Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 7 Mac 2011

BERITA BAIK UNTUK PAKATAN RAKYAT




NIAT BUSUK DASAR PAU RAKYAT



nota:
perhatikan gambar ini
ini adalah niat jahat
ini adalah niat busuk
untuk pau duit orang ramai

ini bukan untuk menjaga keselamatan orang ramai

kalau nak jaga keselamatan orang ramai
kenapa rumah sakit di swastakan
kenapa belanja ubatan jadi mahal
kenapa anak madey jual ubat untuk rumah sakit?

jangan kena tipu oleh regombolan
bangun dan lawan!!!



HANYA 700,000 DARI 17.3 JUTA SAMAN DI BAYAR
– berita hairan

Hanya 700,000 saman dibayar dalam tempoh enam hari selepas diskaun bayaran kompaun dilanjutkan.

Jumlah itu hanya empat peratus daripada 17.3 juta saman yang masih belum dibayar pada 28 Februari lalu.
Tempoh bayaran saman itu sudah dilanjutkan sehingga Khamis ini.

NOTA
hapuskan saman ekor
hapuskan saman trafik

ini berita baik untuk pakatan rakyat
kalau pakatan rakyat masukkan
dua agenda ini dalam manifesto
pasti rakyat akan meninggalkan gerombolan

di pilihanraya kecil gerombolan berjaji berjuta juta
gerombolan berjanji berbilion bilion ringgit

pakatan tidak memiliki dana ini

tetapi melalui dasar yang tepat
rakyat akan yakin bahawa
pakatan bukan kaki klentong
pakaan bukan kaki pau
pakatan bukan kaki lebong
pakatan bukan kaki susahkan rakyat dengan pelbagai kerenah
pakatan pro rakyat
pakatan sedia hapuskan hapuskan segala macam saman

jamin dasar yang tepat dan popular
tak percaya minta pemimpim pakatan buat kenyataan
hapuskan saman ini esok – jamin lusa saman ini akan lupus


nota:
bayangkan dengan satu dasar yang tepat
pakatan akan popular
17 juta rakyat malaysia akan
melihat dasar tepat pakatan rakyat

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betol....

sial masukkan "menghapuskan sman ekor" dalam Buku Jingga jika menang pru13

Gerenti PR menang PRU13

orang sekarang pandang duit
ada duit semua boleh jadi
tak ada duit semua tolak tepi

masuk dalam Buku Jingga PR
gerenti BN misti ikut

sapa untung?
rakyat juga untung

lunchai berkata...

menghapuskan saman ekor telah dijanjikan oleh PR.... hari ini perintah..esok saman ekor hapur.. ini janji PR..dimulakan oleh DSAI semasa Pelancaran Gelombang ke-2 Kempen Anti Saman Ekor (KASE) pd 16/2/2011 yg lalu....

rasanya sudah ada dlm buku jingga berkaitan pemantapan polis dan penguatkuasaan... Saman Ekor di bawah PDRM jd penghapusan Saman Ekor secara tidak langsung di bawah tajuk tersebut....

KASE serius dan konsisten akan mendesak Saman Ekor dihapuskan dan menghentikan usaha menswastakan Saman Ekor....

Sekian..

Zulhazmi

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Betul tu ..janji PRU 13 ..hapuskan saman ekor sebelum 10 Feb 2011...

Kalau boleh malam ni PR buat sidang akbar supaya saman ekor di hapuskan....

Tanpa Nama berkata...

UMNO-BN dah gentar apabila Nizar Jamaluddin suruh mangsa saman ekor simpan resit.
Katanya, apabila Pakatan Rakyat (PR) berjaya menduduki Putrajaya bayaran saman itu akan dipulangkan semula pada rakyat.
Silap2 gaya lepas ni, UMNO-BN akan hapuskan saman ekor kerana takut rakyat akan mengundi PR dalam PRU13 kerana PR bukan kaki kelentong macam mereka.
Dua lagi patut PR hapuskan jika berkuasa ialah insurans kereta dan cukai jalan.
Minyak dah mahal tak payah rakyat dikenakan insurans kereta dan cukai jalan.
Apa pun Buku Jingga menerangkan segala-galanya.

Tanpa Nama berkata...

ape korang nih....merepek

Tanpa Nama berkata...

betul, cara macam tu je nak tekan kerajaan BN.sistem 2 parti pilihan ramai

Ularmak berkata...

Orang Melaka dan Kerdau mana mahu diskaun2 ni. Depa banyak duit atau memang tak faham apa apa pun, maklumlah getah dan sawit mahal. Ada orang kampung kawan dua minggu RM19000 motong getah, itu punbuat hujung minggu aja.

Sampai kawen dua mamat tu.

mosabit berkata...

tugas polis jaga keselamatn...

bukan jadi along....

kah kah kah kah kah kah ......

Tanpa Nama berkata...

saya tak erti kenapa tiba tiba drebar lori saya yang dahulu hello saya kata nak klem sama saya wang bayar saman blacklist. ada kes 15 tahun dahulu yang belum selesai? lori pun dah kondem lama. resip tak tahu entah nak cari mana? hasil dalam negeri pun hanya mahu rekod simpan 7 tahun. abang - ini kes telah 15 belas tahun baru timbul saman. saya macam lu ingat ini satu industri cari keuntungan.

Tanpa Nama berkata...

ada juga manusia yang bodo...kalau beginilah caranya PR memerintah..undang-undang tiada maknanya...

Tanpa Nama berkata...

BN memerintah cara bangang.... org yang sokong saman ekor org banggang aje macam org yang tak bernama di atas nie

Tanpa Nama berkata...

TT.
Aku tak kisah dan langsung tak ambik pot sama ada BN menang ke, tak kalah ke?
Apa yang penting blog TT tetap menjadi puan hati ku.
Dan BN tetap aku tak suka sampai bila bila pun.

Ismet Ulam Raja berkata...

utk tanpa nama yang suruh hapus insurans kereta - gila ke apa? Tak ada insurans ko nak baya dengan apa kalau eksiden. Kalau kau kaya bolehlah. Orang lain yang miskin? Xde duit selepuk 10k, pakai juga insurans tu. Cukai jalan tu mungkin la.

Tanpa Nama berkata...

woi mangkok 7 Mac 2011 10:30 PM. cuba hang p tgk video KASE tu kata apa, http://www.youtube.com/watch?v=wLQ_BA96hhY&feature=player_embedded.undang-undang tiada maknanya toyaa

Tanpa Nama berkata...

Bro TT, kalau PR jadi kerajaan:

1. Hapuskan semua jenis saman polis dan JPJ serta merta, yang dah kena saman juga NULL N VOID.
2. Kerajaan ambil-alih semua hospital yang dah diswastakan.
3. Semua tol dihapuskan.
4. Semua tender kerajaan dibuat secara G to G, G to Company tanpa konsultan dan orang tengah. Ishtiharkan keputusan dan harga tender dalam akhbar perdana.
5. PM, menteri2 kabinet dan pegawai2 kerajaan pakai kereta nasional yang paling murah dan penjagaan kenderaan dibuat sendiri oleh mekanik2 kerajaan.
6. Kerajaan ambil-alih semua GLC dan syarikat2 kemudahan awam seperti air,elektrik,keretapi,bas dan teksi dll.
7. Tiada projek mega yang baru dalam masa 10 tahun hingga masalah kemudahan awam diselesaikan.
8. Naikkan gaji kakitangan kerajaan sebab mereka akan bekerja lebih bila nak ambil-alih semua syarikat2 yang telah diswastakan sejak sekian lama.
9. Selaraskan sistem pelajaran yang berserabut dan terlalu banyak jenis sekolah. Buat satu sistem pelajaran untuk semua.
10. Utamakan bahasa kebangsaan tanpa berbelah bagi.
11. Menteri2, ahli parlimen dan ADUN yang terlalu banyak ditegur rakyat (sistem SMS) perlu ditukar tanpa perlu tunggu pilihanraya.
12. Gaji PM dan menteri2 di potong 25 peratus sepertimana Nik Aziz buat sejak jadi MB.
13. Tiada menteri dibenarkan memiliki rumah melebihi 300k dan kenderaan persendirian melebihi
150k. Percutian peribadi juga harus dipantau.
14. Menteri yang dapat menjimatkan perbelanjaan negara, dapat imbuhan selepas pencen.
15. Pegawai2 kerajaan yang banyak aduan rasuah, dilucutkan jawatan dan ditukarkan ke jawatan rendah di jabatan lain.
16. Persatuan yang ingin berdemo secara aman dibenarkan tanpa permit dengan syarat tidak mengganggu lalu-lintas dan tidak menyusahkan polis.
17. Rakyat berumur 18tahun keatas boleh mengundi dan menyertai parti politik.
18. Semua media elektronik dan cetak bebas berfungsi tanpa sekatan dan bebas menegur sesiapa saja.
19. Selesaikan kes2 tertunggak mahkamah, adakan had maksima hari bagi jenis2 kes dari yang ringan hingga paling berat.
20. Kurangkan hingga 50peratus tenaga kerja asing dan beri peluang rakyat Malaysia untuk mengisi kekosongan tersebut.
21. Semua pejabat kerajaan pusat dan negeri yang menyediakan khidmat langsung pada rakyat perlu ada CCTV untuk dipantau secara langsung oleh menteri2 berkenaan.
22. Pertingkatkan sistem pengangkutan awam secara drastik dengan harga tiket yang murah untuk tiket tahunan dan bulanan. Kereta persendirian yang dipandu sendiri bersendirian tidak dibenarkan memasuki zon2 terhad bagi mengelakkan kesesakan. Adakan sistem bayaran zon seperti road-tax jika ingin memasuki zon terhad.
23. Menteri2 dihadkan membuat tugas resmi ke luar negara termasuk pegawai2 kerajaan. Kalau praktikal MP dan ADUN boleh naik pengangkutan awam untuk melawat kawasan masing2, belanja dan tuntutan perjalanan boleh dijimatkan dengan drastik juga.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Bermula tahun depan , insuran motor akan naik.

Sebelom rakyat kehabisan duit..kerajaan pungut duit saman dulu.
Bulan depan..sila bacha berita dari persatuan stesen minyak..minyak naik lagi sebab minyak Malaysia maseh murah daripada sweden.

shahmetal berkata...

bangun dan lawan?

tah hape yg nak dilawankannya. ingat ni zaman blok komunis lagi ke?

*yawn*

baik aku bangun semayang dan cari rezeki halal. lagi berpaedah dari buang masa.

shahkeroncong berkata...

shahmetal tadakkkkk teeeelooooooooo...hahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Kalau takda insurans kereta, taklah pemandu2 memandu laju seolah2 jalanraya tu makbapak mereka yang punya.
Lagi pun, nak claim insurans tu bukanlah mudah. Macam2 kerenah mereka lakukan kerana nak elak tak mau bayar kat mangsa.
Insurans kereta tu boleh dihapuskan tapi PR kena cari jalan bagaimana cara nak membantu kalau kemalangan berlaku.
PR patut berusaha membantu rakyat dengan mengagih2kan sedikit khazanah negara terutama hasil minyak pada rakyat.
Contohilah Brunei.

encik rie berkata...

Sebelum nak hapuskan saman polis trafik, suruh kerajaan negeri selangor hapuskan dulu SAMAN-SAMAN PBT-PBT selangor macam saman parking, saman premis dan saman2 yang biasa tu...

PAKATAN BOLEH BUKTIKAN sekarang di negeri2 PAKATAN!!! tak perlu tunggu PRU....

Ini saya tengok, surat saman parking saya kat shah alam 2 tahun lepas masih duk hantar lagi ke rumah saya...

So.. sila la hapuskan kalau berani.. atau hanya cakap2 kosong...

Raden berkata...

hahahahaha... diorg lebih rela bayar saman daripada bagi PR perintah... alaaa... senang ckp... kena cekik pon x per... janji UMNO/BN yg cekik... hahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Ikut idea kau bukan undang-undang trafik sahaja dimansuhkan semua undang-undang kau nak mansuhkan jadilah hidup macam kau, tiada haluan dan pegangan lebih baik kau pegi duduk dalam hutan tiada undang-undang dan
hukum yang perlu kau ikuti....p/s dalam hutan pun ada undang-undang hutan lebih baik kau mampus ....kah..kah...kah