Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 Mei 2011

HANYA SATU JAWAPAN : KITA BANGUN DAN LAWAN!



BERSEDIA!




IPP PROJEK KHAS UNTUK KRONI MAHATHIR – harakah daily

Mungkin ramai masih ingat kejadian gangguan bekalan elektrik berlaku di seluruh negara pada 1996. Ada dakwaan ia sengaja dilakukan bagi mengizinkan kelahiran syarikat pengeluar tenaga bebas (IPP).

Pengerusi Tenaga Nasional Bhd (TNB) ketika itu, Ani Arope menjadi mangsa apabila dihentam secara terbuka Mahathir Mohamad. Dan akhirnya membawa perletakan jawatan Ani.

TNB juga menjadi mangsa apabila dipaksa membeli tenaga daripada IPP dengan harga mahal.

Petronas juga diarah menjual gas dengan harga lebih murah kepada IPP biar pun membeli mahal daripada Indonesia dan kawasan JDA Malaysia-Thailand.

Bekas akauntan Petronas, Rafizi Ramli mendakwa Petronas membeli satu barrel dengan harga RM40 dan dijual pula kepada IPP dengan harga RM10.

Katanya, TNB juga dipaksa membeli kuasa dibekalkan penjana bebas milik kroni Dr Mahathir dengan harga mahal.

“Berdasar kepada perjanjian yang berat sebelah tersebut menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung subsidi sehingga RM21 bilion untuk IPP milik bukan Melayu yang rapat dengan Dr Mahathir.

“IPP diwujudkan sebagai usaha menjaga kroni pemimpin Umno dengan berselindung di sebalik gangguan bekalan elektrik pada 1996,” katanya.

NOTA:
apa leterik sengaja dipadamkan malam itu
ini untuk menunjukkan bahawa tnb gagal
ini untuk mengolah peesetujuan orang ramai
untuk membuka jalan agar ipp dapat diwujudkan

ipp ini adalah orang tengah yang menjual tenaga pada tnb
ipp di beri subsidi sebanyak 21 bilion ringgit

perjanjian antaar ipp dengan tnb adalah rahsia
tidak ada siapa tahu isinya

NOTA:
perhatikan apabila bekalan leterik mula terputus-putus
maka menteri akan berkata kita kurang tenaga leterik
tetiba harga leterik naik
kata menteri harga minyak dan arang batu mahal

bila ini terjadi sedarlah bahawa ini memang dirancang
beryjuan untuk mengolah persetujuan oarng ramai
agar menerima loji nuklear sebagai punca leterik

akan dikatan tenaga nukler murah
akan dikatakan tenaga nukler tak habis habis
semua ini adalah tipu muslihat

NOTA:
anak muda jangan lupa 9 julai
bersedia dari sekarang
kita turun beramai ramai

SEBELUM PILIHANRAYA KITA KE JALAN RAYA!



9 ulasan:

momotarosan berkata...

sungguh benar analogi ini.
aku masih ingat hari pada suatu mlm. karan takdak mcm malaysia ni dah abeh karan.
dan esok tu diwarwarkan susuk itu sgt marah pada tnb.
tnb<ipp<nuclear<bom abeh semua. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Mari semua anak muda kita turun 9 Julai demi menyelamatkan Malaysia dari di musnahkan oleh gerombolan-gerombolan pengkhianat yang hendak memusnahkan Malaysia. Mereka takut pada anak muda sebab kuasa mereka sekarang adalah di hujung tanduk. Mereka akan tersungkur dan di dakwa kerana kegiatan mereka merompak wang negara, sebab itu mat monggol merayu supaya golongan belia mempertahankan Putrajaya, sebab mereka dah takut nyawa mereka sudah sampai di penghujung.Mari-mari kita humbankan mat monggol dan bik mama dalam lobang taik. Ingat mat monggol,ingat Marcos Filipina yang di humban dalam lobang taik oleh rakyatnya.

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha aku ingat lagi kes takdak karan tu.. lepas tu heboh org bercakap, itu sebenarnya sabotaj dari singapura hehehe.

Din Palat berkata...

Nak tau pasai IPP secara terperinci...tanya Nordin Kadri...kah..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

tundukan mereka dijalanan
kita merdeka dulu pon dari jalanan

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Saya nak dedahkan kejadian sebenar apa yng berlaku pada tahun 1996. Pada masa tu Sammy Vellu dan Leo Moggie bertukar fotfolio kementerian. Sammy jaga Tenaga dan Pos, Leo Moggie jaga JKR. Sebenarnya hari bekalan letrik merudum hanya di pantai Barat bukan di pantai Timur. Di Kemaman dan Terengganu amnya tidak ada blackout letrik. Pada masa yg sama Stesen Janakuasa Sonoco di Singapura meletup, jadi Singapura yang membeli sebahagian bekalan letrik selama ini dari Malaysia telah menghantar isyarat SOS meminta bekalan ditingkatkan. Entah macamana suis talian grid nasional telah gagal mengagihkan bekalan secara betul menyebabkab suis telah terpelantik dan merosakkan fius bekalan. Sammy masa tu jaga bekalan letrik telah buat release statement bahawa satu kejadian petir telah menyambar talian grid nasional di Kemaman. Tetapi Sammy telah menipu pdk Malaysia kerana saya pd masa itu berada rumah mentua di Kemaman tidak melihat kejadian ribut petir pun yang berlaku. Saya sungguh terkejut dgn keadaan suasana di negeri-negeri pantai barat yang bergelap dalam berita perdana. Sebenarnya ia adalah olahan cerita untuk mendapat persetujuan ramai tentang projek IPP. Cuba semak rekod cuaca di Jabatan Meteorologi pada masa itu. Saya sangat pasti tiada ribut petir kerana keesokan hari saya telah menjelajah kawasan pedalaman Kemaman untuk melihat kesan ribut, tapi habuk pun tarak sebab kejadian itu itu tak berlaku. Ini adalah cerita putar alam Sammy and the geng saja!

Lang berkata...

anon 3:48...

sedapnya kamu tuduh samy gila tuuu.. betullah apa dia ckp... mmg ribut petir telah memutuskan talian grig kebangsaan di kemaman... dia sebut tali tau bukan kabel... ribut itu mmg benar2 berlaku dikemaman... ditiang menara yg satu tu jek... tu yg jabatan meteorologi tak dapat kesan... sbb berlaku di situ jek bukan seluruh kemaman... hanya di menara kabel yg satu tu jek... tu pon kawasan pendalaman yg orang ramai susah nak sampai...

hingat senang ke nak keluarkan state'klentong'ment tu... ia akan memberi kesan pd kredibiliti samy gila sebagai swap minister... klu tak caya cuba tanya tt...

Tanpa Nama berkata...

Mamak Pukimak...

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Bro TT, Yang blackout pertama kerana Singapore..tapi yang kedua orang kata sebab loji IPP (Cerita orang dalam TNB) kat Paka (YTL punya kot)..lepas tu Ano Arope kena Tendang..ambik Tajuddin Ali..lepas tu pun Kena Tendang..ha ha ha..

Lepas ni timbul isu loji Nuklear..memang konform buat kat Pahang..latest Teknologi guna Thorium..itu pasal dia buat loji Thorium kat Kuantan...ha ha ha...

amacam...semua bukanlah satu kebetulan...ha ha ha..