Rabu, 20 April 2011

CARA SELAMATKAN SYARIKAT KRONI




PROJEK SAPU MALAYSIA




RM50 JUTA UNTUK PROJEK EMEL SATU MALAYSIA
- mkini

Satu syarikat IT tempatan, Tricubes Bhd akan melaburkan RM50 juta untuk menyediakan akaun e-mel kepada semua warga Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas.

Pelaburan bagi Projek Emel 1Malaysia itu adalah bagi menyediakan akaun email kepada semua warga Malaysia untuk urusan rasmi dengan kerajaan.

Najib Razak ketika merasmikan projek berkenaan hari ini berkata, emel berkenaan akan membolehkan komunikasi secara langsung dan selamat di antara rakyat dan kerajaan.
Ia juga bertujuan untuk meningkatkan penyampaian perkhidmatan kerajaan kepada pengguna dan juga warga niaga.

Ditanya sekiranya projek berkenaan akan bertembung dengan perkhidmatan dalam talian lain seperti MyEG, Tricubes berkata projek berkenaan berbeza daripada inisiatif sedia ada.

Ketua pegawai eksekutifnya Khairun Zainal Mokhtar berkata, berbeza dengan perkhidmatan bayaran dalam talian MyEG, perkhidmatan melibatkan email baru itu akan melibatkan penghantaran notis dan bil.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI CARI SELAMAT KAN KOMPENI KRONI… kah kah kah..

kah kah kah… INI SYARIKAT DAH BANGKRAP…. kah kah kah…

kah kah kah… PAKSA RAKYAT MALAYSIA PAKAI ALAMAT KOMPENI INI… kah kah kah…

kah kah kah…INILAH KERJA GEROMBOLAN… SELAMA INI… kah kah kah…

woit... SATU LAGI PROJEK SAPU MALAYSIA... kah kah kah'

nota:
cuba selidik siapa punya syarikat ini
ini mesti ada hubungansdengan bik mama
atau ada hubungan dengan mat mongol

bursa saham kata syarikat ini nak bangkrap kah kah kah

nota:
masih ada lagi orang melayu tak sedar
kah kah kah


nota:
inilah perniagaan kroni
paksa rakyat beli
paksa rakyat guna
patutlag china marah
patutlah india marah
inilah cara melayu menipu

bila china marah
bila india marah
tuduh mereka rasis

tapi ini melayu menipu
kah kah kah


16 ulasan:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

niaga modal lendir ni

Tanpa Nama berkata...

cara niaga baru bro...

Tanpa Nama berkata...

Salah sorang board of director ialah Datuk Zaman Khan dan Executive Directornya ialah Syed Najib Albar (macam ada bau kroni je)

Tanpa Nama berkata...

WTF?apesal nak wujudkn emel utk smue org plak? yahoo mail n gmail kan dh ade?free lagi?bangang betul!!

Tanpa Nama berkata...

aparaa yahoo gmail free jer

Tanpa Nama berkata...

Bro TT.

Adakah kita berhak untuk tidak menggunakan perhidmatan ini?

Adakah hak kita sebagai rakyat untuk bebas memilih apa-apa jua platform e-mail?

Bolehkah kerajaan memaksa kita menggunakan e-mail ini? Atau kita berhak untuk mempersoalkan kenapa memerlukan perbelanjaan 50 Juta wang Rakyat untuk e-mail yang kebanyakan meeka tidak memerlukannya?????

Manakah Lim Guan Eng, Haji Hadi, Anwar , serta Pemuda Serban Besar dan Mat Labu AMK....aku mahu mendengar laungan anda sekarang ..ha ha ha...

Faizal Haji Ali berkata...

Tricubes ni supply Mykad Reader kat JPN, Bank-bank dan agensi-agensi kerajaan lain. 2-3 minggu lepas member aku call support line dia sebab nak mintak Software Development Kit (SDK) untuk salah satu daripada device yang dia jual, haram sorang pun takda angkat telepon..Dekat 10 kali call..Nampak sangat syarikat yang dah nak bankrupt..Ntah-ntah staff pun tak sampai 20 orang yang tinggal..

Tanpa Nama berkata...

lain kerja tak dak...ini lagi satu projek kerajaan Barisan Nasional untuk mengkayakan kroni, membazirkan wang rakyat, melebarkan propaganda murahan, mengawal dan menyelia aktiviti seharian rakyat, dan tak kurang juga satu bentuk politik wang. Siapa dia penjawat awam yang menyediakan dan menyokong serta meluluskan projek kontroversi ini? kenapa Suruhanjaya Multimedia tiba tiba jadi bisu?

sri hartamas

Sultan Kuala Lumpur berkata...

Bacalah blog-blog pro-UMNO. Mereka ini lebih rela Malaysia diperintah oleh pemimpin Melayu yang rasuah, perogol, pembunuh, pemfitnah daripada diperintah oleh orang berbangsa Cina atau India yang tidak rasuah, tidak bunuh, tidak rogol.

Asalkan orang Melayu jadi PM sudah cukup. Itulah sifat-sifat orang Melayu yang telah diperbodohkan oleh UMNO.

Bila orang Cina menang kerusi majoriti diPerak dipilihanraya yang lepas, terpaksa bagi jawatan Ketua Menteri kepada orang Melayu kerana hanya orang Melayu yang layak jadi menteri dinegeri ini. Itulah keadilan Islam Hadhari 1 Malaysia.

Kalau ada orang Melayu yang tak lulus SPM dan orang India atau Cina berkelulusan Harvard, mesti pilih orang Melayu jadi Perdana Menteri. Itulah keadilan dan hak yang saksama di 1 Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

gua tak kan guna langsung email nie.Bile tibe pilihanraya mesti ada email suruh undi BN...he he

bunbinban berkata...

hahaha...psl pe nak guna emel 1 malaysia lak. ni mesti nak survey berapa byk penyokong 1 malaysia dan juga buat modal 'angka' kononnya 1 malaysia di terima sepenuh hati oleh rakyat...hahaha. dlm pada tu....wang besar wang besar wang besar..

Tanpa Nama berkata...

Biasa la bro, sesuatu projek dibuat tujuan sebenar nak rembat duit...

Jibam berkata...

Bro TT, bg aku projek yg harus dibaca dgn nada yg lain.ini sgt bahaya.ini wajib ditentang!ini doktrin alaf br.cubaan utk msk ke dlm minda penduduk bndr.cubaan utk akses privacy n hak rakyat.ini pencerobohan! lps ni mesti urusan mesti guna id ini.mereka cuba remotekn manusia.jd robot.korg sggp?aku? diorg sunat aku lg skali pun aku xkan buat.

Tanpa Nama berkata...

kepada tanpa nama 20 April 2011 9:20 AM

"Manakah Lim Guan Eng, Haji Hadi, Anwar , serta Pemuda Serban Besar dan Mat Labu AMK....aku mahu mendengar laungan anda sekarang ..ha ha ha..."

lu apa hal bro?

LIM

Tanpa Nama berkata...

gerenti nanti kalo nak berurusan dgn gomen kena pakai email add ini....

brp byte space nak bagi????

kalo setakat megabyte....hentikanlah!

kurang2 10gigabyte....kahkahkah!

kena lawan ngan yahoo, gmail, hotmail lerrrr!

Alam berkata...

Malaysia semuanya nak online..macam maju sangat,aduan, bayar bil, segala tok nenek nak msc. Sebulan lepas aku buat aduan on-line kat JKR jalan rosak, tak dak respon pun. Bila taip e-mel kat semak status, haram bila klik butang 'cari' terus kosong balik kotak e-mel.Apa kejadahnya ni????