Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 Mei 2011

FIRAUN DAN MAHAFIRAUN




FIRAUN BARU























UMNO KEMBALAIKAN CIRI-CIRI PEMERINTHAN FIRAUN : ANWAR – keadilan daily

Sistem amalan Umno Barisan Nasional (BN) kian menyimpang dari landasan Islam apabila menghidupkan kembali ciri-ciri masyarakat Jahiliah yang menyamai corak pemerintah Firaun, kata Anwar Ibrahim.

“Fitnah bukan sahaja dibiar, tetapi dipertahankan. Ini sebahagian kita tidak percaya, bila fitnah dipertahankan, sistem itu rosak. (Ini) ciri masyarakat jahiliah.

“Kita tidak kata sekarang ini (zaman) jahiliah tapi ada orang berilmu guna media pertahankan fitnah. Ini sistem apa? Ini bukan sistem Islam. Ini sistem yang kita tolak yang disebut berulang kali oleh ulama besar yang menyifatkan Islam bukan pada slogan, bukan pada Umno,” kata Ketua Umum KEADILAN itu di Markaz PAS Parit Pechah, Muar, malam tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… KITA KEMBALI KE ZAMAN MAHAFIRAUN…. kah kah kah..

kah kah kah…. KERAJAAN ZALIM… DAN JAHAT…. kah kah kah..

kah kah kah…. BERAPA RAMAI MATI DIBUNUH DALAM PENJARA?..... kah kah kah..

kah kah kah…BERAPA RAMAI MATI KENA TEMBAK….. kah kah kah..

kah kah kah….BERAPA RAMAI DIBUNUH KEMUDIAN TUDUH GANTUNG DIRI…. kah kah kah

kah kah kah…. BERAPA RAMAI DI BUNUH KEMUDIAN DIISTIHAR MATI WORLD CUP FINAL…. kah kah kah..




NAK TUNGGU LAPORAN WORLD CUP?


KENAPA DIA MATI- SURAT DARI PEMBACA

dia mati tekujat sebab a to z dan sprm buat statmen nie beb.. kah kah kah kah

a. tingkap tu ada tangan lalu menarik dia keluar dari tingkap lalu jatu

b. rakan dia ajak main badminton, kerana terlalu teruja utk menjadi chong wei maka dia terus terjun dari tingkap sebab nak cepat sampai kod bandimton

c. sprm ajak dia main panjat2 bangunan macam spider perancis tu,

d. sprm tahu yg dia akan bongkarkan nama ikan2 jerung dalam statment dia maka sprm pun ajak dia main lompat2 dekat dengan tingkap,

e. tetina gempa bumi berlaku dan kebetulan dia ada sebelah tingkap, lalu jatuh

f. dia cuba nak jadi burung dgn terbang sebab terpengaruh dgn kata2 sprm manusia boleh terbang

g. dia tetiba sahaja jatuh sebab jatuh hanya kebawah bukan keatas

h. sprm ajak dia main tarik tali, kebetulan tali putus dan dia duk tepi tingkap lalu jatuh,

i. pejabat sprm tetiba sahaja di landa puting beliung dan habuk menyebabkan mata dia kabur tak nampak lalu jatuh melalui tingkap,

j. pejabat sprm di landa tsunami lalu dia jatuh melalui tingkap.

k. dia terkejut kerana mat mongol nak hadiahkan dia kete pocher lalu teruja dan jatuh melalui tingkap

l. sprm pelawa dia main pingpong di tepi tingkap dan cuba tangkap bola pingping dan terus jatuh melalui tingkap

m. dia rasa tetiba ada olang panggil dia di bangunan sebelah, dia ingat klcc ada jambatan lalu jatuh dari tingkap

n. dia cuba nak jadi rock climbing dan tak semena tali dia putus dan jatuh melalui tingkap

o. psrm kata kes dia kecik jew beb, lalu kerana terlalu gembira dia terjun ikut tingkap

p. dia cuba nak jadi badang dgn meruntuhkan bangunan sprm melalui tingkap lalu jatuh

q. dia lupa kunci kete dia tinggal kat bawah lalu kerena nak cepat takut di curi keretanya dia terjun ikut tingkap nak cepat sampai beb

r. sebab bik mama tetiba jew hadir dan jelingkan matanya lalu keranan terlalu takut di lari ikut tingkap.

s. dia ingat dia berada di tingkat bawah sekali dan keluar melalui tingkap utk menyelamatkan diri dari jerung2 sprm

t. dia bermain pencuri dan polis dgn sprm dan cuba menyorok melalui blakang tingkap lalu ada minyak di situ, licin dan jatuh

u. kertas yg dia bawa kene tiup angin kearah tingkap lalu nak capai dan tergelincir lalu jatuh melalui tingkap.

v. dia tengah repair tingkap kebetulan sprm datang sergah manja dia, dan terperanjak lalu jayuh dari tingkap

w. sprm adakan permainan lari dalam guni dan dia terguni lalu jatuh dari tingkap

x. sprm kata tingkap di bangunan itu tempert glass lalu dia cuba utk menilainya dan terjatuh akibat air di lantai yg di tumpahkan tidak sempat di lap oleh cleaner lalu jatuh melalui tingkap

y. sprm lambat sangat datang sampai 3 jam dia menunggu, akibat terlalu tension dia cuba bermain lonpat jauh dan cuba 1 benda yg baru iaitu lompat jauh tingkap,

z. dan yg akhir sekali dia rasa bangunan sprm tidak selamat kerana takda CF beb..

keranan terlalu takut bangunan itu akan roboh dalam sekelip mata maka di tekad utk keluar secepat mungkin dari dalam bangunan itu melalui tingkap.. kan cepat kan ?

nota. bangunan SPRM hanya boleh 1 tingkat sahaja lepas ni. sebab dalam bangunan ini terdapat jembalang2 dan hantu2 raya yg mampu utk membunuh manusia! kah kah kah

Oleh Abbs pada TUNGGU LEPAS PRU13 ? pada 11/05/27

4 ulasan:

HALIMI MN berkata...

Tambahan Z1. Dia ingin berehat sebentar lalu terus tertidur, tetiba dia mimpi berjalan lalu membuka tingkap dan terjatuh.

samy vellu belit lidah berkata...

Masalah dengan orang Melayu. Terutamanya government servants, but not limited to, mari saya kisahkan:

1- takmau percaya benda buruk dan jahat dilakukan atau dijalankan oleh majikan mereka;

2- selalu percaya media yang penipu al pembohong;

3-prasanga kepada kerajaan adalah salah. kononnya prasangka kepada agama islam sebabnya UMNO, tak ada UMNO, matila kita;

4- buruk/jahat mcm mana pun gambarannya, mereka akan cepat percaya...oh nanti ada komisyen (komisyen taik anjing, siapa yang lantik? how independant is it?)

5- asalkan bangsa kita terjaga.....takpa. kerajaan ok. ketuanan melayu. melayu ngok!!

Kerajaan sukala manusia2 bodoh mcm ni. lagi senang nak menindas, lagi senang nak menipu.

Tanpa Nama berkata...

Salah satu bangunan yang paling tak selamat di malaysia kerana boleh terbunuh lebih membehaya dari stadium runtuh di terenganu..

Tanpa Nama berkata...

sila ambil perhatian nanti ada yang terjun tinggkap lagi

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/SPRMambilketerangan20pemain/Article

kah kah kah