Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 17 Mei 2011

ORANG MELAYU JANGAN JADI BODOH !




ORANG MELAYU KENA TIPU



HARGA PETROL RON95 DISEMAK SEMUA BULAN DEPAN – mkini

Kerajaan akan mengkaji semula semua harga produk petroleum termasuk petrol RON95 bulan depan bagi menentukan harga sedia ada akan kekal atau sebaliknya, kata Ismail Sabri Yaakob hari ini.

Dia berkata kajian semula oleh kementerian itu bersama-sama agensi lain seperti Kementerian Kewangan dan Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) akan menentukan sama ada harga sedia ada kekal atau dinaikkan berdasarkan tanggungan subsidi kerajaan.

"Mengikut pelan Rasionalisasi Subsidi, satu kajian semula akan dibuat enam bulan sekali terhadap subsidi semua produk. Jadi untuk petrol RON95, diesel dan LPG (gas cecair asli) kajian terakhir dibuat pada Disember tahun lepas.

NOTA:
soalan kepada munkee ayam dan munkee gula
kenapa subsidi pada orang ramai di tarik?

kenapa subsisi 90 bilion riggit kepada indepensdent power provider tidak ditarik
kenapa kerajaan bayar 2 bilion pada tuan punya lebih raya?

KESAH MACAM INI:

pada awal dulu lln – lembaga leterik negara
beli arang sendiri
beli gas sendiri
beli minyak sendiri
lln bakar dan jadikan tenaga leterik
semua rakyat bayar kepada lln

datang cilaka laknat mamak menyamar melayu
madey kutty – tubuhkan tnb
tnb todak bakar arang batu sendiri
tnb todak bakar minya sendiri
tnb tidak bakar gas sendiri

tnb dipaksa beli arang batu dari anak madey
tnb dipaksa beli arang batu dari menantu dolah
tnb dipaksa beli tenaga dari cukong yeo tiong lai
tnb dilaksa beli tenaga dari cukong syaaed bukhari
tnb dipaksa beli tenaga dari cukong ananda krishna

dari TIDAK ADA ORANG tengah tetiba orang tengah diwujudkan

tnb dipaksa ikat kontrek beli tenaga
adakah orang ramai tahu bahawa tenaga yang dibeli oleh tnb berlebihan?
dan tnb kena bayar walau pun tidak menggunakan tenaga ini

sapa bayar?

yang bayar ialah kerajaan dalam bentuk subsidi
siapa kerajaan?

jangan lupa
jangan tersalah anggap
kerjaaan ialah orang ramai
kerajaan bukan umno
kerajaan bukan sultan perak
kerajaan bukan rosmah mansor
keerjaan bukan mufti perak
kerajaan bukan hadi awang
kerajaan bukan anwar brahim

kerajaan ialah kita orang ramai

duit kerajaan ialah duit kita
duit kita yang baya gaji pemandu
duit kita yang bayar elaun ibrahim ali
kalau kita mahu minyak di subsidi’
itu hak kita
kalau kita mahu beras di subsidi
itu hak kita
kerana duit itui duit kita
bukan duit kelapa hayak najib atau rosmas atau idris jala

jangan jadi bodoh

jangan ingat kerajaan itu umno
jangan ingat kerajaan itu daim zaibnuddin

jangan lupa jumaat ini kah kah kah


23 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Yg sebenornyer,puak2 itu ler yg melantak sabsidi sampai beribu peratus.Dapat drebar sabsidi,dapat tukang kebon dan amah sabsidi(siap dapat entot lagi),dapat beghaih kopi guler n minyak masak sabsidi(sampai tak tau gheger).Kasut baju seluor pon sabsidi.Ghakyat miskin meleleh ayor lior nengok demer makan sedap kat TV.Itu pon makan free.Duit ghakyat 2 kupang pon ndak dighembat.Bajang betoi puak2 ni.

Non-Governmental Individual berkata...

kerajaan= rakyat

duit kerajaan = duit rakyat

munkee (gerombolan) adalah berkeja utk rakyat....

rakyat yg lantik mereka,, melalui satu proses yg dipanggil Plhanraya..

org lma berkata...

MAS dulu pun sama jugak, boleh buat duit juta2 masa bwh keraa-jaan..lepas diswastakan abih jatuh muflis hutang billion..sapa yg untung? kroni si kitol-tajudin, tony,daim

Telekom dulu pun bwh kerajan..kalau tak diswastakn dah tentu tak sengkek sampai nak pow duit rakyat

skg tgk lagi terukk rejim saban tahun ada masalah kewangan..krisis subsidi, defisit melampau, inflasi tak terkawal

gara2 program pengswastaan rejim mencekik leher rakyat, wawasan 2020 temberang si kitol tiru cara ekonomi yahudi..

liE4AgE berkata...

pergi jahanam dgn rasionalis!pergi jahanam umporno!

coklad berkata...

assholes and madafaka. orang2 mcm ni patutnya direjam dengan batu sampai mati. anak pinak 7 keturunan patutnya di sumpah. tak selamat dunia akhirat.

semuanya nak dilingkup, atas dasar wang, duit duit duit. tapi hidup tak aman damai, jiwa tak tenteram. asyik dok cari jalan nak menipu dan kelentong. itu syaitan yang tamak, kawan rapat, beb.......

tapi, yg paling bangang adalah mereka yang dah cukup gembira dan menerima perbuatan si tongong2 ni. walaupun si laknat2 seperti daim n kutty sibuk nak berkuntau untuk betulkan kedudukan diri sendiri dan kroni2. ngok2 yg MEMBIARKAN SAJA, menjadi pak turut, saya yang menurut perinah atau mengikut arahan adalah LEBIH NGOK.

banyak yang pandai pun jadi NGOK. dahtu kita yang nak lawan kena tuduh apa tau, Isham? traitor.... bayangkan laaaaaa. i am a traitor......yeehaaa...at least i am freee, not like those losers.......bacol

gigidolah berkata...

TNB Tiu Na Bo....

melayu oh melayu...

melayu pas dan melayu pkr kengkadang telupa bila syok pake aircond siang malam....kah kah kah.

harap melayu umno pandikutty lagi lah...bongok nak mampos!taksub mamakutty

Tanpa Nama berkata...

Siapa ingin bertaruh bahawa RON 95 tidak akan naik, dipersilakan. Gerenti kalah pertaruhan!
Skrip sebegini sudah basi...dah lama dimainkan oleh gerombolan. Mula mula bagi rakyat syok sendiri-hapuskan tol metramac di Cheras, dan bagi cikgu2 syok dengan kenaikan pangkat..lepas tu naikkan harga RON 95, tepung, gula.

sri hartamas

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

tak tau la penyokong umno ni ada otak ke tak....turun temurun diperbodohkan oleh melayu sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Aduhhh tensionnyer duduk kat Malaysia ni. Kena tindas dibumi sendiri. BN pukimak!!!

Tanpa Nama berkata...

Madey ni memang pundek pandi kutty. Melayu umno melayu bodoh asyik kena tipu dengan mamak sial ni. Tunggu PRU 13 kita rapas semua harta kroni madey kepala pundek pandi kutty ni.Dia ingat dia boleh selamat. Dia silap.Kalau dia lihat di negara arab sekarang. Patut dia serah semula harta rakyat. Undi hantu pun takkan boleh menyelamatkan madey pundek ni.

Tanpa Nama berkata...

pheeewiiittttt !!!!
bro aku nak sgt ulasan ni terbit kat FB...ade cara tak???? sesapa tolong advise hamba yg sengal pasal IT nih!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan jadi bodoh menentang kerajaan
sampai bila-bila pun takkan boleh tukar kerajaan melalui pilihanraya
tak mungkin kerajaan boleh ditukar melalui pilihan jalan raya

if u cannot beat them, then joint them

sokonglah kerajaan

- che ton

najib hensem berkata...

mamak babi

Tanpa Nama berkata...

rasanya mcm depa ni nak tunjuk baik saja ni.. mulanya kata la nak naikkan harga ron95, lepas bulan 5 ni akan meeting dan nak naikkannya, din dan sabri cakap nak naik tapi khairy dan zahid kata jangan.. pelik jika orang umno ni dalam sesuatu isu yang menekan rakyat ni depa tak sebulu.. lepas ni tunggu lepas meeting, najib akan kata tak jadi naik sebab kita dahulukan rakyat.. trik ni sama la dgn kristian agama rasmi..
persoalannya kenapa diesel super subsidi dinaikkan sekarang? kenapa tidak lepas meeting nanti?
diesel ni lagi la menyebabkan harga barang meningkat naik melampau2.. kepala bana punya BN!
dah la, aku nak p buat part time plak cari duit tambahan..

bro din penang

yes berkata...

Bagus. Tolong ulang ulang mantra di atas. Jadikan hujah sehingga PRU13.

ImNeO berkata...

Pak Isyam,
You jangan censor apa wa mau bantai..
PUKIMAK madey kutty.
Lu penyamun pariah dari kerala !!.
Lu bila mati, tak malu kah mau jumpa Kutty. Kutty bukan pariah apasla dapat anak pariah..

Tanpa Nama berkata...

celaka!!!!....kat anak sendiri pon nak bagi sabsidi ke????

tak per! tak per!.....

aku tak caya minyak ron95 akan naik!!!

itu...permainan taichi hendak pilihanraya...

nanti akan keluar statemen dari bapak kepala yg mengatakan sikap prihatin pemerintah....harga akan terus diberi sabsidi...hahahah

lepas pilihanraya, kalo menang bergaya, insyaALLAH mencanak semua brg akan naik...

5 tahun akan dtg menderita kembali pihak PR....hahahaha

puak BN tersenyum simpul....hahaha...termasuk makcik felda yg kena tempias brg naik....

org gerombolan semua kaya2....tak kisahlah semua brg harga naik...hahahahah

susah2 nak hidup...kau org tanggung sendiri yerrrr!

senang lenang....aku ler! bos kau org!!!! hahahaha

kalo tak cukup fulus....dtg rumah ler...kalo tak malu!!!! hahahaha

aku akan bg sebelah tangan lerrr....hahahahahah.... bukan 5 ringgol! 50 ringgol ler!!!

itu skrip ketua aku lerrr...pada kutu2 pau yg tak tahu malu....hahahaha

osama laden berkata...

aloo bro...zaman skang kalo bodo lagi senang jd menteri,kalo pandai nnt lawan tokeh...kat pejabat gomen sama gak...kalo pandai sangat merbahaya bagi bos. So tak usahlah lu mau seru melayu jgn jadi bodo kerana bodo dan melayu dah jd aur ngan tebing, dah tradisi turun temurun melayu kalo bijak mcm hang nadim konpom kena cantas...kesiannya melayuku

Eversoris berkata...

DISEMAK=DISELARAS-DINAIK.

in near future:DIBINCANG

kayanyaaa bahasa kita

Tanpa Nama berkata...

dasar bro semua pemimpin main belakang kita
depa dok sapu duit rakyat sejak berzaman
mampus ketuanan
tegakkan keadilan
kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

IPP NI LAH PENYEBAB SUBSIDI RAKYAT DITARIK.

IPP NI ORG TGH. KEMUDIAN BERI SUBSIDI BERBILLION SETAHUN PADA IPP
UTK PASTIKAN LETRIK MURAH..


MMG KERAJAAN CELAKA, BERI MAKAN SYARIKAT KORPORAT YG KAYA RAYA.

BERI SUBSIDI PADA INDUSTRI YG EKSPORT ORIENTED. TAPI TAK NAK BERI SUBSIDI PD RAKYAT...

BUTOOOOOOOOOOOOH..!

Kazuka00 berkata...

aku ni memang kuat membangkang.. berita ni hanya membuatkan aku meluat je.. TT kene buat sesuatu bg menyampaikan mesej kepada penyokong tegar BN or makcik felda. ubah minda diorg. kalo stakat camni je, yg membaca TT ni byk yg dah sedia ada membangkang. so x efektif. kita mau yg spesis lalang or orang kampung melihat info2 begini. harap tt ada jalan lain..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 17 Mei 2011 8:15 PM:
senang ba itu.... tengok kat fb kat bahagian atas dan click 'link' lepas tu copy paste alamat site (http://www.blogger.com/comment.g?blogID=261228659536690484&postID=6855475681470938124) ni kat situ.

selamat mencuba....