Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 April 2011

NAIKKAN SEMNGAT NASIONALISMA DAYAK




DAYAK BANGUN BERONTAK








EGYPT: MUBARAK HAD WELATH BEYOND THIER MEANS - ajensi berita

CAIRO (AP) — Egypt's financial oversight body says the former president of Egypt and his family have amassed wealth beyond their means in the form of properties and bank accounts.

The state news agency said Monday the agency found that the 82-year old former president and his two sons and wife own several properties around Egypt, including luxury apartments, and palaces, as well as empty land plots and valuable farm land.
The report said the family also has numerous bank accounts in foreign and local currencies. The elder son, Alaa, is apparently the richest, followed by Gamal, who was groomed by his father to be president.

Mubarak, the father, has the least wealth, according to the office.
Mubarak's sons are in detention pending investigation, while the elder Mubarak has been hospitalized.

TERJEMAHAN:

KUCING (AP) Badan Kajian Ekonomi Kewangan Sarawak kata Taib Mahmud dan keluarganya telah mengumpul kekayaan melebihi mereka cara dalam bentuk ciri-ciri dan akaun bank.

Agensi berita negeri berkata hari Isnin agensi mendapati yang Taib 74 tahun bersama dua anak lelakinya dan isteri mempunyai beberapa harta sekitar Mesir, termasuk apartmen-apartmen mewah , dan istana-istana, serta tanah-tanah balak, ladang sawit , tanah kosong di bandar , dan tanah ladang yang berharga.

Laporan itu berkata keluarga itu juga mempunyai banyak akaun bank di luar negeri dan mata wang tempatan. Anak lelaki yang lebih tua, Abu Bekir,nampaknya terkaya, diikuti anak perempuanya. Abu Bekir yang dididik oleh Taib untuk mengantikan beliau.

Mubarak , mempunyai kekayaan paling kurang, berbanding dengan harta anak anaknya,
Anak-anak lelaki Mubarak berada dalam penahanan sementara menunggu siasatan, sementara orang tua Mubarak telah dimasukkan ke hospital.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

13 ulasan:

Libang Libu berkata...

Tuan TT,

orang tua Mubarak termasuk kedalam hospital kerana telah berkali-kali tercekik apam Lebanon yg besar gedabak itu!

KAH KAH KAH KAHKAH!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa yg atas tok uban, yg bawah mubarak... fail!! hahahahhaaha... anyway, lebey kurang la gak cite dia.. LOL

Jebat_Musibat berkata...

hampes isyam. gelak aku baca terjemahan ko. hahaha

Tanpa Nama berkata...

terjemahan dimasukan hospital tuh lom siap terjemah sepenuhnya ke? :D

Tanpa Nama berkata...

Orang bandar tolak BN kerana dilihat korup dan banyak sangat seleweng wang rakyat. Nak kata Cina tidak sokong BN adalah salah kerana selama ini mereka sokong. Tapi dapat apa ? Nak berniaga juga susah. Semua bagi kat Melayu yang malas kerja kah kah kah. Yang duduk jawatan tinggi UMNO diberi projek berjuta manakala rakyat yang menderita. Masih minta sokong lagi ? Tak malu kah kah kah...

terimakasihdanjumpalagi berkata...

Isham Rais,

Aku mungkin tidak cukup pakar untuk menilai gelombang rakyat di Sarawak. Aku pernah tinggal sebulan disana dan jujurnya aku nampak kekuatan pembangkang memang wujud disana. Malangnya, ia sekali lagi tidak mampu diterjemahkan dalam pilihanraya. Dan seperti yang dijangka, gerombolan terus menakluk Sarawak.

Taib Mahmud - nama dan susuk tubuh ini dihentam 'kaw-kaw' tapi dia masih utuh di Sarawak. Realitinya -dia masih 'di kerusi itu'. Jadi apakah yang berubah dengan pilihanraya Sarawak 16 April yang lalu? Apa yang rakyat majoriti nak sekarang ini bukanlah mengurangkan kuasa BN,tapi menghumban terus depa ni dari tampuk pemerintahan.

Aku percaya dan setuju dengan - 'jika pilihanraya dapat mengubah sesuatu sudah tentu ia telah lama diharamkan'. Tapi Isham,apa yang mampu kita lakukan? revolusi? jalanraya? siapa yang akan memimpin kita ke jalanraya? apakah yang sedang berjuang di bawah kerusi PR sekarang ini akan memimpin kita? orang Kedah kata 'cemuih'. Ya, aku cemuih dengan geng2 PR yang masih berharap pilihanraya dapat mengubah sesuatu. KITA SEDANG BUANG MASA! mana mungkin pemimpin dalam PR tak nampak pilihanraya sedang dipermainkan. Lupakah mereka ini kepada Perak yang dirampas? Lupakah siapa yang dilantik menjadi SUK di Selangor?

Isham oh Isham,
aku selalu sgt mendengar kau mengulang kata - 'pilihanraya takkan mengubah apa-apa'. Jika tidka silap aku di MCPA 4 mnggu yang lalu pun aku mendengar kau bagitau yang kau tidak mendaftar sebagi pengundi kerana kau tidak mahu ditipu. Aku faham yang kau 'tidak mahu menjadi Sabtu'. Apa yang aku tidak faham sekarang ini ialah kenapa pemimpin2 di dalam PR nak lagi bermain bola di padang gerombolan? Kenapa mereka2 ini tidak menggerakkan rakyat. Aku cukup-cukup yakin jika rakyat digerakkan, tahun 98 lagi kita dah dipimpin kerajaan baru.

Isham Rais yang dihormati,
aku mengagumi cara kau berfikir dan daya intelektual yang ada dalam diri kau. Cuma untuk sekali ini,aku minta kau gunakan kepakaran kau dalam menulis untuk 'mengubah' pemimpin di dalam PR pula. rakyat tak perlu tahu lagi siapa kaya di Sarawak,rakyat xambik pot pon harta Taib Mahmud di negara mna? yang rakyat macvam aku dok tertanya-tnya sekarang ini ialah - siapakah yang akan memimpin kami semua menumbangkan kerajaan BN?

V for gunpowder berkata...

KAH...KAH...KAH.......LAWAK...LAWAK........

REGIM TAIB LEBIH KAYA DARI SULTAN BERUNEIII DAN BILL GATESSS......

APA RAKYAT BUAT?

SOKONG!!!!!!!!!!!!!!!

http://ataabastille.blogspot.com/2011/04/taib-gates-bergelar-tun.html

TERUSKAN USAHA CEMERLANG BELIAU UNTUK MENJADI KAYA,SUPA RAKYAT MISKIN BANGGA....ITU LAH PEMIMPI YANG CEMERLANG,GEMILANG,TERBILANG YANG MENGAMALKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN,RAKYAT DIDAHULUKAN.(MENCAPAI KEKAYAAN DIUTAMAKAN,YAKYAT DIDAHULUKAN BAYAR HARGA BARANG YANG NAIK)

......KAH...KAH...KAH....

Tanpa Nama berkata...

berani ke BN adakan PRU 13 dlm masa terdekat ni...?

Dgn harta Taib yg banyak ni, nescaya rakyat makin meluat..

bila Putrajaya jatuh ke tangan PR, harta2 ni akan kita ambil kembali dan serahkan kepada rakyat.

Apa macam... setuju?

Tanpa Nama berkata...

alasan orang malas macam ni laa
jadi miskin salahkan kerajaan
bodoh punya orang
sedangkan dalam Al Quran dah kata "Allah tidak akan mengubah nasib hambanya sekiranya hambanya itu tidak berusaha"

Syed Mokhtar dari jual daging lembu kat pasar boleh jadi kaya raya.

Aku yang berniaga kedai runcit dari satu kedai dah ada 3 kedai. bole beli kereta Ixora lagi.

tak ada sibuk nak salahkan kerajaan.

orang bodoh dan malas je bagi alasan kat atas nie semua

Tanpa Nama berkata...

setakat cakap aku pun boleh cakap.
ni aku cakap ni - aku meniaga pasar malam je boleh jadi kaya raya,ade kereta lapan bijik,kuli 20 org. Realitinya? buka mata sekeliling yang nampak kaya berapa kerat melayu?

poyolah kau yang bagi contoh Syed Mokhtar tu.

1:08 bengap berkata...

anon 1:08

stakat ade exora pon nak cite ke? kesian ko... mesti bapak ko dulu jln kaki je pei keje jd jaga. woi bengap, org kat sini cite pasei rasuah, salah guna kosa, etc bukan cite pasei BAPAK ko!

Tanpa Nama berkata...

LOL... ada Exora pun nak kecoh ke??? Mende!!!

sarawak berkata...

BETULLLLLLLL

aku sokong.... orang bodoh dan malas je bagi alasan macam nie...

ni semua anak manja..... mesti hisap tetek mak lama sangat masa kecik ni...

kalau rajin tak ada masalah laa