Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 April 2011

JANGAN TIPU ORANG MELAYU



ADA NIAT NAK TIPU




nota:
kenytaaan yang berkelintau ini
semuanya adalah putar/spin
tujuan untuk melalai dan memutar
belitkan pandangan

ini dilakukan agar orang ramai
tidak marah pada geromblan

buat banyak kenyataan
lagi banyak lagi bercelaru
pandangan orang ramai

selama 50 tahun inilah yang telah
dilakukan oleh gerombolan sehingga
internet muncul!

sekarang nak putar
internet putar kembali
kah kah kah

nota:
putar jangan tak putar!



KECEDERAAN SARBANI KONSISTEN AKIBAT JATUH BANGUNAN TINGGI, KATA POLIS -
minsider

Kecederaan dialami Allahyarham Ahmad Sarbani Mohamed konsisten dengan akibat jatuh dari premis yang tinggi, kata polis hari ini.

Bagaimanapun Ketua Polis Kuala Lumpur Zulkifli Abdullah enggan berkata sama ada penolong pengarah kastam itu, yang ditemui mati di premis Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Cheras kelmarin, turut mengalami kecederaan lain.

“Kecederaan dia alami konsisten dengan akibat jatuh dari kawasan (bangunan) tinggi. Tetapi kami hanya akan tahu punca kematian selepas ujian makmal,” kata beliau kepada pemberita di sini pagi ini.

Ketika ditanya sama ada Ahmad Sarbani ada mengalami kecederaan lain, beliau berkata, “saya tidak kata begitu dan saya tidak kata kecederaan (itu) adalah punca kematian (dia).”

Pegawai kastam berusia 56 tahun itu ditemui mati di tingkat satu bangunan SPRM Wilayah Persekutuan di Jalan Cochrane di sini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...JANGAN LAA PUTAR PUTAR...kah kah kah..

kah kah kah...TAK ADA SAPA PUN MEMPERTIKAIKAN HAL INI.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK ADA SAPA MEMPERTIKAIKAN KUGAN SUDAH MATI.... kah kah kah...

kah kah kah... BENG HOCK SUDAH MATI.... kah kah kah...

kah kah kah... AMINURASHEED SUDAH MATI.... kah kah kah...

woit... BUKAN MATI INI YANG DIPERSOALKAN.... kah kah kah..

kah kah kah... SELURUH DUNIA NAK TAHU.... SIAPA BUNUH SARBANI?..... kah kah kah......

woit... JANGAN GUNAKAN PUTAR DARI NASEHAT DAN TRIK APCO.... kah kah kah...

woit...JANGAN SPIN JANGAN PUTAR PUTAR... INI ZAMAN ADA INTERNET.... kah kah kah...

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Boss, in all of this incidences, can you like try to check out what else is happening behind the scene. A friend said there must be something big that needs to be covered up.

Tanpa Nama berkata...

bro, cube tgk nih..

http://amenoworld.blogspot.com/2011/04/hot-kilang-nuklear-dalam-pembinaan.html

-anti nuklear

Tanpa Nama berkata...

Salam tt

Apa nak jadi negaraku? Hancur! hancur semuanya. Lagi lama puak-puak ni memerintah lagi rosak bangsa, agama dan negara.

Yang si televisyennya penuh dengan cerita hantu. Cerita yang tak membangun minda, akal fikiran, budaya dan nilai masyarakat.

Yang siberitanya penuh dengan cerita sensasi-cabuk-kotor.

Yang siahli politiknya sibuk dengan politik lucah, kotor dan jijik. Daripada pemimpin teratas sampai yang dah pencen tak habis-habis...seks, rogol, liwat,
incest..rasuah..bunuh.

Tengokla semuanya....SEMUANYA...pendidikan, pembangunan, politik, sosial, agama...semua menuju jalan-jalan kehancuran. Jalan-jalan yang merosakkan bangsa, peribadi dan tamadun.

Mana ada perjuangan nak membangunkan bangsa, tamadun dan akal budi. Mana para intelektual, budayawan, agamawan dan para pencinta ilmu dan kebenaran. Mana pergi semuanya. Mengapa sunyi sepi. Tak ada perkataan, sanggahan atau bangkangan.

Apa nak jadi ni.
Apa yang kita sedang buat.
Kemana kita nak pergi.
Apa nak jadi dengan anak-anak, cucu cicit kita nanti. Kemana generasi muda kita nak bawa.

Mari renungkan.

Regards

Tanpa Nama berkata...

Kalau lama lg UMNO-APCO memerintah negara ni akn ada mcm2 kes2 pelik lg spt mencuri bini org dan byr pampasan,main dengan artis di PD berleluasa,bunuh org pakai bom c4,vcd2 seks dijadkn mata pelajaran bermula peringkat tadika dan rasuah,pembunuhan,zina d wajibkn,

Tanpa Nama berkata...

bro, tetibe aku mcm terpikir, mcm mane SPRM bleh tau arwah terjun dari tingkat 3? diorg ade same ke mase tu? entah2 tingkat 1,2, 3 or dr bumbung. ke ade yang aku terlepas bace nih???

Tanpa Nama berkata...

TT, itu semua kehendak Allah Taala.. marilah kita sama2 berdoa supaya UMNO dapat mentadbir negara dengan lebih sadis lagi..

rakyat kita ni bahlol.. kalo ko sembelih omak bapak dia idup2 pun, dia tetap sokong UMNO jugak..

aduyai, punyerlah bodoh orang2 kat malaysia ni.. nak kata takder otak, nanti tak pasal2 kene marah la pulak.. tapi dah memang bangang nak mampos..

Tanpa Nama berkata...

jauhi dadah jauhi umngok....

kalbunUMNO berkata...

yang aku tahu bangunan SPRM ada hantu, walaupun aku tak pernah nampak hantu, aku tahu hantu ada dibangunan SPRM. Hantu tersebut suka bunuh orang dengan menolak mangsa melalui tingkat.
Sesiapa yang menjadi saksi kepada kes-kes yang melibatkan rasuah, hantu ini akan pastikan saksi tersebut akan berada dekat tingkat, kemudian hantu tersebut angkat dan humban keluar melalui tingkat.
yang menghairankan aku, hantu bangunan SPRM ini adalah hantu ghaib yang susah untuk dikesan oleh pancarindera, setiap kali polis buat siasatan terhadap kematian mangsa hantu ini, tiada tanda-tanda atau bukti untuk mensabitkan hantu ini, bahkan polis akan keluar kenyataan bahawa mangsa terjun melalui tingkat dengan niat untuk bunuh diri.
pernah berlaku kepada seorang anak cina yang ditemui mati, pada masa itu beliau adalah saksi kes rasuah.
Setelah disiasat seorang hakim, sah bahawa hantu adalah pembunuh anak cina tersebut, aku juga percaya pembunuhan tersebut didalangi hantu tersebut, aku tidak menuduh hantu tersebut secara membuta tuli, tapi hakim sendiri membuat keputusan setelah meneliti kenyataan saksi-saksi secara teliti sehabis teliti, bahawa "tiada bukti yang menunjukkan anak cina tersebut membunuh diri, begitu juga tiada bukti budak cina tersebut dibunuh manusia", ini maknanya anak cina tersebut dibunuh hantu.
pagi tadi seorang kawan hubungi aku, beliau seorang bomoh yang terkenal, beliau kata hantu tersebut perempuan dan tidak berasal dari kepulauan melayu, tapi berasal dari monggolia. Hantu tersebut datang ke Malaysia kerana nak punggut komisen yang belum dibayar, hantu tersebut dikatakan mengamok bila komisen yang sepatut beliau dapat tidak dibayar.
Dikatakan seorang bomoh orang Asli cuba membunuh hantu tersebut dengan dengan memasang bom C4 pada tubuhnya, walaupun tubuh hantu tersebut berkecai kerana dibom, namun hantu ini adalah seorang hantu, beliau tetap akan menjadi hantu walaupun telah mati.
Yang menghairankan kawan aku tadi, kenapakah hantu itu mendiami bangunan SPRM dan membunuh saksi SPRM.
ada seorang hamba Allah beritahu aku, hantu itu ketagih membunuh, kalau hantu tersebut tidak dapat membunuh saksi rasuah, hantu tersebut akan membunuh penyiasat saksi rasuah pula, yang aku takut hantu ini akan membunuh dengan menggunakan taktik yang sama digunakan manusia, lagi susah pihak berkuasa nak buat siasatan. beliau mencadangkan bangunan SPRM dirobohkan, dan para pertugas SPRM diletakkan dibangunan parlimen.

orang lama berkata...

“Kecederaan dia alami konsisten dengan akibat jatuh dari kawasan (bangunan) tinggi. Tetapi kami hanya akan tahu punca kematian selepas ujian makmal,” kata beliau kepada pemberita di sini pagi ini.


*nak buat ujian makmal?? kalao gitu apa kata buat ujian luar makmal baru best sikit, buat live biar semua org nampak, suruh staff makmal tu termasuk ketua polis,ketua kastam,ketua sprm,ketua penyamun,helfida,bik debab,sepol,pakgomol,porkari,trio T buat demo ujian terjun gaya bebas tanpa parachute dari tingkat 3 dan 14 bangunan MACC. Dengan syarat gaya terjunan mesti konsisten akibat 'JATUH' dari premis yg tinggi!!

opisboi berkata...

sprm patut tukar nama SPERM

Tanpa Nama berkata...

Ini semua taktik UMNO APCO.Kuang hajau betul!!!..

Tanpa Nama berkata...

abg isham, tengokla yang kena dakwa semua budak2 lepasan spm yg baru masuk kerja..ikan pausnye mane??

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0408&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm


tiub lori

Tanpa Nama berkata...

aku salahkan kontraktor melayu yang buat bangunan sprm tu. kontrektor sepatutnya sedar kesilapannya membina tingkap di bangunan sprm itu.
Sepatutnya kalau ikut pelan asal, bangunan itu memang tidak ada tingkap.

ImNeO berkata...

Nampak Gaya Melayu senang di tipu la..Cina susah sikit nak tipu sejak kes Bang Hock.

anak_kastam berkata...

aku baru tengok tv...
dengar kata patologist pergi building sprm...
kalo ye pun nak tipu...pada2 la sikit....
korang ingat patologi tu kerja dier ukur bangunan ker??
nak tipu orang pun tengok r CSI dulu..y ukur bangunan pegawai2 CSI...
patologist..duduk dalam makmal..siasat organ2 dalaman buat post mortem)..
kalo ader myocardial Infarct(contoh r nak sangat kate mati mengejut kan pak cik tok polis...(polis nih pun tgk r CSI..)..malu betul...

bunbinban berkata...

aku setuju, mana dorang tau dia terjun tingkat 3?. SPRM punya staf ni tak ingat akhirat ke?.

Tanpa Nama berkata...

orang melayu ni macam ayam saja.. bangsa ayam ni memang mudah dikecoh...
tambah2 ko taruk gula sikik pasal Allah.. abes tunduk tak tanya dah apa2..

antara ayat2 mudah nak buduhkan melayu..

1. suruh dia bersyukur! checkmate trus!
2. takdir allah! checkmate trus!
3. sedangkan nabi pun bla-bla-bla.. checkmate lagi..
4. pendapat kangkong, dr, tan sri, datuk.. abes citer..

kalo ginilah mudah nak nilai kat mahkamah agung rabbuljalil nanti.. soheh Allah Taala boleh padam sumer api nuraka la jadinya.. takder sapa pun anak disiksa di sana..

mulai hari ini, dengan bangganya aku mengaku yang melayu ini adalah bangsa bodoh bangang tahap makan taik sendiri..

Tanpa Nama berkata...

mintak maap la bro tt,
jangan cap aku buat plagiarism pulak,
sebab aku memang tak ingat (tapi ni betul2 tak ingat, bukan ala2 madeey punye versi "tak ingat"), tak ingat tajuk pilem hollywood tu, jadi tak dapat nak bagi kredit sewajarnya,
tapi aku nak tiru satu ayat dari pilem tu:
"thank you, mr. obvious!"

kahkahkahkahkah!

potong stim betul la cip polis ni! anti-climax betul la!
orang punya la suspen, tunggu punya tunggu, jeng jeng jeng... sekali pelakon utama keluar cakap skrip yg langsung tak membina suspense level jalan cerita! hampeh! cuba la keluar dialog cakap: kecederaan dia alami konsisten dengan akibat jatuh dari basikal roda 3 ke... akibat jatuh dari langit ke-7 ke...
baru la tambah suspense cerita seram lagi gerun tahap biol nih!!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

hijau sopan berkata...

tui... puieee.. byk eeee...
siasat, hantar ke peguam negara, ujian makmal, ketulenan.... juak2 gerombolan ckp pusing2... makin cakap terselah kebodohan, bengap & bingung... Ada degree layak dipijak oleh rakyat... Percayalah... isu ini saja nak lengah2 melepasi vote di Sarawak... kes video anwar pun lambat...
Kepala hanguk betui depa... kalau chok lek dulu ada video/foto masuk berita/surat khabar, konon nak elak keluarganya malu... Statement Nazri lagi serlahkan BODOH.
Mai kita humban depa2 yg bodus ni melalui vote....

Tanpa Nama berkata...

Pejabat kekal untuk SPRM ialah payung kaki tiga mcm kat pasar malam dan di padang bola sahaja, baru suspek ngan saksi selamat ketika disoal siasat.....haramkan segala bentuk bangunan untuk SPRM, ketua pengarah dia bagi meja dan bangku tadika KEMAS aje...baru selamat beb....