Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 20 Jun 2011

MAHAFIRAUN REMBAT NEGARA SAMPAI NEGARA MUFLIS





PANDY KUTTY




MAHATHIR; MALAYSIA MUFLIS JIKA NEGARA KEBAJIKAN PENUH
– minisder

Mahathir Mohamad mengakui Malaysia merupakan negara separa kebajikan, tetapi menegaskan, ia tidak seharusnya menjadi negara berkebajikan penuh kerana boleh menyebabkannya muflis.

Bekas perdana menteri itu berkata, dalam sesetengah kes adalah benar Malaysia negara berkebajikan sebab banyak barang dan perkhidmatan adalah murah kerana kerajaan memperuntukkan wang untuk mengurangkan kos sara hidup.

“Kos hidup di negara ini adalah rendah,” kata Mahathir (gambar) yang ditanya sama ada beliau bersetuju dengan pendirian pentadbiran Najib di sebalik polemik mengenai negara berkebajikan sejak kebelakangan ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NEGARA INI BANGKARP KERANA FIRAUAN INI REMBAT DUIT…. kah kah kah….

kah kah kah…HABIS LUNKUP DUIT PETRONAS SELAMAT KAN SYARIKAT ANAK SENDIRI…. kah kah ka..

woit… MAT MONGOL GUNA DUIT NEGARA UNTUK ANAK BERANCUK…. kah kah kah..

kah kah kah… MAHAFIRAUN INI LAGI HEBAT…. kah jkah kah…

kah kah kah…GUNA DUIT PETRONAS UNTUK SELAMATKAN SYARIKAT PERKAPALAN ANAKNYA ….kah kah kah..

kah kah kah..INI BUKAN FITNAH....TAK CAYA?... kah kah kah

kah kah kah...SILA SELIDIK FAKTA SEJARAH KRISIS EKONOMI 1998... kah kah kah...

kah kah kah... ANWAR TAK SETUJU PAKI DUIT PETRONAS DAN KWSP... kah kah kah..

kah kah kah.... INI SEBAB MAHAFIRAUN PAKAI JUBUR AZIZAN... kah kah kah

23 ulasan:

serenity9260 berkata...

giler arhh,da macam real firaun da ni

Ni best bro!!!
Giler Aje : Lelaki 21 Tahun Dikurung Dalam Kotak Kayu
Giler Aje : Katy Perry Dan Lady Gaga Illuminati
Gempak Aje : Istana Muncul Di Tengah-tengah Sungai Huang Shan (Mirage)
Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

antianchok berkata...

Bro, congak senang je.

Ketua keluarga ada 100 riyal. Tapi dia jenis kaki anchok, atau kaki judi, atau kaki botol..dia mesti reserve 70 riyal utk berpoya2. 30 riyal baru utk anak2. Kalau jenis ni, memang bangkrap la.

Kalau ketua keluarga yang baik, dia akan bagi semua pada kepentingan anak2 dan isteri. Dia sanggup berlapar dahaga demi anak isteri. UMporNO ada ke jenis ni?

Madey & Najib semua jenis ni la..pasai tu bangkrap.

Hantu Minyak berkata...

Minyak Petronas nak habis tak lama lagi:-

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysias-oil-drying-up-petronas-told-us-envoys/

Dulu Dollah Bodowi punyalah bodoh pi bagi 2 kawasan minyak pada Brunei. Skrg mampos la kita semua, harga minyak akan melambong naik sebab kita akan jadi negara pengimport minyak tak lama lagi.

cicit ngah layor berkata...

Mahadir ni makin lamer hidup,makin meghewang percakapannyer.Mcm maner pulak jadi muflis kalau buat kebajikan pader ghakyat.Kebajikan yg dibuat tu bukan semater-mater dgn duit.Ini tidak....dlm kepaler dier ni,buat aper pon mesti duit yg jadi org tengahnyer.
Kalau melibatkan duit sekali pon,tak kan pemimpin tak ader otak.....kalau pendapatan negagher sepuloh ghengget sebulan....tak kan ler sbb ndak buat kebajikan punyer pasai....sepuloh ghengget tu diabihkan semuernyer.Atau ndak jadi berlebih2 lagi kebajikannyer.....sampai minjam duit ceti sepuloh ghengget lagi utk dihabihkan.Itu pemimpin bahalol namernyer....baghu ler bulih jadi muflis.Agak2 ler weh ooii....
Kalau keluarge sendighi cebak berbillion-billion,kroni bermillion-million,org yg tak ader keghojer pon berpuloh million sebulan.....itu ler jalannyer menuju kedataran muflis yg miker sebut tu.
kahkahkah....
oghang minum aghak tak akan berjumper dgn perkataan kenyang walau pon minum berpeti-peti.....walau pon minum daghi pagi sampai kepagi,sampai kepagi sekali lagi.kahkah.....Pengangai anak yg mcm tu ler yg bapaknyer bulih muflis.

kahkahkah.....Buat baik berpader-pader weh ooii.

Anti Telan berkata...

Mahafiraun ini buat negara habis jadi muflis

Lepas tu tak cukup lagi, Mahafiraun ni buat kaum Melayu habis jadi BANGANG...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

DAH TUA DIAMLAH...REHAT KAT MESJID

Tanpa Nama berkata...

Panddy Kutty kalau buka mulut yang keluar banyak kelentong dari fakta.Negara muflis bukan kerana kebajikan tapi mamak sekor ni yang kerja nya menipu rakyat selama 22 tahun.
Sapa tak tahu anak2 nya kaya raya dan bilionaire pun sudah ada.
Dei Kutty apa jadi IPP dengan TNB ada Kasi masyuk ke dan kenapa x mahu komen twitter Ani Arrope.
Dia saja yang betul kalau kena batang hidung seniri buat2 lupa"apa nama tu".....TUN Pundek.

mahazalim berkata...

TUN PUNDEK??

kah kah kah..
gelaran baru..sedap weyh.

Tun panddy pundek

Non-Governmental Individual berkata...

memang dah muflis pun

hutang negara dah nak cecah rm400 billion (ribu juta) ! lebih 50% daripada GDP

kerajaan gerombolan duk guna duit beri SUBSIDI pada towkay2 besar dan kroni...!

seleweng sana situ sini, rasuah sana situ sini!... bazir sana situ sini!..

setaun RM28 bilion (ribu juta) lesap! tak tau ke mana! tak caya?? rujuk laporan ketua audit negara 2009!


nota:

nak bangunkan negara kena ada duit, nak beri kontrak buat jalan smua pakai duit,

dah lah HUTANG BERTAMBAH,,, PELABUR pula lari. pelabur dah tak nak masuk malaysia sbb RASUAH TINGGI..

keputusan mahkamah selalu memihak kerajaan, syariat luar tak berani masuk..!

pelabur tak percaya pd kerajaan malaysia sbb byk rasuah, skandal, sana situ sini,,, suka tipu statistik ekonomi...!


kalau nak maju kena jatuhkan gerombolan!!!

kah kah kah !!

Tanpa Nama berkata...

Bangkrap KEPALA BAPAK OII!!!
da abis suma duit ko cipta projek masyuk utk anak-beranak ko..nasib baik mase zaman firaun malaun ni xde internet..kalo x da lama firaun malaun ni mampossss..
dey anne pandy kutty!!!!

DATARAN THARIR 9 JULAI!!!

makanbola berkata...

FUCK YOU MAHATHIR KUTTY!

Tanpa Nama berkata...

Bangang punye Mahafiraun, tak de dlm sejarah negara berkebajikan yg muflis.. yg ade muflis negara 'berkediktatoran' yg dh byk muflis @ hampir muflis kerana 'berkebajikan' kepada kroni dan anak bini.. tengok aje Filipina dibawah Marcos & Imelda, Indonesia bawah Suharto.. Oi Mahafiraun Panddy.. apa kau ingat kitorang ni tak sekolah ke? kitorang ni bukan aje pegi sekolah malah kitorang ni celik it.. tau berita-2 luar negara.. makcik pakcik felda bleh le kau tipu.. celaka punya tua kutuk.. tak sedar diri.. kubur udah kata mari.. rumah kata hai, hai.. bye,bye..

Stupid University berkata...

Projek penswastaan dia memang berkebajikan untuk cukong-cukong dan kroni-kroni dia! Kah! Kah! Kah! Kah! Oops separa kebajikan! Akan ada lagi projek penswastaan untuk memenuhi bahagian kebajikan tu! Kah! Kah! Kah! Pergi lancau dengan Mahathirlah! Sedang tunggu bila dia nak mati! Lepas tu pakat ramai-ramai kencing atas kubur dia! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Kos Mati Lebih Tinggi??? (cuba tanya keluarga arwah Beng Hock)

“Kos hidup di negara ini adalah rendah,” kata Mahathir

tidak puashati dgn hanya mendengar & mengiyakan sahaja apa2 ayat yang bersembur keluar dari mulut mamak-shit-theer bersama2 airliurnya, bingkaslah segolongan jurutera, peguam dan dermawan serta seorang peminta sedekah (yg mengetahui perihal autar si-mamak dari si-dermawan) untuk mengkaji dan menyiasat tahap kebenaran ayat itu, iaitu bahwasanya:

Kos hidup di negara ini adalah rendah

setelah puas ke huluhilir melaksana tugas yang diagih2 mencatat harga sejuta jenis barangan/perkhidmatan - yg perlu, separa perlu, tak perlu, langsung sampah, yg kegunaan harian, bulanan, tahunan, sekali seumur hidup dsbnya - maka kumpulan penyelidik glokal ini (glokal kerana walaupun ahli2nya dari peminta sedekah hinggalah peguam, adalah rakyat tempatan, tetapi kajiselidik mereka merangkumi negara2 antarabangsa seperti singapura, myanmar, nepal, malah sweden) berkumpul bersama untuk menganalisa lanjut lalu merumuskan hasil kajian mereka.

sila baca hasil rumusan di sini:
KOS HIDUP DI NEGARA INI ADALAH RENDAH

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

TT,
Kau pernah pergi JPJ atau jabatan pengangkutan Jalan?.Kau tenguk bagaimana Tempat ujian yang dibina berjuta dengan wang rakyat dibiarkan jadi tempat buang barang lusoh sejak 10 tahun yang lalu? Kau tahu tak ada berpuloh2 tempat macam ini diseluroh negara.Padahal tempat itu kalau disewa 1 juta setahun peda Institut memandu....kerajaan dapat menjana Wang berjuta2.Dan duit itu memadai untuk memberi diskaun kepada bakal calon yang menjalani ujian memandu.
kau pergi JPJ sekarang dan kau lihat sendiri bagaimana sumber ini dibiarkan oleh Pembesar2 JPJ.
-Haji Salah

Tanpa Nama berkata...

nanti kalau di takdir kan PR menang jenuh lah nak cover blk hutang2 tu...
ye ke?

pantatmakau berkata...

TUN PUNDEK mana class bro

madey ni patut...

TUN MADEY BABI TUA KUTUK BILA NAK MAMPOSS

cepat cepat la pukimak ni mamposs

anak haram jadah....pasal tua kutuk nak mampos ni la fitnah menjadi-jadi..

patut di KAHAK je muka dia ni..

JUBUR AZIZAN juga talian hayat tua kutuk nak mampos ni..

salut untuk DSAI..lawan tetap lawan

Tanpa Nama berkata...

mamak MADEY pandi kutty pundek mahafiraun adalah seorang manusia yang sangat hipokrit. setiap cakapanya hanya mengutungkan anakberanakmya, kroninya dan cukumgnya yang masih memegang kuasa dalam umno.
Rakyat tidak takut lagi gertak gerombolan UMNO+ MADEY panddykutty pundek bersama anakberanaknya curi wang cukai rakyat berbilion RM itu sila pulangkan balik pada rakyat.

Tanpa Nama berkata...

20 Jun 2011 8:01 PM

Kalau Kerajaan PR tak cukup duit nak cover hutang2 yg dibuat BNgok tu. Aku idea karton.

Rampas semua harta dan wang yang dikumpul secara haram oleh puak2 BN. Gunakan utk cover hutang2 yg ditinggalkan oleh BNgok tu. Hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Tanya Mamak Kutty ni,berapa billion Perwaja hanguskan wang rakyat? Rakyat bukan bodoh.Malaysia ni kaya memang mampu jadi sebuah negara kebajikan tapi kebanyakan kekayaan negara tu habis disapu pemimpin UMNO dan cukong-cukongnya.Tak percaya,sila buat senarai bermula dari skandal BMF hingga keskandal kapal selam.

Tanpa Nama berkata...

Jangan marah orang tua tu...dia kan dah nyanyok...sebenarnya bukan dia yang tulis dalam blog tu...semuanya pencacai angkat taik Umno yang tulis...kan mahathir sendiri dah mengaku masa dalam mahkamah..."SAYA TAK INGAT"

Pencacai angkat taik Umno tu la ni nak pertahankan supaya BN/Umno menang PRU13 sebab kalau kalah depa semua akan jadi ULAT TAIK macam toyo...kahkahkah

PANDY KUTTY LINTAH DARAT berkata...

TT TOLONG ANALISIS TENTANG CUKAI KERETA DI MALAYSIA ANTARA YG TERTINGGI DI DUNIA SEJAK MERDEKA... KERETA MEWAH HABIS DI CUKAI 300%... SBB ITU HARGA KERETA IMPORT DI MALAYSIA BERBANDING DI ARAB SAUDI YG JAUH DR JEPON, ARAB SAUDI JAUH LEBIH MURAH DR MALAYSIA...DGN MINYAK YG LEBIH MURAH... TOYOTA CAMRY KAT SANA 3500cc, LEBIH MURAH BERBANDING MALAYSIA TOYOTA CAMRY 2000cc...

MAHATHIR KUAT MENIPU DULU KINI DAN SELAMA2NYA...KETURUNAN MAMAK KUAT MENIPU...

Tok Janggut berkata...

Kalau lah aku dapat debik muka kutty pundek ni alangkah indahnya dunia...........