Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 Mei 2011

RAJA GOPAL PALSU


TUANKU BESAR TUNGKU



TAMING SARI BUKAN REPLIKA – berita hairan

Muzium Perak menolak dakwaan mengatakan Keris Taming Sari iaitu satu daripada alat kebesaran Diraja Perak yang dipamerkan di Galeri Sultan Azlan Shah di Bukit Chandan, di sini, adalah palsu atau replika.

Pengarah Muzium Perak yang juga pengurus galeri berkenaan, Nor Janati Ibrahim, berkata pihaknya sering menerima dakwaan sedemikian berikutan ada di kalangan pengunjung meragui keaslian keris itu.

“Keris Taming Sari dipamerkan di galeri ini adalah simpanan dan warisan Sultan Perak. Jadi ia menjadi satu daripada alat kebesaran Diraja negeri ini. Malah, senjata itu hanya boleh dipamerkan kepada umum selepas mendapat perkenan daripada Baginda Sultan Perak sempena Hari Keputeraan baginda.

“Lagipun keris berkenaan sudah menjadi hak Kesultanan Perak yang sah sejak 1528 selepas diwariskan Sultan Melaka, Sultan Mahmud Syah I kepada Sultan Perak pertama iaitu Sultan Mudzaffar Shah,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MANA NAK TAHU REPLIKA ATAU TIDAK…. kah kah kah..

kah kah kah. KERIS INI ADA SIRI NUMBER KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…ADA TANDA TANGAN TOK GURU ADI PUTRA?.... kah kah kah..

woit…. SOALANYA BUKAN KERIS INI YANG REPLIKA….kah kah kah..

kah kah kah… ORANG PERAK DAH MULA WAS WAS….kah kah kah…

kah kah kah… BUKAN TENTANG KERIS TAPI TENTANG RAJA GOPAL….. kah kah kah…

woit…. ADA LAGI SEORANG YANG JUGA MENGAKU DIA RAJA GOPAL…. kah kah kah..

kah kah kah...DUA RAJA GOPAL....YANG MANA REPLIKA ..YANG MANA TULEN... kah kah kah..

kah kah kah... BOLEH TAK HANTAR RAJA RAJA GOPAL INI KE KOREA.... kah kah kah..

kah kah kah...MACAM VIDEO PORNO ESKAY... UNTUK DI SAHKAN TULEN ATAU TIDAK ...kah kah kah


INI BUKTI RAJA GOPAL YANG SAH


nota:
ini lah bukti raja gopal yang sah
tidak ada sesiapa yang memiliki barang barang ini
barang barang ini tidak dapat dibeli di mydin atau di jalan petaling
ini lah dia raja gopal yang sepatutnya memerintah perak

ampooon tuanku
palat tuanku besar tungku
kah kah jkah

14 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Kapai layor yg moler2 digunerkan dulu simpan di pelabohan maner.Paghang,golok,pisau,pedang,kapak dan candong yg digunerkan utk menebaih hutan dan menebaih tengkok disimpan dimusiom maner? Gambor Ngah Layor dgn buayernyer pon ader,takkan bahan sejarah besor mcm ni pon tak ader.Itu penting tuuu.

V for gunpowder berkata...

kata orang,kalo keris tu ori,sapa-sapa yang pegang akan kebal,apa kata kita suruh raja gopal pegang dan kita test dia kebal ka tak.kita tembak ka...kita tarah ka sikit raja gopal.apa nak takut,kalo keris ori,sure raja gopal tak lut.kalo keris tak ori nasib la raja gopal terluka.harap biru la darahnya.kalo merah,sure raja gopal pun tak ori jugak.....kah...kah...kah....

qierana berkata...

susah nak jumpa melayu yg x mangagongkan sultan mcm kau. cool!!!!

Tanpa Nama berkata...

V for gunpowder...kalu nak tahu...keris kebesaran dulu-dulu dimandikan dengan asam limau dan diasap kemayan...tapi keris sekarang ni dimandikan arak dan diasap rokok...jadi dah tak ada ori lagi...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Benarlah ada ujud keris taming sari? Ataupun ini methos rajagopal dulu dulu untuk kasi gempaq sama orang melayu? Orang Melayu dari dahulu sampai sekarang tak habis habis dibodohkan oleh Raja raja Melayu, dan sekarang dibodohkan pulak oleh Raja raja dan Pembesar pembesar. Sii liao!

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Megngabih kan boreh ajo....Maybach,Bently dan tak main lah Proton.
Apa nak susah rakyat tanggung ordar ajo.

mohamed ghaus bin othman berkata...

buat apa nak menagongkan sultan?ada kah mereka kisah dengan rakyat marhaen?ada rakyat yang serba serbi dalam kemiskinan....ada tak dia orang kisah?aku salah satu orang yang tidak suka mengagong2 kan sultan atau raja....sedang nabi muhammad swt itu insan yang teragong pon tidak menyuroh ummat nya taksub atau mengagong2 kan nya....hanya disuroh mengikuti pengajaran nya saja.....we wait and see in the next 10 years,what will happen to our monarchy...

Tanpa Nama berkata...

kalau taming sari ada .. hang tuah gi mana?.. kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

palat tuanku besar tungku.. kah kah kah!!!

entot2 makan berak tido sedap.. semua rakyat tanggung.. kah kah kah! ,,,,

ampuuuuuuuuunnn tuanku... kah kah kah!

Lang berkata...

dari dulu sampai sekarang tak abih2 nak jadi raja... sebab apa makan free, berak pon boleh sambil berdiri... duit rakyat kasi... dia takyah bagi duit kat rakyat... bagi bintang jek rakyat dah jd buntang...

kalau dulu raja tu yg memimpin negeri.. kita memang paham la.. tu pon udah zalim... kutip cukai kat muara, kat kuala... sebab nak idup... raja nak bayo gaji mamak bendehare hingga ke jaga pintu pago istana...

sekarang ni dah mcm mane?... mamak bendehara udah tak jumpa raja pon... dah ada pejabat sendiri.. gaji pegawai atache hingga ke tukang masak pon kereeejaan udah bayo kan... perlu ke raja ramai... raja ni pon kalu tak buat keje tp di kasi makan udah mcm idol je la... mari cari apa maksud idol tu...

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat Taming Sari sahaja yang palsu, Si Raja Gopal nya pun bapa segala palsu. Memang kenalah bangsa Melayu kita ini dengan sikap kepalsuannya, kebodohannya, kebebalannya, kebodekkannya dan kedunguannya.....

Tanpa Nama berkata...

Republika kan saja negara ini persetankan monarki ini

Tanpa Nama berkata...

melayu...
akan terus melayu

tanpa salju
walau dgn airbatu
disimbah air, macam katak termangu2
disimbah asid, macam takde apa pun berlaku
diludah, aikk??... dah berpencak dulu!

melayu...
sampai bila terus layu

selagi KERA UMNgOk-BoNgok masih tumbuh bulu!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

tionaseng punya laja-laja..makan, belak, suma lakyat tanggung maa....wa pun mau jadi laja loo...