Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 Jun 2011

BERITA ALAM SEKITAR



MEMERANG MENYERANG






nota:
ini kerana alam dikacau
maka akan timbul balasannya





MEMERANG SERANG SANGKAR PATIN


TEMERLOH - Pengusaha ikan sangkar daerah ini berhadapan ancaman puluhan ekor memerang menyerang ternakan mereka.

Sebelum ini lebih 100 pengusaha ikan sangkar turut mengalami kerugian berikutan ternakan mereka dicuri pihak tidak bertanggungjawab.

Masalah itu bagaimanapun selesai ekoran beberapa tindakan daripada pihak berkuasa dan pihak pengusaha sendiri melakukan pelbagai inisiatif mengawal hasil mereka.

Kini, ancaman itu kembali lagi tetapi melibatkan kehadiran mamalia itu sehingga mengalami kerugian ratusan ribu ringgit.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. INI BERITA BARU…. kah kah kah…

kah kah kah… MEMERANG INI MARAH KERANA RUMAH MEREKA KINI PENUH DENGAN BESI KARAT…. kah kah kah

kah kah kah… TAPI …LIHAT DENGAN POSITIF… kah kah kah..

kah kah kah…SILA TANGKAP MEMERANG INI … kah kah kah..

kah kah kah… DAN GULAI DENGAN TEMPOYAK…. kah kah kah…

kah kah kah…HARGA LEBIH MAHAL DARI PATIN BUAH ATAU PATIN BUNGA…. kah kah kah…

kah kah kah…INI MEMERANG LIAR…. kah kah kah...

nota:
jual pada raba raba bontot
kah kah kah


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pengusaha ikan ni sah orang amno atau kroni... kalau rugi tak pernahnya sikit, memanjang pupuh dan ratus ribu kalau tak juta2! mula nak buat projek pinjam duit kerajaan buat projek nilai ribu, klim ratus ribu. buat sangkar ,isi anak ikan demam. dalam air bukan orang nak nampak. duit buat lari kelain... itulah amno. baik bela babi!

cicit ngah layor berkata...

Memang ler kiter simpati dgn keadaan yg dihadapi olih penternak2 ikan tu...Tapi kiter kener teghimer hakikat yg memeghang tu makan ikan,sbb ikan jadi makanan dier.Kalau sekor ikan lampam tu tak sampai seminit.....ghanap.Itu sifat memeghang....binatang yg ader molot tp tak ader lubang ponggong...bulih makan tapi tak bulih beghak.

Kalau penternak2 tu bulih ghogi disbbkan memeghang.....berjuta lagi ghakyat kiter yg ghogi dibantai dek memeghang berkaki duer....sifatnyer samer dgn org tapi peghangai mcm memeghang.Asyik masooooook jer,tak ader keluor.Kalau dulu2 org panggil spesis ni sebagai memeghang pekembor.Buat maser ni,memeghang ni tengah ngintai peluang utk makan ikan yg dibeler dikolam ikan tapak jel pudu.Tak bulih tidor org sekeliling sbb ghiuh bunyi demer berkelai.

bunbinban berkata...

weiii...aku nak bagitau kat korang....se[aruh dr pengusaha ikan patin sangkar di Temerloh ni org PR yg berusaha dgn titik peluh sendiri. Aku nak bagi tau, kos utk utk satu sangkar lebeh Rm 4000 tak termasuk anak ikan dan makanan. Jadi jgn dok sedap mulut je cakap tapi tak tau hakikatnya. Jgn sbb kisah makan ikan patin Rm 15000 tu( yg toke restoran ni mmg sah puak songkok tinggi yg mana anak sedara dia dulu di ura-urakan bertanding di dun semantan melawan calon PAS) maka pengusaha ikan patin pula di babitkan sama. Aku kenal sebahagian besar dr mereka dan aku tau pegangan politik mereka. Aku harap korang sendiri turun dan bertanya kabar dgn mereka. Belum lagi musim banjir, yg mana byk ikan terlepas dan sangkar hanyut. Nak turun bagitau aku, boleh aku bawak jumpa dorang. adios

Admin Blog PAS Bera berkata...

jangan naik harga patin sangkar dah la.

http://pasberapahang.blogspot.com

fauzi berkata...

memerang demo anti lynas tuh

yobstim berkata...

setuju dengan pendapat cicit ngah layor. belajor dari alam supaye lebih bertakwa! baru ler ade nilai.