Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 20 Jun 2011

KENYATAAN DEWAN PEMUDA PAS




BERSAMA




KENYATAAN MEDIA
19 Jun 2011 (Ahad)
AYUH BERSAMA HIMPUNAN RAKYAT MENUNTUT PILIHANRAYA ADIL DAN BERSIH KALI KE 2


Dalam mendepani kebejatan politik UMNO-BN serta mengharungi Pilihanraya Umum yang semakin hampir, masa semakin suntuk bagi memastikan Pakatan Rakyat (PR) terus melangkah ke Putrajaya bagi membina sebuah negara Malaysia yang baru.

Namun demikian, umum mengetahui bahawa sistem pilihanraya di Malaysia berlangsung dalam keadaan yang tempang dan di padang yang tidak sama rata. Amat sukar bagi PAS khususnya dan PR umumnya memenangi pentas demokrasi di Malaysia dalam keadaan suasana sistem pilihanraya yang sedemikian.

Dalam kesempatan ini, saya mengharapkan agar seluruh Pemuda PAS dapat turun memimpin Himpunan Bersih 2.0 yang akan diadakan pada 9 Julai 2011 ini. Himpunan ini penting agar Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) memenuhi tuntutan PR bagi memastikan perjalanan pilihanraya ke 13 dalam keadaan yang paling telus dan bersih dari sebarang penipuan. Kesan daripada Himpunan Bersih november 2007 dulu telah melahirkan 5 negeri semasa Pilihanraya Umum ke-12 jadi Dewan Pemuda PAS pusat (DPPP) yakin dengan kejayaan himpunan kali ini akan menyebabkan UMNO/BN akan akan tumbang diseluruh negara

Sesungguhnya perjuangan menuntut negara demokrasi yang tuntas bukanlah suatu usaha yang kecil. Ia menuntut komitmen, kesungguhan, semangat, ikhlas serta kesabaran yang sangat tinggi. Perjuangan di mana-mana negara yang menuntut keadilan serta meruntuhkan diktator yang korup dan zalim dimulai dengan kobaran semangat anak-anak muda yang berani turun ke jalan raya. Pemuda adalah nadi penggerak bagi mencetus perubahan yang semua rakyat harapkan. Sejarah membuktikan bahawa pemuda yang berada di barisan hadapan bagi meneruskan perjuangan ini, dan menjadi kebanggaan kita sekiranya pemuda PAS menjadi pencetusnya bilamana Himpunan Bersih 2.0 telah menjadi sebutan dan kehendak anak muda di seluruh negara.

Adalah diharapkan Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Malaysia kali ke 52 ini menjadi pencetus kebangkitan sesuai dengan temanya “Memimpin Kebangkitan Anak Muda”. Saya juga juga mengharapkan pemuda PAS mampu menarik sokongan dan dokongan anak-anak muda agar bersama-sama menyertai Himpunan ini. Saya mengharapkan tidak kurang 50 ribu anak-anak muda akan menyertai himpunan ini, yang juga bakal digerakkan bersama oleh golongan wanita dan golongan yang lain. Saya menegaskan, himpunan ini bakal berlangsung dengan aman tanpa sebarang insiden tidak diingini selama mana tidak ada unsur sabotaj dari pihak-pihak tertentu. Saya juga mengingatkan bahawa menuntut sistem pilihanraya yang adil dan bersih adalah hak semua rakyat tanpa mengira warna kulit, bangsa dan keturunan.

YB UST. FIRDAUS JAAFAR
EXCO Dewan Pemuda PAS Pusat


13 ulasan:

Wake UP! berkata...

Salam bro. Kalau betul Pilihan raya di Malaysia tak adil, takkan 5 negeri jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dan takkan hampir 2 dekad PAS mentadbir Kelantan?

Boleh jawab ke tidak? Itu satu soalan tu.

Stupid University berkata...

Marilah kita ramai-ramai menyertainya! Ini buktinya yang UMNO, polis, perkasa, pekasam, pekida tak tahu makna demoskrasi. Demokrasi bukan pada pengundi hantulah! Kah! Kah! Kah! Kah! Bodoh betul, lembu-lembu nie! Kah! Kah! Kah! Kah!

kamarul berkata...

Salam Bro TT,

Betulkah apa yg dinyatakan dalam artikel ini? http://www.malaysiatimes.my/2011/06/19/yang-mana-satu-gomen-yang-mana-satu-parti/

Kalau ini benar2 terjadi, saya kecewa. apa beza PR dgn UBN kalau masih tak boleh bezakan duit rakyat & duit parti?

Tanpa Nama berkata...

Aku harap penganut islam, memulakan langkah ke perhimpunan dengan niat melakukannya untuk ibadah.Mengikut rukun syarak dan mematuhi rukun2 untuk dikira sebagai ibadah.Insyaallah,jika kamu mati dalam perbuatan itu, kamu akan mati dengan kemuliaan.
-Haji Salah.

Tanpa Nama berkata...

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) memberi amaran kepada Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali dan ahli-ahli Pertubuhan itu agar menghentikan tindakan samseng mereka dan ugutan kepada rakyat Malaysia khususnya kalangan bukan Melayu yang mahu menyertai Himpunan Bersih 2.0.
Ketua penerangannya, Riduan Mohd Nor menegaskan, Pemuda PAS bersedia menjadi perisai kepada rakyat pelbagai kaum yang hadir dalam perhimpunan Bersih 2.0 sekaligus menolak sebarang tindakan provokatif yang cuba diadakan oleh Perkasa untuk menimbulkan suasana tegang dan huru-hara.
德万Pemuda PAS Pusat(DPPP)警告威猛先生,拿督易卜拉欣阿里和组织的成员,停止其流氓的行动和威胁,特别是马来西亚非马来人,参加大会的净2.0。
一般描述,Riduan莫哈末也强调,PAS青年已经成为盾在目前的多民族聚集的净2.0人,而拒绝任何挑衅行动,是由强大试图制造紧张和混乱提供。
दीवान Pemuda पीए Pusat (DPPP) ताकतवर राष्ट्रपति दातुक इब्राहिम अली और संगठन के सदस्यों को सचेत करने के लिए मलेशिया के लिए अपने दुष्ट कार्यों और धमकियों रोक, न मलायी बीच में विशेष रूप से विधानसभा नेट 2.0 में शामिल हो.
सामान्य विवरण, Riduan मोहम्मद और न ही बल दिया, पीए यूथ पहले ही बहु नस्ली सभा शुद्ध 2.0 पर मौजूद लोगों के लिए एक ढाल बन गया, जबकि किसी भी उत्तेजक कार्रवाई जो तनाव और अराजकता बनाने की कोशिश कर ताकतवर द्वारा प्रदान की गई है खारिज.
-Haji salah.

Bigfish berkata...

Kalau bersih 1.0 dulu, 5 negeri boleh pakatan rakyat tawan, bersih 2.0 ni, x mustahil kerajaan persekutuan pun boleh ditawan. itu yg abg jib ngan suami dia x lelap tido.

rasa2 mugabe boleh tolong tak bagi nasihat suruh batalkan bersih 2.0?

Tanpa Nama berkata...

Bro TT, harap dapat disiarkan di front page untuk membantu sahabat yang berjuang kelak..........ikhlas dari BOB

SIRI SATU - LATIHAN UNTUK SEMUA PETUGAS BERSIH 2.0

Apa yang perlu anda lakukan apabila terdedah kepada gas pemedih mata:

Jika anda melihat ia datang (FRU dan POLIS dan menembak gas pemedih mata, dengan segera pakai topeng gas (kalau ada) pakaian perlindungan, jika dapat, cuba beralih atau mendapatkan arah angin.

Langkah pencegahan;

TENANGKAN DIRI. Kalau anda panik maka ia bertambah gatal. Tarik nafas perlahan-lahan dan ingat ia hanya sementara. Didik diri dengan berselawat, yakin ALLAH melindungi kita, dan dengan itu mengurangkan kemungkinan panik.

Tiuplah hidung, bilas mulut, batuk dan meludah berulang kali. ELAKKAN MENELAN AIR LIUR.

Jika anda memakai kanta lekap, cuba untuk membuang kanta atau mendapatkan seseorang untuk membuangnya untuk anda, dengan jari yang BERSIH dan tidak tercemar. kalau boleh ELAKKAN memakai kanta lekap SEBELUM MELANGKAH ke BERSIH 2.0....

JANGAN GOSOK KAWASAN YANG TERKENA GAS....

Akan bersambung di siri seterusnya. Terima kasih bro TT..;-) Jazakallahukhaira..

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
untuk sdr wake up, awat hang bomgok sgt kalau pilihanraya ni adil bukan 5 negeri saja pr menang umno dah lama bungkus.kalu election adil maka mamak kutty dah lama lari balik kerela atau mad maslan dok kait buah kelapa sawit tak dan jadi menteri atau si yatim kenan entot oleh mat indon atau samy vellur jadi dewa mulugan atau mudin kembali jadi darai atau ker toyo jadi saudagar temper.oleh kerana election tak adil maka muyheden boleh jadi tpm,atau nuzuri azez jadi tak jadi dreber teksi, atau si azeees jadi melayu dan banyak lagi

yyymm

sheikhalfarisi berkata...

as salam pd wake up tp masih zzzzz

ni nak bg tau kat hang dlm pru 12 lepaih
depa puak bn dah banyak bg duit pd pengundi siap dgn hadiah kain pelikat n kain batik supaya undi bn,mungkin sedara mara, sepupu sepapat hang pun dpt sama, tp pengundi ambik duit n hadiah n undi pr jugak.tp d negeri lain pengundi masih zzzz mcam hang juga

negeri kelantan dpt bertahan hampir 2 dekad dn mungkin berdekad2 dgn izin ALLAH SWT sbb pemimpin bn bodoh x dpt mengatasi kebijaksanaan TGNA paham.simple calculation da..

*** lain kali bg soalan rocket sain br mencabar

WALLAHUALAM

sheikhalfarisi berkata...

as salam pd wake up tp masih zzzzz

ni nak bg tau kat hang dlm pru 12 lepaih
depa puak bn dah banyak bg duit pd pengundi siap dgn hadiah kain pelikat n kain batik supaya undi bn,mungkin sedara mara, sepupu sepapat hang pun dpt sama, tp pengundi ambik duit n hadiah n undi pr jugak.tp d negeri lain pengundi masih zzzz mcam hang juga

negeri kelantan dpt bertahan hampir 2 dekad dn mungkin berdekad2 dgn izin ALLAH SWT sbb pemimpin bn bodoh x dpt mengatasi kebijaksanaan TGNA paham.simple calculation da..

*** lain kali bg soalan rocket sain br mencabar

WALLAHUALAM

Tanpa Nama berkata...

Kalau bodoh jangan tunjukkan dekat orang lain. Nanti kene gelak.

1Crony berkata...

Untuk Si terlalu Benggap 5:41 (Wake UP).
Kenapa tak tanya harga beras naik 60%, tetapi rakyat tetap makan nasi juga? Harga Petrol naik 100% pun kenapa rakyat tak jual kereta? Bil elektrik naik 100% pun rakyat tetap nak pasang lampu? Kenapa harga ayam naik sehingga RM9.50 sekilo pun rakyat masih nak makan ayam? Kenapa para pemimpin yang korupsi dan kerjanya hari-hari menindas dan menipu rakyat tetapi masih boleh tersenyum dan bergembira (tak mampus dek panahan petir pun?) dan akhir sekali tanya emak engkau, kenapa dah tahu beranak (bersalin) tu sakit tapi setiap hari masih mengangkang puki kat bapak engkau (untuk hasilkan adik yang banggang sama macam engkau).

Tanpa Nama berkata...

xfasi btn berkata: halo wake up..pls wake up..dont sleep.dalam salah satu simulasi pilihanraya yg di buat dlm satu kursus yg dihaziri oleh ketua2 cawangan umno, klu pilihanraya di buat secara betul n bersih lama dah BN kena bungkus..sapa bagi ic kat pendatang..sapa jual Tanah Melayu..tak caya? mu gi kota tinggi johor,semua yg berniaga kedai kain kat ctu orng kemboja yg ada ic malaysia..sapa bagi..pi langkawi..kg malut dekat TLDM depa semua ada ic..sapa bagi,nak lawan lawan le cara anak jantan.jgn guna kemudahan kerajaan masa pilihanraya.yg bertanding parti2 politik bukan kerajaan malaysia.wake up pls...