kalut nk sediakan wifi kat tempat2 hulu dan ceruk2 felda bagi makcik2 felda seronok padahal depa haram tak penah tgk pon menatang wifi tu. Cakap berabuk psl 3G,4G,VOIP,ADSL,XDSL,internet kelajuan tinggi,nak ganti copper kabel dgn fiber optik la tapi..tuptup..nak pantau dan kawal pulak...Cuba hang beli sebiji ferrari enzo pastu JPJ cuma allow guna dalam area felda jer utk drive..tak ker haru..Skrg zaman media alternatif, org dh tak percaya dgn media perdana yg byk sgt onar..ptuihh

Lau Tze berkata...

tukar youtube tak bermanfaat untuk dilayari harap maklum kahkahkah

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

nape takut sangat bila pengarah tu bagi pandangan dia.... kau din dah macam ular takut kat buluh pulak

hehehehehe